Hiphop har kommersialiserats

Vad har hänt med riktig musik och riktig hiphop?
Förut var det ett maktredskap för att påverka och exponera orättvisor. Idag har det förändrats helt, och målgruppen har blivit vidare. De som styr bakom ridåerna, Illuminati styr utbudet av hiphop och har delvis förändrat det då riktig hiphop oftast inte når mainstream utan förblir underground.

Därför ser vi Lil Wayne på MTV, även fast vi borde se Immortal Technique.
Musik påverkar människor och därför blir dagens unga också enkelt stereotyper av just musik.
De tar efter sina "idoler" som de ser på MTV och den spiralen fortsätter.

Mycket av dagens kommersiella hiphop handlar om:
Sex, vapen, droger, clublife, och bling bling
.
Det är inte bara i hiphop utan alla musikgenres har oftast sexualiserats och det handlar mycket om materialism.


I detta inlägg visar jag skillnaden och man ser hur stor skillnaden är på mainstream kommersiell hiphop och riktig hiphop som vill exponera orättvisor.


Se dessa 3 videos och läs texten noga!


Lil Wayne Wayne - Mainstream och kommersiell hiphop som når miljoner med lyssnare.





Immortal Technique med låten 3rd world - en video vi aldrig lär se på MTV.

Riktig hiphop där sanningen inte alltid är vacker men de vi behöver våga se. Vi kan inte bara blunda och skaka huvet till kommersiell hiphop utan budskap. De är de stereotyperna vi blir och även nästa generation om vi inte bryter mot systemet och exponerar riktig sanning för att nå riktig frihet.



The Game förändrades

Gangsterapparen The Game såg att han bara var en puppetdocka och börjar gråta över hur hiphop har förändrats så radikalt till nånting som var storslaget för förändring.
Istället för att skapa en generation som vill ha förändring blev hiphop materialistiskt, pengar, fame, clublife, vapen istället för att exponera sanningen och förändra världen.



Är med väldigt trött på all den här clublife hysterin och all fake musik man hör hela dagarna. Om världen ska förändras behöver vi lyssna på de som har budskap och inte stereotyperna som får oss att jaga egocentriska drömmar i en materialistisk och galen värld.

Vi kan förändra, och kommer förändra, genom våra val o vad vi väljer att lyssna på.
Robotarna eller Revolutionärerna.

Vad väljer du att bli?
En robot eller en revolutionär.


Kärlek
- D.
Postat av: ELLEN

va fin blogg! är allt bra med dig? :)

kram

2010-01-18 @ 11:29:56
URL: http://deeliiicious.blogg.se/
Postat av: tina

Håller med dig D!

2010-01-18 @ 13:54:07
Postat av: tina

<33

2010-01-18 @ 14:03:30
Postat av: Christina

Lyssnar du på mer än hiphop? Om du kan tänka dig att variera med lite rock så har jag en del låtar att dela med mig av, tror du skulle gilla dem



with love

//christina

2010-01-18 @ 16:28:07
URL: http://wilmas.webblogg.se/
Postat av: emma

Anledning för att ja tror att de blivit så är för att folket vill ha sånt.



Folk lyssnar på sånt, men jag vet inte. Det är kanske för att man inte orka med de som händer på riktigt runt oss.



2010-01-18 @ 16:31:24
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: Thi

jag vill bli en robot (A).. puss

2010-01-18 @ 17:31:48
Postat av: Anonym

hiphop är riktigt bra :P men de finns också riktigt dålig hiphop som du nämde!

2010-01-18 @ 17:44:29
Postat av: kanskegirlie

lyssnar girlie på hiphop? bara en fråga :)

2010-01-18 @ 17:45:37
Postat av: Jeanette

Det här satt jag och några vänner och pratade om förra helgen, att dagens hiphop inte alls är som förut..



Sv: Gjorde du :) Nu är jag lite nyfiken om vad du drömde, så skriv gärna om den i bloggen :)

2010-01-18 @ 17:56:08
URL: http://cornetto86.blogg.se/
Postat av: sandra

Jag håller med!! De behövs mer riktig musik!!

Allt man ser är massa tjejer som strippar, horar sig!! De handlar mycket om pengar!! Behövs mer ÄKTA!!

2010-01-18 @ 19:25:23
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: Thi

nej jag skämta ;) jag vill bli en revolutionär :) puss

2010-01-18 @ 20:20:53
URL: http://thitaang.blogg.se/
Postat av: samira

Håller med, precis som alla andra redan skrivit. Boring anyway: Daniel!! Du måste fara och volontärjobba - NU! (fattar att det inte går men ändå haha):P Kom hem från resan nu i tisdags, och första dagarna har varit hemska, vill bara bort från mitt liv här och tillbaka dit. Min tid där gav så oerhört mycket så det finns inte. Har fått en helt annan syn på saker och framförallt lärt mig att inte stressa. Tror du skulle gilla en sån resa minst lika mycket som jag gjorde. Du skulle aldrig vilja tillbaka efteråt believe me! :D Är helt hyper nu haha sry, men iaf, FAR! Var bara det jag ville säga, ciao

2010-01-18 @ 23:32:35
URL: http://oviktigt :D
Postat av: Therese

Dom absolut bästa hiphop låtarna är dom som man verkligen kan känna att dom är äkta. När man känner att orden är skrivna från hjärtat och de händer faktiskt att dom låtarna dyker upp även idag;)

2010-01-18 @ 23:50:45
Postat av: samira

ÅHHH blev bara förbannad av att läsa texten i första låten! Vad är felet på folk? Om vi bara ser varandra som köttstycken kan vi lika gärna ha sex med dockor; ungefär lika meningsfullt plus att vi slipper konsekvenserna dessutom, och inget gnäll från jobbiga flickvänner, aight? Nä usch nu ska jag sluta spamma dig och sova så jag blir glad istället.

2010-01-19 @ 00:30:13

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: