Hon som dog i mina armar...

Förord.
När jag tänker tillbaka och hur det började...
Och alla upplevelser...Hur jag blev D...
Så var det du och jag som skulle förändra världen.
För vår värld är sjuk, och vi är slavar i ett system.
O jag lovade att förändra världen o visa en annan värld för folket...
Så mycket jag berättat, från allt övernaturligt o saker som inte ens går att förklara...
Jag lovade att berätta om hela världen och bortom den...

Hur börjar man berätta detta...


Den dagen du dog i mina armar..





Vers 1

Jag minns dagen som igår och all den ångest jag fick
När jag mötte upp dig och såg sorgen i din blick...
Du darrade me rösten o sa: "D...jag har drabbats av cancer"
Jag grät och tappa fotfästet och börja falla till marken


O jag försökte vara stark men hela mitt hjärta skrek
O jag glömmer aldrig dina ord: "Du kommer aldrig vara ensam D..."
För även om jag försvinner från jordens yta min vän
Så kommer det en dag; då solen kommer lysa igen..."


D, du måste fortsätta din kamp med att förändra vår sjuka värld
- Men om döden skulle ta dig kunde väl ja fått lurats med?
O jag reste mig upp från marken och krama dig hårt
Du stod framför mina ögon oh grät och sa: "Jag kommer sakna dig så.."


Du försökte le men kunde inte o de krossa hela min själ
Oh jag grät mina tårar framför dig o sa: "Hur jag orka leva så här"
Du grät med, och våra känslor var sammansvettsade som ett
Många förstår inte vad kärlek är utan förblandar det med sex


Ref.
Det var en obeskrivlig känsla att känna hela din närhet...
För i det ögonblicket var jag fulländad av renaste kärlek...
Oh för kärlekens skull kommer mitt hopp aldrig att dö...
O jag kommer flowa mina ord tills sanningen hörs...


Vers 2

Din sorg blev min drivkraft, så jag skrev varje natt...
Det var som jag kände din närvaro och fick all den kraft
Jag behövde för att fullända blad efter blad...
Du var min själsfrände, min bästa vän, du var ju som jag...

O jag började ignorera småsaker som dagens i-landsproblem..
För vi levde i en värld där folk dör och krigar för fred...
Och när g'z drog in pengar och rena kontanter
Vägrade jag bli som dem och vara stenad på haschet

Jag vill inte vara en kopia eller stereotyp av det sjuka system
Utan bli starkare än systemet och leva i en värld utan problem
Det är därför ja ger mittenfingret när g'z rappar om en femma till kokz
Fuck pengar! Fuck weed! Fuck bilar! Fuck stil! Vi måste börja kämpa för folk!

Sexism, rasism, kapitalism och materialism dödar vårat riktiga jag
Men västvärlden får oss att jaga rikedom o skönhet o fiktiva krav!
Vi är en produkt av media, 9-5 jobb svenssons, som säger "allt är bra"
Även fast våran egocentrism gör att 26 000 barn svälter ihjäl varje da!

Ref.
Det var en obeskrivlig känsla att känna hela din närhet...
För i det ögonblicket var jag fulländad av renaste kärlek...
Oh för kärlekens skull kommer mitt hopp aldrig att dö...
O jag kommer flowa mina ord tills sanningen hörs...



Vers 3

Så varje natt öppnade jag mig...


Oh skrev för alla själar som behöver hjälp, skrev för hon som vilar i himlen...
Oh jag kämpade mig genom nätterna när jag fick lida av minnen
Nu när jag blundar om nätterna känner ja hennes närvaro, att hon är i mitt rum
Det får mig orka kämpa ännu mer när jag vet att vår värld är en lögn


Även när folk försöker släcka mitt ljus ger hon mig min energi o kraft
Det är därför ingen kan stoppa D! För det var vi mot världen, vi mot allt!
O fast hon är död lever hennes kärlek i mitt bröst!
Det är som jag hör en del av henne när jag hör min röst...


Oh jag skriver tills världen förändras, i en evighet med triljoners många rim...
Tills alla vaknar, tills tårarna slutar falla...och mitt hjärta sakta somnar in...


O ja hör orden varje natt...

"För även om jag försvinner från jordens yta min vän...
Så kommer det en dag då solen kommer lysa igen..."


Ref.
Det var en obeskrivlig känsla att känna hela din närhet
För i det ögonblicket var jag fulländad av renaste kärlek
Oh för kärlekens skull kommer mitt hopp aldrig att dö
O jag kommer flowa mina ord tills sanningen hörs...



Tårarna inom mig...

Till hon som dog i mina armar...
Min älskade vän...

Systemet är sjukt och måste förändras och jag ger aldrig upp.

Även om jag fäller tårar till tidens slut...

Du är med mig varje dag...
Jag ger aldrig upp...
En vacker dag är kärleken oövervinnerlig...


Kärlek
Truly Yours
/ - D.Dede

Postat av: Rebecha

Mycket fint skrivet D.. Så mycket sanning, så mycket kärlek. Livet kan ta slut men kärleken kan leva kvar för alltid!



Ge aldrig upp för den du är!



2009-05-10 @ 21:56:25
URL: http://rreg.blogg.se/
Postat av: Clara

De går inte att beskriva hur vacker du är med ord. Det där var tårdrypande. Det kom tårar vid ögonen vid sista versen...du är, oh. Man vill bara KRAMA om dig. Hur kan du finnas varelse? Du är, det fattas ord. Obeskrivligt vacker.

2009-05-10 @ 22:01:53
URL: http://lightworkers.org
Postat av: Stina

Fantastiskt..skulle vilja skriva mer men är tom på ord. Du är VACKER! :)

2009-05-10 @ 22:03:49
Postat av: Amanda

Du är verkligen en drömkille <3 du ska inte FINNAS ENS! hur existerar du? !!<333

2009-05-10 @ 22:08:48
URL: http://amandaalbinsson.bilddagboken.se
Postat av: Felicia

Amazing !

2009-05-10 @ 22:36:01
Postat av: ZAKIYA

vad härlig bild :d

2009-05-10 @ 23:07:58
URL: http://zakcman.blogg.se/
Postat av: Anonym

läser du mogis.se eller stinalee.se blogg?

2009-05-10 @ 23:28:24
Postat av: Lilla jag

Rakt in i hjärtat!

2009-05-10 @ 23:33:44
URL: http://irenev.blogg.se/
Postat av: emma

tårar i ögonen och egentligen tom på ord. du har talang, hjälp vad du är duktig. jag känner mig ledsen och känner igen vad du skriver, det är helt fantastiskt hur du skriver.



fortsätt så :) gör en singel o jag lovar att köpa den

2009-05-10 @ 23:35:20
URL: http://emmaelefant.blogg.se/
Postat av: Paula

att du är sann är otrolig, du är så vacker. så himla himla himla vacker.

2009-05-10 @ 23:58:13
Postat av: Anna

Nu kommer mitt inlägg bli precis som jag har lovat mig själv att det ska aldrig bli! Men nu blir jag som alla andra,! Herregud De, min vän. Det var det starkaste du pubblat sen länge! Älskar hur du blandar saker. Allvar med allvar you know. Nån inlägg flowar och flummar du, nästa inlägg blottar du din djupaste själ, och nästa dag fuckar du systemt total! =D <3

2009-05-11 @ 07:26:00
URL: http://missbengtsson.blogg.se/
Postat av: Hon

Finasde<3

2009-05-11 @ 18:59:12
Postat av: Anonym

<3

2009-05-11 @ 18:59:24
Postat av: victoria

det här var nog de bästa jag läst på länge!



det är lustigt hur man försöker bilda sig en uppfattning om vem du är o hur du ser ut när man vandrar runt på din blogg.



det är nog en del av charmen att du är lite hemlig :)

2009-05-11 @ 22:29:30
URL: http://slowjam.blogg.se/
Postat av: Sara

Dina texter får mig att tappa andan, dem får mig till att fundera. Länge har jag funderat över den värld vi lever i, varför vi gör som vi gör, följer strömmen.

Jag skäms över det liv jag har utvecklat, den sterotypa livet som utvecklat anorexin i mig, jag skäms när jag läser dina texter för hade jag bara tagit en högersväng skulle jag kanske vara mig själv.

Att du skriver det här allt som verkar så genomtänkt, det får mig att vilja kämpa mer.

Fortsätt lev och skriv!

2009-05-11 @ 22:33:51
URL: http://rosaspektakel.blogg.se/
Postat av: Z

Fenomen!

2009-05-13 @ 18:08:41

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: