Sanningen om D och de 1000 dagarna: "1111 dagar utan Girlie, utan någon alls"

 
 
 
Sanningen om D och de 1000


dagarna :


Del 3 : "1111 dagar utan Girlie,

utan någon alls"




Det har gått över 1111 dagar nu.


Vad är det som driver en man att inte vara nära en kvinna över 1000 dagar?

Vad är det som får honom att slita sig loss från en materialistisk stereotyp värld?

Vad är det som får en man att följa sina drömmar och visioner?

Vad är det som får en man att vägra ge sitt hjärta till någon förutom en enda kvinna...


När dagens kärlek är förvrängd och stereotypiserad. Så gjorde jag något jag inte förstod i början alls. Jag gjorde slut med mig själv och alla runt omkring mig.

Jag lämnade alla. Och jag trodde aldrig det skulle ta över 1000 dagar i början när jag begav mig på denna resa.

Efter alla dagar. Efter alla strider. Vad är det som gjort att de gått 1111 dagar utan att jag rört en enda kvinna? För jag älskar en kvinna som jag har i mitt hjärta.

Och jag sa nej till allt i den stereotypa världen...

Jag rörde aldrig drogerna.

Jag rörde aldrig alkoholen..

Jag rörde aldrig kvinnorna.

Jag vägrade bli som en del av mina vänner.

Jag såg när världen förändrades.

Och jag gick en annan väg.

Det kostade mig allt i den stereotypa världen. O mina föräldrar visste inte varför jag gick, och vännerna försvann, matilda sa att det var de vackraste jag kunde göra men kunde inte försonas med mig. Men jag skapade något inombords som den världen aldrig någonsin kan ta ifrån mig.

Det fanns dagar då jag ville ge upp. Då jag ville säga "Det räcker nu, varför gör jag det här ens? Jag kan ju vara "lycklig" i den stereotypa världen". När jag sa lycklig så kom jag på mig själv, jag visste jag att det kommer jag aldrig bli helt där. Jag kommer ha en stereotyp lycka bara, det tillgjorda, de robotiska, en värld mitt hjärta inte representerar.

Men det är som en vilja som driver mig inombords. Och de som finns inombords i mitt bröst kan aldrig dö eller ge upp. Det är något så oövervinnerligt, så obeskrivligt och odefinerbart men det väcker en sån styrka i mig, att jag kan strida tills mina sista andetag...

Och när dagarna gick så var det som jag vaknade till. Det var som jag vaknade upp ur en koma. Jag såg allt så tydligt, jag såg vad allt det här var och att jag inte behövde något eller någon, om de inte förstod mitt hjärta och min strävan...

Jag försöker ju bara bli den bästa man jag kan bli...

Men varför är jag är så otäjmbar? När jag kan skriva så otroliga vackra kärlekstexter om Girlie?

Hur kan jag vilja vara i fred när jag är så otroligt passionerad och romantisk?

Jag undrar om någon nånsin kan tämja mig.

Men saken är den att jag vill bli tämjd.

Men det är oerhört svårt att tämja ett sårat lejon...

För den kan klösa och såra dig djupt...

Det var därför jag behövde vara ensam...

Jag försöker bli den bästa man jag kan bli...

Världen har sårat mig och det är därför jag varit så rädd och otäjmbar...

Men jag är ändå skyldig världen mitt allt, för jag kommer alltid strida för den...

O vem som än är kvinnan i mina texter så ska jag ge henne allt hon drömt om...

O skapa nånting så overkligt, och så vackert...

O fylla henne med de obeskrivliga jag skapat..,

Och jag tror att det är så riktigt overkliga vackra sagor börjar...

När man tar sina strider själv, och aldrig ger upp...

1111 dagar...

Girlie....

/ - D.

Postat av: manda.

jättefin bild&text <3

2014-03-15 @ 09:39:44
Postat av: orka??

hur orkar du vänta så länge på någon som du kanske aldrig träffar??????

2014-03-15 @ 20:10:18
Postat av: orka??

hur orkar du vänta så länge på någon som du kanske aldrig träffar??????

2014-03-15 @ 20:11:11
Postat av: orka??

asså om hon nu existerar?? ta de på rätt sätt, jag bara undrar Dede. för ja undrar hur orkar man vänta på någon man inte känner eller vet finns asså?? hur vet du om hon finns???

2014-03-15 @ 20:12:01
Postat av: sandra

jag älskar dina texter. den tjejen som får dig kommer må väldigt bra o vara så lycklig (: <3

2014-03-16 @ 10:28:22
URL: http://sandrawww.blogg.se
Postat av: sandra

<33

2014-03-16 @ 10:28:33
URL: http://sandrawww.blogg.se
Postat av: Salena

jag avgudar dina texter. tack för att du finns.

2014-03-17 @ 10:14:13
Postat av: lovisa&sara

heej Dede hur blev det med läsarträffen?? har du redan haft den?? för jag har inte sett något här och jag har mailat dig med.

2014-03-17 @ 14:02:29
Postat av: R

Men snälla Dede, ingen vettig människa köper en Gucci! ;)

2016-08-21 @ 15:36:46

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: