Dede&Girlie och När våra ögon möts första gången

HEEYYYOOOOO ALLA! =D

Allt bra med dig? =D

En del har frågat om "Dede&Girlie" och "När våra ögon möts första gången" är samma tjej som jag träffar. 
Och ja, det är det . Många av mina låtar är vad jag skrivit ner vad jag sett i mina drömmar.

Så nästa dag har jag skrivit ner vad jag drömt baraoOch även om bloggen tar upp allt, från botemedel till cancer till övernaturlighet som tidigare liv, till kvinnoideal, och till att såga kändisar som blondinbella och tönten linda rosing så vill jag tillägga att jag skriver alltid från hjärtat. Jag är den tuffasde finasde jäveln på jorn' och jag tänker lysa =D

Jag utmanar hela världen! =D  jag tänker ta upp allt som ingen annan har gjort nånsin.
Tänker skriva om allt i från hjärtat. En del säger att det här är "världens bästa blogg".
För den kommer få er häpna om och om igen. Så follow D!

Jag lovar magi och att din värld kommer förändras genom att följa denna blogg.





Så nu kan vi jämföra texterna jag skrev.

Här är första gången jag och hon möts . Detta har alltså inte hänt, men det kommer hända.

Känn det här rakt i hjärtat.
Läs långsamt.




När våra ögon möts första gången

Heeyyooo gumz...

Jag kan inte... beskriva med ord...känslan när jag tänker på allt...
Kärleken jag ser i dina ögon...jag känner mig varm...

En blick... Mellan 4 ögon... En vacker saga...

Två själar... Blir ett... O natten skapas....


Jag ser dig i natt och ler av ditt skratt...

För all smärta du besegrat, att du lever är starkt...

Oh gumman...dina bedårande ögon får mig att drunkna...

Dina känslor är så starka att de når mina drömmar...


Jag vill ge dig hela världen, mer än dina innersta drömmar

Jag vill ge dig sån kärlek att sinnena gungar...

Rysningar av lyckorus, kyssa dig till tidens ände...

I natt lovar jag att livet vänder... (yee!)


Hur ska jag beskriva med ord kärlek o all känsla

Som gnistrar mellan våra ögon och får världen att antända

Det känns som stjärnorna blixtrar - världen exploderar...

När jag ser i dina ögon och låter själen exponeras...


Jag kan förändra världen i natt  - din kärlek gör mig stark!

Du är min sol, min mark, hela världen, mitt allt...

Du är kvinnan i mitt liv som ja behöver innerligt...

Älskling... din kärlek gör mig oövervinnerlig.



/ - D.Dede

Det finns bara en Dede och en av dig, snart baby räddar jag dig från denna galna värld...hold on...och då reser vi till en sagovärld...kääääärleek baaby håll ut!



Som ni märkte flowar jag långsamt i början så de orden kommer kännas i hjärtat direkt.
Det finns en 2:a vers till den, men den får bara hon höra. Ja, iofs det kanske är du som läser som är hon ^^ Vem vet=D

Vem är hon undrade en del?
Och jag svarade.

"Vem tjejen är vet jag inte, hennes första bokstav kan vara allt ifrån A,B,C,D,E,F,G,H,I,J, K, L,M,N,O,P,Q,R,S,T,U,V,X,Z ,Å,Ä,Ö ^^ Time will tell vem som är den finaste tjejen i världen"





Dede&Girlie - metaforiskt.

Förord.

Jag vet att de här inte bara en dröm...
Utan att vi kommer o ses...
du är den finaste kvinnan i hela världen...
När ditt hjärta blomstrat ut helt...
Kommer du ihåg när jag sa att jag skulle rädda dig från denna galna värld?
Jag lovade att rädda dig...
Håll ut lite till gumman, jag kommer snart !

Tänker inte se dig gråta eller må dåligt mer...
Jag lovar att jag räddar dig...
och visa dig en värld du bara sett i dina drömmar.
Den drömmen är verklig och finns.
Du måste bara våga tro på den.
Håll ut lite till bara baby...Du är världens finaste!
Jag ska rädda dig. Ja, jag lovar.
Även om världen består av lögner och svek.
Så lovar jag att inte svika dig.
Gumz, du är världens vackraste.
Jag lovade till dig att hålla mitt ord.


Vers 1

Hon sitter i natt framför spegeln och kammar sitt hår
Hennes hjärta svävar i väg som om hon vandra på moln
Allt hon ville var att bli älskad och hitta den rätta
Så hon viskar försiktigt; Vem är du som ska lindra min smärta?


"Gud, Vad är kärlek?" - Hon drömmer sig bort
Lägger sig i sängen o somnar men sömnen blir kort
Tårarna faller...
För hon vill känna ren kärlek och hur hoppet ingjutas
Men hon lever i en värld där ordet kärlek missbrukas


Hon bestämmer sig för att gå ut i natten för minnen sårar
Hon är världens vackraste flicka men fäller nu vintertårar...
De faller sakta längs hennes kind och stelnar till is
Hon säger: "Gud...hur ska jag fortsätta orka leva mitt liv?"


Hon skriker i natten i hopp om att någon ska höra
Men samma ord ger samma verkan som frågor till döda
För den vackra flickan känner att ingen lyssnar eller hör
Hon tänker: Jag lägger mig i snödrivan, i tystnad kan jag dö..



Vers 2

En kille vandrar under stjärnhimlen och sjunger helt själv
För att driva ut sin sorg och förvandlar sina lungor till eld
För varje ton och varje ord känner han hjärtat sitt lätta
Som om änglarna över hon ber honom att hans smärta ska berättas

Han fäller vintertårar och känner hur natten nalkas
En kille med ett hjärta så stort och vackra tankar
Han stänger ögonen och tar ett djupt andetag...
Han hör en flicka skrika: "Gud, varför räddar du mig ej, om ja är ditt arma barn?


Han ser flickan gråta; och springer fram och omfamnar henne
Han ger flickan hans jacka och ber henne att inte gråta längre
Han ger henne en kram som värmer mer än en öppen brasa
En vinternatt skapar stunder som är obeskrivliga, sorgsna och underbara..


För medkänsla och glädje är något du alltid måste ge till din medmänniska
Även om du inte känner dem kan du trösta dem när de upplever problem som är eländiga
När ord som kärlek och fred har dött ut kommer de båda dö inom själen
Och torka bort och bli genomskinliga som detta snöoväder...


Vers 3

Hon sa: "D... kan du torka mina decembertårar?
Ta din hand och vifta bort dem för ja orkar inte längre gråta..."
D sa: "För varje tår du fäller kommer ditt hjärta att vakna
Så även om det gör ont i bland låt inte smärtan beklagas"


Det kommer en tid då allting detta försvinner
Du vill inte dö även om ditt hjärta längtar till himlen
För du kommer från stjärnorna men du kanske inte minns?
För du har sett det i dina drömmar och trott att de landet inte finns...


...Hennes tårar hade sluta rinna och förvandlades sakta till is
Hon var flickan som ville ha mitt hjärta o förevigt vandra brevid...
Jag öppna mitt hjärta och tänkte över mitt vägval
Vi titta varann i ögonen denna decembernatt och himlen var stjärnklar


Hon snudda sina läppar mot mina och tanken klarna
Att denna decembernatt i vintertid skulle skapa en vacker saga
De skratta o log generat o kysste varann, o gick hem i stjärnhimlens fina hav
De skulle upptäcka mer än världen och leva lyckliga i alla sina dar...


Och vid stjärnhimlens slut så hände detta...


Oh gumman jag vill aldrig mer se dina kinder lämna tårar
...Tillåter inte att se dig längre gråta...
Aldrig leva i ovishet eller falska drömmar helt obemärkt
Girlie log medans Dede gav henne en sönderfrusen blombukett...


Röda sprudlande vackra sönderfrustna blommor...


...Kysser jag dig i natt lovar jag dig kärlek utan gränser...
...Kysser jag dig i natt ska jag visa dig hela världen av mina känsler...
...Kysser jag dig i natt blir det inga mer falska drömmar...
...Gumman... stäng ögonlocken... andas...blunda...


Och jag kysser dig nu!
Kände du!?

Bet you did! =D



So time will just tell vem som är den vackraste flickan på jorden.
Jag bara skriver från hjärtat.
Oh jag vet att jag kommer ge henne röda sönderfrustna vackra blommor en da...

När världen förändras...

Jag vet att de kommer hända. Och hon är den vackraste kvinnan i världen. Inte med systematiska mått.
Utan hennes hjärta har blomstrat ut och blivit nånting otroligt vackert.
För skönhet är inte systematiska kvinnoideal.
Riktig skönhet i en kvinna är hennes hjärta, som utstrålas i hennes ögon =D

Hon kommer därför bli vackrast när världen förändras.

Kärlek
Truly Yours
/ - D.Dede



.

Postat av: Z

Du är ett fenomen <3 och den finasde jag vet<3

2009-03-23 @ 13:58:45
Postat av: Diane

sv: ah det kan ju vara det också;)

tack :D



Förresten underbar text<3

/ Kram Diane

2009-03-23 @ 17:28:08
URL: http://dbedikter.blogg.se/
Postat av: Ninnie.

Du verkar duktig! kör hårt! Kram

2009-03-23 @ 17:55:54
URL: http://ninniesodergren.blogg.se/
Postat av: Josefin

Har du inte spelat in texterna?:)

2009-03-23 @ 18:13:39
URL: http://jjoosefinholmberg.blogg.se/
Postat av: »» Michaela / Bloggdesigner ««

sv; allt bra? :)

2009-03-23 @ 18:51:45
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Låter lovande, jag ska hålla koll på din blogg :-)

2009-03-23 @ 20:35:16
Postat av: EMMAJULI BÖRJAT VIDEOBLOGGA

Såg du CSI premiären ?

2009-03-23 @ 22:11:22
URL: http://emmajuli.blogg.se/
Postat av: Diane

Du har fått en blog-award checka in min blogg för min info:D

2009-03-23 @ 22:52:53
URL: http://dbedikter.blogg.se/
Postat av: Katta

Du är förmodligen den bästa! för jag har aldrig sett så mycket känslor o så mycket rim och allt :) är du på riktig kan man undra, du är helt fantastisk. Briljant :)

2009-03-23 @ 23:38:18
Postat av: M

din drömtjej börjar på M ;)

2009-03-23 @ 23:57:02
Postat av: M

din drömtjej börjar på M ;)

2009-03-23 @ 23:57:04
Postat av: Anonym

<3

2009-03-23 @ 23:57:48
Postat av: a.k

Har du myspace?:)

2009-03-24 @ 00:07:05
URL: http://decibel.webblogg.se/
Postat av: Sofia

Helt underbar text! Har läst det både en, två och tre gånger. Bara för att memorera alla ord du skrivit, för jag kännde detsamma. Jag känner av någon anledning igen mig i din "GIRLIE"...

Pinsamt men sant ^^ Så fortsätt skriva för det är SÅ underbart!!! ^^

2009-03-25 @ 07:25:12
URL: http://sorotsia.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: