Tack för alla era kommentarer och ert otroliga stöd!


 
- Tack för alla otroliga

kommentarer, kärlek och värme!


Tack alla otroliga läsare för det här året! Tack för ert otroliga stöd, värme och kärlek. Det går till alla er även ni följt mig ett par år eller bara några dagar. Jag är så tacksam för ert otroliga stöd. Det visar med också vilka otroligt fina människor ni är. Det har betytt otroligt mycket för mig, hur ni alla följt mig med på denna helt enorma resa som jag gjort.

Jag lämnade den stereotypa världen som lagkapten och fotbollspelare, för i mitt hjärta har det alltid funnits så mycket mer som bara väntar på att explodera ut. Och det har varit otroliga år, och ett av de svåraste var att släppa taget. Att släppa allt. Att släppa jobb, att släppa vänner, föräldrar, kärleksliv, och att släppa hela västvärlden. Och att bege mig ut på marker ingen varit på. Ibland känns det fortfarande som en dröm.

Och jag är så tacksam för alla er jag träffat med. Alla ni otroliga läsare som bara överöser med sån enorm kärlek. Man kan nästan känna energin härinne ibland. Den helt enorma energin och det är inte bara jag som skapat den, utan det är faktiskt alla ni. Så därför tog jag ut en del av era otroliga kommentarer som tack. Lots of Love!


"Heej Dede! Jag måste säga att du är såå sjuuukt modig som vågade lämna allt, så himla starkt! Jag tror alla någongång tänkt tanken att aah man ska lämna allt, men man vågar inte riktigt. Du är en sån förebild, när man  idag ser typ program som Big Brother, Paradise Hotel, och alla andra ytliga program så har man hittat en motsatt till allt det, något äkta och det är du! Du står för de spirituella och själsligt vackra <3  Det är sååå himla skönt att känna den känslan att det finns något mer bortom den här ytliga världen <3  Tack för att du finns!!! <3 Amanda

Hej D! Jag tror inte du förstår vad du gjort riktigt gjort, du har inspirerat tusentals människor genom åren med allt du skrivit, från texter till musik. Dina texter är som från en helt annan värld, de är så otroligt djupa, så hjärtskärande vackra. Det är en sån djup träffande känsla i dina ord, att man nästan tappar andan ibland och undrar hur något så fint hjärta som ditt ens kan finnas. Din vilja att förändra världen är omättlig, och ditt sökande efter din mamma och allt de övernaturliga, oh jag hoppas verkligen du får hitta henne! :) Jag är så glad att jag hittat dig och din blogg. Det har gett mig styrka i svåra stunder och glädje med så att jag orkat. Det skulle vara underbart om du hade läsarträff igen.Många kramar! Jenny

Omgg..nyss läst din blogg då ett par tjejkompisar tipsa om den o jag var faast direeekt! haha, o nu uppdaterar jag din blogg och läser flera gånger per dag haha! Jag förstår inte hur någon kille som du ens kan finnas, Du är så one of a kind, jag önskar att det fanns mer killar som du. Ja förstår bara inte hur du orkat kämpa ensam med dig själv i 1300 dagar?? de killar jag känner skulle inte klara sig en vecka utan att strula med nån, men du tror verkligen på kärlek och kämpar för det och gick ifrån ALLT!!! dee är styrka, o de är vackert...du inspirerar dede. förstår varför de kallar dig drömkille. Du har något alldels unikt som ingen har, allafall som jag allafall sett, för jag har aldrig sett eller hört något liknande...<3 skulle va kul med en läsarträff, vill verkligen träffa dig <33 *kraaamar om* Paulina

Det du gjort är något jag tror alla vill göra, att förändras och växa som människa. Att helt enkelt våga göra det man är menade att göra och bli den bästa versionen av sig själv. Det krävs styrka, självständighet och ett mod att göra det och det har verkligen du, och det gör mig lycklig när man ser hur många människor vägrar följa strömmen och istället göra nånting helt annat, och inte bara bli som alla andra. Jag tror de som vågar gå utanför gränserna är de som upptäcker nånting och sen förändrar världen genom det. Det du gjorde var verkligen kärlek och vackert och jag beundrar ditt mod att du verkligen vågade göra det trots vad du kunde förlora på det. Vi håller alla på dig och önskar ditt bästa Dede <3  kramar Victoria

Så himla gulligt brev att jag måste ta ut det med, en 9-årig tjej läser min blogg och vill nu hjälpa fattiga och hemlösa! Så gulligt!

Hej Dede! Jag är en tjej som är nio år och jag ska åka till Teneriffa med min familj om en månad. Jag ska spara min månadspeng och ge pengarna till tiggare där. Vet du något mer jag kan göra för de fattiga? Jag tycker det är sorgligt att världen ser ut som den gör idag, och jag vill göra skillnad. Vet du hur jag kan göra? /Miranda


En speciell läsare

 
Denna otroliga läsare heter Atousa! Hon har följt mig i 5 år sen gymnasiet, och hon till och med varit "veckans kommentar" om man tittar längre tillbaka på veckans kommentarer. Hon och jag har fått en otrolig kontakt, och jag ser henne som en jättefin vän. Hon har pratat med mig o sett mig - och hon blev hysterisk i telefonen första gången att hon skratta och grät samtidigt haha! =D Så bedårande! Och hon ska lära mig persiska med, eftersom jag bara kan svenska, och hon ska göra persisk mat till mig, så det ska bli gott! Det här trodde du aldrig va? Att du skulle synas på min blogg haha? =D Bless you fina vän!

De...Jag vill tacka dig..för att du fanns där för mig, när jag kände att jag inte hade någon alls som förstod mig....jag vill tacka dig för att du fanns för mig...bara genom att finnas till. Bara genom att visa mig, dig. Jag vill tacka dig för att du stärkte mig med dina ord när jag var svag o vilsen. Du har funnits där för mig så ofta, påverkat mig så mycket, öppnat upp mig & förändrat mig..för alltid.
Jag minns tydligt första dagen jag hittade till din blogg. Jag gick igenom en otroligt jobbig period i mitt liv o sökte "något mer". Något mer för mig var alla ytligheter i alla bloggar..hade en sån tomhet inom mig..o jag försökte fylla det med "dagens outfit" på andras bloggar.
Men i mitt hjärta har jag alltid sökt. Alltid längtat. Alltid drömt om en känsla av frihet. En frihet bortom allt. Jag minns att jag sökte "världens bästa blogg" på google...och på ett eller annat sätt hamnade jag upp på din blogg.
Det var som en annan värld..en dröm. Jag var fast. Men kände mig ändå friare än nånsin? Som att man hittat en skatt. Nånting bortom allt. Jag blev beroende av din blogg..dina ord..de gav mig ännu mer hopp om en bättre värld & lyste upp min väg. När jag mådde dåligt tröstade din blogg mig o när du var glad och full av energi i dina ord svävade jag på moln. Du var min bästa vän.
Har alltid varit så försiktig med människor, så rädd för närhet. Har aldrig riktigt känt mig sedd. Eller hörd. Alltid varit rädd för kärlek. Rädd för att skadas. Har aldrig riktigt litat på någons kärlek. Inte det att ingen brydde sig om mig, tvärtom, har alltid haft underbara människor runt mig...Men det kändes bara som att alla lyssnade på mina fina ord & tittade på mitt skal men ingen hörde mitt brinnande skrik o ingen såg bortom mitt skal.
Men din blogg..när jag hittade den, läste dina ord, när du öppnade upp ditt hjärta..o visade oss alla dig...jag kände mig så sårbar när jag läste din blogg. Så naken. O du fick det att kännas som att jag aldrig skulle bli skadad. Kände mig så fri. Kände mig sedd. Kände mig hörd. Jag kände. Behövde inte prata mer..behövde inte försöka uttrycka mig..behövde inte ens visa mig...du såg mig ändå. O det är sjukt De...hur du aldrig såg mig..men såg mig mest..o hur du aldrig hörde mig..men hörde mig bäst. Hur? För du är De...o hur mycket jag än skriver. Hur förklarar man De? Dig? Ibland tror jag inte ens att du finns.. men ändå är du det mest levande jag vet.. Det är sjukt. Det här är vad du ger oss De. Det här är vad du är. Kärlek. Trygghet. Frihet. Tack min vän, för att du ser oss. Tack för att du är så fri. Tack för allt. Du kommer sätta en ny paradigm på vad kärlek är, för du är inte från denna värld. Jag står bakom dig min vän.

Wow...

Så tacksam för er alla.

Tack för alla er otroliga kommentarer och för allt otroligt stöd. Vi lever i en värld i förändring, och vi behöver nu välja exakt vilka vi blir i denna tids historia.

Bless you all&Much Love!
/ - D.


Postat av: hanna

ÄLSKAR DIN BLOGG!!!!!!! <3

2015-01-06 @ 00:00:19
Postat av: hanna

så jäkla myyycket :D <3

2015-01-06 @ 00:00:36
Postat av: sandra

sååå fiiint skrivet!! vilka fina kommentarer <3

2015-01-06 @ 12:40:30
URL: http://sandrawww.blogg.se
Postat av: Anonym

<33

2015-01-06 @ 12:40:56
Postat av: Anonym

jag älskar dig, allvarligt.

jag gör det...^^

2015-01-06 @ 12:41:19
Postat av: Masha

Love your blog!

2015-01-08 @ 12:09:46
Postat av: Sanna

Måste säga att jag blev väldigt chockad när jag började läsa lite på din blogg... Kom in hit av en ren slump har kollat på videos om andar (Tror på deras existens) och såg någon video på youtube, ett klipp ur "Det okända" och din länk fanns med där så klickade för att kolla om det fanns mer övernaturliga videos här.

Iaf blev chockad, under mina 21år i detta liv så är detta första gången någonsin som jag känner mig helt träffad i något någon annan människa skriver... Din syn på allt, på världen och människorna i den, du tänker exakt som jag. Har aldrig förr "träffat på" en människa som tänker som jag. Kände igen mig i typ ALLT du skriver. Och trodde dessutom att du var en tjej, tog för givet att du var det. Dagens killar är idioter och tänker typ bara med sin k*k. (Ja sån är min syn på dagens killar).
Jag har alltid själv varit en djup person, en tänkare och väldigt egen av mig. Aldrig gjort saker som dagens ungdomar gör. Jag varken festar, dricker, röker osv utan istället har jag ägnat min energi och tankar på mobbning, lidande, djurplågeri, göra skillnad i världen och sånt samt tankar på en kärlek större än något annat, är en drömmande hopplös romantiker kan man säga. Vill inte ha "kul" utan vill ha en fast partner som finns vid min sida livet ut, ett förhållande med villkorslös kärlek och denna kärlek lever vidare efter döden. Har även alltid velat göra skillnad och jobbar än idag i tankarna på hur jag ska gå till väga för att hjälpa människor och djur, göra världen till en bättre plats, sprida kärlek och respekt.
Brukar ofta känna att jag inte hör hemma här, att jag är född vid fel tid, fel århundrade eller på fel planet, att mitt sätt att vara och tänka inte passar in i dagens samhälle...
Jag har valt att vara en ganska "ensam varg" så att säga, har haft många killar efter mig men sånt passar inte mig, är inte en sån tjej. Och många tjejer har velat vara min vän men jag håller mig ifrån det också. Varför? JO för att alla dom tänker som dagens nya generationer gör, vilket jag själv inte gör. Föredrar då hellre att spendera tid med djur och familjen.

Folk brukar inte förstå sig på mig, men du... WOW mitt i prick!
Du får lova mig att ALDRIG ändra på dig, fortsätt vara dig själv. Världen behöver fler med vårat tankesätt, tänk vilken bra plats världen skulle vara isf. Så fortsätt att vara DU och lägg inte ner denna blogg, låt folk ta del av dina tankar. För dom är otroligt lärorika och det är precis vad dagens nya generationer behöver, dom behöver se något annat än bara det som försiggår i deras egna tankar, folk behöver öppna upp sitt sinne och verkligen SE världen och sluta blunda & sluta leva i sin lilla bubbla.

Jag brukar alltid säga att människor har många rädslor och oroar sig bl.a för att världen ska gå under i naturkatastrofer eller sjukdomar och sånt. Men det som verkligen hotar mänskligheten är människorna själva. Inget är farligare än en människa. Och om världen fortsätter att gå åt det håll som det är på väg mot idag så kommer mänskligheten utrotas av människan själv... Dock kanske inte bokstavligt talat men aa...

Tack för en underbar blogg! Ha det bäst!

2015-01-11 @ 03:13:19
Postat av: Atousa

Min fina vän... Du har många som står bakom dig nu. Många vars hjärtan du har väckt. O om det behövs ansikten på de hjärtan som vaknat o stöttar dig. Då kan mitt ansikte få visas på din blogg. För du har väckt mig, så du har mitt stöd. Alltid.
Ditt hjärta skapar revolution!

2015-01-14 @ 14:27:57
URL: http://atousas.blogg.se
Postat av: hanna

Va fin Atousa är!

2015-01-14 @ 23:59:05
Postat av: Anonym

<333333

2015-01-14 @ 23:59:32
Postat av: Anonym

jättefina kommentarer..

hur många dagar har de gått nu? letar du än efter girlie?

2015-01-15 @ 00:00:46

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: