Att lämna det systematiska idealet.

Hur lämnar man det man älskar gjorda av systematiska stereotypa drömmar?


En del har frågat hur man kommer över sitt ex, så jag tänkte skriva lite om det och även visat en text som visar att jag verkligen gått igenom stormen och sån kärlek. Jag hoppas alla ni som förkrossade över kärlek kan hitta styrka i det jag skriver. Jag red ut stormen, och det gör ont ibland, tills man hittar den man älskar.

Att älska, är det vackraste som finns, men att krossas i kärlek är som att ha gift i sina ådrer. För man spelar upp alla minnen från så många olika vinklar och tänker hur vackert det var och hur man kunde lösa det bättre.

Och det här giftet i ådrorna är något man har med hela tiden, i vardagslivet, på jobbet och det gör oss väldigt sårbara, väldigt känslomässiga, och kan leda till ångest och tårar när vi minst anar det.

Mitt hjärta tog mycket stryk eftersom jag lämnade det jag älskade på ett helt annat sätt. Hon var det systematiska inlärda valet av hur en drömtjej ska se ut. Men allt kvinnoideal som finns i samhället har manipulerat mig, och jag vet inte om jag är ensam som kille att tänka så, men jag tänker mer än andra killar, och det går inte att jämföra mig med någon. För det här är mitt hjärta, och jag lämnade det systematiska idealet.

Jag hatade mig själv varje gång jag såg affischer på modeller på stan, hatade mig varje gång jag såg playboy-brudar i tidningar, och överallt i media.  Nu tänker en del, det borde vara tjejer som hatar att se det, så varför hatar en kille som jag det? För jag visste att jag var manipulerad. Att valet att gilla den sortens kvinnor var fragment varje dag för mina ögon. Jag hatade mig själv att jag gillade den sortens tjejer, de som anser vara vara vackrast och sexigast.
Jag hatade mig själv för att jag blivit manipulerad med dessa systematiska kvinnoideal.

Jag vägrade sen älska ideal. Jag vet att jag var tvungen att lämna kvinnan jag älskade, men som jag älskade systematiskt. I en stereotyp värld är hon "drömkvinnan" men i en riktig värld är det de ostereotypa som är de riktiga drömmarna.

Drömmar är när vi inte upplevt känslan förut, det är så ostereotypt, så annorlunda, lite mystiskt, men ändå ack så vackert...

Jag ville bara bli en dröm, rena mitt hjärta, och gud vet vem som skapade allt det här inom mig.
Jag har ingen aning vem jag är, vem mina riktiga föräldrar är. Jag vet ingenting.

Jag vill gärna förklara mer om mig, och varför jag är, och varför jag gjort mina val.

Men även när mina homies sa: "Va fan gör du D, hur kunde du lämna henne, hon är ju skitsnygg bro?"

Så vet jag i mitt hjärta att jag gjorde rätt val att lämna det systematiska idealet till kvinna och leta efter min dröm, en drömkvinna som inte är stereotyp, inget ideal, men ändå så vacker med sin utstrålning och aura, hon som har samma drömmar som mig, hon som vill på ääääventyr o resa runt hela världen yeee^^ och bort i universum med ^^ jaa vill visa henne, o ge henne allt hon drömt om. Vill verkligen visa att hon är det vackraste i världen bland dessa stereotypa systematiska ideal.

Hon kommer bli vackraste med, eftersom hennes hjärta kommer blomstra ut genom att se världen som jag ser den. Hon vet sen att hon är vacker och att allt är en manipulerad illusion. Att kvinnoidealen idag är sjuka, men att ett hjärta är starkare och vackrare än alla världens kvinnor. Hon kommer bli den vackrasde, indeed.

Nu är problemet.  Jag har lämnat idealet. Men hur ska jag någonsin veta vem denna kvinna är? För det finns inte många "fina tjejer" som säger att de tänker som mig, att de vill ha mig, men jag har ingen aning vem hon är.

Jag vet inte vem jag ska välja, det är problemet, jag vet aldrig vem som ljuger och bara låtsas för att få mig. Det är så många som sagt så vackra ord men visat sig vara falska. "Du finns i mitt hjärta". "Du förstår mig bäst än mina vänner" "Det finns ingen som dig" och "Jag älskar dig mer än nått annat". Jag tycker folk som missbrukar såna ord aldrig går att ta på allvar, men sen finns det säkert de som menat det.

Vem denna tjej är, så är jag övertygad av att hon känner de här orden i hela sitt hjärta. Jag vet att hon på nått sätt känner i gen mig i det jag skriver, att hon nästan sett de här förut. Hon känner en samvaro till mig, hon skulle känna igen mina ögon o känna något när hon träffa mig som var oförklarligt.

Jag vet att hon kommer hitta mig före jag vet vem hon är.

Så till alla hjärtkrossade därute...

Så här skrev jag när jag lämnade det jag älskade mest, men som jag visste vara en systematisk illusion av begreppet älska...

Älska är något ostereotypt, vackert och oförklarligt. Inbyggda drömmar är bara att lämna.
En själsfrände går inte att förklara...med tusen ord.

O även om jag är ensam i världen om mina tankar så får jag väl älska mig själv ^^ för kärlek är de vackraste som finns.
O ingen kan få mitt hjärta om ens hjärta inte är osystematiskt.

Så vem du än är...
Var du än är?
Så vet du att jag valde bort...
Alla systematiska ideal...
För att göra dig lyckligast...
O visa en värld...
Du aldrig trodde fanns...
Jag önskar bara...
Jag vet vem du är...





Min största drivkraft. Är min smärta. Så jag låter mitt hjärta. Blöda.

För det skapar nånting inom mig. Som ingen kan förklara.

Jag har tårar för tusen hav.

Det här är min sång.

D-production "Drömmen i De."







Du vet...

Ibland tänker jag på oss...

Jag kunde nog aldrig bli lycklig med dig...

Jag öppnar det bara nu...men vet att jag gjorde rätt val...

Vers 1
Vår seperation gav mig tårar för tusen hav
Och skulle jag säga att ja aldrig tänkt på dig ljuger jag
Du finns me mig i mina tankar (i mina tankar)
Det smärtar mig att se våra livsvägar o skriva alltsammans

Gumman...Ibland kan jag se dig vakna brevid
Hur du tittar in i mina ögon och säger; "D jag saknar vår tid"
Ibland är jag svag o plågad; mina val var svåra
Varje morgon varje natt; vaknade i ett hav av tårar

Vi kunde ha ett vackert liv, barn och förlova oss
Skapa en dröm men jag valde att gå och det förvåna dom
Alla i vår vänskapskrets...
Men hur skulle jag till dem att jag värna om dig och valde att kämpa själv...!?


Allt jag har är dröm och jag vet inte vart mitt hem är...
Ser bara en plats av vila där ja känner mig älskvärd...
Där faller löven stilla...
Solen lyser...
Jag stänger ögonlocken varje natt o försöker att minnas...

Vet inte om det existerar men i drömmen jag har
Finns bara fred o lycka o inte lögnerna kvar
Det är bara en dröm jag aldrig vill väckas ur
Och jag valde förlora allt men ändå kämpa gud...

Men det finns en kvinna med ögon i frid som himmeln
Som kan få mig lycklig och väcka liv i mitt inre
För ibland känns det som själen ruttnar...
Jag är bara en själ på en kall jord med hela jävla världens drömmar...



Vers 2

Förhållandet gav mig bara intima stunder och sex
Oh minnen spelas upp när jag ligger o sover o drömmer om dig
Vaknar i ett känslorus, så förskräckt men jag vet
Att jag gjorde valet i vad som kändes rätt eller fel.

O du ville se sagan i världen från D's ögon...
Men lyckades aldrig se världen från D's ögon...


Du bryr dig om din modellkarriär och sminklåda
Min dröm var att förändra en kall värld tills jag insåg att
Du inte hade värderingar och samma drömmar som mig
Jag ville hjälpa andra men dina drömmar handla bara om dig

Våra vägar skiljdes o du förstår inte än
Varför ja gick men du förstår hur tårarna bränns...

Nog fäller du en tår nu; "glöm aldrig världen utanför
som lever utan vatten; som lever utan bröd"


Vi skiter i dem, det är ju vi som dödar dem
De skriker på hjälp men ingen vågar höra dem

För vi har egocentrerade manipulerade drömmar
Men om världen agera skulle ingen jävel hungra

Dö av svält och krig -  om alla agera mot en sjuk värld
Finner vi frid i själen och hittar en utväg
Den dagen du ser det är när våra vägar möts igen
Nu vet du varför vägen skiljdes; jag kommer över dig

Låt mig skriva av allt...
Tömma mig själv för att glömma allt som hänt, 
Fan, jag är trött på att du inte kunde se varför ja valde bli D
Nu har jag sagt allting av det svaret du vet!

Nu lever jag mitt liv - det är mitt val - min väg
Medans du är robotisk systematiskt inlärd

Jag sörjer idag, reser mig i morrn, jag forma mig själv
Tårar faller i natt men jag kommer somna ikväll o komma igen!

Yeeeeeeeee, jag kommer igen...

Förlåt, och tack för att du fick mig bli den jag var innerst inne.
Jag älskade dig av hela mitt hjärta.

Kärlek
/  - D.Dede

Postat av: Jojje

Vet du hur fin du är? Du är absolut den finaste kille jag sett. Inte bara utseendemässigt men ditt sätt att känna, och ditt hjärta. Det finns lixom ingen som dig på jorden. ja, förutom du då. Du är O T R O L I G <3

2009-03-06 @ 13:08:53
URL: http://jojje.blogg.se/
Postat av: Z

FinasDe<3

2009-03-06 @ 13:15:36
Postat av: Sara

Grymt inlägg!! Jag har själv blivit 'let down', så jag vet hur det är att inte kunna ta saker på allvar....

2009-03-06 @ 14:11:48
Postat av: Hanna

De bästa bloggarna helt klart på blogg.se! :) Du är underbart fiin!

2009-03-06 @ 15:00:33
URL: http://hanna87.blogg.se/
Postat av: Anonym

<33

2009-03-06 @ 15:13:21
Postat av: Amanda A

Förstår inte hur en kille kan tänka så vackert. Du är nått väldigt väldigt speciellt. Jättevackert.

2009-03-06 @ 15:19:32
Postat av: Lina

du är grym

2009-03-06 @ 19:17:52
URL: http://broccolimos.blogspot.com
Postat av: ice

Vi har våra drömtjejer i våra drömmar D! :)



Jag håller med dig i ditt blogginlägg, vackert skrivet! Din själsfrände kommer komma till dig, så länge vi utstrålar kärlek och god karma så kommer kärlek till oss! :)



Det gäller att var totalt ärlig emot sig själv, och våga möta sitt undermedvetna.



Peace bro!

2009-03-06 @ 21:01:47
URL: http://www.karlekochfred.se
Postat av: Miaka

du skriver väldigt intressantr, och vackert. intressant det här med "det systematiska idealet" har aldrig riktigt hört en kille uttrycka sig på det sättet och det känns skönt att höra att det finns killar som inte tycker om att de gillar de sexiga play boy modellerna, eller som fattar att de gillar det för att det är samhällsnormen men inte det vackraste egentligen kanske..

2009-03-06 @ 21:09:54
URL: http://miaka.blogg.se/
Postat av: Kim

Helt otrolig text. Fångade mig verkligen. Mest för att jag inte är idealet och får sällan någon uppmärksamhet. Om inte på fel sätt. Jag önskar att det fanns fler killar som dig.

2009-03-06 @ 21:11:30
URL: http://kiiimpa.blogg.se/
Postat av: Tina

Du är helt otroligt vacker....

2009-03-06 @ 21:12:08
Postat av: Emelie

Vem är du?

Jag vill veta mer om dig..

2009-03-06 @ 21:18:30
URL: http://emliely.blogg.se/
Postat av: Kim Rebecca Lodberg

så fort man börjat läsa texten kunde man inte slita ögonen från den!

2009-03-06 @ 21:45:28
URL: http://www.crossthatline.com
Postat av: Erika

Hej - oj, den här bloggen kom till pass och nu när jag känner som jag gör emellanåt. Du berör mig verkligen. Även om det är så sant känns det som att din text för mig med någon annanstans, och sen tillbaka till verkligheten.. verkligheten. Skulle bara vilja säga att jag hoppas fler öppnar ögonen, att du har ett sinne för att uttrycka dig och att du gör det bra /Din nya prenumerant :)

2009-03-06 @ 22:50:58
URL: http://erikarenstrom.blogg.se/
Postat av: Rebecca

mysig blogg du har :)

2009-03-06 @ 22:56:19
URL: http://augustchild.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: