Läsarfråga: Hur hanterar man otrohet?






"En fråga bara? finns det vissa fall då det är värt att gå vidare efter en otrohet? om det verkligen verkar som han ångrar sig?.."



Dede svarar: Man brukar säga att det är mänskligt o fela. Men samtidigt är det ett av de mest negativa känslomässiga angrepp man kan utsätta någon för, och speciellt den man påstår sig älska. Det här är väldigt individuellt och bara något man själv kan avgöra om man vill ge någon en andra chans.

Dock är det viktigt att ta med alla aspekter av det jag tagit upp i hur man kommer över otrohet för om ens partner har varit otrogen hamnar man i förvirring och söker bekräftelsebehov igen och dras mellan att hat och kärlek vilket skapar en känslomässig berg-och dalbana. Bara ditt hjärta kan avgöra om det är värt en andra chans, men tänk på alla aspekter.

Det gäller att hitta nånting osystematiskt genom själsliga attribut som aldrig sårar, aldrig sviker och aldrig lämnar en. Få människor älskar så och det är därför många förhållanden kraschar tidigt i den stereotypa världen eftersom man inte älskar själsligt utan ytligt. Det är den själsliga kärleken som skapar tryggheten som gör att du blir stark, självsäker och självständig och vågar älska. Och det är då man blir riktigt innerligt lycklig.

Personligen skulle jag nog aldrig förlåta otrohet. Har man inte den kärleken i sitt hjärta o kan utsätta sin partner för något sådant då är man inte på en personlig mognadsnivå  för en relation och inte värd ens kärlek.


Kärlek
/ - D.



Det här är därimot kärlek, hela texten och lyriken. Det handlar inte om pengar och fame, utan att hitta nånting som fyller ens hjärta utanför systemet gränser. För systemet gör en olycklig o fyller aldrig hela ens hjärta. O därför måste man hitta något annat långt bort ifrån denna materialistiska värld. Alicia Keys är verkligen min kvinnliga motsats =D I love her.

Läs om mer Kärlek&Relations tips på Dedeprivat och hur man kommer över otrohet.
http://dedeprivat.blogg.se/2009/december/hur-kommer-man-over-otrohet.html
Postat av: tamy

sv: ja det är helt jävla sjukt!



och på tal om otrohet. nej. det är nog svårt att glömma & gå vidare. tycker nästan det är onödigt i ung ålder om man inte har vissa åtaganden som familj eller gemensam ekonomi.



annars så känner jag att om någon är kapabel till att vara otrogen mot mig så kan inte den här personen älska mig så mycket som han påstår. då har även allt han har gjort och sagt till mig varit lögn. då har även vårat förhållande varit en lögn. sen ska jag inte ens börja om hur jävla respektlöst det är att göra så mot någon, speciellt om man har "ursäkter" (det finns aldrig ursäkter) utan då ska man göra slut direkt istället. sist men inte minst så är tilliten borta föralltid.



tro mig, jag har gått igenom samma skit för många gånger. även fast det var ca 3 år sedan jag blev bedragen sist och har en ny underbar pojkvän så är jag fortfarande sönder inuti. svartsjuk, arg, rädd och osäker. usch...

2010-11-02 @ 20:37:59
URL: http://milestogo.blogg.se/
Postat av: emma

Tänk om alla killar kunde vara som du ...<3

2010-11-02 @ 20:39:45
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: kanskegirlie

<333

2010-11-02 @ 22:14:10
Postat av: Anonym

tror jag ska lämna min pojkvän efter o läst de här. just nu lever vi i en falsk lycka o försöker få allt o funka men de går inte efter allt som hände :(

2010-11-02 @ 23:23:59
Postat av: Anonym

tack för att du skrev det med D o dina råd.

2010-11-02 @ 23:24:33
Postat av: mirela

Det är fantastiskt att en kille kan ha så bra tankar och åsikter!!!:)



Jag trodde aldrig en kille kunde tänka så vackert!



du är amazing D!!! <3 :D

2010-11-03 @ 08:34:33
URL: http://mirelamode.blogg.se/
Postat av: mirela

Det är fantastiskt att en kille kan ha så bra tankar och åsikter!!!:)



Jag trodde aldrig en kille kunde tänka så vackert!



du är amazing D!!! <3 :D

2010-11-03 @ 08:34:36
URL: http://mirelamode.blogg.se/
Postat av: sanna

Du är en underbar kille, en drömkille :)

2010-11-03 @ 10:30:36
URL: http://santalopez.bilddagboken.se
Postat av: sanna

är du singel nu lr är du ihop med matilda är de klart?

2010-11-03 @ 10:30:56
URL: http://santalopez.bilddagboken.se
Postat av: love

jag önskar sååå mycket att du inte var singel...



låter lite ego nu haha men men :P

2010-11-03 @ 10:37:43
Postat av: sandra

Tänk o ha dig som pojkvän :O <33

2010-11-03 @ 10:53:58
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: Olivia

Det här fick mig att undra lite över min pojkvän eftersom han sa att han varit otrogen men att han var FULL vid det tillfället men hade han varit nykter då? Jag tycker som dig Dede att då är man inte värd ens kärlek om man är otrogen.



Bara hoppas fler killar börjar tänka som dig tack för att du delar med dig! Du har så jävla bra åsikter (: världens bästa!

2010-11-03 @ 11:41:57
Postat av: eantonia

Va fint skrivet! :)

2010-11-06 @ 15:19:50
URL: http://eantonia.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Tamy //



Såna människor som går igenom sånt, såna som du, har redan valt att gå igenom det.



Din själ kommer bara bli starkare, och växa igenom hela stjärnhimlen. Det är såna människor som väljer att uppleva det som växer av motgångar. Så höj huvet, du är otroligt stark&vacker.



Kärlek

Truly Yours

/ - D.

2010-11-17 @ 10:20:30
URL: http://dedeprivat.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: