Hur kommer man över otrohet?





Inte den första och inte den sista som är otrogen.
Varför sabbar man allt det här för en annan kvinna?






Jag skrev de här så länge idag...det är absolut det bästa råd och sanning jag kan ge.


- Hemlig nyckel för att förstå hur man kommer över otrohet. -



Det första man bör veta är att man älskar bara en illusion man har i huvet av den man älskade. Känslorna finns där efter det tagit slut men de blir starkare eftersom man man behöver få tillbaka känslan av att "jag är tillräcklig". Den smärtan gör så ont att man blir besatt ännu mer i att känna känslan av tillräcklighet. Den tillräckligheten tror man bara kan komma från den som sårade dig.

Man blir manisk "jag vill ha dig tillbaka". Man är oerhört sårad, känslorna är som en bergodalbana. Man hatar personen, man älskar personen. Man vill bara känna en känsla av tillräcklighet, att på något sätt få den känslan tillbaka av den som tagit iväg den.


Det här upplever alla som blivit svikna av den de älskat
.
Men ni måste förstå en sak.


Tillräcklighet är inte något du ska kämpa för att få tillbaka. Tillräcklig är något du redan är för någon som kan älska dig på rätt sätt... Den som svek dig - var inte tillräcklig för dig - eftersom den personen inte kunde behandla dig eller värdesätta din kärlek eller din skönhet.


Perioden är jobbig efter sånt här
men till slut när du inser att du inte behöver jaga tillräcklighetkänslor eller bekräftelse hos den som sårade dig, så vet du att den personen som svek dig aldrig kommer bli tillräcklig för dig!

Därför måste du låta hjärtat läka, och hela tiden dröm. Dröm om nånting bättre, dröm om hur du verkligen vill bli älskad. I det ögonblicket vet du att det finns nånting bättre, nånting tillräckligt för dig.


För du är tillräcklig, för hela världen.
Den drömmen finns nånstans därute i världen, och den drömmen längtar efter dig.
Så låt inte sorgen hugga hål i ditt hjärta, destruktiva tankar skapas ofta av olyckliga slut.

 

Låt istället hjärta drömma om nånting bättre. Nånting annat som du innerligt önskar.
Drömmar finns, och för dig som vågar drömma kommer nånting bättre.


Keep faith.


Nånting bättre väntar vid horisonten...


Ingen som sårat dig är tillräcklig för dig!
Därför kan du gå med högt huvet och veta att det finns en annan därute, en dröm, en vildhäst, och när du kan tämja den är den din.


Våga lysa och blomstra ut!
För du är vacker och speciell, du är unik och din riktiga dröm finns därute nånstans i denna galna värld.
Tro från hjärtat, tro verkligen innerligt och du når dit.


I do.


/ - D.




btw, jag lovar mig själv en sak...
Att även hur mycket jag får av allt i världen, allt...även om jag har allt...

Så ska ja aldrig svika min girlie...lämna henne eller vara otrogen...
Kärlek kan va så destruktivt, i den värld vi lever i tar 50% av alla relationer slut inom 10 år.

Oh man hör varje dag "De tog slut där, de funkade bara 6 månader efter bröllopet sen tog de slut, han har barn med den o den kvinnan från andra relationer, han var otrogen med henne" osv.

Relationer och kärlek idag är fucked up! Ingen vågar eller kan älska på riktigt.
Så jag väntar på en tjej som verkligen är värd hela mig...

Man läser om dessa kändisar jämt, Brad Pitt högg ju Aniston rakt i hjärtat, den gamle mannen gör iofs bra saker nu med Angelina Jolie...

Men D ska aldrig bli som de där otrogna töntarna o alla andra killar.
Jag är inte som alla andra killar, Mitt hjärta funkar inte så, mitt hjärta är annorlunda.
Pureness, sista av min sort sa nån, kanske, men jag vill ba ge nånting extra till Girlie-Curly.

O ja vill göra Girlie till världens lyckligaste, ge henne en obeskrivlig känsla som hon aldrig känt förut, fylla henne med sån kärlek att hon ba kramar om mig i glädjetårar helt överlycklig aow =D

De är kärlek för mig! =D

Postat av: Josefine ○○○

Ja hur kommer man över det?

__________

2009-12-03 @ 22:16:36
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Det här va verkligen någonting som jag behövde läsa. Det har gått nästan 2 år sen mitt ex va otrogen och jag kan bara inte komma över det, jag har kommit över han men inte själva grejjen.. tänker på det nästan jämt, fast det har gått sådan lång tid...!

2009-12-03 @ 22:31:31
URL: http://cornetto86.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Du är bara för go :D

Kramar till dig

2009-12-03 @ 22:47:39
URL: http://cornetto86.blogg.se/
Postat av: hanna

såå sjuukt bra skrivet. O du är en kille? helt galet fin.

2009-12-04 @ 10:41:21
Postat av: natalij

sv ; bra blogg faktist . gillar dina tankar och åsikter . Men måste bara fråga hur gammal dù är ? kram

2009-12-04 @ 11:19:52
URL: http://lowoncrack.blogg.se/
Postat av: Anonym

SÅ fort man ens nuddar tanken på att vara otrogen, så är man otrogen. Eller tja, det tycker jag iallafall.

2009-12-04 @ 11:47:37
URL: http://norafazel.wordpress.com
Postat av: Anonym

<33

2009-12-04 @ 13:50:39
Postat av: kitty

min idol äru!

2009-12-04 @ 13:50:52
Postat av: Sidney The Singer

Kan inte heller förstå mig på det? Jag hade vänt klacken och aldrig sett tillbaka!

2009-12-04 @ 14:18:09
URL: http://sidneey.blogg.se/
Postat av: Mona

Håller med dig!

Så trött på dagens värld där folk är otrogna jämt och ständigt..själv har jag tappat hoppet för allt vad killar heter.

2009-12-04 @ 14:50:11
Postat av: Anonym

otrohet är soft. ja hade gjort samma sak ;)

2009-12-04 @ 15:29:53
Postat av: Anonym

de jag menar är att tiger bara är en människa, kommer de en snygg tjej tar man chansen.



Elin var riktigt skabbig me så de klart tiger tar en annan.

2009-12-04 @ 15:30:47
Postat av: clara

Myyycket bra skrivet!

Du har skitbra råd Dede!!!

2009-12-04 @ 15:54:26
URL: http://lightworkers.org
Postat av: Anonym

<3

2009-12-04 @ 15:54:37
Postat av: sandra

Tack för att du finns!

Du får mig att inte tappa hoppet om killar!



Synd att de bara finns en av dig D :( <3

en kille som dig skulle göra varje tjej så lycklig!

2009-12-04 @ 17:04:51
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: Mariell

Skäms att jag inte varit här på ett tag nu. Nu när jag tittar in och det är sååå mycket bra skrivit här. Så nu blev jag lite tagen igen.



Men håller inte med dig om att ingen vågar älska, att ingen kan älska. Jag har sett så många lyckliga och kära människor i mitt liv. Gamla par som håller handen och går runt och ler för sig själva. Här i honeymoonparadiset så finns det massa kärlek varje dag.



Jag ser kärlek, och jag vet att den dagen jag träffar min själsfrände, min livskärlek så finns inga hinder. Då finns inga tvivel, då faller jag, då flyger jag, då skrattar jag och gråter, då är fjärilarna all over me for the rest of my life. Då blir jag, och min vackra kärlek världens lyckligaste. Men jag är inte där ännu, just nu finner jag mig själv, just nu reser jag världen runt och upplever, skrattar och inser kulturer, skillnader och djup i livet. Jag finner förståelse för livet på ett annat plan. Det är vackert.



Givetvis över jag massage på dig, Daniel. Kan tänka mig att fotbollen orsakar lite knutar i vader och dyl?. ;)



leenden och skratt från solen i paradiset.

2009-12-05 @ 18:22:31
URL: http://reasontobe.blogg.se/
Postat av: Madde

Den här texten fick mig att tänka efter, lite till. Den fick mig att inse att jag inte behöver eller ska hänga efter min bästa killkompis som är förlovad. Jag vet att andra ser mig men han har alltid haft det där speciella, och han är inte den tillräcklige för mig, det inser jag nu efter denna text. Han är den tillräcklige för Henne som han är förlovad med.



Tack, jag behövde denna text mer än du tror! =)

Lite babbel bara, men nu är jag fri och kan komma vidare i livet, njuta och vara lycklig åt att jag vet att han, den tillräcklige väntar på mig där ute! =)



Tack för dina underbara texter! =)

2010-08-12 @ 13:50:14
URL: http://sotsuracitroner.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: