D.Dede - Ögonlock





Förord

Du vet gumz... bara kärlek från D ...
Låt mig bara... greppa pennan...
Sända mina tankar från hjärtat...
Känn dem... i hela din själ...


Vers 1

Ligger i min säng och ser mina tårar, vaken o yr...
Oh låter ögonlocken öppnas... och ser dagen som gryr...
O ja bejakar soluppgången och försöker sätta ord på sorgen...
Vi prata i natt och jag önskar du förstod min ångest...

När jag sa de ord jag aldrig fick säga...farväl, förlåt...
Minnen spelas upp nu... hör hur vi grät i går...
Vi hade aldrig gräl eller bråk - vi hade kärlek o lycka i tankarna...
Men jag lärde mig vandra själv och bara rycka på axlarna...

Ignorera all kärlek för jag förtrollades av den
Men jag vill att du ska veta hur mycket kärlek vårt förhållande gav me
Oh världen kanske blir vackrare en dag på denna jord...
O ja vill förändra den med mina ord och visa hur jag kämpar i mot...

Utopin är nog att vi glömmer gårdagen och erövrar världen...
Går ut denna vackra dag i detta sköna väder...

Du gumman...

Jag borde säga: "Dede gjorde ett misstag o vem bryr sig om ödets skrock
När det vackraste i världen är att kyssa dina ögonlock..."


Aaaooooowwwwww...







En del hade frågat efter lyriken Dede - Ögonlock,  btw, den här också skriven för framtiden och har inte hänt än =D 
Kan posta upp hela lyriken sen om ni vill inte ba första versen? =D

Ibland känns det som pennan går för sig själv, att jag flerstavigt rimmar och kan rimma på såna ord som inte ska rimma för det känns som det bara finns inom mig, ibland kan jag vara helt chockad när jag läser nästa dag vad jag skriver, för det blir ett sånt djup.

Jag skriver helst om nätterna, man är nog mer sentimental då med? Massvis med  obeskrivlig sagolik kärlek for only one ruuffygirlie! =D

De största problemet jag har är att våga säga till nån att "Du är den vackraste finaste kvinnan i hela världen" t.ex Girlie-texterna handlar ju om det. Hon som hör att hon är den i texterna kommer ju säkert svimma?^^

Det är ju inte bara så att jag säger: "hej du är söt älskar dig, bra nu lever vi svensson-liv 9-5"
Ingen randomkärlek precis, vanlig stereotyp.

Den här kärleken blir ju till en helt annan värld med!!! =D och de kommer vara lyckorus och rysningar att man kommer explodera yooooooooo!!!!! =D EXPLOSIVE! =D

Så vem är den här mystiska obeskrivliga sötnotaste kvinnan i hela världen? Hennes själ avgör och hennes ögon.

Det kan vara du som är hon? I dont know who it is?
Men jag tror ögonen är själens spegel...

Men hur säger man till någon... att du är världens vackraste o speciellaste kvinna i hela världen o att man vill rädda dig från denna galna värld och visa en helt annan värld? =D

Att hon verkligen är nånting vackrare än hon har en aning om?

Jag vet inte om jag vågar det knappt ^^ "Heeey du är hon i mina texter"

Jag känner allafall på mig att hon hittat mig o läser nu...

Även om tusen tjejer säger att de är hon i mina texter, så kommer jag hitta vem det verkligen är...

Hon är den vackraste och speciellaste kvinnan i hela världen...

Kärlek
Truly Yours
/ -  D.Dede

Postat av: Okana - lyckligaste blivande mamma

Sv: tackar, tackar :)



Kärlek till dig med <3

2009-06-02 @ 12:23:34
URL: http://zlatnaribica.blogg.se/
Postat av: Sanna

FinasDe<3

2009-06-02 @ 12:34:15
Postat av: dolly

Your unreal <3 to good to be true. älskar allt du säger, gör, äter, sover. your a dream to me <3

2009-06-02 @ 12:36:49
URL: http://dollbabixox.bilddagboken.se
Postat av: Sara

Vacker text.



sv: heh du menar de. Menmen du får väl tåla sådant om du ska vara så söker ett ord, men finner det inte, låt fantasin flöda



Men du har tur att några är intresserad då. :P

2009-06-02 @ 13:53:07
URL: http://rosaspektakel.blogg.se/
Postat av: Amanda

åh, tack såå mycket=)

2009-06-02 @ 14:21:09
URL: http://enefjall.blogg.se/
Postat av: Clara

Ingen gör det mer magiskare, finare, vackrare än du. Du har något utanför dina världs gränser. Finns bara en D! Du är sååååååå otrolig :)

2009-06-02 @ 15:08:22
URL: http://lightworkers.org
Postat av: Anonym

<3

2009-06-02 @ 15:10:47
Postat av: Jeanette

sv: Aa okey, bra att du inte försvinner då ;)



Jaha, du menade det.. jag dejtade han förut men det funkade inte, så nu är vi bara vänner :) Hehe

2009-06-02 @ 15:46:40
URL: http://cornetto86.blogg.se/
Postat av: lisa

älskar att läsa dina texter. tänk hur fin världen skulle vara om alla var som du.

2009-06-02 @ 16:21:38
URL: http://gangsterlisa.blogg.se/
Postat av: Girlie

jag mår bra av att veta att du finns, även om det bara finns en av dig. Du ger hopp för framtiden <3

2009-06-02 @ 16:32:31
Postat av: becka

haha.. tror inte det är någon av alla tjejerna som läser som INTE tänker att "herregud, jag är girlie." jag tänker så iallaflal.. haha.

2009-06-02 @ 17:56:30
URL: http://justoneblackangel.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: Tack så mycket :) Jo ibland så lyckas även jag få ur mig rätt saker på rätt plats ^^



Lyckokramar till dig

2009-06-02 @ 19:34:17
URL: http://sorotsia.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Du har sånt bra synsätt D. Dina texter är otroliga. Önskar att du kunde göra en hel låt utav "världen förändrades", den är så jäkla bra. Kan inte sluta lyssna. Lyssnar på den 50 gånger om dagen, minst!

2009-06-03 @ 01:47:13
URL: http://Oktob3r.blogspot.com
Postat av: hanna

älska<3

2009-06-08 @ 23:58:48
Postat av: suffy

nu säger alla att du ska möta girlie på en annan planet i universum, why not here?

när du gjort världen vacker, och som du vill ha den.. när du nått dina mål, och ändrat den

2009-06-16 @ 19:43:10

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: