Veckans Kommentar, Veckans händelser och Veckans film på dedeprivat!

Veckans kommentar, veckans händelser och veckans film presenterars varje söndag på dedeprivat!



VECKANS KOMMENTAR: Matildaaah

Heejsan dede! har följt din blogg länge och är helt tagen och fascinerad. Det är som att kliva in i en helt annan värld och jag beundrar hur du verkligen ger hopp och nånting helt annat. Hur kan du innehålla så mycket egenskaper? O hur kan du skriva såna otroligt djupa kärlekstexter? Ibland är du otroligt djup och otroligt fin men sen är du också rolig och charmig och väldigt cool o rolig :D
En som är romantisk är ju oftast inte rolig! O en som är rolig är oftast inte romatiker. Men du har hur allt de där så kan du ha så många egenskaper? Fortsätt D!!!! och försvinn aldrig du är utan tvekan den bästa bloggen då de är så himla mycket olika saker att läsa här :D de är så mycket inom dig att man bara läser mer o mer o mer hela tiden! Jag vill veta ALLT! (: haha tack för bästa bloggen, jag är inne o läser jämt! <3 / Mathilda



DEDE SVARAR: Tack gumz! =D "De" värmer! =D Ja, de här är nått jag faktiskt tänkt ta upp på bloggen. För jag har otroligt många egenskaper. Bloggen tar verkligen upp allt och lite till, det lilla extra vill jag ge. O sen samtidigt få människor att vakna upp ur den illusionen de lever i, för de är kunskap som gör en fri. De övernaturliga kommer bli en del av vår verklighet eftersom vi går in i nästa fas av våran evolution. De egenskaperna du sa är ju för att de är så mycket inom mig, ibland kan jag skriva helt ojordiska kärlekstexter för att sen bli lite laidback "cool" yeee ;D men de är ju för att om ja skulle va allvarlig jämt skulle ja äta upp mig själv, så därför måste man ha självdistans och va lite crazy emellenåt och kunna skratta! De är sjukt viktigt att vi har självdistans även om vi förstår allvaret. Jag vet inte hur jag har allt de där som du undra över, jag vill bara vara mig själv helt enkelt =D En Ruuuffy-Dedededede! =D





VECKANS HÄNDELSER
- DEDE TANKAR

Den otroliga natten...
Jag hade ju som sagt en helt otrolig natt i veckan. Det hände nått helt oförklarligt...nånting övernaturligt. Jag vill ta upp det lite mer djupgående i veckan, det kommer nog chocka en hel del.

Fripastor på fotbollsträningen...
Nån jäkla fripastor som kom o snacka när vi hade fotbollsträning om baptistkyran...och som ni vet är jag inte religös. För religion är ett maktredskap enligt mig. Jag tror på Gud, de gör jag. Men religon har skapat krig och gjort att vi förlorat begreppet av vad Gud egentligen är. Det är ett spirituellt band som knyter oss tillsammans med vår egentliga källa...men vissa religösa fanatiker/extremister uttnyttjar religion och drar människor i sin önskade riktning. Religion är inte krig. Religion borde vara villkorslöst och kunna utveckla vårt spirituella jag med vår egentliga källa...

Mamma&Mitt band...
Jag älskar min mamma... Vi är väldigt olika men samtidigt så lika och ibland kan vi bli osams för att vi båda har samma eld inom oss. Jag kan säga de rakt ut, jag vore ingenting utan min mamma. Jag kommer aldrig kunna tacka henne tillräckligt för allt de hon gjort för mig och räddat mig...




VECKANS FILM: Avatar



Dede betyg: De krävs inte en kärnfysiker för att förstå vad filmen handlar om. Den påvisar människans destruktiva sätt att förstöra vår källa och ersätta den med materialism/pengar/tillgångar medans Na'vi folket har hittat ett spirituellt band. Jämförelsen med hur omvärlden attackerade indianerna i Amerika är en uppenbar. De kom med en ny teknologi och masslaktade i Amerika. Det är inte heller svårt att välja vilken värld man vill leva i. Den materialistiska stereotypa världen eller en värld full av frid och kärlek där vi knyter vårt spirituella band och får uppleva nånting utöver de vanliga. Detta är en historisk jämförelse av hur världen sett ut men även en blick av hur framtiden kan formas. 5/5.

Ja fällde till och med en tår vid en scen, mer än vanligt!
Den var otroligt viktigt och vacker, med ett bra budskap.

Världen blir vad vi gör den till.
En inre revolution behövs inom oss för att påverka den yttre materialistiska världen utom oss.

Kärlek
/ - D.


Hur kan någon nånsin vilja stoppa de här?




Postat av: Anonym

Älska...<3 de är allt jag kan säga.



JAG ÄLSKAR DIG D!!!



du är fan min drömkille men jag kommer aldrig få dig :'(

2010-05-02 @ 23:54:34
Postat av: Anonym

Älska...<3 de är allt jag kan säga.



JAG ÄLSKAR DIG D!!!



du är fan min drömkille men jag kommer aldrig få dig :'(

2010-05-02 @ 23:54:38
Postat av: Anonym

<33333333333

2010-05-02 @ 23:54:45
Postat av: emma

älskar Avatar! <3

2010-05-03 @ 11:40:46
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: mathilda

taack :D <3

2010-05-03 @ 13:28:30
Postat av: janni

jättebra film!

2010-05-03 @ 14:29:26
URL: http://janniz.devote.se
Postat av: ??

vad hände den natten??

2010-05-03 @ 14:30:24
Postat av: Haya

Hej dede.

Hoppas du kommer ihåg mig för jag har nästan glömt bort dig eftersom jag nu för tiden tar sällan datan men Ialllafall så tycker jag att du har fått en bättre blogg och Jag hoppas att vi fortfarande kan ge varandra kritik om bloggen världen miljön mm.

Och jag hatar forfarande att du skriver ruffy m



Obs!!!: publicera inte inlägget :)



Med BARA kramar Hajji ;)

2010-05-03 @ 15:46:12
URL: http://hajji.blogg.se/
Postat av: kristen

varför är du mot religon?

2010-05-03 @ 16:46:28
Postat av: kristen

gillar din blogg i övrigt kan ja säga :) bara en undran

2010-05-03 @ 16:47:39
Postat av: D.Dede

Kristen //



Läs vad jag skrev så ser du svaret.



För religion är ett maktredskap enligt mig. Jag tror på Gud, de gör jag. Men religon har skapat krig och gjort att vi förlorat begreppet av vad Gud egentligen är. Det är ett spirituellt band som knyter oss tillsammans med vår egentliga källa...men vissa religösa fanatiker/extremister uttnyttjar religion och drar människor i sin önskade riktning. Religion är inte krig. Religion borde vara villkorslöst och kunna utveckla vårt spirituella jag med vår egentliga källa..."



Peace

/ - D.

2010-05-03 @ 17:32:24
URL: http://dedeprivat.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: