- En mänsklig Robin Hood

 

-  En mänsklig Robin Hood


Min känsla vid julafton...

"Mamma...jag sitter och tänker vid julgranen när vi öppnar presenter...
Hur världen styrs av maktgalna giriga bankirer, kungligheter och presidenter...
O hur det kan var möjligt att 1 miljard saknar mat på bordet...?
När rika adligheter äter lyxmat på Nobelmiddagen för miljoner?

När kungen har 600 rum i slottet; så kämpar hemlösa för o överleva natten
När rojalister dricker dyr champange; dör 2000 barn varje dag av förorenat vatten
Det är sjukt hur ojämnt fördelad denna världs resurser är!
Tänk om du skulle se mig dö i dina händer, för att jag var undernärd...

Medan kungligheter i västvärlden satt och åt för miljoner och slängde mat
Drack exklusiva viner, champange o vimlade med aristokratiskt kändiskap...
Tusentals år har gått; men samma Rom; maktelitens bröd och skådespel
Men så många ser igenom det nu för våra hjärtan drömmer och behöver något mer...

Vi är miljoner nu, som drömmer om att förändra vår värld...
För vi kan inte längre leva i en värld med krig, svält o misär...
Kungligheter o bankirer har skapat rikedom - genom förtryck och tvångskatt
O kolonalisering av länder; o de som inte gav upp - de länderna har de bombat...

En kapitalistisk tidsådra har skapat en värld med bankvälden och korruption...
...Sanningen är att vi behöver en mänsklig Robin Hood...

För just ni lever i ett monetärt konsumtionsamhälle byggt på skuld och ränter...
Men tack kära mamma, för allt du gav mig, men min lycka kan inte längre köpas genom några presenter...

Jag måste förändra världen...

Tills mina sista andetag...

Och makteliten har inget hjärta om de försöker stoppa de här...

Men sanningen är...att dom kan aldrig stoppa mig...

För de vet inte vad D är...

O de vet inte vad mina ögon sett...och vad mitt hjärta formats av...

/ - D.


Postat av: anna

Håller med, en Robin Hood behövs!

2014-12-31 @ 11:37:13
Postat av: anna

<3

2014-12-31 @ 11:37:25
Postat av: hanna

Uppskattar din blogg sjukt mycket! Du har otroliga bra väreringar och åsikter! kraam hanna

2014-12-31 @ 14:32:47
Postat av: manda

Tänk om vi kunde få en riktig Robin Hood <3 Du är bäst Dede <3 ta från de rika o ge till de fattiga!

2014-12-31 @ 20:56:40
Postat av: manda

Gott nytt år Dede!

2014-12-31 @ 20:56:52
Postat av: sandra johansson

GOTT NYTT ÅR DEDE!!! :) <3

2014-12-31 @ 20:57:08
Postat av: paulina

Gott nytt år Dede!!

Sjukt bra text som vanligt! <3 kraaamar!! paulina

2014-12-31 @ 21:44:35
Postat av: Maria

GOTT NYTT ÅR!!!!

<333

2014-12-31 @ 21:44:56
Postat av: Maria

GOTT NYTT ÅR DEDE!!!!

<333

2014-12-31 @ 21:45:07
Postat av: Anonym

Är du ihop med nån nu???

isåfall vem? är nån nära, berätta mer om kärlekslivet dede..

2014-12-31 @ 21:45:32
Postat av: Shpresa

happy new year!!!

ingen skriver texter som du!!

2015-01-01 @ 00:59:58

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: