Skolmaten är full av tillsatser och grönsaker och frukt innehåller gift.


*Din skolmat är full av tillsatser! Inte konstigt att folk hatar skolmaten, det är ju bara gift i den!
Läs mer här: http://www.aktavara.org/News.aspx?r_id=6050

*Det är giftrester i frukt och grönsakerhar det kommit fram nu. Livsmedelsverket har hittat rester av bekämpningsmedel i sex av tio stickprov på frukter och grönsaker man tog under 2007! Bra med frukt va?


                                                     6 av 10 grönsaker
                                                     visade sig innehålla giftrester.



- Vi lever i en värld där folk krigar för profit, olja och opium. Människor dör i krig överallt i världen. Men vapenindustrin gör vinst, oljan gör pamparna rikare och opiumet säljs på gatan av högt uppsatta poliser som är korrumperade.

- Vi lever i en värld där integriteten förminskas, FRA-lagen, IPRED-lagen, Patriot ACT, mänskliga rättigheter förminskas, och där demonstranterna slås ner av en utökad hänsynslös poliskår som skyddar makteliten.

- Vi lever i en värld där livsmedelsindustrin gör allt för profit, och sätter in tillsatser i maten som är skadliga för att den ska vara hållbar längre så de kan tjäna mer på det.

- Vi lever i en värld läkemedelsindustrin sänder ut bromsmediciner till fattig i Afrika medans samma medicin dödar dem, och istället för att hitta botemedel går sjukvården ut på att behandla inte bota.

- Vi lever i en värld där finanskrisen tagit nya höjder då pengar är skuld och tryckta av luft - men under denna tid så tar de högsta fallskärmsavtal på otaliga miljoner - medan ensamstående mördar, sjukskrivna, mfl får kämpa för ett par tusenlappar hos försörjningstöd och soc.


Rättvis värld?
Ett ord: Revolution.

Och den kommer eka när folket är redo att säga ifrån.
Jag har gjort det redan. Häng med nu när världen förändras.

Kärlek
Truly Yours
/ - D.Dede

Läs gärna mer på http://www.aktavara.org och gå med i www.karlekochfred.se  om du fått nog och vill lära dig mer.
Postat av: Manda

De är ju helt sjukt, titta lite på sidorna med de var väldigt bra! Sånt här borde alla veta!

2009-04-14 @ 15:55:58
Postat av: Daniel

Det här skulle vara väldigt kul och diskutera med dig eftersom jag är av en annan uppfattning. Ekologiskt är något som inte riktigt kan bli uppnått fullt ut, de kan bli mer eller mindre men sällen helt ekologiskt. Allt du säger om gifter är fullkomligt sant, men det finns samt anledningar som gör det så att vi nästan har inge val att använda gifter.



Bekämpnings medel är än av de vi ser oftast, de innehåller insekticid samt fungicid, dessa ämnen är gifta och kan göra oss kemikaliskt kastrerade. Dock dessa ämnen är till viss del viktiga tyvärr. Bonden som odlar låt os säga bananer skulle aldrig kunna överleva på den skörd han får om han inte skulle äga bekämpnings medel.



I vissa länder som Exporterar exotiska frukter äger oftast staten alla farmer, och när staten äger de största farmerna kommer de att konkurrera ut de små företagen. Dock om vi då slutar importera besprutad frukt händer det att landet ifråga går neråt i siffrorna och då får folk mindre bidrag och lönn, vilket då gör att farmen går ner i produktion. Och de kan inte exportera lika mycket vilket gör att många inte får tillräckligt mycket pengar för att överleva.



Den andra anledningen för att inget kan vara ekologiskt är att det måste också transporteras på nått sett, samt kunna överleva transporten ditt.



Det vi skulle kunna göra är att leva lite gran som "Amish" folket. Inte fullt ut med på en lika gräns då vi odlar saker själva. Så kommer så klart det problem med det. Pengar.



De som jag tror skulle kunna rädda världen är givmildhet, respekt och omsorg. De både du och jag strävar efter är att komma med en lösning som faktiskt kan få folk att se upp.



Och jag har också läst det du säger om vaccin. Det finns så mycket biverkningar för vissa samt finns det en naturell vägg att välja fast vaccin är en nödvändighet. Pågrund av just den tanken att svininfluensan muterar så kommer det skapa väldigt mycket problem och ändra smitt risken, och då kan du inte längre skydda dig ifrån de. Om den attacker starkare än vanligt. Vilket kommer 110% säkerhet att den kommer att göra.



Jag är inte helt säker om hur du står till andra vaccin men det finns nödvändigheter. Ett bra exempel är vaccinet mot pollenallergi som till visserligen bara är vid försök stadiet, men fungerar till Ca 70% så kan det vara livräddande för många. Min vän är så allergisk att hon inte ens gå ut i någon minut, knappt kan öppna fönstret. För henne är de hemskt och det är lika bra att ta det vaccinet för att kunna komma ut och njuta av världen utanför.



Jag ber om ursäkt om det blev mycket att läsa, men jag uppskattar verkligen att någon av oss verkligen står ut med vad de tycker och tänker.



Mycket vänliga hälsningar Daniel

2010-01-10 @ 11:15:29
Postat av: Kristina

Håller med. Skolmaten = G-I-F-T!



Och yes, vi lever i en smutsig värld. Revulotion kommer du få. Jag lovar.

2010-08-27 @ 17:44:26
Postat av: HEj dede :D

Du är MÄKTIG ! DEDE FOR PRESIDENT = EN BÄTTRE VÄRLD.

2011-01-02 @ 17:35:33

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: