Veckans tankar och frågor från alla läsare



                                         Veckans tankar och frågor
                     -  D.Dede svarar på alla frågor från alla otroliga läsare.





- Heeeeej Dede!! :D Var du i Stockholm i helgen?
D:
Ja det var jag =D Just nu håller jag på med otroliga projekt som är väldigt inspirerande. Det handlar om många projekt för utsatta människor.


- Jag läste om städerskan du träffa, så himla fint gjort Dede!
D:  Tack så mycket! Men det är helt naturligt för mig.

"I helgen tog jag  in på ett hotell i Stockholm, och en högt uppsatt på hotellet kom förbi mitt rum eftersom jag glömt mina handskar nere vid lobbyn. Han såg helt chockad och förvånad ut. När han såg att jag stod och prata med en gammal städerska som såg så ledsen och tung ut. Jag pratade allmänt och hjälpte henne att städa. Han var helt förbryllad och sa "Här har du...du glömde...dina handskar". Han har nog aldrig sett något liknande. Att en gäst samtalar o hjälper en städerska. Men jag bryr mig inte om du är Kungen eller en städerska. Det är vår medmänskliga sympatisk plikt att behandla alla lika. Ingen kommer nånsin övertyga mig att någon är mer värd än någon annan.
"
 

- Vad var det nya jobbet du fick erbjudande
om??

D: Det är ett jobb som kommer göra att jag kommer kunna förändra världen - i större omfattning. Så det är otroliga saker på gång. Och jag är så tacksam för det, efter allt som hänt den senaste tiden. Jag kommer avslöja vad det är för jobb när jag tackat ja och allt är klart. Det är det STÖRSTA jobbet jag gjort. Så det är WOW! =D Jag avslöjar allt sen.




Dede träffar Shakira i Maj i kamp om barnfattigdomen som präglas för sydamerikanska gatubarn.


- Ska du träffa Shakira? Det stod det på Facebook.
D: Ja jag kommer träffa Shakira genom välgörenhetstillställning genom NCCP och UNICEF om barnfattigdom. Det har inget med mitt nya jobb att göra - utan det är en globalt projekt. Så det känns otroligt spännande, och det är en kvinna jag håller högt.

- Fy faaan ta dig Dede ska du bli ihop med Shakira nu heller!!??? Dålig stil!! Så snygg är hon inte!!!!
D: Men kära gumman? Lugna ner dig lite. Jag är där för o arbeta om barnfattigdom. Jag har inget intresse för Shakira om det lugnar ner dig lite. Hon är gift och har barn och jag är där för att arbeta om barnfattigdom och inte dejta Shakira... Herregud =/




Girlie.


- Heej Dede ledsen med de som hände mellan dig och Matilda, hon var inte Girlie eller har jag fattat fel?
D: Hey! Jag vet inte vem Girlie är, jag vet inte hennes hårfärg, ögonfärg, nånting. Jag har bara känslan att gå på och ett diffust minne från jag vet inte hur länge sen. Men då lös solen bakom henne och det var omöjligt att se hennes ansikte. Det är en otroligt, otroligt, svårförklarad lång historia. Så, jag vet inte vem hon är men det kommer visa sig väldigt snart tror jag vem hon verkligen är.

- Varför pratade inte du och Matilda och varför bestämde sig hennes pappa att lägga sig i?
D: Matilda och jag bestämde för oss att samtala för att läka och gå vidare. Det var några dagar efter alla hjärtans dag, men efter att Matildas pappa hört det så bestämde han sig för att vi aldrig skulle samtala igen.

- Jag är jättesur på Matildas pappa!! :(
D: Var inte det! De känner nog själva att allt blev fel. Och jag vill inte att de ska bära något på deras samvete mer. Det de gjorde var fel men det vet nog med innerst inne. Man kan förtränga det medvetna och bli känslokall, men våra omedvetna processer är 95% av vårt medvetna, så de kommer bearbeta detta, och inse en dag att det som hände var fel gjort. Det är viktigt att förlåta, läka och gå vidare. Så snälla, var inte arg. För jag är inte det.




Kärlelekstexter och revolutionärsromantik.

- Det känns som du ä Robin Hood fast du inte träffat Marion än, de är så romantiskt haha ^^ fiint ju!

D:
Haha så himla sött. Ja faktiskt är målet en dag att kunna bli en verklig Robin Hood. Ta tillbaka pengar från de rika och ge till de fattiga. Jag kommer alltid kämpa bland folket längst ner på samhällstegen. Och en del rojalister och adligheter och politiker kommer kanske försöka stoppa mig, men jag kommer alltid säga sanningen från hjärtat, och vara rösten och ge styrka för de sjuka, svaga och fattiga. Ge dem allt mitt hjärta har.

Och medan de rika sitter i sina slott, kommer de veta att de slotten en dag kommer falla. Och jag tror, om man vill förändra världen på riktigt, så hjälper man den som ska förändra, och inte försöker stjälpa, skada honom. Som Matilda nästan gjorde på slutet. Hon får sitta i sitt slott, bland smycken och diamanter medan jag kämpar från hjärtat och förändrar världen. Jag tror våra val i slutet av våra livshistorier karaktiserar oss, våra val visar verkligen vilka vi innerst inne är.

De innerligaste människorna finnas alltid kvar i alla lägen, stöttar och förändrar denna värld. Det är de som är de äktaste och vackraste människorna i denna värld. De som genuint verkligen känner från hjärtat att världen behöver förändras. Som alla ni otroliga läsare, och alla andra som just nu arbetar med en global förändring av världen.


- Varför träffade du inte Matilda när du hade chansen att ordna upp allt?
D: För jag ville inte att hon skulle falla för mig igen. Jag litade inte på henne heller att hon var det hon sa att hon var. Jag behövde vara ensam. Om hon skulle se in i mina ögon igen är risken stor att jag skulle blossa upp känslor. Hennes kärlek var fortfarande där för mig, men hon lärde sig stänga in sig i dem. Fast det var fortfarande samma kvinna som sa: "Du vet inte hur mycket du betyder för mig" och "Jag vill dö samtidigt som dig". Såna känslor försvinner inte, även om man försöker bearbeta dem.

Känslorna är alltid där, och de blir starkare när man ses. När man hör någons röst eller hon skulle se in i mina ögon. Det skulle bli enorma känslor.
Vi behövde båda vara ensamma. Jag förändrades jättemycket. Oh mitt mål var att förändras till den bästa man jag ska bli, och det är viktigt att acceptera mitt val att vara ensam.

- Varför behöver du vara ensam sååååå länge? 1000 dagar?? Visst, det är jättevackert men jag har aldrig hört nått liknande, orka såå länge??
D: För jag behöver vara det för att tänka, känna och försöka bli det mitt hjärta kämpar för. Och för att göra det behöver jag vara ensam. Jag vill vara i fred. Förstå mig själv, se mig själv och finslipa allt inom mig så jag kan göra och skapa drömmar som är obeskrivliga. Att bli den starkaste tappraste modigaste ödmjukaste glimmrande oövervinnerligaste jag nånsin kan bli. Den essensen finns i alla, i varje själ.

Jag vill helt enkelt inte bli som alla andra som förlorar sig i materialismens värld. Som har tusen bilar, tusen kvinnor. Jag vill inte ha allt det. Jag vill förändra världen och ge den denna obeskrivligt vackra kvinna i mitt liv, allt hon nånsin drömt om. Att bli allt hon nånsin drömt om, så jag gör det för hennes skull och världens skull :)

- Tycker du om jordgubbar?
D: Haha, skönt med ett annat samtalsämne - ja jag tycker om jordgubbar :)

- Bästa musiktips just nu?






Eller hur känns båda texterna ganska otroligt träffande i mitt liv? Som om Universum bara talar rakt till en. Christina Aguilera är en kvinna jag håller otroligt högt, helt fantastisk.

"Cease fire" är exakt det jag känner när vissa inte förstår vad man går igenom varför.  Och "Light up the sky" känns som om en viss kvinna sjunger rakt till mig.

D.Dede tipsar - Veckans film: "Upside down"
Se fler filmer på D.Dede privata facebook - som bara måste ses!



Det här känns exakt som Dede&Girlie - alla kommer fatta när de ser den. De är från två olika världar och har bara fragment av allt som hänt. Helt otrolig film, som återigen är som skriven ur mina texter.


Ska du ha läsarträff som du skrev om förut?
D: - Ja, jag har träffat en del av mina läsare och det är otroligt inspirerande. Tänk att en del följt mig i över 7 år! WOW! =D Det är så glädjande, och jag älskar det.

Alla läsare som följt mig så länge, stöttat mig, gett mig kärlek, bara följt mig, och önskat mig allt det bästa, och gett mig allt det bästa, från hela deras hjärta.  Det här går till varenda läsare, jag kommer aldrig glömma bort dig.

Det går till dig. Varenda själ därute som läser dessa ord just nu.




Ett ungt lejon kämpar alltid för att bli det starkaste det någonsin kan bli.

Jag har alltid känt mig som ett ungt upproriskt modigt tappert viljekämpande lejon. Så svårtämjd. Och de här 1000 dagarna kommer förhoppningsvis förvandla mig till den bästa man jag kan bli. Jag måste kämpa själv. 1:a november är den 1000:e dagen. Så trött på jordisk kärlek vill skapa nånting ännu bättre i mig, bort från all vanlig fysisk kärlek och ge Girlie allt hon nånsin drömt om. Kyssa henne så de skapas en känsla som inte en evighet kan förklara. Inga definitioner av känslan eftersom den är så obeskrivligt vacker. Obeskrivligt kärleksrus. Och känslan av att det inte bara är min lycka, utan att jag känner hennes obeskrivlig lycka. Hennes hjärta som slår snabbare en fjärils vingslag.... Och så lycklig o se hennes glädjetårar när hon försöker få fram ord, när hennes glimmrande lyckliga ögon inte ens klarar av att tala för känslan är så enormt vacker o omvälvande obeskrivlig o säger mer än tusen ord :)

Oh. Wow. Cant wait...Much Love&Truly Yours / - D.


Postat av: jenny.

hoppas de löser sig!!

2013-03-25 @ 21:22:28
Postat av: nina

Christina Aguilera är bäst :D fin blogg!

2013-03-26 @ 21:37:55
Postat av: Anonym

<333

2013-03-28 @ 09:55:06
Postat av: Lovisa

Läser alltid din blogg och jag måste säga att de du gör är så beundransvärt men jag förstår inte varför riktigt? varför just 1000 dagar??kan du inte svara på det?? med det sagt tycker jag du ska vara stolt över den du är och det du gör! du är modig Dede och är dig själv och lyssnar inte på samhället utan följer din inre röst och ditt hjärta, det är stort, modigt!

2013-03-29 @ 10:15:40
Postat av: Anonym

hahaahah!

hon tjejen som inte vill att du ska träffa Shakira är jooobbig :D hon skriver ju jämt till dig!

Så svartsjuk hon är, stå på dig Dede :D <3

2013-03-29 @ 18:32:08
Postat av: amanda

jag vill med träffa shakira :) hur ska jag göra för att lyckas som du Dede?

2013-03-29 @ 18:37:02
Postat av: amanda

Vem gillar du bäst Dede?

Shakira eller Christina Aguilera?

Vem är mest din drömkvinna "Girlie" enligt dig Dede?

2013-03-29 @ 18:38:09
Postat av: Agnes

Så fint skrivet om "lejon" att du är ett, jag tror Marion väntar på dig den riktige då :D tänk att få en riktig Robin Hood!

Du är en drömkille DeDe!

2013-03-30 @ 07:24:03
URL: http://agnesarbra.bilddagboken.se
Postat av: Agnes

Så fint skrivet om ung lejon" att du är ett.:D tänk att få en riktig Robin Hood som förändrar världen! Marion kommer bli så lycklig (: *kramar*

Du är en drömkille DeDe!

2013-03-30 @ 07:28:12
URL: http://agnesarbra.bilddagboken.se
Postat av: fråga


har du skrivit någon ny Dede&Girlie text?

jag förstår inte hur man kan rimma så mycket o så vackert :) verkligen fint!!!!! jättevackert!!

2013-03-30 @ 09:25:10
Postat av: fråga

vart är den första dede o girlie texten?? vart kan man läsa den?? vilken är den första??

2013-03-30 @ 09:26:11
Postat av: fråga

finns de nånstans man kan läsa den sista Dede&Girlie texten??

2013-03-30 @ 09:27:03
Postat av: fråga

har du skrivit någon ny Dede&Girlie text?

jag förstår inte hur man kan rimma så mycket o så vackert :) verkligen fint!!!!! jättevackert!!

Svara gärna!! du är dålig på o svara på mejlen med! :D kram!

2013-03-30 @ 09:27:28
Postat av: Bianca

Jag har nyss hittat din blogg och älskar den :D
Tack för att såna som du finns!

2013-03-30 @ 10:14:42

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: