Tåget till en annan värld.



Tåget till en annan värld.






Bara tårar kvar, sa D.

Han drar huvan över huvet. Och rotar djupt ner i byxfickorna efter en biljett.

En biljett från denna kapitalistiska materialistiska värld.

Jag måste köpa en biljett, sa D.

Men den tågluckan har stängt för längesen. Förevigt.

Det enda som ses av hans ögon nu är robotar som springer stressade av krav och ångest i en kapitalistisk hierarki. De letar efter livets biljett och springer hela tiden med en cafe latte och söker efter framgång och lycka utan att förstå vad de riktigt är. De är fast i en materialistiskt labyrint. Svensson-liv, småbarnsföräldrar, villa, volvo och vovve.

Jag lovade att aldrig bli som dem, sa D.


D drar ner huvan och låter sommarvindens mjuka bris svepa över ansiktet medan han sväljer i sig luften som om hjärtat behöver all världens syre för att kunna andas i denna kalla krigiska värld...

En stund av lång tystnad. Tills han hör lokförarens tuta. Tåget kommer.

En tågresenär kliver av och frågar:
"Ska du inte hoppa på D, det är det här som kallas livet".

D svarar inte. Han tittar bara på tågresenären med en blick av rakt motsatt åsikt.

Tågresenären: "Nehe D, det går inte många tåg..."

D svarade: "Jag behöver bara ett tåg. Och det är inte detta jag ska med."

Tågresenären tittade besviket på D och skakade på huvet: "Dagens ungdom".

Men D vet inombords att han aldrig kommer bli en systematisk robotisk puppetdocka i en kapitalistisk värld. Hans gåva har funnits inom honom sen barnsben. Han förstod saker, såg saker, visste saker som inte ett normalt barn på 4-5 år ska kunna veta.

En gåva han kämpade febrilt mot för att vara en av alla andra. Att vara den perfekta stereotypen. Och även om D blev en perfekt stereotyp flagnade skalen av...

Bit för bit.

Han förändrades.


Själen blev djupare, känsligare, starkare, hungrigare, revolutonistisk.

Vad är det som finns inom mig? Hur kan jag uttrycka mig så här? Veta såna här saker? Vad är jag? Vem är min mamma och pappa? Varför vet ingen nånting? Varför kommer jag ihåg saker från andra liv och dimensioner? Varför kommer jag ihåg allt innan jag föddes? Varför får jag hjälp av andra väsen som hjälper mig? Miljoner frågor som ekar tomt.

Men han älskar det samtidigt, den gåvan och all mystik för ett äventyr är det verkligen.

Men även om han älskar det säger hans rationella jag till honom:

"C'mon D. Fuck that. Var den perfekta stereotypen istället.
Du är lagkapten D i ditt fotbollslag! Du är en förebild. Du är en del av systemet.  Du kan inte lämna allt det här"

Men allt han vill och allt han var född till var att förändra det.

Därför kan han känna en otrolig glädje och en obeskrivlig känsla som gör att han växer för varje dag och ingen kan stoppa den kraften. Men även kan han  känna av tårarna om sena sommarnätter, för att han bär allt de här på egen hand och måste göra en resa ensam.

Därför kan han känna tårar och att det inte finns nånting. Ingenting kvar.

Allt han nånsin önskat är att nån förstod allt det här.

För en materialistisk värld där får han enbart vad hans stereotypa jag behöver.
Men det kan inte fylla hela hans hjärta.

Därför kommer han lämna snart. Och åka tillbaka.

Han måste veta.

Och han måste hitta Shamballa.

D måste hem.


Och han behöver inga systematiska tåg att resa på. För det livet är ingenting värt. Det systematiska robotiska livet i en kapitalistisk värld där vi jagar materialistiska tillgångar gör aldrig någon helt lycklig...



Jag har kämpat för att krossa min stereotyp.

Därför kommer jag lägga ifrån mig lagkaptensbindeln snart och åka iväg...

Ensam...

Och ta ett osystematiskt tåg med en biljett till en slutstation där jag kan bli lycklig.

Men först måste världen revolutioneras. Och därför måste jag dit.

För helt lycklig kan jag inte bli en kapitalistisk krigisk kall västvärld...

Där empatin gått förlorad pga den materialistiska livstilen där tystnaden tar vid av stereotypa robotar...

Och jag är ingen robot.

Jag är D.

Oh jag vill bygga ett hus vid en sandstrand när världen förändrats i en annan värld...

Och vara långt bort från denna hektiska jord... Vila ut...och bara får vara i fred.

Vill inte ha nånting eller någon...

Så snälla låt mig va...

Jag vill bara revolutionera världen och få vara i fred...jag behöver ingenting.

Bara att världen förändras.


Kärlek
/ - D.



Postat av: Olivia

dina texter♥

jag vill också åka, vill inte leva i det hära störda samhället

2010-08-05 @ 23:32:10
Postat av: mirre

RYSNINGAR OCH TÅRAR!! :'(



hur kan du finnas människa! du är så vacker!!

2010-08-05 @ 23:45:32
URL: http://mirruz.blogg.se/
Postat av: mirre

RYSNINGAR OCH TÅRAR!! :'(



hur kan du finnas människa! du är så vacker!!

2010-08-05 @ 23:45:44
URL: http://mirruz.blog.gse
Postat av: Lena

shamballa? :O

2010-08-05 @ 23:48:35
URL: http://yellowmonkii.blogg.se/
Postat av: L

if this is it, all we have and ever will

if this is it, time is running out I'm standing still

I'll leave today, cause there is nothing left to keep me here

I'll fade away, I turn my back and disappear



2010-08-05 @ 23:52:39
Postat av: Irma:)

Du borde skriva en bok eller göra en film..:'

blev tårögd när jag läste!

Detta är det vackraste någon någonsin har skrivit i den hära robotstereotypa världen:O

jag hoppas du hittar det du behöver där du ska åka.

eller bara kanske vila ut?

men lycka till D! du har lyckats övertala mig och vara mig själv och inte någon stereotyp människa. Är såååå glad att den här bloggen finns. Hur skulle jag klara mig utan den här bloggen? huur? finasde bloggen och finasde människan på joorn!!



eviig kärlek

- irma

2010-08-06 @ 00:31:44
Postat av: Shpresa

Det där var helt otroligt. Guush <3

2010-08-06 @ 09:11:23
Postat av: Clara

Du är en otrolig varelse D.



Din riktiga mamma och pappa vet säkert att de har världens bästa son. You took my breath away...

2010-08-06 @ 09:43:50
URL: http://lightworkers.org
Postat av: Clara

Du är en otrolig varelse D.



Din riktiga mamma och pappa vet säkert att de har världens bästa son. You took my breath away...

2010-08-06 @ 09:43:55
URL: http://lightworkers.org
Postat av: Fiia

Väldigt bra skrivit ;).

Nästan som en bok typ ;D.

Hoppas allt är bra med dig.

2010-08-06 @ 12:06:19
URL: http://cutis.blogg.se/
Postat av: Kani

Hur ska det gå att ändra när ingen lyssnar på en o när de som försöker ändra världen, blir dödade? Såfort man inser det så tappar man hoppet litegrann och känner sig tvungen att leva i den här kapitalistiska världen utan att riktigt leva i den.. Känns som man går runt som en levande död utan att riktigt kunna få sin röst hörd eller göra en förändring.. Hur gör man för att inte tappa hoppet..? Ps. det här är den enda bloggen jag börjat läsa, för det är den enda som har lite hjärna.. :)

2010-08-06 @ 13:11:58
URL: http://kanar.blogg.se/
Postat av: Ine Henriksen

Ha en riktigt fin kväll!

Kramar

2010-08-06 @ 16:36:28
URL: http://inehenriksen.blogg.se/
Postat av: nicole

Frågestund på bloggen så passa på att slänga in en fråga!

http://nicolewallin.blogg.se/

2010-08-06 @ 17:39:24
URL: http://nicolewallin.blogg.se/
Postat av: kanskegirlie

ÄlskaDe DeDe<3

2010-08-06 @ 17:43:12
Postat av: sara

Det här var nog de vackraste jag läst. Fast så känner jag varje gång jag går in här.



Du är ett underverk, jag funderar ofta på vad du är, nånting helt otroligt är du D!



fick tårar av sista meningarna.



puss och kram!

2010-08-06 @ 17:44:29
URL: http://sarabillstroom.blogg.se/
Postat av: Eva

Du skriver väldigt bra - och har en spännande blogg.

2010-08-06 @ 18:08:59
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: emma

som en bok som en saga!! det du beskriver är så himla vackert.



du är för söt för att motstå, och för speciell för att någon ska låta dig va. förstår att de kan bli jobbigt men alla vill veta mer och ta del av dig. du har öppnat så mycket och stärkt så många.



jag kan nog aldrig låta dig vara.

du är AMAZING! <3

2010-08-06 @ 18:09:14
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: kajsa

Vet inte varför...



Men du har fångat mig och de sista meningarna BLEV JAG HELT TÅRÖGD!!!



Det hände nånting när jag läste sista meningarna i inlägget...var de meingen?



för jag blev helt tårögd.

2010-08-06 @ 18:17:26
URL: http://kajsanihlen.se
Postat av: ASIAT

vad har du gjort idag då? :)

kramkram!

2010-08-06 @ 19:18:35
URL: http://asiat.blogg.se/
Postat av: olivia

peace c, du verkar vara bra.

2010-08-06 @ 20:33:51
URL: http://ignorans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Heyyooo Ruffygirlie! You looking good today! =D



2010-08-07 @ 02:39:03
Postat av: ruffsteetyyeah

D försvinn inte från denna jord våran uppgift är att skapa fred och våran uppgift är att för varje dag lära... Fly inte från kapitalismens bord, sätt dig vid dem umgås med dem prata med dem och visa dem att deras liv är på helt fel väg. Det kan vara svårt att krossa illuminati och deras ledare men tillsamans är vi mycket mer än dem. Men bara TILLSAMMANS. varken du eller jag kan hjälpa värden själva vi måste sluta oss tillsammans och ge varandra energi. Ge människor din glädje och lycka så kommer andra människor ge det tillbaka. Dont stop D illuminati förstöker stoppa dig men fight back så kommer de lämna dig och du kommer hjälpa andra människor. peace love and UNDERSTANDING

2010-08-07 @ 02:47:48

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: