Vem är min ekorre?








Jag tror de här två små klippen förklarar allt hur jag ser på saker.

Ibland vill man så gärna se nånting i nån annan, att hitta vackraste Girlie men sen kan man upptäcka att det bara kan varit en skepnad. Kanske en av de mest sorgsna kärleksscener i filmhistorien. Jag minns hur man blev jätteledsen när man var liten, man ville så gärna att ekorren skulle få sin käresta ekorre.




Idag blir det ett väldigt djupt och känsligt inlägg.
Som nog inte alla förstår.

Men jag sitter nu idag här som en starkare man och mina ögon glimmrar igen.

Men fortfarande ett sargat hjärtat. O har svårt att andas emellanåt.

För jag har varit förkrossad de senaste dagarna.

Och alla vet att ingenting i världen kan stoppa mig. Men kärlek kan göra ont.



Först av allt. I grund och botten är allt det här mitt fel. Jag var tvungen och möta saker ur det förflutna, och Matilda märkte att något var fel. Hon blev sårad av det.

Jag är nu utan min ekorre, min Girlie. För det känns som det är så mycket som är oklart. Det är så många som har en skepnad med av nått de vill vara. Så jag kan inte lita på nånting just nu förutom mig själv

O jag sa att jag var tvungen och vara i fred ett tag och möta detta själv.

Hon tycker individuell kärlek ska vara ohotad. O jag med. Men det finns vissa saker jag måste gå igenom för att nå dit.

Jag vet att jag kommer klara att nå dit, men det finns mycket känslor i mig som känner för o ge igen på de omvärlden gjort med mot världen.

Jag har saker jag måste fixa och jag accepterar situtationen som den är eftersom jag vet att en del strider måste man ta själv, även om man önskar man kan göra det som par. Jag kan känna ibland att det är det som krävs för o lyckas, men hur ont det än gör - vissa strider måste man ta själv - ingen annan klara dem förutom än själv.

Jag kommer lösa detta men jag vet inte exakt hur.

Det som stört mig mest under de här dagarna är ödet och den här jobbiga dualismen. Dualismen funkar ju så att känslor skapar reaktion. Orsak och verkan, och det finns ingen som står över den lagen - för vi reagerar alla på dualism omedvetet/medvetet från ett högre plan.

Och min dröm sen jag var liten var att nån skulle se igenom de här universiella lagarna som är över oss och styr över oss på ett större plan, att nån skulle bryta det ödet och se igenom det.

O bryta ödet ska försöka göra sen efter jag gått igenom det här. O det sägs att man inte ska utmana ödet. Undrar vart de talesättet kommer ifrån? Men ibland tror jag att människan behöver mer än ödet, den behöver hopp.

Jag vet att det inte är lång kvar av dualismens tid. Men jag har andra vägar att gå. O saker jag vill, och saker mitt hjärta måste göra.

Jag kommer inte vara kvar på jordens civiliserade samhälle länge till.

Det finns mycket i mitt hjärta jag aldrig sagt till nån.

Mycket som är väldigt svårförståligt.

Och kärlek har blivit så diffust nu.

Men alla som läst mina texter har också sett att de här skulle hända i tex "Ögonlock" som ni hittar under "känslor o lyrik".

Jag vet att mina drömmar kommer slå in med.

Jag vet att jag kommer finna en annan sorts styrka pga de vägarna jag valt.

Det är de som gör en oövervinnerlig och vid slutet är de ju Girlie som fullbordar det.

Men jag vet inte hur och jag vet inte hur stark dualismen och ödet är, men jag vet att kärleken är den starkaste kraften.

Och jag vet att denna kärlekshistoria...har ett lyckligt slut.

Oavsett vem det än är som är den speciella och vackra tjejen som ger mig den kraften jag känt som gör mig oövervinnerlig och fulländad lycka.

Jag vill förändra världen och jag behöver vara i fred.

O vila mitt hjärta när ingen i hela världen förstår...

Kärlek
/ - D.
Postat av: seilon

Dede, någonting som verkligen fångade mitt inre var när du skrev: "Och min dröm sen jag var liten var att nån skulle se igenom de här universiella lagarna som är över oss och styr över oss på ett större plan, att nån skulle bryta det ödet och se igenom det."



Kontakta mig om du vill prata om dem på en djupare nivå.. Saker och ting ändras väldigt väldigt snart, om något år (2013) på universell skala. Hela universum med jorden som utgångspunkt kommer förändras. Men redan iår kommer det komma stora förändringar på jorden i tankesätt och syn på livet, eller allra senast början av 2012. Då pratar jag på massmedial skala. Kärlek framför girighet kan komma att presenteras.



But....



Det är makter inblandade ifrån alla sidor. De allra mörkaste och de allra godaste varav de allra godaste och mörkaste båda styrs av en väldigt ondskefull sak.. Nämligen Villkorlig Kärlek.



Nu kanske någon tänker: "Hur kan kärlek vara ondskefullt?" Då ska du veta att om den är ovillkorlig och därmed helt villkorslös så är det det som gett liv till allt och det som vi alla är. Då är det den mest fanatastiska sak vi kunnat sätta ord på och framförallt uppleva. Det är vad vi alla är. Den villkorliga är dock något helt annat, nämligen det som fångat oss som robotar, det som lurar oss att skapa konflikter. Det som fångat hela galaktiska civlisationer. Det värsta av allt är att den kärleken maskerar sig som villkorslös. Men jag lovar dig som läser detta, när du finner äkta kärlek och kan utan villkor älska dig själv och hela världen. När du kan älska dig utan att döma dig själv och älska världen - ja, universum - utan att döma. Då blir du oövervinnlig. Då blir du - igen - en gudomlig individ.



Jag drömde inatt om det som kommer komma. Kampen om de som kommer fortsätta leva med villkorlig kärlek och de som kommer träda in i sina sanna jag och bli ett med den Ovillkorliga Kärleken - den ÄKTA EVIGA kärleken. Den kärleken som övervinner allt.



Det är så jag älskar allt och alla och mitt liv är magiskt.



Tack D för allt du gör!



- seilon



PS. Såg ditt mail, och vi hörs när vi hörs, jag vet att du klarar dig likaså vet du. Kärlek bror! (and you know I mean no conditions) =)

2011-03-07 @ 23:37:28
URL: http://www.seilon.org
Postat av: seilon

PS2. Jag grät också när jag som barn såg den scenen...



Kärlek är den starkaste kraften i skapelsen!



DS.

2011-03-07 @ 23:40:06
URL: http://www.seilon.org
Postat av: anna

dede snälla hjälp mig, jag vill tro på allt du skriver, jag vill hålla med dig och sprida dina budskap, men ingen tror mig, alla tror att vaccinet mot svininfluensan inte var farlig o.s.v Vad ska jag göra? Världen MÅSTE förändras :(

2011-03-08 @ 00:21:24
URL: http://l.se
Postat av: tina

Den filmen var min favoritfilm som liten!

2011-03-08 @ 18:48:12
Postat av: tina

fint skrivet med d <3

2011-03-08 @ 18:48:31
Postat av: fiiaa

Svärdet i stenen :)

2011-03-08 @ 21:52:10
Postat av: Anonym

fiint skrivet, är de så de hände mellan dig o matilda?

vad mena du med att hon är en skepnad? är hon inte girlie eller?

2011-03-08 @ 21:52:39
Postat av: Miss Bill

Heeeej Dede! :) måste bara säga att du är stark som tar di igenom detta, du kommer bli starkare av det<3



2011-03-08 @ 23:53:45
URL: http://missbill.se
Postat av: Miss Bill

och självklart finns Girlie ens käresta finns ju alltid nånstans :D <3 kram!

2011-03-08 @ 23:54:22
URL: http://missbill.se
Postat av: cari

Tack för att du finns, Dede.

2011-03-09 @ 00:32:31
URL: http://carreh.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tänkte tala om att de går som de går när man vill att de ska gå! :)

Be strong



/ kärlek

2011-03-09 @ 18:50:31
URL: http://sandiizz.webblogg.se/
Postat av: seilon

Till anna: Kolla gärna in www.fredsprojektet.nu och ta kontakt med dem om du vill förändra världen. De arbetar med det men på en större nivå än vad de flesta känner till. De är mer än väl insatta i korruptionen, svininfluensan och andra saker skapade för att depopulera eller kontrollera människan.



Alla är ännu inte redo att höra om manipulationen, många är programmerade att skratta åt sanningen och inte bry sig om hur vi manipuleras. Men det kommer snart en dag då de vill veta och då, Anna, kommer du kunna förmedla vad du vet!



Kärlek!

- seilon

2011-03-09 @ 18:58:20
URL: http://www.seilon.org

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: