- Det är svårt att tämja en vildhäst.

 
 
- Alla söker kärlek, men ingen vill

offra sig för den.



Jag var som en vildhäst...

Så otämjbar och svårfångad....


Jag lämnade alla den natten...

Jag visste inte om jag nånsin skulle komma tillbaks.

Det är smärtsamt att lämna de man älskat. Att lämna allt. För att man söker något mer, för att man söker även i sig själv något ännu djupare, och att hitta något i denna värld som överträffar ens drömmar.

Det enda jag kände var att jag är tvungen att lämna allt. Jag vill inte bli tämjd, jag vill inte bli fångad här.

Jag går min väg. Och låt mig nudda marker jag aldrig varit på.

För jag vill ha nånting bortom det jordiska och stereotypa. Jag lämnade hela den stereotypa teatern. Jag var så nära att fångas där men på något vis så slet jag mig loss även om jag vet att tryggheten försvann så visste jag att mitt sökande skulle ge mig något som var större än det.

Och jag frågade mig så många nätter i ensamhet. Vad är det mitt hjärta söker? Vad är det jag behöver? Och jag fick samma svar varje gång.

Jag behöver en kvinna bortom stjärnorna, som om hon var stjärnhimlen, och som om stjärnhimlen var i hennes ögon. Det där medkänande, djupa, bedårande, oskuldsfulla, obeskrivliga. Nånting som tar andan ur mig...

Det var smärtsamt att lägga fram det. Det var ingenting som egentligen var fel. Allting var stereotypt och perfekt i mitt liv. Men jag ville bara inte tämjas av någon. Jag sa nej till alla, för alla var så vardagliga, stereotypa och systematiska och mitt hjärta behöver något bortom jordisk kärlek.

 

         
               ""Ingen jordisk kärlek""


För när vi ser jordisk kärlek, så ser vi ju alla hur de ser ut i världen idag. Det är vardagsbråk, det är intriger, det är drama, otrohet och vi läser mycket om det i kändisvärlden och hör bland våra vänner. Alla är i princip är otrogna och "våra kändisförebilder" beter eller har betett sig likadant.

Men jag lovade mig själv, att jag måste göra något mer. Att bli nånting mer i min själ. Det var det hela den här resan gick ut på. Och den började för längesen. Innan de 1000 dagarna.

För kärlek idag är inte den kärlek jag behöver. Det är så tillgjort, så programmerat. så selektivt, visuellt stereotypt och inte den där innerliga otroligt äkta känslan vi söker.

Och jag frågade mig med: Kan vi människor verkligen älska?

Ju mer jag ser av världen, desto mer undrar jag. Människan är det värsta däggdjuret på jorden. Vi är det värsta djuret på jorden. Vi förstör denna värld, vi kan inte älska, vi förstör genom krig till relationer. Vi förstör och förgör varandra.

Och samtidigt så känns det som all kärlek är så programmerad. Är det här verkligen kärlek? Är det vi upplever här verkligen kärlek? Nej, vi kan nå djupare, spirituellare och själsligt att kärlek blir utan krav och sån frihet.

Det är det mitt hjärta ville förvandlas till.

Jag ville inte fångas av denna värld.

Jag behövde lämna, och förvandlas till nånting mer.

Jag vill inte se historier återupprepa sig som det gjort i årtusenden. Nånting måste hända. Nån måste bryta mönstret.

För vi har sett det igenom alla årtusenden, krig, makt, död, otrohet, svek. Imperium faller. Och vi återupprepar bara samma gamla historier och mönster i vår moderna tid. När ska allt det här bara sluta?

Så jag bröt mig sloss. Slet av mig mina kedjor. Och alla de sa: "Det var det vackraste du kunde göra". Men ändå så var det nog ingen som verkligen förstod mig. För då skulle alla göra likadant.

Jag lovade hela mitt hjärta att jag måste kämpa. Och jag kan vara ensam tusentals dagar "utan kärlek". Att det måste finnas något mer i vår själ som kan bryta loss från den den stereotypa tillgjorda fysiska kärleken.

Att kärlek är en känsla.

Det har gått 1377 dagar nu...

Och jag kan vänta i evigheter ensam för kvinnan mitt hjärta tillhör...


 

                         ""Jag tackade nej till allt""
 
Jag behöver inte den stereotypa teatern, eller stereotypa vackra kvinnor, och det hade varit enkelt för mig att stannat. Att spela teater och träffat en "systematisk vacker kvinna" le lite och gifta mig och sen leva i ett kapitalistiskt system och sen bara dö en dag och låtit allt bara bli stereeotypa minnen som fanns kvar.

Jag kunde varit på krogen, festat, och skrytit med med mina killkompisar. Men det är inte jag.

Jag kunde varit ihop med systematisk tjej. Men jag nobbade henne för en anledning. Den kända bloggerskan för ett par år sen.

Jag har haft chansen, så många gånger att gå över till den världen.

Men gång efter gång, så har jag nobbat allting från den systematiska världen.

För jag vill inte ha den världen.

Jag vill förändra världen.

För jag tror, i mitt hjärta, att vi kan bli mer än den kärlek vi ser idag. Och att världen kan bli mer än vad vi ser idag.

Det är bara att kärlek blivit så diffust och förvrängt att vi förlorat vår spirituella källa. Alla vill ha kärlek, men ingen vill offra sig för att hitta den. Och därför ser man den joridska kärleken idag, med drama, intriger, otrohet, bråk, svek. Överallt i världen idag är det man läser och ser.

Det är därför mitt hjärta söker mig bortom denna världs gränser...

För i min själ har det alltid vilat något som vill explodera ut...

Och det har skapat all den otroliga lyriken jag skrivit från hjärtat om hela historien...


Jag fick en dröm under de här 1000 dagarna och det var en röst som : "Om du ska hitta ditt hjärtas dröm, som ditt hjärta alltid sökt efter, måste ditt hjärtas struktur först förvandlas till det ditt hjärta söker"

Vi vill alla ha kärlek, men ingen är redo att kämpa för det. O förvandlas till något mer...

Det är därför mitt hjärta är här.

Ensam på en öde ö.

1377 dagar.

Och jag lovar en sak gumman...

Om du läser nu...

Jag kan vänta i evigheter och dö på en sandstrand...

Än att älska någon annan...

Oh jag är så tacksam, att jag vågade mig ut, på den här resan själv. För den berikade mig så själsligt mycket.

Jag kan ha det på mitt CV: "Jag kämpade för kärlek i tusentals dagar ensam" bättre än alla jobbmeriter i världen, den dagen jag lämnat jorden...

Wow...

I really love you...

Men jag vet inte vem du är än...

Jag hoppas jag en vacker dag, kan älska dig, och jag kan visa det här brevet för dig...

Den dagen du hittat mig och fångat mig...

Och tämjt en vildhäst...


/ - D.



Postat av: fia.

verkligen bara älskar din blogg.

2014-11-18 @ 17:44:17
Postat av: anna

Dina ord, Dede. Dom träffar verkligen hjärtat!

2014-11-19 @ 19:14:45
Postat av: anna

<3

2014-11-19 @ 19:16:41
Postat av: sandra

Går inte annat än att bara älska, älska, älska din blogg.

2014-11-21 @ 14:54:18
URL: http://sandrawww.blogg.se
Postat av: just me.

du är så vacker. jag önskar jag kunde få en kille som dig.

<3

2014-11-23 @ 12:23:59
Postat av: Anonym

Dede vem är du tillsammans nu? asså är de nån som är nära??

2014-11-25 @ 15:55:31
Postat av: Anonym

du borde uppdatera oftare dede! för du är den enda bloggen man blir lixom "oh my god" vad har hänt nu och vad står det. Man vill läsa och förstå hela historien och se vad som händer!!!

Din blogg är som en tv-serie i princip ^^ så jääkla bra!!!! <3

2014-11-25 @ 15:57:41
Postat av: clara

love&light

2014-11-27 @ 08:57:54
URL: http://lightworkers.org
Postat av: Moa

asså du är definitionen av vacker :) så vacker Dede!
jag önskar du kan ha läsarträff, vore verkligen kul att träffa dig och läst att du haft det tidigare?
ha det gärna igen^^ <3

2014-12-15 @ 11:26:53
Postat av: Moa

asså du är definitionen av vacker :) så vacker Dede!
jag önskar du kan ha läsarträff, vore verkligen kul att träffa dig och läst att du haft det tidigare?
ha det gärna igen^^ <3

2014-12-15 @ 11:27:01
Postat av: den där rebecca

Men klart det inte går att tämja en vildhäst, de finns ju inte ens längre. Eller jo przewalski men de är typ 10 stycken totalt.

2014-12-30 @ 22:32:55
URL: http://www.rebeccasorensen.myshowroom.se

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: