Varför hon aldrig lyckades fånga mig.



          Varför många hjärtan aldrig lyckas fånga och tämja en vildhäst.




Min mamma lärde mig allt om kärlek.


Jag har mycket att tacka henne för.

Hon är en fantastisk kvinna på många olika sätt.

Min mor sa till mig varje dag jag växte upp : "Daniel, du får aldrig krossa någon flickas hjärta, utan ta hand om henne som om hon o älska henne och visa henne värdighet "

Jag var bara 10 år och nickade och tittade på henne med oskuldsfulla ögon.

Nu gjorde jag dock det men för helt rätt anledning. Jag förstår mer och mer efteråt och höra alla prata om det här att jag gjorde rätt. Jag ville vara ensam och vara i fred. Ensam i 1000 dagar. För att bli den bästa man jag kan bli. Det var de vackraste jag kunde för kvinnan jag älskar o strider för men inte vem hon är.

Även om ingen man hade gjort det valet att vilja vara ensam i 1000 dagar, är det för att mitt hjärta vill förändras bortom allt det fysiska och bortom alla världens gränser. Jag vill inte älska jordiskt eller som alla andra gör utan fylla henne med en obeskrivlig essens.

Jag vill nå en känsla som jag kan ge henne som kan förändra henne för alltid. Förändra hela hennes värld för alltid! =D

Idag ser vi alla möjliga förstörda relationer, alla problem, alla drama, all stress, alla lögner, all otrohet. Jag vill aldrig ge min kvinna det. Jag vill förändra hennes värld för alltid och ge henne allt hon nånsin drömt om.

Och det enda som kan fånga mig, är att den kvinnan har det där lilla extra. De otroliga känslorna, glädjen, skratten och de innerliga. Att hennes aura bara lyser av godhet, att jag nästan kan känna hennes värme även när hon inte är nära mig.

Jag har inte sett det i någon kvinna jag träffat, inte Matilda heller.




Jag tror med också att Girlies hjärta som är otroligt innerligt, glöder och sprudlar av känslor. Att Girlie aldrig skulle dölja sina känslor och att hennes samvete är så stort, att hon aldrig oavsett vad, aldrig skulle överge, såra eller skada någon, och alltid förstå, ha tillit även i de svåraste momenten.

Och allt det där saknar Matilda.

Jag tror att ett samvete som är stort, går igenom de största kvalen. För de vill bara förbättras, och strävas efter de bästa de kan bli. Så när de mår dåligt eller gråter, tror vi oftast det är för att "de mår dåligt" och vi reagerar ibland dualistiskt på det.

Många förstår inte att tårar är de vackraste av allt...det är våra tårar som får själen att växa...

För samvetet är hjärtats röst. Och har man ett samvete talar hjärtat om att bli den bästa människa man kan bli och läka, hjälpa, rädda varenda själ därute. Detta har jag inte heller sett i någon kvinna alls tyvärr.

Det är det jag saknar, hjärtat, känslorna, auran, samvetet, de innerliga, de bedårande, alla de inre egenskaperna som gör att man bara smälter av att se henne. Matilda har inte de tyvärr. Jag vet att hon finns, men jag vet inte vem hon är. Det är en sån lång historia, och alla vet bara en del av den.

Men jag vill aldrig berätta hela historien för jag vill inte att någon ska låtsas vara henne.




Ja, Matilda sa att hon var kvinnan i mina texter, före och även efter allt hänt.
Men en drömkvinna har så mycket mer än Matilda har, det är därför jag kan släppa henne, eftersom en drömkvinna har allt det där och framförallt ett hjärta och ett samvete som skulle heala hela världen.

Även om Matilda sagt de vackraste orden till mig, hur mycket hon älska mig och hur högt hon håller mig. Så måste man bli mer än sina ord. Man kan ju inte bara säga "Jag vill dö samtidigt som dig" och "Du är större än stjärnhimlen" och sen att allt bara blir så samveteslöst, hjärtlöst och skadande som det blev till slut.

Det är det som är skillnaden mellan mig och Matilda. Det var att jag förvandlades under dessa dagar, hennes hjärta gjorde det inte, och blomstrade aldrig ut, och jag är stolt över att jag gjort detta, och tänker göra det i 1000 dagar. 1:a november 2013 är den tusendagen.

Det är därför jag kan släppa Matilda. För allt hon sa att hon var, stämde ju inte, allt hon sa att hon skulle göra, ordna och lova hände inte. Och hon sa att hon var "Girlie" och det stämde ju inte heller, så hon har bara ljugit och fått mig sårad, allt hon var, va bara en lögn o illusion tyvärr. Det skadade mig lite, för jag trodde ju på henne.

Och därför lyckades hon aldrig fånga mig. För jag tror att Matilda behöver sin vanliga värld och leva med sina studier, och ha en lugn o bra relation o vara nära hennes föräldrar o leva ett vanligt o lugnt liv".

Jag vill ju inte vara en del av hennes värld o de vanliga livet hon lever, jag vill förändra världen. Och åka iväg på alla världens äventyr och resor.

Så jag kan inte låta det här stoppa mig. Hennes pappas ord och att hon inte agerade. Allt det hjärtlösa, sårande, övergivande jag tror inte hon önskar det. Hennes hjärta måste ont efter allt det som hände mot mig.

Och även om de skadade mig, så reser jag mig alltid igen, helt enkelt för att jag måste kämpa för alla människor som tror på mig och som behöver hjälp, tills mina sista andetag.

"De största hjältarna, måste ha de svåraste motstånden, annars förvandlas de inte"

En del hjärtan förstår helt enkelt inte, och låser sitt samvete och sina känslor. För deras hjärtan orkar inte se verkligheten. Och ser inte sina brister och fel, helt enkelt för att deras hjärtan inte orkar. En överlevnadstrategi för att gå vidare. Jag är tvärtom, jag är känslomässig, stark och vilt kämpande. Och jag strävar efter sanningen.

Tusen löften bröts, och att oavsett vad hennes far säger, har jag rätt att skriva om allt som hänt. Mitt hjärta kan inte fångas. Om det nu var ett brutet löfte, så bröt de tusen fler.

Hon får gärna sitta i sina smycken och diamanter och säger "Spegel, spegel i väggen där..."

För hennes ondska kan inte stoppa mig. Och när hon försöker göra det.

Så strider jag och förändrar världen därute, kämpar för folket, de svaga, sjuka och fattiga, bit för bit, dag för dag, för att kunna förändra denna värld.

Och en dag kommer jag hitta den obeskrivligt vackra Girlie och rädda henne och förändra hennes värld för alltid och ge henne allt hon dröm, även om jag inte vem hon är.

Men det ska bli otroligt att se vem det verkligen är...

Bless you all, lots of love
Truly Yours,
- D.


Postat av: johanna

Gråter varje gång jag läser dina inlägg. du är så stark så stark! glöm aldrig de Dede. Man bara fastnar i allt det här och önskar du ska komma ut ur de starkare!

2013-03-11 @ 04:39:06
Postat av: johanna

Gråter varje gång jag läser dina inlägg. du är så stark så stark! glöm aldrig de Dede. Man bara fastnar i allt det här och önskar du ska komma ut ur de starkare!

2013-03-11 @ 04:39:12
Postat av: Veronica

men gud vad har hänt??

Gud har missat läst din blogg på jättelänge, ska ta mig igenom allt nu!!!

2013-03-11 @ 22:20:27
Postat av: Anonym

är de slut helt nu??????

2013-03-11 @ 22:20:55
Postat av: Anonym

vem är Girlie då??? var de aldrig hon???

är de nån av dina läsare???

2013-03-11 @ 22:21:15
Postat av: jenny.

då har matilda bara ljugit eller??

jag förstår inte?

2013-03-16 @ 10:51:36
Postat av: jenny.

vad är de som händer?????

jag får PANIK!!!!

Du som är så fin! varför lämna du henne i 1000 dagar??

jag fattar inte!

2013-03-16 @ 10:52:24

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: