Orättvisor som måste förändras 2015.

 
               - Vår tids orättvisor


Mina julklappsdrömmar om en förändring.

Flowar ut rakt och ärligt lite om vår tids orättvisor, och ger även lite av min reflektion kring dem.

 


- Palestina/Israel
Till Ariel Sharon har jag lust att bara få skriva ett brev...
Att jag tycker det är så sjukt sorgligt att oskyldiga dör när du krigar för fred...
Israel är en överlägens krigsmakt när alla dessa strider tar vid...
Det är då jag drömmer om en värld av kärlek, fred och diplomati...

D reflektion: Tänk om Norge(som i detta fall är Israel) skulle komma till oss och säga: "Nej nu Sverige(Palestina), vi ska göra bosättningar här, och ni får flytta. " Och sen bombar Norge oss för att vi bor här. Norge har USA bakom sig och förflyttar oss till en fjärdel av Gotland. Och bygger murar runt sig för att isolera oss. Rättvist va?




 
 
- Mot kvinnomisshandel och förtryck
Våldsbrott begås 90% av män -  och det förvånar mig inte riktigt...
För hjärnan på män utvecklas först när de är 28 år...jag trodde den inte blev utvecklad på en livstid? ;D
Och kvinnor har levt i årtusenden av förtryck och överdrivna krav...
Från misshandel, hot, trafficking, könstympning, och den nya generationens skönhetsideal..

D reflektion: Det är bara inse. Mänskligheten är ett primitiv släkte. Män har styrt i årtusenden. Hur har det gått? Det är dags för kvinnor att få inflytande och förändra den patriarkala strukturen, för det kan förändra världen.






- Kungen/Monarkin
 Medan hemlösa och fattiga lever knapert utan bostad
Har kungafamiljen 600 rum i slottet som ärvts utan legitimerad orsak
Och att kalla Sverige för en demokrati är inte hållbart
...För våran statschef är inte ens demokratiskt folkvald!

D Reflektion: Det är sjukt. Kungen får 127 miljoner varje år p.g.a "rätt blodsådror". Att vi dessutom har en statschef som inte är demokratiskt folkvald. Hur ska vi kalla Sverige en demokrati? Om vår statschef inte är demokratiskt vald? Utan "ärvt" sin rikedom eftersom han kommer från "rätt blodslinjer". Om alla vore lika värda, skulle alla ha rätt att bli statschef men nu ärvts det av en "adlig familj med rätt blodslinjer". Kungen är dessutom immun i lagboken. Han kan inte åtalas för något brott. Sjukt.






 
- Invandring vs Riskkapitalister
Riskkapitalister och bankirer rånar landet inifrån - och går med miljarder i vinst...
Pengarna skattas inte i Sverige, utan tas ut direkt av riskkapitalisterna i skatteparadis...
Nedskärningar sker i Sveriges välfärd, medan riskkapaitalisterna köper guldklockor 24 karat..
Klagar någon stackars Sverigedemokrat på en invandrare som knappt har råd till hyra och mat...

D reflektion:  Filippa Reinfeldt sålde ut sjukvården till privata aktörer. Och riskkapitalister tjänar miljarder och gömmer pengarna i skatteparadis. Samtidigt gjorde de 4 storbankerna 100 miljarder i vinst. Ändå lyckas någon Sverigedemokrat klaga på en invandrare som knappt har råd till hyra och mat. Vi som mänsklighet måste utvecklas och mogna och sluta slå nedåt i samhällstegen, utan titta uppåt nu. Vi måste rikta energin mot de ekonomiska systemet som är ohållbart och kommer göra att de rika blir rikare o fattiga fattigare. Hela systemets design bygger på skuld. Vem äger skulderna? Vem tjänar pengarna? Därför måste vi människor gå ihop som en enhet, och strunta i politisk färg, prestige, nationalitet, kultur, religion, kön, läggning och gå i mot och förändra det ekonomiska systemet. För bankirerna och riskkapitalisterna äter hela kakan, när folket bråkar med varandra om brödsmulorna. Så folket måste gå ihop tillsammans nu mot det ekonomiska systemet.


 

 
 
- Skövling av regnskog
Ibland undrar jag om VD:n för stora industrier ens har några känslor...
För de stirrar blint på dollartecken när de väljer att skövla vår regnskog...
Allt handlar om profit, men om världen förstörs för att vi inte kan värdesätta eller tänka
Kanske vi en dag förstår att vi inte kan äta pengar...

D reflektion:
 



 
 
- Vapenindustrin USA:
Nånting är fel med världen om krig är den största inkomstkällan i världen idag...
Vi ställer krigshetsare och lobbyister mot väggen och kräver ett svar...
Krigen i mellanöstern har kostat 3,5 triljoner, det är enorma siffrer (  35 000 000 000 000) 
Vem tjänar pengarna? Krigsindustrin cynism borde förstå att när folk dör vinner ingen.

D reflektion: Vapenindsustrin är en miljardindustri. Krig skapar pengar till de krigiska makthavarna.




 
- Behandling av djur, utrotningshotade. 
Flera utrotningshotade djur har dött, och vi läser dagligen om djur som plågats eller är utsatt
Och om hämningslösa prisjägare som jagar exotiska djur genom oetisk tjuvjakt
Att döda någon annan för att den inte kan tala eller är svagare; är hänsynlöst...
Eller för att tala klarspråk rakt ut: då är man omoralisk och jäkligt störd...

D reflektion: Det finns inga ursäkter längre, det sättet vi behandlar djur är så ovärdigt och omänskligt.




 
- Mobbning/psykisk ohälsa
Man läser om mobbing och jag kan inte förstå hur man kan mobba någon annan?
Om jag hade ett barn och den blivit det hade jag blivit så förbannad
Men som allt annat i livet tror jag det är viktigt att be om ursäkt; och att förlåta är stort...
För i grunden handlar det alltid om osäkerhet; om man vill trycka ner någon person

Much crazyness in the world, men det finns också en otrolig godhet i världen. Eftersom de bara är få som gör det och majoriteten i världen vill egentligen ha fred och lycka. Det är det vi innerst inne alla söker, att vara lyckliga och se folk lyckliga. Det är det allt vårt hjärta egentligen söker.

Avslutar med Eminem: Mosh



Truth has been told.
Postat av: moa

Du är awesome <3

2014-12-21 @ 10:26:47
Postat av: jenny

Du skriver helt fantastiskt. Dina värderingar stämmer sååå bra med mina egna!

2014-12-24 @ 20:21:08
Postat av: jenny

Du skriver helt fantastiskt. Dina värderingar stämmer sååå bra med mina egna!

2014-12-24 @ 20:21:26
Postat av: Lovisa.

Tack för att du finns!

2014-12-26 @ 19:33:37
Postat av: Lovisa.

Tack för att du finns!

2014-12-26 @ 19:33:52
Postat av: linn

Bästasdee! <3

2014-12-27 @ 16:32:27
Postat av: Anonym

är du ihop med nån nu Dede`??

2014-12-27 @ 16:32:55
Postat av: Anonym

kan du svara?? o svara ärligt^^

2014-12-27 @ 16:33:23
Postat av: clara

Light&Love <3

2014-12-28 @ 13:33:38
URL: http://lightworkers.org
Postat av: Anonym

<3

2014-12-28 @ 13:33:49

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: