Ny kategori på Dedeprivat: De 1000 dagarna.

 

       Ny kategori: De 1000 dagarna.





Hey alla!

Jag har inte glömt er, jag har bara haft fullt upp under julen =D

Och jag tror faktiskt att julen ska man tillbringa med sin kära familj.

Och inte sitta och blogga, facebooka eller ta bilder på sin mat och sitta och ladda upp.

Jag tror att man måste lära sig inte leva i den "digitala världen" utan verkligen umgås på riktigt. Att vara i fred med de man älskar.

Men jag kommer tillbaka redan i morrn gumman! =D

Jag har även läst mina brev här under de 1000 dagarana - så jag har gjort en ny kategori som heter "De 1000 dagarna" där står alla mina känslor jag gick igenom.

Och vet ni vad? Jag känner mig så oerhört stark och vacker. (Ingen jantelag kan få mig att förminska det jag gjort längre) Jag förstår inte hur jag klarat detta själv. Men jag har läst och sett hur ont jag hade och hur stark jag var, hur tappert jag verkligen kämpade.


 

                        
"Den vackraste gärningen

- fast mitt hjärta hade dåligt samvete"


Jag gick runt med dåligt samvete
med under dessa dagar.

"Hur kunde jag lämna henne ensam i allt det här". "
"Gud vilken dålig man jag är"
"Hur kunde jag krossa hennes hjärta, hur kunde jag låta de ögonen fälla tårar".


Men sen insåg jag - att det här inte var något vanligt slut. Det här var bara en ung man som var tvungen att ta sig iväg på en resa för att bli den bästa man han kunde bli.

Så jag inser nu, äntligen och kan självläka mitt hjärta, att det var vackert, att det som gjordes var modigt och vackert. Vet ni hur tryggt det är att äntligen känna det?

Det jag hela tiden strävade efter, var att få tag på Matilda med så vi kunde läka det här tillsammans. För jag behövde höra det från henne för mitt samvete plågade mig. Men Matilda var för sårad, och jag med.

Oh ingen kan nånsin ta ifrån mig mitt ljus, ingen mörker ingen ondska kan nånsin släcka min glöd.

Jag märkte det nu allra mest, när jag var som mest nedslagen och sårad - att ingen kan nånsin släcka mitt innersta ljus.

Det där oskuldsfulla, de innerliga, de odödliga, de oövervinnerliga. Det har alltid bott i mitt bröst. Och det är något jag aldrig kommer förlora, trots hela världens ondska och även om jag var strandsatt i 1000 dagar.

Jag älskar mig själv igen för det jag gjort.

Och jag är tacksam att även Matilda, trots att hon var sårad, att hon förstod att det här var något annorlunda o inget vanligt slut, att hon sa en gång att det var det vackraste jag kunde göra.

Jag är så tacksam för all kärlek, och speciellt alla ni som läser.

För jag är inte här för att krossas, jag är här för att för förändra världen.

Kärlek,
Truly Yours,
D.

I kategorin : De 1000 dagarna kan man nu läsa allt om det jag gick igenom. Jag kommer även fortsätta publicera material som jag skrivit och som jag inte visat förut.
Postat av: jenny

ingen skriver som du o jag menar ingen! man blir fångad direkt vid första orden, du är min inspiration.

2013-12-26 @ 21:37:34
Postat av: emma.

heej dede den kategorin funkar inte varför??

2013-12-28 @ 10:18:48
Postat av: emma.

heej dede den kategorin funkar inte varför??

2013-12-28 @ 10:19:11
Postat av: emma.

eller funkar den för andra??? här funkar den inte alls :O jag vill läsa!

2013-12-28 @ 10:19:32
Postat av: ??

Det går inte att läsa de 1000 dagarna???

2013-12-28 @ 11:02:36
Postat av: ??


men de går inte läsa ditt material, ser fram i mot att läsa då jag vill veta mer vad du gått igenom under de dagarna (:

2013-12-28 @ 11:04:53
Postat av: ??

föresten SJUUKT fint skriver, det du gjort är jättefint. Så ha inte dåligt samvete!

2013-12-28 @ 11:05:03
Postat av: veronica

Du är SÅ FIIIN!!!! :D <33

2013-12-29 @ 10:13:56
Postat av: hanna

Du är sööötast o fiiinast <333

2013-12-29 @ 12:00:27
Postat av: Linn.

Du är så himla vacker. kraaam! L

2013-12-29 @ 12:25:55
Postat av: E.w - photpgraphy

härlig blogg:*

2013-12-30 @ 16:42:34
URL: http://eweman.blogg.se

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: