Tänk om jag blir den killen jag inte vill bli?



Tänk om D förändras? Och blir den där stereotypa killen som sitter med 10 tjejer i soffan? Tänk om jag förändras? Vart är Girlie när man verkligen behöver henne? För jag vill inte ha nån vanlig tråkig stereotyp tjej. Jag har sagt nej tack till alla tjejer jag stött på...







Jag vill inte...

Förlora mig själv...


Det är så många som gjort det i en materialistisk värld. Så många som fallit ner och sålt sin själ. Sellouts indeed. Men jag måste lova mig att inte göra samma sak. Det har jag gett mitt ord på.

Jag har aldrig skrivit för kändiskap eller pengar. För jag strävar inte efter det. Mitt syfte är och har alltid varit att skapa en global revolution som just nu pågår i hela världen. Det är så många som börjar vakna och fattar att de är systemet är sjukt på så många sätt, och att de måste förändras. Bygga nånting nytt. Det var mitt enda syfte. Den gåvan inom mig som jag fick lära mig acceptera.

Sån lång historia om D...och jag vill berätta allt...och ska berätta allt...

Den är så overklig men ändå verklig...den kommer förändra ditt synsätt för alltid...

Förändra hela din värld.

Men nu är jag där. At the crossroad.

Helt plötsligt är D där bland alla pengar och kvinnor. Och jag lovade att aldrig bli som de innan mig som fallit det. Jag har lovat av hela mitt hjärta att inte bli en stereotyp. Shit, I dont wanna fall!

Jag skulle kunna ta den enkla vägen. Bara sluta, ge upp. O strunta i allt de här. Låta D dö ut. Fuck it, just let it be. "Ta en drink, ta en bitch D" damn it's bullshit. Cant take this anymore...

För ibland är de svårt. Att verkligen vilja så mycket mer i livet än vad många andra vill.
Ibland är de svårt. När man har sån mycket kunskap och en sån gåva att man bara vill bli av med gåvan.

Det är så mycket inom mig...det var därför jag förvandlades från mitt stereotypa jag till en självständig revolutionär, och mina ögon kan nästan brinna som eldklot pga den viljan jag har av att förändra världen, men de har varit så nära att slockna så många gånger pga alla tårar jorden kan ge här. Det var kanske var därför de nästan blev världens djupaste? För hela min själ speglas i dem och det är så mycket i dem, så mycket jag inte ens kan förklara med ord.

Hur ska jag nånsin kunna förklara allt de här? Damn, im trying. I really do.

Men ibland det känns som jag börjar falla.
Att jag kanske blir det där jag inte vill bli.


Har jag gett upp Girlie? Jag hittar henne inte.

Är de bättre att bli en stereotyp och strula med 10 tjejer och gå ut och leva clublife hela helgerna?
Det är ju inte jag! Men ska D verkligen sluta som en sån kille?

Sitta där i soffan med 10 tjejer...it's just not me.
Det skulle vara som nålar i ögonen på Girlie...

Jag vill ju inte bli det. Oh jag vill inte falla ner i ett materialistisk trygghet...
Varför finns allt de här inom mig?

En del tror att övernaturliga gåvor är fantastiska, men ibland vill man inte ens ha dem.
Bara släppa dem. Låta kampen sluta och bara falla in i ledet.

I mitt stereotypa jag är jag framgångsrik på många plan.

Men mitt hjärta vill så mycket mer än vad denna materialistiska värld kan ge...

Jag kan inte somna om nätterna...

För varje gång brinner D ögon som eldklot...

Om bara all världens ondska kunde bli en fysisk person?

Så hade jag gått upp där självsäkert och tittat den ögonen...
Låtit all den kraft kommit ut inom mig och knockat ut den i 1:a ronden...

Flat out...

Jag sprängs...

Jag vill bara se förändring nu. På jorden.

Mitt hjärta vill...

Är jag verkligen ensam?

Om att drömma. Om nånting bättre.

Om nånting mer. Om nånting ojordiskt.

En förändring. Bygga nått nytt på jorden.

Overkligt. Men verkligt.

Oh kommer hon inte ihåg mig?
Hon ska ju känna en otrolig känsla och deja-vu av mina texter?

Jag kan inte somna i natt.

För mitt hjärta dras åt olika håll...

Av olika personer...

Jag är ledsen alla ...

Men jag kan bara älska Girlie.

Men kommer jag nånsin hitta henne?

Kärlek...
/ - D.



Postat av: Atousa

Neej, inte du av alla, inte duu!

Vem vill vara den där killen ens? Hur kan det där vara lockande? Leva ett dumt liv, speciellt när du vet så mycket?

Ge inte upp på oss, snälla, för jag ger inte upp på dig. Ingen av oss här gör nog det.

Jag & många andra här har knappt sett dig en enda gång, men ändå litar man på dig, man tror på dig och man lyssnar på dig.

Alla kan inte påverka som du kan, förlora inte det, snälla förlora inte dig själv.

För du är perfekt när du är du, ellerhur?

Liksom vem försöker du lura? Du kommer aldrig lyckas lura dig själv?

Fortsätt kämpa och tro Dede, det får oss att kämpa och tro.

Kolla vad du gjorde nu, jag får ju kommentera varje gång jag blir orolig över något du skriver även fast jag egentligen inte vill kommentera. Men om det är det som behövs för att du ska förstå hur viktig och beundransvärd du är, så är det heelt lugnt!^^

Ge inte upp, 'live your dream' :D

2010-04-13 @ 23:39:44
Postat av: LEGENDEN

det är good!

sova snart eller? ;)

kram

2010-04-13 @ 23:55:35
URL: http://rosemarielindberg.blogg.se/
Postat av: S

Du kommer hitta henne. =)

2010-04-14 @ 00:13:41
Postat av: amanda

Du är så jäkla söt när du skriver ut dina känslor, ville ba säga det :)

2010-04-14 @ 08:22:00
URL: http://amandaalbinsson.blogg.se/
Postat av: amanda

<333

2010-04-14 @ 08:22:20
Postat av: beckiies

jaaa de kommer du. ge inte upp, jag behöver dig, behöver dina ord. men du kanske ska börja dejta för att hitta henne? för du ser ju första gången om det är girlie eller inte. så om du träffar en tjej en gång och det är fel kanske du kan träffa en annan som är rätt tillslut? om du förstår hur jag menar.

Ha de bra Dede, jag tänker på dig!

2010-04-14 @ 10:13:17
URL: http://justoneblackangel.blogg.se/
Postat av: zilva

Du är så fin :) man önskar man hade en kille som dig Dede!!

2010-04-14 @ 12:04:10
URL: http://zilva.bilddagboken.se
Postat av: zilva

Du är så fin :) man önskar man hade en kille som dig Dede!!

2010-04-14 @ 12:04:14
URL: http://zilva.bilddagboken.se
Postat av: sandra

Du kommer hitta henne Dede!! :)

hon kanske redan hittat dig och inte vågar skriva pga alla tjejer som skriver till dig o älskar dig!

2010-04-14 @ 15:35:48
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: kanskegirlie

Tänk om det jag som är girlie då?? Trots att du dissat mig dede??? ja finns här för dig finasde!!

2010-04-14 @ 15:55:51
Postat av: Nadja j

Du kommer verkligen att hitta girlie för hon dras till dig, och kommer bara närmare och närmare.



Jag tror inte på fullt allvar att du kan vara den ändå som vill se en förändring,dom som inte vill har bara inte hittat hit än.

Att du förändrats många tankesätt om hela livet vet du redan.



Innan kändes det bara som att man skulle leva och sedan dö, men du har fått en att tro att det finns något mer där ute, att man finns till av en anledning som är mycket större än så.

Jag är nog inte ensam om att försöka hitta anledningen,och jag är säker på att den som letar hittar den tillslut. För eller senare kommer du belönas för allt du gör för andra människor,kanske är det då du finner din girlie!



underbar är du!

2010-04-14 @ 16:08:04
Postat av: neda

Jag håller med Atous!

Du håller på att förändra vissa me som läser din gillar inte att läsa ex kissie alla dom där de är bara tråkigt har aldrig gillat att läsa bloggar men din blogg är verkligen bra!! och du kommer inte förändras jag vet det det är lätt att tänka så när så få är som du ...

2010-04-14 @ 21:57:56
Postat av: johannaww

Du kommer hitta henne D. hon finns där ute. du får absolut inte förändras o bli som alla andra killar. du är bäst. de finns ingen ingen ingen som är som du. du har förändrat mitt sätt att se på folk. du har fått mig må mycket bättre. jag blir helt till mig när jag läser din blogg. de går rysningar i hela min kropp. du är magisk. glöm inte det vännen. du är magisk<3<3<3 puss//johanna

2010-04-15 @ 13:10:25
URL: http://johannawwestling.blogg.se/
Postat av: Fiia

Som faaan ;o! seriöst han hade behövt göra såhär mot henne, hon är värd bättre !

2010-04-16 @ 17:31:53
URL: http://cutis.blogg.se/
Postat av: Sandra

klart du kommer hitta henne, ge inte upp

2010-04-17 @ 13:19:36
URL: http://sandralizze.blogg.se/
Postat av: kaaajsa

Du kommer att hitta henne! En dag, ska du få se.

Vet du? Jag har kommit på mig själv att få tårar varje gång jag läser din blogg, du skriver så otroligt magiskt. Men damn it D! Du messar upp mitt smink! Haha, skojar bara.

Ge inte upp, ge aldrig upp. Lyssna på ditt hjärta.

2010-04-17 @ 21:29:41
URL: http://kajsawermelin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vill bara tacka dig. Tacka för att du startade denhär bloggen så att jag kunde hitta hit idag, sedan jag kom in så har mina tårar strömmat ner för kinderna. Dina inlägg har fått mig att inse att jag är vacker precis som jag är, jag behöver inte lyssna på min pojkvän när han säger att jag är 5/10, och jag behöver inte träna när han säger det till mig, och jag måste inte ta hans hot om att han kommer vara otrogen om jag inte gör som han vill för dina inlägg har fått mig att inse att det finns någon där ute som vill ha MIG. Ha mig precis så som jag är, någon som vill höra mina åsikter, någon som låter mig säga vad jag vill och tänker, någon som ger mig all den kärlek jag ger honom. Än en gång, tack!

2010-04-24 @ 18:08:57
Postat av: erica

Hey D.. Tror du på horoskop? Om en högre kraft?



Jag har så svårt för att skilja på ifall jag tror på Gud eller stjärnorna. För mig kan Gud likaväl vara stjärnorna. Men Gud för mig är inte vår allas skapare som man kan be till. För mig har kristendomen aldrig satt sin prägel. Inte någon annan religion heller för den delen. Håller med dig som du skrev i ett inläg att religion är ett maktredskap.



För mig har jag alltid haft citatet "allt händer av en anledning" i huvudet. Men så sa någon att det är ju klart att det händer av en anledning, också hade personen ett helt annat perspektiv. Jag tar ett exempel. Bussen är försenad och jag missar nästa buss som för mig är jätteviktigt att jag hinner med. Personen jag talade med sa då, ja men bussen var ju förstås för sen för att den hade fördröjt sig på ett annat ställe, kanske gick den sönder?



För mig var anledningen helt annorlunda. Självklart fanns det en högre anledning till varför jag inte skulle hinna med den bussen. Antingen hade jag missat något som jag då fick vara med om, eller så fanns där något på bussen som jag inte skulle se. Det var helt enkelt inte tänkt så.



Så tänker jag om det mesta. Dock är risken att man börjar tänka så som en försvarsmekanism. "Han gjorde slut med mig och jag är jätteledsen men allt sker av en anledning, jag måste bara gå igenom detta". Kanske iof är vettigt. Jag vet inte.



Därför tror jag även på horoskop. Jag tror på människans egna vilja och att ingenting står över den. Men jag tror på små inutioner i vardagen som man ska ta hänsyn till, och leva efter. Magkänsla.



Vad tror du på? Vad är Gud för dig?

Och förlåt för att jag skrev så långt. Men du skriver också långt i dina inlägg, så det kompenserar väl.. typ.

kram :)

2010-05-09 @ 22:23:54
URL: http://ciita.devote.se
Postat av: Denice

Kom ihåg, att saker blir vad man gör det till. Oavsett vem man är eller vad man gör, så är det dina tankar om det som sker som styr om du mår bra eller inte. Så om du inte tycker att det är fantastiskt att ha de gåvor som du har, så tänker du negativt. Varje tanke man har är energi och om du tänker att det inte är fantastiskt så blir det mer av det. Tänk på det som är positivt med dina gåvor istället, så orkar du fortsätta kämpa! Det är nog en av de saker som man behöver lära sig genom livet.



Angående att du inte hittar Girlie kan vara för att du har en sån stark känsla att du måste göra det! Känslan att du måste göra det gör att det dröjer ännu längre! Det är som ett parlöst barn som verkligen vill ha barn och inte får barn, så de adopterar istället, och sen när de adopterat ett barn får de ett eget barn.



Du behöver inte ändra på dig själv, men acceptera att du inte hittat henne. Allt är perfekt, allt är precis som det ska vara, så ha tillit att det är precis som det ska vara, även om du inte träffat henne ännu.

2010-07-05 @ 12:11:09
Postat av: D.Dede

Denice //



Du har givetvis rätt



Tack för dina ord!



Kärlek

/ - D.

2010-07-08 @ 08:19:41
URL: http://dedeprivat.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: