Girls, we need to talk. Ett öppet brev till mina läsare.




Fuck Heidi Montag. Jag vill ha naturliga tjejer. Du som läser dedeprivat är redan perfekt i mina ögon.





Girls, we need to talk....

Jag måste först och främst säga...

Att jag är väldigt tacksam och smickrad
av alla otroliga kommentarer. Det är många som skriver, och jag uppskattar verkligen alla fina ord. Otroligt tacksam.

Det är också många som plastikopererat sig -
och ni som läste mina flickväns drömegenskaper vet att jag inte vill ha plastikopererade tjejer.

Det är inte så att jag inte förstår dig. Du som har plastikopererat dig. För det är svårt att känna sig perfekt i en skönhetsidealistisk värld.

Men samtidigt så upprätthåller ju du det samhället genom att plastikoperera dig. Samtidigt är det du som kvinna som upprätthåller den idealistiska skönhetsvärlden genom att jämföra dig med andra.

Kvinnor sluta TÄVLA mot varandra!

Det är ju de som skapar det snedrivna idealet vi har, som leder till dåligt självförtroende för kvinnor, självmordsförsök bland depressiva kvinnor, och med ökad sexism skapas det mer övergrepp i samhället.

Samtidigt blir vi killar överösta med sexistiskt material från tidningar/media och vi blir manipulerade av hur vi vill att våra kvinnor ska se ut. Men jag bröt mig loss ur samhällstänkanadet och tänder inte på plastikopererade tjejer eller samhällsystematiska ideal. Och det är väl ovanligt från en kille att tänka så långt men jag önskar alla kunde göra det.

Det var därför jag nobba Elita på krogen.

Världen är inte perfekt  - men du är!


Du är det, och jag kan mata in dig i ditt huvud tills du förstår att perfeketion är inget att eftersträva eftersom du inte behöver det. Du är redan perfektion. Du har dina brister, dina fel och det är ju det man älskar någon för till slut. Det är ju det som blir charmigt.

Jag tror alla vet om att nått är fel med världen så antagligen följer du strömmen och går vidare med ditt liv och går in på kissies.se.... ELLER annars följer du med på nått större än det, ett äventyr av att denna värld ska förändras nu. Det är nånting stort på gång.

Jag vill inte ha dig samhällsidealistiskt perfekt.

Jag vill bara ha dig som du är.

Naturlig...

Du behöver bara vara du gumman.

Du behöver inte va nånting annat i mina ögon.

Du behöver inte göra dig till.

Jag älskar dig precis som du är...

Så höj blicken...

Ta inte del av den galna värld vi lever i.

Kämpa i mot den.

Förändra den.

Bli självständig.

Endast då blir du lycklig.

När du förstår...

Att din skönhet redan funnits där hela tiden.

Inom dig. Ditt hjärta vet.

Låt den skönheten inom dig exponeras.

Vägra bli en del av en galen systematisk värld...

Höj blicken nu.

Och ta över världen...

Ditt hjärta kan.

Kärlek
/ - D.
Postat av: Anonym

Det finns olika plastikoperationer. Alla är inte för att pumpa brösten större eller fettsuga sig. En del är faktiskt för att kunna överleva också. Att förlora ett bröst till följd av bröstcancer, eller till och med båda, tycker du att det är samma sak att lägga in silikon då som om man vill förstora brösten? Jag tycker du resonerar konstigt faktiskt med allt ditt tjat om ideal.

2010-04-07 @ 10:50:17
Postat av: tina

bästa!!

2010-04-07 @ 12:59:52
Postat av: tina

<333

2010-04-07 @ 12:59:57
Postat av: hanna

Du är en förebild för UNGA TJEJER trots att du är en kille! :D



De är ovanligt!

2010-04-07 @ 18:01:24
URL: http://hanna89.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tänk om alla killar var som du! Mitt ex tog slut för mig för ett par månader sen för han kände sig inte attraktiv av mig längre o de kändes otroligt jobbigt =(

2010-04-07 @ 18:22:04
Postat av: Anonym

<33

2010-04-07 @ 18:22:15
Postat av: emma

Älskar dina bästa tankar!!



Förebild!!<3

2010-04-07 @ 18:46:31
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: janniz

älskar din blogg man :D

2010-04-07 @ 19:36:44
URL: http://janniz.devote.se
Postat av: kanskegirlie

är man bara girlie om man är äkta asså?

kan ingen tjej med silikon bli girlie?

2010-04-07 @ 19:37:30
Postat av: kanskegirlie

svara gärna på detta med så jag vet, ska göra en plastikoperation snart kanske.

2010-04-07 @ 19:38:08
Postat av: sandra

Tack för att du FINNS!! <3 du ger så mycket självförtroende till mig. Synd att de bara finns en kille som dig.



2010-04-07 @ 20:45:29
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Anonym //



Men herregud? Tror du verkligen jag menar de som plastikoperarar sig för att överleva?



Det är ju de som gör de pga samhällsideal och dåligt självförtroende utan försöker nå samhällsideal som inte behöver existera.



Inte de som gör operationer för att överleva.....



Herregud, iq badboll? Trött på er silikonbrudar med som försöker argumnetera.



Jag vill inte ha plast, punkt slut.



/ - D.

2010-04-07 @ 21:34:58
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: JONNA

Ibland dör jag lite när jag läser din blogg. Du är bäst! :-)

2010-04-07 @ 23:02:18
URL: http://jonnaniininen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Svar: okej ja förstår haha kan ju inte alltid vara lätt :) jasså gör du, trevligt..brukar vara där oss en kompis men bor i karlskoga :) take care & tare lungt med flikkorna

2010-04-08 @ 18:42:27
Postat av: eantonia

ååå du skriver bara såå fiint! :)

2010-04-08 @ 22:46:19
URL: http://eantonia.blogg.se/
Postat av: Jonna

skönt att höra. jag orkar ändå inte pina mig hungrig och jag törs inte lägga mig under kniven. jag är faktiskt redan rätt bra som jag är, inte perfekt men vem vill vara det egentligen? jag är mig själv och det är ingen annan. :)



och vad coolt att girlie är på riktigt, jag har nog missuppfattat dina texter isf. xD men kanonkul för henne som har en kille som du. :)



urk, jag måste försöka sova nu, upp o jobba imån.

har du nåt bra sömntips när man faktiskt inte är det minsta trött fast man borde? :)

ha en superhärlig dag. kärlek /Jonna. ;)

2010-04-09 @ 01:00:28
URL: http://septemberjonna.blogg.se/
Postat av: johannaww

åh. det här ger mig rysningar varje gång jag lääser. Du ger mig bättre självförtroende. tack för det<3

jag har aldig Sätt/träffat en kille som tänker som diig. du är bäääst<3

jag har sluta brytt mig om alla som klagar på mitt utseende. jag orkar inte bry mig om sånna som Klankar ner på andra mer. det är bara dom som mår dåligt längst in i deras hjärtan.

tack än en gång för dina rader. dom stärker mig sååå mycket.. massor av kramar<3<3//johannaww

2010-04-09 @ 01:14:34
URL: http://johannawwestling.blogg.se/
Postat av: H.

Detta var en otroligt fin text.

Helt otroligt, du är så djup, så otroligt djup.

Jag tror att jag förstår det du menar med att man älskar tillslut felen med en människa, det är ju dem som gör människan speciell, när man sedan mister den så rasar verkligen allt.

Tårarna rinner ned för mina kinder när jag läser dina fina texter. Hoppas verkligen att du hittar någon som är lika djup som dig, det är du värd.

2010-04-09 @ 21:13:02
Postat av: Lena

Ahh... Jag tror att jag har blivit kär i dig. (L)

2010-07-02 @ 21:02:55

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: