Ett sårat lejon vill inte tämjas av någon.




"Ett sårat lejon vill inte tämjas av någon"




Hey alla kära läsare!

Jag vill be om ursäkt att jag inte skrivit, eftersom jag märkt att så många har varit inne de senaste veckan och titta om jag uppdaterat.

Så jag vill förklara för er alla varför jag inte kan skriva just nu, för jag har stressproblematik som sätter sig i hela hjärta och själ. Så jag kan inte skriva, det vore att döda mig själv. Jag slits itu av det. Att öppna min själ och skriva dessa texter har ett sånt stort pris.

Jag dör av att skriva mina texter.

Men tro mig, jag älskar och skriva lyrik, texter, flowa - men jag kan inte just nu. Min största passion kan jag inte göra. Jag måste ta de lugnt. Komma ner i varv.

Så under dessa 1000 dagar som jag behövt vara ensam, så har jag lärt mig massor, byggt upp strategier hur jag ska hantera allt. Hantera stress, känslor, och problem.

Jag har skrivit råd till mig själv och andra, och hittat spirituella nycklar som gör att man kan hantera alla sorters motgångar. För vi möter alla olika sorters problem och motgångar i livet - så jag har skrivit ut strategier, råd så vi kan växa och besegra dem och bli lyckliga. Jag har redan skrivit ut en del av detta på Facebook.




"Jag vet inte vart min mamma är"



Eftersom jag skiljdes från min mamma vid födseln har forskning med visat på att jag är upp till 10 gånger känsligare vid seperation. Det är därför jag bearbetar känslor mycket längre, det är därför jag är så mycket känslosammare och sårbarare än andra, men det också den känsliga sidan som gör att jag kan skriva alla dessa texter jag gjort genom åren.

Och det är också min sårbarhet som är min största styrka. För lär jag mig hantera känslor. Kommer jag kunna sprudla av dem. Och lär jag mig hantera min sårbarhet, så kommer jag kunna bli starkare än någonsin.

Så vad händer nu?

Jag hoppas jag får mitt pass nästa vecka, så jag kommer lämna jobbet, så kan jag resa till mitt barnhem. Kan jag bara lämna jobbet? Ja, jag har fått klartecken och full stöttning, vi bara är i inledningen av allt, så finns det massa tid. Det är ju en sak jag ska göra som är större än allt det här.

Oh jag vet ingenting vart min mamma är. 

Men jag vill försöka hitta henne...

Och jag vet inte om jag har en bror eller syster...

Om de bor i en liten by, eller i ett palats och slott...

Det enda jag känner är att jag vill veta vem jag är och vad jag kommer ifrån...


Vad var det som hände?

Det är en fråga som ekat i mig så länge nu.
..

Jag vet inte vad som händer sen i framtiden...

Om jag blir kvar här på Dedeprivat...

Eller om jag försvinner... och lämnar detta och blir borta för alltid.
..

Det kommer ta tid allt detta. Men jag hoppas det blir något vackert av allt detta.

Så jag är tacksam för allt tålamod och förståelse.

Och en dag hoppas jag kunna tacka alla i Stockholm, när jag är offentlig!

Det enda jag vet är att jag kommer göra allt, för att förändra allt på denna jord.

Och jag tänker strida tills mina sista hjärtslag, tills mina tårar glimmrar, tillls den dan jag faller, och mina ögon vilar mot himlen, och tar mina sista andetag...

Kärlek,
D.

P.S Det tog på mitt hjärta att skriva allt detta. Men jag vill att alla ska veta varför. D.S

"Jag är ett sårat lejon; kan skada vem som helst
Om nån i världen; försöker tämja mig"

Postat av: Jenny

Du är vacker.

2013-08-31 @ 11:36:31
Postat av: Fia.

När är du tillbaka Dede???

2013-08-31 @ 12:38:06
Postat av: Anonym

<33

2013-09-04 @ 20:48:31
Postat av: hanna

när är du tillbaka??

2013-09-04 @ 20:48:47
Postat av: Sanna

Försvinn aldrig snälla du..överlever inte utan din blogg! jag har läst när jag mått dåligt och den får mig att känna och må bra att man inte är ensam i livet. Snälla försvinn aldrig Dede <3

2013-09-05 @ 20:25:12
Postat av: Sanna

Försvinn aldrig snälla du..överlever inte utan din blogg! jag har läst när jag mått dåligt och den får mig att känna och må bra att man inte är ensam i livet. Snälla försvinn aldrig Dede <3

2013-09-05 @ 20:25:13
Postat av: Sandra

Dede vart är du?? miss your blog.

2013-09-06 @ 22:12:27
URL: http://www.sandrawww.blogg.se
Postat av: Shpresa

käärlek till dig Dede!!

2013-09-08 @ 10:22:52
Postat av: madde

hoppas du inte åker ensam men om du är borta länge så kanske du kommer hitta det du söker och din mamma kankse inte är långt borta när du väl landat, man vet aldrig dede!! mirakel kan alltid hända och jag hoppas verkligen du får veta <333

2013-09-10 @ 09:09:40
Postat av: carla

Om du läser det här, glöm inte hur otrolig, vacker och speciell du är. Du är mer älskad än du någonsin kan ana. Du förtjänar all världens lycka. Och när du du uppnår ditt innersta hjärtas essens och själs syften kan ingenting i denna värld stoppa dig.

2013-09-10 @ 11:15:46
URL: http://lightworkers.org

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: