Till dig som ville äga mitt hjärta.




Du vet...

Ibland är livet galet.

Så galet, att man ibland inte kan se konsekvenser av det man utsätts för.





Det är år sen nu sen jag lämnade dig. Men ibland får jag fragment av minnen.
Minnen jag inte vill minnas, men minnen jag samtidigt behöver för att bli starkare.
Minnen som måste finnas inom mig för att jag ska veta vad jag kämpar för.
Minnen jag hatar och minnen jag älskar.

Ibland undrar jag om du försöker dölja ditt samvete och det du gjorde mot mig.
Du gjorde allt man kunde göra för att försöka förstöra en annan människa.


Jag var inlåst i vårt förhållande. Varje gång en tjejkompis ringde så sa du "aah ringer den där horan igen"
Sen tog du telefonen och skällde ut min tjejkompisar? För du var så svartsjuk.
Du ville inte att jag skulle ha några tjejkompisar, för vi var ju tvungna att tänka på din svartsjuka.
Du ville äga mig och kontrollera allt jag gjorde.

Jag var en fågel i en bur som inte kunde flowa mina ord till hela världen...
Du ville att jag bara skulle flowa orden för dig...


Jag mådde så dåligt i vårt förhållande. När vi flytta ihop så ville jag aldrig vara där, utan åkte hem.
Men trots allt som hände, hur illa allting var så kunde jag ju inte lämna dig.

För då skulle du ta livet av dig, om jag lämnade dig.
Då bestämde jag mig att lära mig leva med den bördan.


För jag vill aldrig krossat nått jag älskat. Jag vill aldrig att någon ska dö för att nån älskar mig?
Så jag svalde sorgen och lärde mig leva med bördan.

Du gjorde allt man kan tänka sig, du gjorde allt i boken för att skärma av mig från mitt liv.
Nätterna jag skrev, så skulle jag vara med dig. Dagarna jag ville vara ensam, skulle vi göra nått
.

Du förstod ingeting. Att jag behöver min frihet, och jag älskar att vara för mig själv ibland.
Hur skulle jag leva med dig som var svartsjuk, skällde ut mina tjejkompisar, skärma av mig från mitt liv, fängslade mig och sen hotade att ta livet av sig om jag lämnade dig?






Gud, det var så svåra år, 3,5 år. Jag bet ihop och trodde verkligen på att din svartsjuka skulle gå över.
Jag svalde sorgen i 3,5 år för att få vårt förhållande fungera!

För jag trodde det var kärlek du hade till mig? Men det var inte kärlek. Kärlek är att låta någon flyga fritt.
För att sedan lita på att den kommer tillbaka till din hand.

Du kunde se mig som en duva som bara var på äventyr bortom världens gränser och flowade ord och kämpade, men att jag kom tillbaka.

Jag kan inte vara otrogen mot den jag älskar, för i kärlek är två hjärtan ett. Hugger man någon man älskar förblöder man själv.

Oh du förstod att de bara finns en D i hela världen.
Så du visste att du hade en drömkille och höll hårt mig.
Så hårt att jag inte kunde andas.

Jag tog slut så många gånger, och den dagen det verkligen jag tog slut, kom du hem till mig 7.00 morgonen därpå!!!

Du slog sönder mitt fönster och sa: "öppna för i helvete!!"...jag blev livrädd, o tänkte vad mina grannar skulle säga? O jag öppnade, och du grät, jag grät, och sen kände jag tvånget att bli tillsammans med dig igen...

Jag fick åka till akuten en dag med hjärtklappning...
jag trodde jag skulle dö den kvällen...
Ambulansen tog tid på sig, och hela vägen till akuten slog hjärtat snabbare och snabbare...

För det var sorg i mitt bröst.

Jag läste härom dagen att djur kan dö om de förlorar någon.

Det kanske var därför jag var nära att dö. För att jag förlorade dig?
För du var inte den jag älskade. Inte den jag blev kär i.

Men dagen kom då våra vägar skiljdes, och du gjorde allt man kunde göra för att såra mig efteråt med.
Jag låg ensam om nätterna, 33 nätter i sträck av mardrömmar...


Jag grät varje natt för mig själv...du krossade nästan hela mitt hjärta...

Men vet du vad? D grät. Varje natt. Men hans tårar förvandlas till inre styrka och hans ögon började brinna som eldklot i målmedvenhet och beslutsamhet. Så mina ögon lös upp vägen för mig och fick mig att se vägen hem.

Mitt hjärta har en dröm som är större än livet självt...

Allt jag vet, allt jag ser och allt jag känner...

Jag kommer berätta allt, bara att de skulle ta en evighet...

Jag klarar inte av att ge bort hela mitt hjärta så mycket igen...

Det är därför ingen tjej kan tämja D än...



Kärlek&Fred
Truly Yours
/  - D.Dede

Postat av: Sandra

<3

2009-05-23 @ 12:59:21
Postat av: Hanna

jag känner igen mig i dina texter, jag hade också en väldigt dålig partner som inte var bra för mig så att säga och det tar tid innnan man släpper in någon annan. du verkar dock inte ha problem att få tjejer och det är kanske det som är problemet att det är FÖR många tjejer som gillar dig och du vet inte vem hon i dina drömmar är. vad tror du?

2009-05-23 @ 13:01:53
Postat av: Sara

Du låter som en liten tiger. "Det är därför ingen tjej kan tämja D än" Men en dag kommer den där tigerhonan och tämjer dig nog.

2009-05-23 @ 14:25:23
URL: http://rosaspektakel.blogg.se/
Postat av: Emma

Du är min idol!<3 du är stark.

2009-05-23 @ 14:43:43
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: Lea

du skriver så gripande. det berör. du har jättefint inre. trodde ingen kille hade sånt inre, men det är ju bara en d right? får man fråga vem du var tillsammans med under den tiden? kram.

2009-05-23 @ 14:48:00
Postat av: Jeanette

Ojj, vilket jobbigt förhållande, Att du orkade vara kvar så pass länge är starkt.. Svartsjuka kan verkligen förstöra allt.. Kan man inte lita på varandra i ett förhållande, så är det inget förhållande att ha kvar..



Kram

2009-05-23 @ 14:50:20
URL: http://cornetto86.blogg.se/
Postat av: Ida

hur är detdå? =)

2009-05-23 @ 16:57:31
URL: http://thoursie.blogg.se/
Postat av: Cer

Känner igen vartenda ord i det du skriver, har ett ex som gjorde precis detsamma mot mig. Destruktiva förhållanden.. Det är tragiskt.

2009-05-23 @ 18:42:04
URL: http://ceralia.blogg.se/
Postat av: Anonym

gud va fint..

2009-05-23 @ 19:44:25
URL: http://bikisen.blogg.se/
Postat av: Amanda

Du kommer att hitta någon mkt bättre som inte har svartsjuka innom sig och älskar dig för den du är. Hold on tight för snart möter du henne :)



//Amanda

2009-05-23 @ 21:23:15
URL: http://heydaris.blogg.se/
Postat av: Anna

Du är utan tvekan den finasde killen i världen :)

2009-05-23 @ 21:32:39
Postat av: natasha

älskar även beatet på musikspelaren :)

ha det bra, pusspuss.

2009-05-23 @ 22:48:08
URL: http://latimbella.blogg.se/
Postat av: Mariell

Halkade in på din blogg nu. Måste bara säga wow, du är helt makalös, du skriver så vackert och så gripande, igenkännande och så fantastiskt bra. Tack för att du låter oss läsa. Känner igen mig i vissa episoder, det är tungt, med för att uppnå balans och hälsa i livet skall alla känslor i spektrat levas igenom.



:)



2009-05-24 @ 00:48:44
URL: http://reasontobe.blogg.se/
Postat av: tezzthemezz

Wow!

Postat av: tezzthemezz

Wow!

Postat av: DragonPH - MODELLFOTOGRAF, Patrik PH Larsson

(",) Vackra tankfulla texter, verkligen.



Ska adda på blogLovin' !





Mvh Patrik

2009-05-24 @ 00:58:51
URL: http://dragonph.blogg.se/
Postat av: Cicci

Ser att du har fått till de på bloggen nu :) Härligt.. Hur står de till med dig?

2009-05-24 @ 01:09:49
URL: http://psissi.blogg.se/
Postat av: » Lia ,

Osäkerheten som driver en ursäktas som svartsjuka, förklaras som rädsla att förlora någon man står nära. Och de känslorna kommer i samband med kärlek men det betyder inte att de ÄR kärlek.



Kärlek är vackert och det enda i världen som inte gör ont, det är bieffekterna som värker. Jag envisas med att tro att kärleken i sig är alltid ren. Och borde inte få användas som ursäkt, eller missbrukas, så att den begränsar eller kväver någon annan.



Tvåsammheten handlar om en ny period i livet - när man ska lära sig balansera ens egna livsval med någon annans. Men det handlar också om att låta varandra utvecklas som individer, inte bara som ett par. Och det kanske är där det brister i många förhållanden.



När jag lämnade mitt destruktivt förhållande var min drivkraft att fylla den svarta perioden med lärdom - den tiden fick inte under några omständigheter vara förgäves.

För jag visste att hur mycket jag än försöker glömma det så kommer jag aldrig kunna göra det.

Det kommer påverka mig som person och jag kommer bära med mig de erfarenheterna in i nästa förhållande. Därför var det upp till mig att försöka vända de till något positivt.

För mina gamla erfarenheter av förhållanden får inte förstöra mitt framtida, de ska användas

som redskap till att försöka göra mitt nästa till det sista.



För nu har jag lärt mig vad jag vill ha ut av ett förhållande och min partner. Jag har lärt mig att sätta mig själv och mitt välmående väldigt högt, att det inte är samma sak som att vara egoist - för det har andra också väldigt mycket glädje av. Mår jag bra kan jag ge mer, är jag självsäker kan jag slippa kärlekens biefeekter som svartsjuka.

Jaget är nog viktigare än man tror i alla sorters förhållanden, det är lätt hänt att man enbart fokuserar på den andra personen, att man vill att den ska må bra och det är såklart viktigt, men man får aldrig glömma bort sig själv på vägen.



Den svåraste utmanningen är nog att hitta styrkan att älska igen som om det aldrig kommer göra ont. Och jag tvivlar inte på att alla trasiga hjärtan kan nå dit, hur svårt och långt borta det än verkar.



Tack för att du delar med dig.

♥ , Lia

2009-05-24 @ 11:52:07
URL: http://wazup.blogg.se/
Postat av: nina

oj vilken fin text. har oxå varit i ett dåligt förhållande med en kille som slog mig och sen tog livet av sig och skyllde det på mig. livet är inte lätt ibland..ta hand om dig

2009-05-25 @ 00:19:33
URL: http://litenniniz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag förstår inte riktigt varför du är ute efter det som du tror är din livskärlek när du är så ung? (Som du verkar vara.) Om någon får dig att må bra och trivas med dig själv, men som du känner inte är "den rätta" så vad gör det? Gör det som känns bra för stunden. Och börja inte helgonförklara en tjej (som kanske inte ens finns) för du kommer bara göra dig själv besviken.

2009-05-25 @ 15:13:51
Postat av: sandra

daamn!!

ögonen tårades verkligen :|

2009-07-24 @ 06:15:21
URL: http://sandraborggren.blogg.se/
Postat av: b.

Jag känner igen mig så väl..lever i ett sånt förhållande nu och har gjort i snart 3 år. Ändå är jag bara 18 än.. Slagen och bedragen, han har gjort mig så svag. Jag som va så sjukt stark. Han har låst in mig och jag hittar ingen utväg..



2009-12-10 @ 01:03:18
Postat av: D.Dede

b //



Fortsätt kämpa! Läs gärna mina råd i kärlek&relationer



Kärlek

/ - D.Dede

2009-12-10 @ 09:07:39
URL: http://dedeprivat.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: