Varför är killar otrogna?


Matthew Fox var otrogen mot Margherita


Ashley Cole otrogen mot Cherly


John Terry var otrogen mot sin fru, med sin bästa kompis fru!





Varför är killar otrogna?



- Dede svarar -

Helt galet, vart man än vänder sig står det om otrohet överallt.

Otrohet ökar, giftermål håller högst 10 år, cirka 50% ansöker om skillmässa.

Det är säkert ett stort mörkertal om otrohet. O de är de sjukste man kan göra mot en annan människa psykiskt.
Man dödar ju människan psykiskt.

Varför är då alla de här killarna otrogna? Efter Brad Pitt högg Jennifer Aniston i hjärtan med en dolk så verkar den ena otrohetsskandelen efter den andra komma in, speciellt i kändisvärlden.

Och jag kan bara tala om mina egna erfarenheter som kille. Jag tycker vårt samhälle överexponerats med sexistisk media. Till slut matas med vi så mycket medvetna och omedvetna signaler att vi tror att tjejer ska se ut som modellindustrin och reklamaffischerna. Vi matas sönder med sexistiska budskap.

Som en vän sa om sin flickvän när ja o några av mina vänner satt o snacka:

"Herregud, jag såg henne utan smink i morse fuuul...de var fan de värsta jag sett, och jag har träffat en annan tjej nu och hon är lite bättre och hon ser fan mycket bättre ut, hon är sjukt sexig".


Det är samhället har blivit så sexualiserat och idealiserat att vi förlorat vad riktig kärlek verkligen är.
För vad vill vi uppnå i kärlek?

Jo vi vill uppnå: "Jag är den enda. Jag vet att han/hon älskar bara mig. Jag vill känna mig speciell. Omtyckt. Omhändertagen. Trygg. Att jag är den enda, och den specialla för honom/henne forever and ever."

Det är ju den askungesagan av kärlek vi vill känna.

Men eftersom samhället blivit så primitivt och sexistiskt tror jag att den här utvecklingen bara är början, vi kommer se mer otrohet, mer skandaler, och kortare relationer (om de nu är möjligt) för en del kändisar bryter ju sina relationer efter en vecka efter de gift sig.

Men just nu med de här faktorena som jag tagit upp så tror jag det blir oerhört svårt att uppleva riktig kärlek på jorden. Den är så fucked up. Och det är så svag kärlek, inte riktig bedårande kärlek.

Jag har ju lovat att aldrig vara otrogen mot Girlie.
Och har även lovat att alla mina läsare ska få ge mig en örfil om jag är det.

Det viktigaste i kärlek är ju givetvis mycket som tillit, värme, kommunikation osv.

Men det grundar sig i ett kärnbudskap.

Att älska som man vill bli älskad. Hur vill du bli älskad? Hur vill du känna?
Att ge sin partner exakt den kärleken man själv vill känna. Älska som man vill bli älskad.
Villkorslöst.

Befria dig från allt vad den här systematiska galna värld ger...

Oh även om ja får allt, kvinnor o pengar...så lovar jag...

Om du läser Girlie...

Jag tänker aldrig svika dig för en annan kvinna...

Det lovar jag...

Från hjärtat...

För i kärlek är två hjärtan ett.


Kärlek
- D.


Postat av: Tina

Bra skrivet!

2010-02-28 @ 20:45:24
Postat av: becka

word! underbar är du D..

2010-02-28 @ 21:23:09
URL: http://justoneblackangel.blogg.se/
Postat av: sanna

uuusch för dessa otrogna svin :(

2010-03-01 @ 08:52:16
URL: http://sanna93.blogg.se/
Postat av: emma

diggar dina åsikter (Y)

2010-03-01 @ 17:30:03
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: emma

<33

2010-03-01 @ 17:30:19
Postat av: emma

<33

2010-03-01 @ 17:30:24
Postat av: hanna

You rock D!

2010-03-01 @ 17:49:53
URL: http://karlekochfred.se
Postat av: sara

Riktigt bra skrivet, skönt o se en ärlig kille med STORT HJÄRTA!



one of a kind!



2010-03-01 @ 17:50:54
URL: http://sarabillstroom.blogg.se/
Postat av: clara

Hjärtat på rätta stället Deee :) <3

2010-03-01 @ 18:11:59
URL: http://lightworkers.org
Postat av: kanskegirlie

om du är otrogen så kommer du få en örfil! :P

2010-03-01 @ 18:28:15
Postat av: D.Dede

kanskegirlie //



haha, har redan lovat det har skrivit det ett flertal gånger.



Kärlek

- D.

2010-03-01 @ 19:11:13
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag tror att otrohet oxå kan komma från osäkerhet.. För att de inte många som vågar älska villkorslöst och öppna sej själva för någon annan.. För att man är rädd att bli sårad, så då gör man sej istället tillgänglig för andra.. För att ha nån att falla tillbaka på, få bekräftelse från.. De kanske inte räcker me och få bekräftelse från en person.. Är man osäker kanske man behöver de från flera för att silla sitt "begär" Well who knows!!

2010-03-03 @ 21:05:58
Postat av: Lina

haha du är härlig

2010-03-06 @ 14:15:56
URL: http://alexlina.blogg.se/
Postat av: samira

Jag hoppas du slapade honom i facet! Nä men hoppas du sa något för att få honom att tänka om.

Dock tycker jag att det är fel att bara skylla på samhället. För vi är alla delaktiga i det. Det är du som tjej som väljer att köpa dyrt smink som du bär VARJE DAG. Klart killar börjar tycka du ser skum ut utan - dom har ju aldrig sett dig utan.

2010-03-20 @ 23:19:39
URL: http://pepparkakssam.blogg.se/
Postat av: kristina

sååå bra skrivet! och jag håller med samira till en viss del!

2010-03-23 @ 00:56:27
URL: http://melodyofyou.blogg.se/
Postat av: alice

En fråga bara? finns det vissa fall då det är värt att gå vidare efter en otrohet? om det verkligen verkar som han ångrar sig?..

2010-10-24 @ 12:49:07
URL: http://lalla.devote.se
Postat av: D.Dede

Alice //



Man brukar säga att det är mänskligt o fela. Men samtidigt är det ett av de största negativt känslomässiga man kan utsätta någon för, och speciellt den man älskar. Det här är väldigt individuellt men bara något man själv kan avgöra om man vill ge någon en andra chans.



Dock är det viktigt att ta med alla aspekter av det jag tagit upp, för om ens partner har varit otrogen hamnar man i förvirring och söker bekräftelsebehov igen och dras mellan att hat och kärlek. Bara ditt hjärta kan avgöra om det är värt en andra chans, men tänk på alla aspekter.



Personligen skulle jag nog aldrig förlåta otrohet. Har man inte den kärleken i sitt hjärta o kan utsätta sin partner för någåt sådant då är man inte på en personlig mognadsnivå och inte värd ens kärlek.



Kärlek

/ - D.

2010-10-25 @ 08:54:01

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: