Vad har hänt med Sverige?




D.Dede utmanar Blondinbella för en face-to-face debatt om Moderaterna.






"Moderaterna slopar förmögenhetskatt
De är svårt för de fattiga som lever på bröd eller knatch
Högern är fucked och rösterna tystas ner
Men vår fascistiska allians kan aldrig tysta D"
Amentia, D.Dede 2008

Så började min låt och det har visat sig vara sanning...

"Det nya Sverige" sa Moderaterna. Och lurade ett helt land dumma puppetdockor.
Det går tydligen att ljuga var fjärde år men ändå köper folk det.


"Vi sänker skatten, vi satsar på skola o sjukvård" Oh va bra!
- Oj förlåt de blev inte så. Vi tog fallskärmsavtal.

4 år senare.
"Vi sänker skatten, vi satsar på skola o sjukvård" Oh va bra!
- Oj förlåt de blev inte så. Vi tog fallskärmsavtal.


Arbetslöshet och hemlöshet har ökat markant.
En del människor står utan ersättning och blir utförsäkrad och har inga pengar alls.
Sjukskrivna ska anpassa sig till de nya reformerna
- ensamstående mödrar får kämpa för hyran, hemlösa ligger på gatan, folk som har cancer ska inställa sig att kunna jobba efter 6 månader.


"Det nya Sverige" Fuck are you kidding me? IFall de här är de nya Sverige så är det wack.


Moderaterna har bitchslappat de svaga, de fattiga, de sjukskrivna, de som lever under en hård pressad fattig miljö. Vad mer behöver sägas för att förstå att det behövs en reform av vårt system - en revolution från folket.

Den som säger att detta kapitalistiska system håller och att världen är utmärkt - och försvarar vårt system och moderaterna är de som tjänar själva på det!


Allt handlar om pengar.
Allt du ser runt om dig är pengar.
Allt du äter är pengar.
Allt är pengar.





"Men vi är allafall lyckliga, vi får 110 miljoner varje år av er skattebetalare, finns de hemlösa i Sverige? Jaha, men jag och Silvia mår bra och våra barn mår bra och de är ju viktigast, att vi mår bra"


Klasskillnaderna ökar, andra är lyckliga, andra behöver hjälp.
Det är dags att börja lyssna på rösten från de som lider varje dag istället för att gå runt som en jävla 9-5 svensson.

Är det här världen? Isåfall säger jag de här till alla -  jag vill inte representera det utan ett nytt system där vi faktiska är värda lika - inte bara i ett vackert stycke i en konservativ "demokratisk" lagbok!

Skäms tamefan på alla som sitter där på sina egocentriska kapitalistiska arslen och inte gör nånting utan skiter fullständigt i de runt omkring

- För allt handlar ju om dig, pengar, skönhet, kapitalism, egocentrism, materialism - allt handlar ju om att du mår bra, Herr&Fröken Svensson. Och att du och familjen sitter i ert flotta hus och äter er flotta kyckling.

Det är passiva Herr&Fröken Svensson som är de som förstör systemet genom att inte agera och fortsätta vara naiva puppetdockor. Det är de som skapar hemlöshet förutom regeringen.



Hur mycket kostar en sån här tillställning? Hur mycket kostar kläderna? Maten? Smyckena?
Upp i mot flera miljarder - ställ in skiten och skänk dem.



Dags att vakna. Vi är puppetdockor i ett sjukt system.

Makthavarna skrattar åt oss medan vi gör deras jobb och lever i deras sjuka system.

Det kalla robotiska systemet måste förändras och vi måste alla bryta oss ur våra stereotypa skal och revolutionera hela jävla systemet.



I den robotiska robotvärlden...


Känner du igen dig?


Makthavarna vill att folket ska göra deras jobb
Medan de rika tjänar pengar i karteller de enats om
Och folket blir puppetdockor och 9-5 svensson resten av livet
"Hjärna av jantelag och normativ" inte konstigt om du känner dig liten


En i mängden av en gråskala, och de rika skrattar dig ansiktet
"Tyst nu, tillbaka i ledet, argumentera kan du gör hos landstinget!"
Äta, jobba, pensioneras och sen dö - vem fan vill ha maktskifte!?
Politiker är lögnare! Vi kan störta systemet på en halvtimme!


Makthavarna ser dig som en resurs och produkt när du vandrar i ditt hamsterhjul
Till och med försäkringskassan jagar dig även om du är cancersjuk!
Och de rika tjänar pengar på våran passivitet och dumhet
Så Reinfeldt, svara på de frågorna som du faktiskt undvek


"Varför privatiseras sjukvården?" Jag kan svara, för din fru vill tjäna pengar! (Filippa)
Medan ni tjänar miljoner ligger hemlösa på gatan och är glada för en jävla femma!
Hemlösheten ökar men ändå byggs dyra lägenheter som bara de rika har råd med!
Moderaterna:"Sätt in fler poliser så lugnar det ner sig, övriga fråger?"


Men brottskurvan pekar uppåt när klasskillnaderna ökar mer!?
Jag visar Sverige sitt rätta ansikte - och jag vet att folk vill höra D!
Jag ifrågasätter hela systemet, illuminati och världen vi lever i
Och alla Herr Svenssons som är tysta och lever sina ynkliga fega liv!


"Hej hej mitt namn är Sven Svensson, livet är bra, och är de inte de så ordnar de sig...
Min fru dog förra veckan, men det är sånt som händer sa ja när folk frågade mig...
Jag tjänar inte mycket efter skatt, men de som styr världen tjänar miljarder..."
Dede: 26 000 barn svälter ihjäl under tiden, och deras föräldrar sörjer vid graven.


Men Herr Svensson dricker sitt morgonkaffe och går till jobbet samma dag
Låter staten kontrollera hans liv tills den dagen han har andats klart
Ränta är skuld därför är människan förslavad under kapitalism
Därför spottar D på systemet, makthavare, puppetdockor och materialism!



/ - D.Dede


Well, jag ska avsluta de här politisk inkorrekt - fuck you moderaterna!

Fuckyoufuckyoufuckyoufuckyou ifall du inte känner de här, I put a curse on you!

O fuck alla som inte förstår frustration, svordomar och den ilska som kokas över det.

And yoo btw, en svensk tiger inte - som regeringen manipulerade med under andra världskriget.
Regeringen får ett nytt citat från mig:

En medmänniska höjer rösten åt orättvisor och vägrar blunda, vägrar tystas ner tills vi ser att systemet förändras.

- 26 000 barn svälter ihjäl varje dag -  men kungen får 110 miljoner apanage?


- Det är 800 rum i slottet - men hemlösa ligger på gatan?


- Sjuksköterskor räddar liv - men inte på en livstid tjänar de vad makthavarna gör?



Titta på alla andra bilder i det här inlägget och sen denna...
Hur svårt är det att se kontrasterna i världen när en del får 110 miljoner kronor...
När andra får gråta 110 miljoner tårar...


Ni kan kopiera denna text och sprida mitt ord. Jag vägrar tystas ner. Regeringen måste döda mig först.

Postat av: Patricia

så lite så :)

2009-09-11 @ 14:53:42
URL: http://patriiciajacobs.blogg.se/
Postat av: hanna

dete super bra :)

2009-09-11 @ 15:23:16
URL: http://taiiiny.blogg.se/
Postat av: Bella

Du har alltid så mycke bra saker att säga :)



Kram <3

2009-09-11 @ 16:49:02
URL: http://osterasensegan.blogg.se/bellabuske
Postat av: Anonym

<33

2009-09-11 @ 17:09:01
Postat av: kanskegirlie

om de dödar dig så får de döda dig med.<3

2009-09-11 @ 17:11:00
Postat av: Clara

WOW!!! :)<3



That's all I can say!

2009-09-11 @ 22:01:41
URL: http://lightworkers.org
Postat av: issa - RAPPARE

Har precis släppt min första skiva! Jag är en tjej som rappar och skriver egna låtar.



Mina texter handlar om kärlek, vänskap, känslor om motgångar och svårigheter i livet.



Känner du igen dig? diggar du? dissar du?

I vilket fall som helst är du välkommen att lämna en kommentar!



KRAM / Issa

2009-09-12 @ 08:07:30
URL: http://issabellek.blogg.se/
Postat av: emma

Jag vill se Dede vs Blondinbella :D <3 love u!

2009-09-12 @ 08:30:25
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: amanda

Du är underbar, fantastisk, fin och sån vilja av att göra nånting STORT!



Du är en drömkille, absolut världens finasde!



SÅ MODIG! SÅ STARK ! GO DEDE<3

2009-09-12 @ 08:45:59
URL: http://amandaalbinsson.bilddagboken.se
Postat av: amanda

*du är min drömkille skulle de stå :P

2009-09-12 @ 08:46:48
URL: http://amandaalbinsson.bilddagboken.se

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: