Finns de någon äkta skönhet i denna värld?





- Finns de någon äkta skönhet i denna värld?





Vad är en äkta skönhet?

Och vart finns dem?

Är du en skönhet...?


Det är oerhört svårt att hitta en riktig skönhet.
Och vi killar svämmas hela tiden över av modellbilder, photoshopade bilder, plastikopererade tjejer osv. Hur ska vi till slut veta vad riktig skönhet är?

Till slut så är ju vårat sinne helt manipulerat av idealtjejer. Vi tror ju att ni ska vakna upp på morgonen och se exakt ut som det man ser på omslagen. För smink är ju bara ett lager av att dölja upp. Att älska någon utan smink är som att se världen för första gången för många - motbjudande.

Fast om man ser det från ett ordentligt sätt, så ser man att allting är ett mönster. Elektroniska signaler från hjärnan, och säkert mycket sublimt och undermedvetet tänk om vad skönhet är. Skönhet har ju trots allt tagit olika form genom alla tider. Det är inpräntat av samhället.

Men jag vill inte tänka med en förstörd hjärna av denna sexistiska värld.
Jag vill tänka med hjärtat. Älska från hjärtat.







Att hitta en riktig skönhet
. Nånting riktigt vackert som har godhet inom sig.

Det är därför jag fortsätter nobba modelltjejer, idealtjejer. För att jag så gärna vill hitta nånting äkta i denna värld. Men många tjejer och killar med för den delen är så förstörda av samhället. Själv söker jag nånting innerligt, vackert, naturligt. Nånting mer.

Nånting långt bort från denna materialistiska egocentriska kapitalistiska värld...


För ja vill inte ens tänka med preferensramar för jag vill att min flickvän ska leva utan krav och måsten. För jag tror att folk som lever med preferensramar även tittar på andra tjejer. Oh att de är därför relationer dör ut snabbt, alla förhållande bryts ju nästan idag - för kärlek har blivit så försumbart och oerhört svårt. Intriger, bråk, lögner.

Oh jag vill inte älska så...

Först trodde jag då, är vi rädda för att bli förälskad?
Är vi rädda för att falla i någon? Och de stämmer delvis på många. Vi är extremt rädda för kärlek. Så rädda för kärlek att vi knappt vågar öppna oss själva.

Och vad händer när vi inte öppnar oss själva? Vi sänder fel signaler, blir osäkra på vår partner, osäkra på oss själva. Men samtidigt är vi så rädda att öppna oss eftersom vi inte vill bli överlämnade och förstörda.

Själv är jag orädd - jag vet vad jag vill och jag söker nånting mer.

Våga släppa taget och våga falla...

För om det är nått speciellt vet du att det fångar dig...







Men om man hittar riktig kärlek så händer nånting.

Nånting blomstrar. Nånting vackert. Nånting man kan lita på. Nånting som inte ser världen exakt som robotiska människor gör.

Så vill jag älska...

Och de handlar inte enbart för mig att jag inte vågar falla. Utan jag vill inte bara älska genom lust. Det ger ingenting att ha sex med 100 tjejer på krogen och skryta för polarna vem som kan fälla mest bitches.

Killar älskar mest bröst, rumpa och lår - det är ju så de fungerar, det är ju våra biologiska elektroniska signaler. That aint good. Personligen tycker jag de är mest vackert me ögon, nyckelben och hals? Och jag attraheras mest av well, det är så mycket. Det måste verkligen vara nått speciellt. Det ska helt klart vara något mer än en stereotyp, nånting innerligt vackert.

Oh de finns inte bara lust
av det utan verkligen älska varje natt som ren energi, inte kött, utan som ett. Ett själsligt otroligt samförstånd som är obeskrivligt genom jordiska termer.

Din skönhet har funnits där hela tiden. Oh när du älskar innerligt och öppet kommer du upptäcka mer än jordisk stereotyp kärlek, men det är en lång väg dit i en värld där innebörden av ordet älska har blivit försumbart.

Jag vill ju inte älska som andra? Det är därför jag väntar tålmodigt. På nånting innerligt vackert. En skönhet som inte ens förstår sin egen skönhet..

Ska man hitta skönhet...

Tror jag att man måste gå bort från allt man lärt sig, alla jordiska termer, preferensramar för att hitta en overklig dröm. Inte stereotypa tillgjorda drömmar som samhället sytt ihop i vårt undermedvetna.

Oh de är ju så vi vill bli älskade, innerligt. Så då måste man hitta någon som älskar så..

Vackert, ojordiskt, och dröm. Nånting bortom denna värld. Nånting obeskrivligt.

Vårt hjärta söker ju nånting mer i förhållanden.

Oh tro mig, jag ska förklara för Girlie hur vacker och speciell hon är.
Hon är nånting otroligt speciellt utan att ens veta om det.


So will the real natural women please stand up?

Direkt från hjärtat...

Kärlek
/ - D.





Vem tycker du är vackrast? Själv skulle jag nobba alla utom 1. Gissa vem?

Postat av: llawen

Jag vet inte vad du gör med mig för jag kan helt klart inte sluta kommentera :O men jag förstår vad du menar mad att vara rädd för att falla och bli förälskad då allt som handlar om kärlek och sex har blivit så manipulerat och det känns som om folk nu förtiden nästan tävlar om vem som kan sabba flest förhållanden.. Och jag kan inte säga att jag är nån idealtjej då jag gör vad jag själv vill och inte som andra säger att man ska göra och för det andra tycker jag att sminka sig bara förstör det naturliga och vackra vi har inuti oss. Jag är kanske en utav dom som är rädd för att falla men kan vara för att jag blivit sårad så många gånger att det känns bättre att bara stänga in mig i mig själv för det är där jag är säkrast medans jag väntar på han som går i mina drömmar.. Och säger inte allt det hära för att jag vill vara girlie för det är jag inte skulle aldrig kunna vara det även om man nån gång ibland kan låta en önskan komma fram att man skulle vilja vara det men nej skulle vara alldeles för bra för att vara sant att ens hitta en kille som verkar hälften så underbar och otrolig som dig och ändå vet man inte hur du är helt utan bara det man läser och man vet att det finns mer som döljer sig. Och shit vad du kommer tröttna på mina långa kommentarer :P och är dessutom otroligt chockad över att ha blivit veckans kommentar för skrev trots allt bara vad jag tänkte och kände inget så speciellt :)

Keep doing your thing because it's amazing how you speak right into everyones heart!

Peace <3

2010-07-21 @ 00:17:29
Postat av: Neeeeeenn

giiirlie

2010-07-21 @ 00:17:59
URL: http://woord.blogg.se/
Postat av: neeen

sv. det är bra dede att du har sånt självförtroende :)

2010-07-21 @ 00:26:27
URL: http://woord.blogg.se/
Postat av: Anonym

1:an??

2010-07-21 @ 00:44:24
Postat av: Anonym

keenzaa och Dede? <33 :D finaste paret eller är hon stereoo??

2010-07-21 @ 00:45:16
Postat av: tina

jag tycker 2:an är vackrast!! ser ut som alba!



tror du med tycker henne? för du brukar ha bilder på henne!

2010-07-21 @ 00:46:04
Postat av: tina

eller neeh vänta :P du skrev ju att du nobba alba för girlie...nåja, jag tycker ändå 2:an var finast :)

2010-07-21 @ 00:46:31
Postat av: Irmaaa:)

JESSICA ALBA:D

haha hon är naturlig och fin:)

2010-07-21 @ 07:02:18
Postat av: mirre

Du har bäst åsikter i världen!!! :)



Helt otrolig kille är du DEDE!!!! :D

2010-07-21 @ 09:02:33
URL: http://mirrruz.blogg.se/
Postat av: mirre

Du har bäst åsikter i världen!!! :)



Helt otrolig kille är du DEDE!!!! :D

2010-07-21 @ 09:02:38
URL: http://mirrruz.blogg.se/
Postat av: Madde

Rädslan för att falla är en av de vanligaste rädslorna. Älskar dina texter helt enkelt! =)



Kram

2010-07-21 @ 10:59:19
URL: http://sotsuracitroner.blogg.se/
Postat av: josefine

Sista chansen att anmäla dig till veckans blogg!

Idag lottas de tio finalisterna ut och vill du bli en av dom? Kika in och anmäl dig :)

Kram

2010-07-21 @ 11:02:05
URL: http://technicolor.blogg.se/
Postat av: Josephine

sv: härligt :D jorå! vad gör dudå? :D kram

2010-07-21 @ 11:17:13
URL: http://stjupid.blogg.se/
Postat av: carroo

Jag trodde inte killar som du existera!



DU ÄR EN DRÖMKILLE!!!!! :D



OCH SÅÅÅ FIIIIIIIIIIIIIIIIIIN!!!! Ditt inre&yttr du är en dröm, och ögonen aah :D lovelove!!!



MR DEDE!

2010-07-21 @ 11:41:21
URL: http://carolinaaxberg.blogg.se/
Postat av: madde

jag tror på 3:an? för christina aguilera är ju ba slampig -.-

2010-07-21 @ 11:42:02
Postat av: madde

men blir samtidigt förvånad om du dissar kenza

2010-07-21 @ 11:42:26
Postat av: oliva

christina aguilera har du ju haft på en lista :) så jag tror du gillar henne eller Jessica Alba!



Fast är de girlie?

2010-07-21 @ 13:13:53
URL: http://oliviaa.blogg.se/
Postat av: kanskegirlie

1:an!



kenza tror ja :P

2010-07-21 @ 13:21:36
Postat av: kanskegirlie

Nummer 2 mena ja :P Alba har du ju alltid gillat



vem fan skrev nummer 5?? haha som om du gillar Aguilera!

2010-07-21 @ 13:31:40
Postat av: Jess

Många är nog rädda för kärlek och förälskelse. Det tror jag definitivt. Folk vågar inte släppa taget och falla fritt. Men när man väl vågar tycker jag verkligen att det är värt det. Jag svävar på små rosa moln av kärlek just nu...

2010-07-21 @ 14:08:38
URL: http://www.jessjess.se
Postat av: Fiia

oj, vilka bra texter du har skrivit... tänk om alla tjejer hade tänk så varje dag innan de tar ett lager med smink i ansiktet och puschar upp brösten och allt sådant!

Själv så håller jag mig till jätte lite smink och de kläder som passar och min egen stil ;D.

2010-07-21 @ 14:35:53
URL: http://cutis.blogg.se/
Postat av: petra

3:an?

2010-07-21 @ 15:51:02
Postat av: petra

eller 2:an? vet att de är du gillar mest

så 3:an eller 2:an

2010-07-21 @ 15:51:38
Postat av: AnnG

"Att älska någon utan smink är som att se världen för första gången för många - motbjudande."



?!?!



Är du möjligtvis lite dum i huvudet? Annars har du ibland bra poänger, men det där?!

2010-07-21 @ 19:26:53
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Bondflicka

"Så rädda för kärlek att vi knappt vågar öppna oss själva", det där är så sant. Har vågat öppna mig två gånger i mitt liv och det slutar likadant, ett brustet hjärta.

Men nu väntar jag också på att den rätte dyker upp, när man minst anar det så kommer han :)

2010-07-21 @ 19:27:00
URL: http://bondflicka.devote.se
Postat av: Bondflicka

Haha nu tänker jag kommentera igen, men ville bara säga att jag länkade din blogg i min blogg så att mina läsare kan ta del av den här fina skapelsen som du har gjort.



Keep up with the good job!

2010-07-21 @ 20:11:20
URL: http://bondflicka.devote.se
Postat av: Girlie

Jag tror inte du skulle nobba 1an, för hon verkar va den enda normala bloggaren + naturlig skönhet.. däremot så är nr 2 jessica alba också naturlig..



jajaja återigen jätte fina smöriga tillgjorda ord igen.. men för att kärleken ska funka så måste man känna en attraktion. Därför så kan du inte bli kär i en åsna.. Omöjligt man måste känna sig attraherad.. Men det är inte det absolut viktigaste.. Den andra viktigaste delen är insidan.. Utseendet försvinner med tiden och du lever med personligheten.



Därför är det viktigt att tjejen har de personliga egenskaper som just du söker/skulle passa ihop med.



de där silikon tjejerna du visar upp hade nog majoriteten nobbat åtminstonde jag ifall jag var en kille.. De där ser ut som sexdockor, och de är säkert väl medvetna om vilka signaler dom sänder ut till killarna där ute.



Riktig skönhet är:



En tjej som är naturligt vacker, men hennes insida gör henne tusn gånger vackrare. Hon är inte bara ett tomt skal utan så mycket mer. Hon är mer än bara vanlig. Hon är bara någon i världens ögon men i den lyckliga mannens ögon är hon hela hans värld.



2010-07-21 @ 20:43:14
Postat av: D.Dede



AnnG - Jag menade givetvis inte så utan att många ser det som motbjudande. Hur känns de själv när du inte har smink på? Sa bara majoritetens åsikt av killar där. Not trying to offend. Just Real Talk.



Kärlek

/ - D.

2010-07-21 @ 21:49:01
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: D.Dede



Tack alla! =D



Avslöjar vem i morrn som jag inte hade dissat. Men bara 1 av dem skulle kunna fånga mig.



KÄRLEK!

/ - D.DEDE

2010-07-21 @ 21:49:20
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Doc Dandy

Bra text!! :) Kan inte annat än att hålla med trots att jag är en av dom som jobbar i branschen. Men jag alltid tydlig med att bilder är photoshoppade och manipulerade och har varit väldigt noga med att visa före och efter bilder för mina systrar. Så dom är i alla fall inte särskilt intresserade av diverse ideal som syns.

Tror tjejer, och killar för den delen, behöver lära sig att ifrågsaätta det dom ser och hör.

2010-07-25 @ 13:35:53
URL: http://www.docdandy.com
Postat av: Anonym

Jag har bara läst två inlägg från dig i den här bloggen och tycker redan att du är grym och har verkligen talang. Världen behöver mer sånna som dig, du har berört mig och jag kan känna igen mig i dina åsikter och det du skriver!

Jag vill läsa mer i din blogg

2010-09-16 @ 15:12:40
Postat av: jaduuuuuuuu

herre min gud! vem är du? om det inte vore för att jag tror att du är oäkta, vet inte men du är ju anonym så du kan liksom vara vemsomhelst och inte denna godhjärtade killen maan får bilden av att du är genom dina texter....ja om det inte vore för att jag tvivlar på allt du skiver är äkta..ja då skulle jag säga hej min själsfrände!!!, dina mål är mina. i hela mitt liv har jag väntat och nobbat tiotals killar bara för att ingen av de varit den rätta. Jag vill också älska och älska en helhjärtat, en jag kan bli ett med. vem e du dede? hoppas du är äkta, hoppas du inte är en tönt som ger mig falska förrhoppningar om att det faktiskt finns killar med ett hjärta och mål som mitt eget. jag hoppas....jag letar också efter min boyiee och har gjort det ett tag nuu



2010-12-09 @ 19:20:53

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: