Intervju med D.Dede och läsarfrågor!



 
 
 
Dedeprivat är slut.



Hey alla!

Det är slut. It's the end. Dedeprivat finns inte mer.

Tyvärr så lämnar jag er nu. Jag vet inte hur länge och om jag nånsin kommer tillbaka eller vad som händer nu.

Men jag måste iväg på mina äventyr nu. Jag måste försöka hitta mina riktiga föräldrar, och jag måste försöka lösa allt det övernaturliga som hänt.

Allt jag nånsin skrivit här har alltid varit från hjärtat. Jag förstår inte allt ännu, men jag försöker hitta svar. Varför allt blivit som de blivit.

Och det har varit en lång resa, och de senaste 7 åren har jag skrivit bloggen och jag har förändrats så mycket. Jag har växt och utvecklats hela tiden. O ja vill låta allt stå kvar för de representer hela min utvecklingsprocess. Förut när jag var lite yngre så var jag mer flummig och dissade många bloggerskor, och jag var lite "over the top" ibland men det är ju så man är när man är yngre, för vi är ju alla i en ständig utvecklingsprocess.

Alla vet, att jag försöker bara bli den bästa man jag kan bli...

O alla dessa känslor, när alla sett djupet av mig, att få visa den sidan för er...jag är så tacksam...

Att alla på något sätt ändå fått se mitt "riktiga jag" när jag öppnar och skriver mina känslor...

Det har varit allt annat än enkelt...

Att gå från min stereotypa värld som fotbollspelare och lagkapten och gå igenom denna otroliga förändring...


Det känns som jag hela tiden slitit av mitt stereotypa skal och bara förvandlats, och oj vad de kostat mig, både vänner och livskamrater...

Men jag ångrar ingenting, för jag vet att det finns ett högre syfte, i alla motgångar, i alla tårar, alla sorger och alla strider vi alla tar...

Min dröm har alltid varit 3 saker, det är att förändra världen, hitta mina föräldrar och Girlie...

Jag kanske aldrig kommer lyckas med det...

Men gud vet att jag kommer göra allt för att förvandlas o kämpa för det...

Ibland har jag känt mig som en vålnad...som en skepnad...

Och att bara Girlies kärlek kan befria mig...

Men hur ska jag nånsin hitta henne?

Det är 3,5 miljarder kvinnor på den här jorden, men det känns aldrig som någon kvinna räcker till...

Jag vill ha nånting som är bortom allt de här jordiska...

Men om jag kommer tillbaka...

Om ja nånsin kommer tillbaka...

Om ingenting händer mig...

Så lovar jag...att jag ska försöka förändra allt...

Det är bara att min styrka är inte vad den en gång var...

Jag är inte lika stark längre...

För mycket har hänt som ni läst om...

Men jag vet att jag behöver hitta essensen...

Och om jag hittar den så kan allting förändras...

Men utan kärlek är det svårt att kämpa...

För det har känts så ensamt, all denna oförståelse, för allt jag försöker bli...

De enda som nånsin förstått mig är alla ni tusentals läsare genom åren...

Jag kan inte vara den jag vill vara i den här världen...

Trots att det är allt jag vill...

Att bli offentlig...

Att visa att det här är jag...

...Gud vad jag skriver...

Men det känns aldrig som jag kan få ut den känslan jag vill beskriva...

Det obeskrivliga...men jag hoppas ni allafall känt den känslan när ni läst...

Men det är slut nu...

Det är slut...

Jag lämnar nu...

Jag är borta nu...

/ - D.







Det sista från D.

 
 
D.Dede intervju och läsarfrågor!


Hej Dede! :) Så nu MÅSTE jag fråga efter allt som hänt, hur är det med dig?
- Jag mår fint. Allt börjar landa och jag är på bättringsväg. Det har varit så otroligt turbulent de senaste 1000 dagarna, men jag visste med att jag var tvungen att göra det här för att skapa det absolut bästa inom mig och till allt jag önskat att bli.

Vad har du gjort nu för att landa och komma ner i varv?
- Jag har åkt på landet till min mor och far. Och jag har varit med hela familjen. Och sen har jag plockat ved, fjällat fisk och arbetat o hjälpt till en del så jag känner att min styrka har kommit tillbaka nu.

Jag förstår inte hur du orkade 1000 dagar, vad är det som drivit dig så mycket till att våga göra det här framförallt?
- När världen förändrades till en kapitalistisk stereotyp värld. Så kände mitt hjärta att det här är ingen värld jag kan stå för. Jag valde att lämna allt. Jag vill inte falla i ett materialistisk gap och sälja ut min själ och bli en del av denna värld. Jag kom hit för att förändra världen, inte bli en del av den. Så jag var tvungen att lämna alla.

Det ger mig gåshud.. Men vad var det som fick dig att orka så länge?
- Jag tror orken kommer ifrån att det finns något i ens själ, och jag vet att den finns i alla, som vägrar ge upp. Inom mig så tänds som en en gnistra i de mest svåraste stunder när jag tror att orken är slut och jag har inget mer att ge, det är då den tänds en gnistra i mitt bröst o den syns i mina ögon. Det är oerhört svårt att förklara men det är något oövervinnerligt och jag vet inte vad det är. Men jag kallar den "essensen". Det glimmrar till inne i bröstet. Och jag vill att alla läsare ska förstå, att den känslan finns i alla. Den finns inte i bara i några speciella av oss. Den finns i varje själ.

Det är en av många saker som inspirerar med dig och bloggen. Du ingjuter självförtroende i allt och alla och säger att alla har det inom sig. Men hur gör man får att nå dit så att säga?
- Mycket bra fråga! :) Men jag tror definitivt en sak - det är att vi alla förändras över tid. Hur var vi för 5 år sen? Har vi förändrats något som människa än vad vi var för 5 år sen? Det är klart vi har. Vi förändras hela tiden, det är det evolutionen går ut på. Det går framåt, även när vi går neråt. Vi förändras allihopa. Jag själv har läst en del gamla blogginlägg här för flera år sen och jag kan bara skratta lite hur jag var då :) Men det är ju de vi är, vi är under en förändringsprocess, olika långt gångna och allt vi behöver är att fortsätta se vart det tar oss. Det kommer ta oss hem :) Så vi kommer alla hem en dag.


 

 Alla vill ju att du ska bli offentlig!  Du har haft läsarträffar och många läsare vill ju att du ska ha det igen och oftare! Har du bestämt dig nått?
- Det här är det svåraste av allt. Glöm de 1000 dagarna, glöm alla strider jag någonsin tagit mig igenom. Men det här är den största striden av allt. Att våga bli offentlig med allt det här. Det är så många olika aspekter. Det är hur kommer samhället agera? Hur kommer mina föräldrar reagera, mina lagkamrater, bekanta, ja alla? Vad kommer alla att säga? Jag älskar att ha träffat många av mina läsare. Men jag vet inte om jag någonsin kan bli offentlig. O jag har frågat mig med, ska jag bli offentlig eller ska jag kämpa bakom kulisserna? Och jag har märkt att jag är splittrad.

Men hur känns det att ha påverkat 100 000-tals människor genom åren utan att ta cred för det du gjort och att ingen kanske får veta det?
- Jag tror jag skrivit det förut. Att glöm fame, pengar, och allting annat. Jag vill förändra världen. O jag tror alla har den drömmen i hjärtat, att sluta sig samman, och göra något overkligt stort. Att förändra allt, för alltid. Jag vet att denna dröm finns i varje själ. För vi har alla en dröm att vara lyckliga, att se våra nära och kära lyckliga o världen kring oss. Det behövs inget mer än det för mig för att bli lycklig, att se folk vara lyckliga. Det är den största gåvan jag kan få.

Det är verkligen så fint. Men ska du bli offentlig eller inte?
- Wow haha du ger dig inte? :) Jag tror jag kommer bli det. Men det jag menar att det spelar ingen roll. Om jag är en maskerad hjälte som ingen ser, eller om jag tar i mot strålkastarna. Jag vill bara förändra världen, och jag kommer göra det som krävs för att göra det. Om det betyder offentligt, absolut. Men jag behöver verkligen fullt stöd. För det är svårt att lämna all "trygghet" och gå ut där i den stora världen, från min stereotyp som fotbollspelare och lagkapten, till allt det här själsliga och spirituella som är inom mig.

Jag hoppas verkligen du blir det! O alla läsare stöttar dig fullt ut! Tack för intervjun Dede!
- Tack själv gumman!


Alla era läsarfrågor svaras på idag med och uppdateras snart!



 
 


Läsarnas frågor till D.Dede

Tack för alla fina frågor! Det blev 100-tals frågor och jag kan inte besvara alla utan tar ut ett axplock.

Heej Dede! Vilken musik lyssnar du mest?
- Jag lyssnar på det mesta faktiskt, jag har fått en sån otrolig salig blandning av smak. Och jag lyssnar på allt som inspirerar, berör och ger nånting till själen. Så jag har otroligt bred musiksmak.

Vad är din favoritmat?
- Jag älskar allt mamma lagar, och jag har börjat äta quinoa och det är riktigt god. Utöver det älskar jag god näringsrik ekologisk mat. O sen älskar jag hallondryck och jordgubbar woho =D

Är du singel?
- Nej =D Jag väntar bara på Girlie.

När fick du din första puss?
- Wow, de var nog första gången på förskola, jag var typ 6 år. Det var första dagen på lekis och det var en tjej på 6 år som hette Maria, hon tog tag i min hand första gången jag klev in, när dan började närma sig sitt slut och min pappa hämtade mig gav hon mig en puss. Haha, yeeh..

Är du kär?
- Alltid =D

Hur många syskon har du?
- En syster, Mia.

Myskväll eller utekväll?
- De bästa är en blandning! Jag älskar att vara ute i stjärnhimlen. O prata, flowa, och sjunga och sen kan man gå hem och ha världens myskväll med underbar mat och mys! Men jag älskar, älskar att bara prata, busa, skratta och sen ha lite kuddkrig me haha ;D yeeh!

Vilken årstid gillar du bäst?
- Jag tycker om sommar och sol, men också vinter och snö. Men om jag inte fick välja nån utan av de vanligaste så skulle de vara just nu, när vårsolen kommer fram och värmen och allt börjar växa och blomstra ut. Det är vackert.

Har du något husdjur?
- Missan/Ruffy min kattunge - Sååå sööt =D Hon sover alltid på min arm och mitt bröst.

Ifall du var en tjej vilken tjej skulle du vara då?
- Oj! Grymt bra fråga. Hmm..jag tror jag skulle vara en blandning av Christina Aguilera, Kajsa Bergqvist och Alicia Keys.  Christina Aguilera som är artisten i mig och allt de kreativa, och sen Kajsa Bergqvist som jag ser som en oerhört sympatisk, måldrivande o sportig tjej, och sen Alicia Keys som har det där mer innerligt djupa o själsliga. Jag tror jag hade varit en blandning av de 3 om jag vore en kvinna i nästa liv då =D

 
 
Vad sover du i?
Boxershorts eller något mer om de blivit kallt.

Hur känns det efter flytten till Stockholm?
En otrolig start att flytta till huvudstaden. Allt var otroligt spännande och jag trivs bra här. Det är även bara 100 meter från sjö och natur så det är underbart. Det ligger nästan vid solsidan och jag kanske får börja jogga där lite mer haha ;D

Vad har du för klädstil?
Jag har nog väldigt modern klädstil. På jobbet så har jag ju liter mer strikt dresscode men annars privat vill jag vara mer naturlig o mer modern, jeans och lite mer modern klädstil och gärna accessoarer till.

Har du varit otrogen nångång mot din flickvän?
Nej.

Favoritlåt just nu?
- Two steps from hell - Protectors of the earth.

Vilket var ditt favoritämne i skolan?
Jag gillade inte skolan så mycket, jag spelade mest bara fotboll haha.

Röker du?
- Nej

Snusar du?
- Nej

Dricker du?
- Nej

Har du varit hög nångång? Typ rökt gräs?
- Ja

Big Brother eller Paradise Hotel?
- Inget.

Vilka personer älskar du mest?
- Alla förtjänar kärlek.

Vilka personer hatar du mest?
- Jag hatar ingen, men jag tycker illa om alla sorters orättvisor och krig.

Vem pratade du senast med?
Mamma

Om du fick välja vem som helst att träffa, vem skulle det vara?
- Mina riktiga föräldrar en vacker dag...

Är du religös?
- Nej.

Tror du på Gud?
- Ja.

Är du politisk?
- Ja fast inte i något enskilt parti utanför mänskliga rättigheter, men jag anser inte att det är politik utan sunt förnuft.

Är du feminist?
- Ja.

Vad tycker du om djurens rättigheter?
- Jag stöttar djurens rätt och är med i amnesty.

Vad tycker du om homosexuella äktenskap?
- Det finns inget som heter det, utan det är bara ett äktenskap som ska vara så självklart. Om folk inte får älska vem de vill villkorslöst så säger det en hel del om världen vi lever i. Se denna video, vi måste sluta förtrycka kärlek. Det är sjukt att en del av mänskligheten inte kan respektera kärlek melllan två individer.




Vilken kändis skulle du vilja vara med?
- Ingen speciell.

Vad är ditt livs största ögonblick?
- När jag gjorde 6 mål i en final. Men det är bara på fotbollsplan. Privat så väntar jag på mitt livs största ögonblick. So still waiting on that...

Vilket stjärntecken har du?
Fisk

Din bästa egenskap?
Viljan

Din sämsta egenskap?
Glömsk

De roligaste mejlet du fått eller kommentaren?
Jag får hysteriska mejl på allt som har "De, de och d" bokstäver med sig. "Hur är de?" De blir ju lixom menat på 2 sätt. "Varför de?". Osv. Jag kallas ju allt D, De, d, de, det, den. Dede =D

Hahaha fick höra de här skämtet av en tjej som skrev ihop en historia:
Det gick en söt tjej på stan med sin mamma och skulle köpa julklappar. Helt plötsligt utbrister hon: Jag vill ha de, de och de! Mamman sa: Du kan inte bara peka och säga att du ska få de, de och de. De funkar inte så. Flickan: Hur funkar de då? Mamma: Man frågar de först. Flickan: Kan jag få De i julklapp?  De hörde allt och kom till platsen och svara: Klart du får de!  O flickan sa: Jag Deundrar dig, Du är Den FinasDe."

Men ja haha får en del hysteriska mejl, och en del ligger under kategorin "Veckans kommentarer".


Vem är du i Twillight? Edward eller Jacob?
- Jag tror jag skulle ha lite av bådas egenskaper. Så jag skulle nog säga båda.

Vilka hiphop artister har inspirerat dig mest?
Massor. Men de 3 mest påtagliga influenserna är Eminem (rimschema, kreativitet o flow, jag kan dock inte lyssna på något nu eftersom han tappat de senaste 8 åren helt) DMX(hans otroliga djupa sätt att skriva och flowa ut sina texter om alla sina upplevelser) och Immortal Technique(Han säger sanningen, politiskt stenhård, och är så kunskapsmässigt och lyriskt begåvad och en sann hjälte som står upp för folket). Men det är som sagt massor som influerat mig. Men dessa 3 är jag nog en blandning av.

Favoritskådisar?
Will Smith, Liam Neeson, Leonardo Di Craprio, Denzel Washington, Jim Carey.

Favoritfilmer?
V for Vendetta, Seven Pounds, 10 000 BC, är nog topp 3, men har sett många bra. Älskar filmer som höjer medvetandet och ger något extra.

Vilka är dina förebilder?
Edgar Cayce, Rosa Parks, Mahatma Ghandi, Michio Kaku, Deepak Chopra, Eckert Tolle, Albert Einstein, Jaques Fresco, Tom Campbell, Ken Wilber, Carl Sagan, Moder Theresa m.fl Alla som på något sätt hjälpt mänskligheten framåt och bidrar något positivt till den här världen.

Spelar du fotboll än och kommer det läsare på matcherna?
Nej jag spelar inte nu, och förut så kom det en del.

Varför respekterar inte folk dig o går hem till dig? Jag blir så trött på alla fjortisar som totalt kära i dig  och älskar dig sååååå mycket och inte ens låter dig vara i fred.
- Jag önskar att folk kunde se det så med, att mitt privatliv borde respekteras mer. Men tills den dagen jag blir offentlig så tror jag mitt privatliv kommer respekteras ännu mindre. Jag tycker inte man ska se det så att de är jobbigt med de tjejerna, utan man får se det positivt, att de lär sig något och får en god förebild. Så jag försöker se det positivt även fast det kan bli överväldigande ibland.

Är du ihop med Nath? Hon på den bilden som visades när ni prata?
Nej det här var ett av våra sista samtal innan jag lämnade alla. Hon är en jättebra tjej. Men jag behövde vara i fred, och det var otroligt smärtsamt att berätta för alla att jag behövde vara själv sen.

 

Hur är det mellan dig och Matilda?
- Jag har lämnat det bakom mig och växt ifrån det. Alla vet redan om historien om att jag behövde ta mina strider själv. Så när man tittar tillbaka på allt så ser man bara 3 saker, en ung man som behövde vara i fred och ta sina strider själv, och som kämpade ensam i över 1000 dagar, för att bli den bästa man han kunde bli. Hon sa att det var det vackraste jag kunde göra. Men hon förstod inte min historiska kontext, eftersom hon inte har haft samma uppväxt. Så ingenting är på mina axlar, det vilar på henne eftersom hon inte kunnat försonats och det speglar hennes inre vad hon blev för människa till slut. Vi kan ju inte ifrågasätta varför det inte är fred i världen?  Ifall hon själv inte kan försonas med någon hon älska? Hon såg mig som hennes hjälte, men jag kunde inte ge henne mitt hjärta. O nu förstår jag varför. Det var för att det saknades något, de innerliga, bedårande, gnistrande, förlåtande och läkande. Det är något hon saknar. Det är därför jag inte kunde älska henne. O nu försonas hon inte, eftersom jag blev mannen hon aldrig fick o som hon inte lyckades fånga...

Men jag känner mig otroligt befriad =D För jag vet att allt ligger i hennes inre brister...

Vem tror du Girlie är? Är det inte svårt att inte lixom vara med någon kvinna så länge?
- Jag vet inte vem Girlie är, allt är så diffust, men jag tänker inte mer på det utan koncentrerar på mig själv, men det kommer nästan vara overkligt att hitta henne. Jag har ju allt att vinna nu och det kommer vara helt otroligt den dagen vi träffas. Det kommer skapa något oövervinnerligt i mig, och jag tror nästan stjärnorna kommer explodera när jag snuddar hennes läppar för första gången... Vem denna otroligt vackra kvinna är vet jag inte, men jag vet att hon kommer uppskatta att jag gjort denna otroliga resa. Jag vill ju bara att hon ska bli den lyckligaste kvinnan i världen, o jag vill ge henne allt hon nånsin drömt om.

Vad har du för planer nu för 2014 och framåt?
- Allt kommer hända, tänk hur allt bara växt och växt och växt hela tiden. Det är otroligt. Jag vill bara bli den bästa man jag kan bli och förändra världen. Det kan ingen negativitet, cynism eller ondska nånsin ta ifrån mig. Det har varit oerhört svårt att förvandlas till den man vill vara i en värld som säger hur man ska vara, vad man ska göra. Jag tror alla känner igen sig i min förvandling - för vi vill väl alla transformeras till de bästa vi kan bli, och skapa drömmar för oss själva och andra.

Så nu kommer mycket hända...

Och jag kommer lämna Dedeprivat...

För jag reser till mitt barnhem snart...

Och därför blir jag borta...

Jag har inte bestämt mig om jag ska komma tillbaka till bloggen, eller går direkt till offentligheten.

Men en sak kan jag säga - och det är att jag har så mycket kärlek till alla ni som stöttat mig på vägen =D under alla dessa otroliga år på Dedeprivat!

Vilka otroliga år de varit...


Så om eller när vi träffas i framtiden =D och ifall du läste min blogg innan min offentlighet så kommer vi ALLTID, du och jag ha ett speciellt band.

För jag beundrar alla som varit med innan och varit här...


Det säger allt om ditt hjärta, att du hittat hit och varit en del av det här, vare sig det varit precis nu, eller 1 månad, eller 5 år.

Jag är så tacksam för er alla.

Det har varit en helt otrolig resa.

Den är slut nu...

Jag är borta nu...

Om något händer mig och vi aldrig ses...

Så vill jag bara säga en sak...

Och det är att jag är så tacksam för allt...

För jag anser att varje själ jag nånsin träffat...

Bara fulländar än till den man är menad att bli...

Now I'm gone...

All kärlek,
/ - D.


Postat av: Anonym

Varför hackar du så mycket på Kissie? Hon är väl inte mer än människa hon med? Ibland kan du kännas som en mobbare, vilket går totalt emot allt annat du påstår stå för. Alla människor är lika värde, även Kissie. Du har ingen aning om varför hon är som hon är idag, vi alla förblindas och pressas av normsamhället. Vissa faller djupare än andra, men inte ska de bli uthängda och dömda för det. Istället ska fokus ligga på att visa förståelse och visa att det finns andra möjligheter än vad normsamhället erbjuder som de inte ens visste fanns. I mina ögon kan du verka rätt högfärdig många gånger, speciellt när du ständigt upprepar att du är "världens mest svårfångna man" och "alla tjejer vill ha en del av DeDe" ja kanske små fjortistjejer vill det. Men jag vill inte, därmed vill inte ALLA ha dig. Ja jag har sett bild på dig. Du är inte bättre än någon annan. Du har potential att bli en sann inspirationskälla men ibland blir man bara besviken av din högfärdighet. Over & out.

2014-04-15 @ 15:06:41
Postat av: jenny

Lycka till otroligt braa svar på frågorna! (: taack!

2014-04-16 @ 08:45:39
Postat av: jenny

<3333

2014-04-16 @ 08:45:45
Postat av: Lovisa

men vadå????? är du booorta nuuu???? vaaa??? :(

2014-04-16 @ 16:45:17
Postat av: Lovisa

men vadå????? är du booorta nuuu???? vaaa??? :(

2014-04-16 @ 16:45:22
Postat av: manda

Dede vadå ska du sluta blogga för gott nu eller??

2014-04-16 @ 18:51:29
Postat av: manda

eller kommer du tillbaka?? eller ska du bli offentlig sen?? när kommer du tillbaka isåfall??

2014-04-16 @ 18:52:08
Postat av: Anonym

Borta!!??? :(

2014-04-16 @ 21:49:31
Postat av: Anonym

hallooo??? har du ba försvunnit?? varför har du inte förvarnat eller sagt nått dede??? du ba försvinner utan o säga någe??? du kunde sagt det tidigare??

2014-04-16 @ 21:50:09
Postat av: Anonym

kan du skriva när du tillbaka åtminstonde???? taaack!!!

2014-04-16 @ 21:50:31
Postat av: Anonym

Dede, jag vill börja med att tacka dig först. Tack så jädrans mycket för allting. Jag har följt dig i några år nu och du har alltid kommit med kloka ord och hjälpt mig med så himla mycket. Din blogg har varit till en stor hjälp. Tack så himla mycket för att du har lagt ner din tid på denna blogg och tack för att du är du . Finner inga ord om hur mycket jag älskar denna blogg. Det har varit en privilegium. Oavsett om du slutar driva bloggen helt eller bara under en period så kommer jag ALDRIG att sluta läsa den.

Lycka till nu Dede, jag hoppas att du hittar det du söker!

2014-04-17 @ 22:39:24
Postat av: sandra

Tack Dede <3 för allt och jag hoppas verkligen du kommer tillbaka!! de är lite sorgligt men jag förstår dig!! kramar!!

2014-04-18 @ 08:13:05
URL: http://sandrawww.blogg.se
Postat av: sandra

jag hoppas du kommer tillbaka offentligt med (:

2014-04-18 @ 08:13:17
URL: http://sandrawww.blogg.se
Postat av: veronica

dede dont go :( va ska ja läsa nu för blogg med allt som du skriver??? de finns ingen :(

2014-04-18 @ 10:38:21
Postat av: Anonym

kommer du aldrig tillbaka nu??

2014-04-18 @ 10:38:58
Postat av: Olivia Johansson

De behöver finnas fler som dig Dede!! Jag hoppas VERKLIGEN du kommer tillbaka!! så jag ber dig snälla kom tillbaka snart, allafall en dag??

2014-04-18 @ 15:51:20
Postat av: julia

Dede! Jag vill med tacka dig för hur mycket du och din blogg betytt för mig och hur mycket den stärkt mig. Förut hade jag problem med anorexia men du fick mig att känna självförtroende igen och idag är jag frisk från min sjukdom o mycket av detta har jag även att tacka dig för dig Dede, du fick mig att tro på den jag var och att det man väljer att utstråla inifrån är den man verkligen är. Du har fått mig att må toppen och jag hoppas verkligen du kommer tillbaka för du har stärkt mig o stärker så många till!! :) TACK DEDE! Jag vet att du är dålig på att ta in komplimanger men jag hoppas verkligen du tar in det här i hjärtat! Tack så mycket Dede!! :) kramar Julia.

2014-04-18 @ 18:33:40
Postat av: gina

Dede jag hoppas verkligen du kommer tillbaka?? man blir ledsen på riktigt =/ jag hoppas verkligen du gör det.

2014-04-18 @ 21:42:20
Postat av: Gina

Dede jag hoppas verkligen du kommer tillbaka =/ det är verkligen skitjobbigt att du lämnar. du är ju den enda bloggen som har något som inte andra bloggar har. så det känns jättetungt med sånt här besked. =/..

2014-04-18 @ 21:45:21
Postat av: Gina

de kan låta själviskt med, jaa för det är ju viktigt för dig att komma ifrån men det jag menar är att glöm inte oss läsare. vi behöver dig med! hoppas du förstår. kramar o lycka till!

2014-04-18 @ 21:46:14
Postat av: Zanna

Hej Dede, jag har mailat dig lite frågor jag hoppas du kan svara på dem innan du åker :) tack!

2014-04-19 @ 08:09:11
Postat av: Anonym

Jag menar bara, den där Nath du var ihop med var minst lika fjortis och barbie som Kissie ^^ Skillnaden var att du visste Naths historia, men du vet inte Kissies historia och då har du ingen rätt att döma henne för att vara si och så... Nej få inte luft o tro att jag knr storbloggarna nu eller nåt! -.- undrar bara hur du tänker ibland... !

2014-04-19 @ 19:09:13
Postat av: agnes

Taaaaack för allt!!! hoppas du kommer tillbaka snabbt Dede!! För din blogg är nått helt annat att läsa än typ smink mode o sånt du vet, hoppas verkligen du kommer tillbaka. Det känns sorgligt o jobbigt annars!! :( meen lycka till! <3

2014-04-20 @ 08:23:09
URL: http://agnesarbra.bilddagboken.se

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: