Universum kan vara ett hologram



Universum kan vara ett hologram


Det har kommit ut mer och mer forskningsrapporter från fysiker som går ut med att Universum kan vara ett hologram. Det betyder att allt detta bara är en illusion. Och det får ju fler följdfrågor. Varför?

Vad är verklighet?
Varför är vi här på jorden?
Vad händer vi dör?
Vad är allt det här egentligen?

Forskaren Michael Talbot nämner i the "Holographic Universum" att fler och fler vetenskapsmän nu börjar tro att universum i sin helhet är ett gigantiskt hologram, en återspegling av en annan verklighet, där varken tid eller rum existerar - världen är helt enkelt en utomordentligt detaljerad illusion.

The double-split project tar upp hur verkligheten förändras av vår observation, och hur partiklar kan agera som solida och i vågform. Det betyder att allt vi ser kan både vara materiellt och icke-materiellt.


 
"99.9% är tomt och existerar inte"


Det forskning kommit fram till att 99.9% av allt du är, är tomt. Detta kallas "empty space" Det existerar ingenting där. Så hela dig, allt du ser är 99.9% helt tomt.

Dr Karl Pribram, neurofysiolog vid Stanforduniversitetet, fann att den mänskliga hjärnan är holografisk, när han försökte komma underfund med var någonstans i hjärnan minnena är belägna. Han fann att minnen inte bevaras i någon bestämd del av hjärnan, utan i stället finns överallt i hjärnan på samma gång.

Detta är något gamla nordamerikanska indianer med påstått långt innan oss.

Många nordamerikanska indianer menar att det existerar inte någon framtid, dåtid eller nutid.
Allt har redan hänt och tiden är bara ett sätt som våran korkade hjärna sorterar saker.
Enligt kvantfysiken så är tid och placering fullt utbytbara i samtliga ekvationer. Pretty amazing huh?

Jag låter er landa lite i allt det här. För denna "verklighet" är egentligen inte verklig.

Welcome to the dream world, and beyond it.

All kärlek,
Truly Yours,
/ - D.

Källhänvisning: http://www.nature.com/news/simulations-back-up-theory-that-universe-is-a-hologram-1.14328


Postat av: jenny

woow:O helt otroligt ju så de här är inte verkligt??? att jag läser nu???

2014-01-25 @ 22:42:40
Postat av: bea.

jag fattar inget haha <33 asså, vadå är verkligheten inte verklig??

2014-01-26 @ 17:43:58
Postat av: bea.

om 99% är borta eller vad de står?? vad är vi då lixom?? finns vi inte ens?? :S

2014-01-26 @ 17:44:28
Postat av: Veronica

Tack för all information du sprider på din blogg :) Din blogg är magisk Dede!

2014-01-27 @ 15:37:06
URL: http://vaken.se
Postat av: Anonym

<3

2014-01-27 @ 22:30:42

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: