- Är vi verkligen värda lika?


 

- Är vi verkligen värda lika?



Nobelgalan har varit. Den har kostat hundratals miljoner...
När vi samtidigt har människor som knappt har mat för dagen...
Det är sjukt, det är så sjukt.

Det är moraliskt oförsvarsbart. Så jag skrev direkt till Prinssessan Madeline och flera andra kungligheter.
Och jag undra om hon gillade det här? För mig skulle det vara en befrielse om någon rojalist tog sitt ansvar och började bryta normer mot det systemet vi har idag. Och förändra allt.








Skriven nu under juldagarna...

Från hjärtat...

Och det här är sanningen kungligheterna.... och monarkerna behöver höra...

Vi behöver en mänsklig Robin Hood...

"Mamma...jag sitter och tänker vid julgranen när vi öppnar presenter...

Hur världen styrs av maktgalna giriga bankirer, kungligheter och presidenter...

O hur det kan var möjligt att 1 miljard saknar mat på bordet...
När rika adligheter äter lyxmat på Nobelmiddagen för miljoner?

När kungen har 600 rum i slottet - medan hemlösa kämpar för o överleva natten
När rojalister dricker dyr champange dör 2000 barn varje dag av förorenat vatten!
Det är sjukt hur ojämnt fördelad denna världs resurser är!
Tänk om du skulle se mig dö i dina händer för att jag var undernärd...

Medan kungligheter i västvärlden satt och åt för miljoner och slängde mat
Drack exklusiva viner, champange o vimlade med aristokratiskt kändiskap...
Tusentals år har gått; men samma Rom; maktelitens bröd och skådespel
Men så många ser igenom det nu för våra hjärtan drömmer och behöver något mer...

Vi är miljoner nu, som drömmer om att förändra vår värld...
För vi kan inte längre leva i en värld med krig, svält o misär...
Kungligheter o bankirer har skapat rikedom - genom förtryck och tvångskatt
O kolonalisering av länder; o de som inte gav upp - de länderna har de bombat...

En kapitalistisk tidsådra har skapat en värld med bankvälden och korruption...
...Sanningen är att vi behöver en mänsklig Robin Hood...

Så kära mamma, tack för allt du gav mig, men jag vill inte ha några presenter...
Jag vill förändra världen och störta regenten...!"

Jag vill förändra världen...

Och störta regenten... och monarkin...

Och snälla lagens män, grip mig för att jag har ett hjärta...

Och står för det...


 
 
Postat av: Jessica

Det är nog fel väg att gå att klaga hos Madeleine när kungligheterna inte är mer än gäster på Nobelgalan. Nobelgalan anordnas av Nobelstiftelsen som förvaltar Alfred Nobels förmögenhet enligt hans testamente för att dela ut pris till de personer som gjort mest nytta för mänskligheten. Är det verkligen den saken här i världen som du känner är mest värd att kritiseras för att inte spendera pengar på rätt sätt?

2013-12-29 @ 14:34:26
Postat av: hanna

Tänk om de fanns fler som du <333

2013-12-29 @ 16:39:35
Postat av: Hanna Sahlqvist

Gash sååå sant. Tycker heela världen bör tänka på det, lägga mer pengar på människor som faktiskt behöver det, för att överleva. Och inte liksom slösa på egentligen lite onödiga evenemang om man jämför med många hundra tusen människor som inte ens har mat för dagen.

2013-12-29 @ 21:10:46
URL: http://hannizon.se
Postat av: Olivia Johansson.

Så gryyymt gryyymt bra skrivet (: vi behöver verkligen förändring o revolution nu!! Du är så grymt talangfull och modig Dede!

2013-12-29 @ 22:42:30
Postat av: Olivia Johansson.

<33

2013-12-29 @ 22:42:46
Postat av: Mayra

Så himla fint skrivat, alltihop. Själv skulle jag också vilja ändra på världen. Men hur mycket värld finns de egentligen när mänskligheten förstört i storhet allt? Ännu en gång, jättebra skrivet. :)

2013-12-29 @ 22:58:34
URL: http://mayranarvaez.blogg.se
Postat av: Shpresa

Otroligt bra skrivet!!

2013-12-30 @ 10:00:48
Postat av: Anonym

<3

2013-12-30 @ 10:01:10
Postat av: sandra

FANTASTISKT ! :) *applåderar*

2013-12-30 @ 10:43:27
URL: http://sandrawww.blogg.se
Postat av: madde

Du är så helt otrolig på att rimma Dede :D du kommer bli något STORT! Finns ingen som du (: kraamar!!! <3 Madde

2013-12-30 @ 11:08:29
Postat av: madde

Du är så helt otrolig på att rimma Dede :D du kommer bli något STORT! Finns ingen som du (: kraamar!!! <3 Madde

2013-12-30 @ 11:08:34
Postat av: frååga

Sjuuukt bra text.

föresten är det slut mellan dig och Matilda??

Läste nedanför att du inte valde modellen Nath.

2013-12-30 @ 11:09:23
Postat av: frååga

svara gärna på om de är slut mellan dig och matilda <3 taack på förhand.

2013-12-30 @ 11:09:43
Postat av: Sanna.

Jättefin text! Det är guld värt det du gör för andra människor ska du veta! Du sprider glädje, sanning o guldkant i närvaron! Var alltid den du är (:

2013-12-30 @ 11:42:17
Postat av: pusspusss(anna)


Du kommer bli sjuukt stor (: har lagt till dig på bloglovin nu!!

2013-12-30 @ 11:43:50
Postat av: bea

OMG...!! du skriver helt otroligt otroligt vackert o sant! (: de där borde alla rika kungar se, så jäkla bra skrivet Dede!

2013-12-30 @ 11:50:39
Postat av: bea

oh ja älskar dina värderingar med o dina känslor som du förmedlar på ett sånt vackert sätt. Verkligen jättefint!

2013-12-30 @ 11:52:01
Postat av: Fida.

De här borde man skicka till kungar politiker osv och skicka iväg så alla fick läsa och få en tankeställare!

älska de du skrev till Prinsessan Madeleine med på Facebook <3

2013-12-30 @ 11:53:24
Postat av: agnes

Förstår nu varför du kallas den vackraste killen i bloggvärlden!

Du är så vaacker!

2013-12-30 @ 11:55:44
URL: http://agnesarbraa.bilddagboken.se
Postat av: Saga

har precis hittat din blogg och jag är helt mållös. du skriver så otroligt sant med sån inlevelse från hjärtat.

du kommer bli hur enormt stor som helst (: lycka till Dede! du är verkligen otroligt fin.

2013-12-30 @ 11:58:29
Postat av: Saga

har precis hittat din blogg och jag är helt mållös. du skriver så otroligt sant med sån inlevelse från hjärtat.

du kommer bli hur enormt stor som helst (: lycka till Dede! du är verkligen otroligt fin.

2013-12-30 @ 11:58:37
Postat av: EMS.

Du inspirerar mig till att bli en bättre människa o vilja göra världen bättre.

Du kommer verkligen gå långt i livet o bli hur stor som helst. Va alltid den underbara människa du är!

2013-12-30 @ 12:23:22
Postat av: Anonym

<3.

2013-12-31 @ 14:13:45

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: