Samhällskritik del 2

Varning kära Jantelags-Sverige. Denna blogg tar upp sanningen och sågar de som förtjänar det.
Dede bjuder på Samhällskritik del 2.





Om jag hade chansen att radera all världens ondska

bara genom att offra mig själv.

Ja, att jag skulle dö av det så att världens ondska försvann skulle jag göra det.


Om djävulen kom fram till mig och sa: "Jag tänker döda dig, endast då lämnar jag jorden."
Så skulle jag offra mig själv.


Det är väldigt svårt att förklara hur mycket känslor som jag gått igenom och varför jag kan känna så starkt. Det är en lång historia. O jag tänker berätta den en vacker dag. Men ni hade alla samma dröm när ni var små men sen blev ni robotiska, manipulerade, och en del av den gråa massan. Ingen kan stoppa min dröm om världsfred.

Nu jag tänker på alla jag måste kämpa för.




Jag skiter fullkomligt i västvärldens robotiska beteenden. Let's dance, bingolotto, 9-5 jobb, körkort, partner, villa, vovve, volvo, pensioneras sen dö.


Jag tänker inte leva som er, och jag tänker åka på mitt eget äventyr. En resa som jag vet att jag varit menad för.
Jag kämpar för dem här, även för massa egocentriska rika västerlänningar som sitter i vardagsrummet just nu och tittar på Let's Dance, Top Model, och aldrig lyft ett finger för de svaga.



Men D vi är ju lyckliga allafall. Att 1.1 miljarder inte har rent dricksvatten kan vi inte göra så mycket åt. Synd för dem.
Vilka kontraster? Men du, vi har inte tid nu D. Vi tänkte gå in och göra kycklingsallad och äta lite. Svälter de därborta? Jaha, ja det är ju tråkigt. Hejdå.




Ärligt talat. Ni kan dra åt helvete. Jag är så fruktansvärt trött på er. Ni har rent vatten, ni har tak över huvet.
Men ändå så är det samma j-vla tjat dag in och dag ut. "Problem med tv-kanalerna, hallå fixa tv-dosan". (en del har fan inte ens sett en tv)

"Men herregud titta på mitt hår oooh". "Ja, jag har prov i morgon" (en del får inte gå i skolan motherfuckers) "Neeh, det är ju alldels för stökigt härinne" "Hörde du om den nya grannen, vad han hade gjort"

Snälla. Folk lider. På riktigt. Helt jävla ärligt. Dagens i-landsproblem är rykten, och manipulerade inlärda saker som diskuteras.






Vad ska man då göra för att låta alla vakna? Det är ett tyst krig som pågår.

Västvärldens materialistiska egodrömmar fylld med kändiskap, plastikoperationer, rikedeom och materialistisk lycka.
Mot de sprituella andliga som försöker hitta sin lycka i själen och betona hur vi förändrar världen.



 
                                                                                     
Vem är vacker? Skönhet eller insida? Någon som bryr sig om egodrömmar eller att hjälpa andra? Hur bedömer vi skönhet i dagens värld? Med robotiska manipulerade ögon eller med våra egna ögon?


Samtidigt har vi de passiva människorna, de som manipulerats av makteliten att vara duktiga robotar, slava 9-5 för staten och betala 33% skatt som går någon helt annanstans. Mänskligheten. Man hatar den, men vill hjälpa den och förändra den. När världen förändras och när vi går in i ett nytt paradgimskifte kommer jag försvinna.


Så trött på alla dem
, trött på materialism, trött på allas sökande efter kändiskap, trött på bloggbitches som sitter och testar "dagens outfit", trött på alla passiva människor som går där och funderar på vad de ska ha i lunchlådan i morgon, trött på friskis och svettis människor som vill gymma för att vara nöjda med sig själva men inte ser själva att det är västvärldens mediala bild som skapar deras osäkerhet kring sina kroppar. Va nöjd med hur du ser ut, förstå att du är vacker, fri och självständig.


Hey Blondinbella, Jag köpte en väska till dig igår. Pälsfri ;D Hoppas den duger?


O till alla bloggbitches därute som testar dagens outfit, ni som tjänar pengar på erat bloggande, gör mig en tjänst, antagligen skriver ni om att ni druckit en milkshake idag - eller annars tar ni upp saker som är väsentligt, bidrar till förändring, skänk några plagg till de som behöver den. Din outfit, din look, ditt beteende är ett robotiskt manipulerat och inlärt beteende.


 

Jag själv säger fuck alla ideal, jag vägrar falla för plastbrudar.


Linda Rosing. Hela du är ett manipulerat nötskal.
Du är inte Paris Hilton, men jag tycker bara synd om dig.
Föresten Linda, du kan få samma väska Blondinbella fick.
Den rätte för dig är nog många manipulerade killar, men den rätte för mig blir du aldrig.
Your wack, girl.


Fuck kapitalismen, jag vägar leva i ett system som gör de rika rikare o fattiga fattigare. FUCK ALLT och FUCK alla som försöker tona ner vår generations ilska på systemet för att jag ska bli "politisk korrekt".

Det finns inget som heter politisk korrekt när våra medmänniskor svälter i hjäl, 26 000 dör i fattigdom varje dag! Demokratisera inte mig när vår demokrati är en lögn! Så mitt beteende och mina svordomar kan hagla och de som förstår dem och accepterar det, förstår vad jag pratar om! De som inte gör det kan dra till sitt j-vla bingolotto-trav-let's dance fucking friskis o svettis-9-5-jobb-plastaktiga-vetenskapliga-materialistiska-kapitistiska-egoistiska-ideal-samhälle och DRA ÅT HELVETE! F*CK OFF!




Och nu säger jantelags-personen "men du D, svär inte". Att inte reagera eller visa starka känslor när 1.1 miljarder inte  har säkert dricksvatten är fucked up. Så jag tänker svära, jag tänker skrika och jag tänker agera. Att inte göra det är omänskligt.

Hemlöshet, krig, fattigdom, svält, sjuka ideal, ondska, hat, förtryck.
Men HEEEEY! It's let's dance. Nu tittar vi alla.

Den här mänskligheten har blivit så fruktansvärt manipulerad och vidrig. Utan att förstå det själva.



Till er som förstår D, massa kärlek för de. Bless all of you damn it.


Vi kan förändra världen, och vi kommer göra det.
Lidandet ska ta slut för de som behöver vår hjälp.

Ni kan aldrig stoppa mig.
Men när dagen är till ända.

Är jag förhoppningsvis borta vid en sandstrand där de går ner 3 solar och återhämtar mig från denna sjuka vidriga äckliga värld.


Mr "ej politiskt korrekt-revolutionär-pionjär-statens fiende". 




Attention här är Fredrik Reinfeldt:

"Säg inget mer D, du förleder dagens ungdom att tänka självständigt"

Detta är som sagt livfarligt och förbjudet.


Mina sista ord till överstatligheten och makteliten:
Jag kommer aldrig ge upp. Jag utmanar hela världen.


Och även om jag dör för mina ord, så fruktar jag inget ont vid dödskuggornas dalar.
För jag är den tuffasde, finasde, bästade i hela jävla dalen ^^

Jag är inte rädd för nån. Helt jävla ärligt. Mitt hjärta skulle aldrig sluta bry sig även om jag var ensam mot världen.

Och de som inte förstod eller agera, fuck'em all!
Ni kommer veta vad karma betyder sen bitches.

O ingen kan stoppa min kunskap.
Min kärlek...

Till de som behöver min hjälp....
Jag kommer aldrig sluta kämpa för er...





För jag älskar er.
Ni finns i mitt hjärta.


Fred
Truly Yours
/ - D.Dede



Hemlöshet, krig, fattigdom, svält, sjuka ideal, ondska, hat, förtryck.
The world needs a hero. Let it be us.


Gjorde "moraliskt fel" från systemets hjärntvättade ögon, men moraliskt rätt i era hjärtan.
Postat av: Jojje

Du är en hjälte! Du vågar säga det ingen gör och stå för det som är så jäkla sant! BIG LOVE D!<3

2009-03-18 @ 17:21:09
URL: http://jojje.blogg.se/
Postat av: Fatma

Jag är ordlös, en mening bara.. du tänker verkligen på världen!

2009-03-18 @ 17:53:21
URL: http://fatmas.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: Jag hoppas du har rätt :)

Tack så mycket det värmer ska du veta <3

2009-03-18 @ 20:23:45
URL: http://sorotsia.blogg.se/
Postat av: Hosse

WORD UP! King D!

2009-03-18 @ 21:46:33
Postat av: Sofi

Skitstörigt med musiken på bloggen.

När jag väl lyckades stänga av den, kunde jag dock fokusera lite på vad du har skrivit.



Thumbs up!

2009-03-18 @ 22:59:45
URL: http://ampernos.blogg.se/
Postat av: Z

Den finasde Dedede!!<3



Du har ett hjärta av GULD!

2009-03-18 @ 23:26:53
Postat av: ann-maret

Dina ord satte sig verkligen djupt i mitt hjärta, jag fann inspiration och mod att iaf försöka bli lika stark som du! :) Fortsätt skriva så ska jag fortsätta läsa och bli inspirerad och berörd!

Peace<3love

2009-03-19 @ 00:44:36
URL: http://annmaret.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag håller med om allt, men man måste ju behandla lika och att säga att blondinbella och andra är dumma i huvudet är inte fare. Man känner dom inte genom att läsa deras blogg. Sen verkar dom ju dumma i huvudet. Men alla ska behandlas lika ^^

Men jag håller absolut med dig!!

2009-03-19 @ 10:30:16
URL: http://broccolimos.blogspot.com
Postat av: D.Dede

Tack :) jag brukar säga att man känner en person av deras handlingar. Det Blondinbella står för är inte "fair" med sina pälsar bl.a. Så man känner o har rätt o döma en person genom deras handlingar, that's why !



Vart är alla blondinbella fans? Attack D! Im a target yooo! ^^



Tack alla för era fina kommenterar :) Samhällskritik del 3 kommer upp nångång nästa vecka :)



Fred

/ - D.Dede





2009-03-19 @ 11:06:46
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Jäii

Det du skriver är tänkvärt - absolut. Men får man fråga vad du, Dede gör för att förändra? Kritik mot samhället är bra. Men man kan inte bara kritisera, man måste handla också.

2009-03-19 @ 18:55:46
Postat av: D.Dede

Jäii // Tack! Först o främst drar jag i många trådar bakom scenen, sen är jag medlem i olika organisationer, är aktiv på demonstrationer. Har påverkat över 100 000 av vår generation bara genom mitt skrivande. Sen är jag rapartist med och har texter med otroligt viktiga budskap, sprituellt deep one of a kind. Det är otroligt mycket jag gör. Vad gör du själv? Fred / - D.Dede

2009-03-19 @ 19:48:01
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Jäii

Trevligt med personer som inte bara snackar! Gillas! :)



Vilken fråga du ställer. Jag är inte som du, jag har aldrig påstått att jag kan förändra världen. Jag är bara en väldigt liten person i en väldigt stor värld. Men jag kan förändra för några få, ge dom en mening med livet, ge dom några lyckliga stunder, lite ljus i vardagen. Och det gör jag helt enkelt på mitt eget sätt.

2009-03-19 @ 20:37:07
Postat av: D.Dede

Jäii // Du är inte liten. Och de du ger kärlek till uppskattar nog det, fast man måste tänka globalt med. Fler själar behöver mycket mer värme. Tycker du inte? / - D.Dede

2009-03-19 @ 20:53:57
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: emelie nolasco

sjukt bra! kolla gärna in min, ny header uppe - vad tycks? :)

2009-03-20 @ 08:43:39
URL: http://emelienolasco.blogg.se/
Postat av: L

Riktigt bra skrivet!!

2009-03-20 @ 09:14:00
URL: http://hagasystrar.blogg.se/
Postat av: Jäii

Man kan aldrig ge för mycket värme :) Vi bor i ett kaaallt land på flera vis!

2009-03-20 @ 20:16:07
Postat av: D.Dede

Jäii //



Absolut! :) du har vettiga tankar! Skriver du inte själv eller?



Tack för alla kommentarer återigen :) jättekul att se att folk ser världen som jag ser den. Det betyder att vi är verkligen i slutet av vår tid. Sagor skapas just just just nu! ^^



You'll understand that later. ^^



/ - D.Dede

2009-03-20 @ 21:54:58
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: I don't know you now

"Den här mänskligheten har blivit så fruktansvärt manipulerad och vidrig. Utan att förstå det själva."



Dra inte hela mänskligheten över en kam på det sättet.

Aldrig.

2009-03-20 @ 22:59:56
URL: http://idontknwoyounow.blogspot.com
Postat av: Petra

Så SANT!! :)



Mycket bra skrivet!

2009-03-20 @ 23:01:51
Postat av: Sofia

Jag älskar det du skriver. Du har så rätt i allting!

2009-03-21 @ 13:22:37
URL: http://sorotsia.blogg.se/
Postat av: isabella

håller med dig till 200000% bra skrivit!

2009-03-27 @ 20:02:47
URL: http://isabellaingvarsson.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Du är så jävla bäst.

LOVE TO YOUUUU <3

2009-03-27 @ 20:42:22
Postat av: Marie

jag vet inte vad jag ska skriva, du har verkligen påverkat mig.. Jag vill vara med och hjälpa till! Mina känslor har blivit mer starkare.. Men jag vet inte hur ja ska börja eller hur jag ska göra.. Du är min inspiration källa, så nåt kommer jag säkert på och att det är på det rätta sättet :D

2010-08-01 @ 20:49:07
Postat av: Kristina

Vet du... Vi diskuterade din blogg i dag på min samhällslektion. Tycker mer och mer börjar hålla ögonen öppna... Förhoppningsvis. För alla ungdomar i Sverige börjar ju bli helt system-hjärntvättade... Och de där ungdomarna ska bli våran framtid. Hur kommer Riksdagen se ut om några år? Ursh... Hjärntvättade politiker...



Skrik, svär, ingen jante-lag kan hindra dig. Ta bort jante-lagen. Rebell.

2010-08-27 @ 17:56:19

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: