D.Dede - Äkta skönhet finns inom dig




Veckans text av D.Dede - Äkta skönhet finns inom dig.





...Varför tänder folk på plast och silikon
?
När alla borde veta att äkta skönhet kommer inifrån...


Det känns som många tjejer i landet har drabbats av skabbsjuka
Varför handlar allt om att få den perfekta kroppen för plastbrudar!?
De lägger ner en livstid på plastikoperationer för att bli perfekta
Men äkta skönhet kommer inifrån och blomstrar i ens hjärta...

Oh skönhet försvinner om man har ett egocentriskt perspektiv
O lever för att "stay on top" i ett ängsligt och hektiskt liv
Oh inget varar förevigt, ingen förblir vacker och ung!
Vår världs preferensramar av verkligheten har gjort att sanning blir lögn.

Systemet äter upp dig sakta, oh vem älskar dig när du blir gammal o grå?
Vem bryr sig om alla pengar och kläder och vem du handlat ifrån?
Istället för att jaga toppen, försök finna och skapa glädje...
Vakna! Fuck din Gucci-väska, för den saknar värde!

Om du verkligen vill bli fri från tårar, ångest och krav...
Måste du bli fri från systemet och sorgen den gav...
Glöm allt du lärt dig av en vetenskaplig värld och följ tankar om medkänsla...
Tjejer behöver inte kämpa för att bli accepterade, vackra och erkända !

Vinn din självständighet tillbaka och befria dig själv från systemets ideal
För hur du tänker förändrar världen och framtiden för dina barn

Bli ingen kapitalistisk stereotyp och dollarbrud...
För äkta skönhet finns inom dig...i väntan på att blomstra ut...






Skönhet finns inom dig, bli nånting mer än bara en av alla stereotyper.
Bli nånting osystematiskt, självständigt och storslaget! =D

De är först då du upptäcker mer än bara skönhet
- när hjärtat verkligen vill mer än bara egocentriska mål.

Du är så himla vacker. Obeskrivligt bedårande vacker...
Huvet högt, blomstra ut =D

Kärlek
/ - D - GemignåntingäktaidennavärldGirliehörmig
Postat av: Anonym

Sååå fiiiint :) <3

2010-06-05 @ 11:49:24
Postat av: LillValpen

sv: Men vad tråkigt! Jag skulle vilja se mer dig i bloggen, haha. :)



Hur länge har du hållt på med musik föresten? :)



xxx

2010-06-05 @ 13:00:06
URL: http://lillvalpen.blogg.se/
Postat av: celina

VackrasDe :) <3



Det är du dede ingen har det du har dina åsikter och takar och känslor, du är bäst, det finns ingen som dig!! <3



tänk o få ha en kille som du som är lugn, aldrig otrogen, känslig och revolutinär :) <3

2010-06-05 @ 13:35:23
URL: http://celinasnackar.devote.se
Postat av: emma

W.O.W :) <3

2010-06-05 @ 14:50:18
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: kanskegirlie

inga ord kan förklara det jag känner för dig D!

du är helt otrolig<3 fattar inte hur du gör o allt du har min drömkille!

2010-06-05 @ 14:51:09
Postat av: kanskegirlie

inga ord kan förklara det jag känner för dig D!

du är helt otrolig<3 fattar inte hur du gör o allt du har min drömkille!

2010-06-05 @ 14:51:27
Postat av: kanskegirlie

<333333333

2010-06-05 @ 14:52:09
Postat av: sandra

Jättefint Dede :)

2010-06-05 @ 17:29:10
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: mathilda

älskaDE <3

2010-06-05 @ 17:29:26
Postat av: selma

vad ska man göra åt denna DEDE!!<3

2010-06-05 @ 19:17:33
Postat av: selma

dede de där sista du skrev, vet inte girlie att du finns, en drömkille som du??

2010-06-05 @ 19:18:07
Postat av: Sara SB-Stylist

DU ÄR MIN DRÖMKILLE! :)



<3



Finns ingen som du, o älskar ditt hjärta, dina ögon, så fin DEDE!

2010-06-05 @ 20:02:12
URL: http://sarabillstroom.blogg.se/
Postat av: hanna

tummen upp! :D fan va bra!

2010-06-20 @ 12:59:49
Postat av: Julia

Du skriver så fint! Önskar att alla killar hade varit som du.. Då skulle det vara så lätt att bara kunna vara sig själv! Jag försöker vara mig själv, men det är så OTROLIGT svårt när alla bara bryr sig om utséendet.. Förutom du då, det finns säkert också fler, men inga jag känner till, de är väldigt sällsynta har jag märkt, och det suger.. För hur mycket bättre skulle inte världen vara utan detta skönhets shit!? Men du har i alla fall fått mig att känna mig säkrare nu, att det faktist finns killar som inte bara är ute efter barbiedockor till tjejer:P..

Tack!

2010-06-28 @ 19:57:54
URL: http://cince.blogg.se/
Postat av: Madde

Dina texter tar sig in i hjärtat och får en att känna att man inte behövcer se ut som en barbie-docka för att vara snygg. Det finns så himla mycket mer än bara ett skal att tycka om. Det borde finnas fler som du! =)



kram på dig!

2010-07-08 @ 11:06:52
URL: http://sotsuracitroner.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: