Veckans text: Skimrande glädjetårar.



Veckans text: När Dede kysser Girlies glimrande glädjetårar




Lägger upp denna nu då eftersom folk frågade om vad som händer när Dede&Girlie träffades igen.
Det kommer en fortsättning nu på fredag.

Detta händer på riktigt i framtiden under ett vattenfall.



Under ett vattenfall...
där vindarna tystnar...
kommer glädjetårar...
Och ögon glimra av lycka....


Jag ska vara ärlig inför alla er som läser, jag vet mer om Girlie än vad ja sagt
Men om jag säger för mycket kommer alla låtsas vara henne...
Många tjejer bryr sig mer om mode, läppstift och nagelack
Oh vågar inte hoppas på kärlek utan hatar känsler...

Oh den som är Girlie vågar inte ens hoppas för hon är rädd att bli sviken
Oh vågar inte tro för mycket om de inte stämmer...
Men innerst inne så får hon en otrolig känsla av när jag skriver
När D skapar ren magi med sina händer...

För varje ord jag nånsin skrivit eller flowat ut har varit sant
Den här kärlekshistorian är komplex, svårtolkad men väldigt äkta...
Oh de är verkligt även om de känns som en historia från ett sagoland
Det finns så mycket inom mig som jag har tänkt berätta...

Men risken är stor att jag fastnar i en kapitalistisk värld med pengar och kvinnor
Oh låter D dö ut och intar mitt stereotypa robotiska själviska jag...
Men jag måste våga tro på en kärlek i fragment av minnen
Även fast jag styr skeppet ensam på detta väldiga hav...

Tusentals meter höga vågor och ändå går skeppet aldrig sönder...
För havet har skapats av mina egna tårar som faller ner...
Oh vågornas skapas av systemet och fyller mina lunger...
Men jag vaknar ändå varje dag och hör en röst säga: "Andas D.."

Hostar upp vatten och fortsätter segla, oh drömmer om nånting mer
För våra ögon ser bara en verklighet av vad världen lovar!
Oh ja kämpar tills ja faller, för de finns alltid hopp i D
Ja lovade att rädda dig... och kyssa dina glimrande glädjetårar...


Obeskrivligt...och jag önskar det händer nu.

Önskar jag bara vet vem du är...förälskad i någon jag aldrig sett...

De är kärlek.

Du är världens mest vackra sagolika bedårande kvinna i hela världen utan att veta om det..

Oh vet du vad gumman...jag lever hellre ensam o sårad...än att älska någon annan än dig...

Ingen annan kan fånga mig.

Oh de kommer en vacker dag då vi möts mellan 4 ögon o jag kysser dina glimrande glädjetårar när hjärtat fylls av obeskrivlig lycka o en känsla de aldrig känt förut! =D Oooh!

Kärlek så gränslöst till dig, älskar dig villkorslöst...glöm aldrig de...

Jag har väldigt ont just nu i mitt bröst. Men jag klarar mig. De gör jag alltid.

För din kärlek gör mig så oövervinnerlig...

Kärlek
Truly Yours and ooonly ooonly oooonly yours...
/ - D.



Postat av: M

du skriver så himla vackert! du säger att ord är vapen, men ur dig kommer bara ord som liknar magi, det är helt fantastiskt:)

2011-03-28 @ 21:18:30
Postat av: bex.

tack så mkt :D

2011-03-28 @ 22:40:03
URL: http://bexollila.blogg.se/
Postat av: elina

såååååå vackert!!! :) hur lyckas du, du är helt OTROLIG Dede!!! <3 finns ingen som dig. puss<3

2011-03-29 @ 09:51:17
URL: http://elinapettersson.bilddagboken.se
Postat av: elina

såååååå vackert!!! :) hur lyckas du, du är helt OTROLIG Dede!!! <3 finns ingen som dig. puss<3

2011-03-29 @ 09:51:25
URL: http://elinapettersson.bilddagboken.se
Postat av: ...

"Önskar jag bara vet vem du är...förälskad i någon jag aldrig sett...



De är kärlek."



Hur kan det vara kärlek? Det handlar ju bara om att du gjort upp en bild om en perfekt tjej som du aldrig träffat och som du förmodligen aldrig kommer träffa då ingen kan leva upp till dina höga förväntningar och krav!

2011-03-29 @ 12:02:03
Postat av: Sarah Tjulander

Hoppas du får en fin dag! :)

2011-03-29 @ 12:29:24
URL: http://sarahtjulander.blogg.se/
Postat av: kajsa

Hur ser girlie ut?

2011-03-29 @ 17:14:09
URL: http://kajsanihlen.se
Postat av: kajsa

asså är hon blond svensk eller mörk? är hon som hon på bilden? ha de bra Dede!

2011-03-29 @ 17:14:39
URL: http://kajsanihlen.se
Postat av: anna

Jättevackert.

2011-03-29 @ 18:25:17
Postat av: missy

Älska dina texter! :) du är en drömkille DEDE! o ja är verkligen chockad över att läsa såna ord från en kille <3

2011-03-29 @ 20:35:48
URL: http://imflyyournot.bilddagboken.se
Postat av: svara

träffar du girlie på jorden eller? vilket vattenfall????

2011-03-29 @ 20:43:40
Postat av: svara

är girlie från jorden???

2011-03-29 @ 20:43:54
Postat av: M E R E I

- awh!

2011-03-30 @ 17:11:51
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tänk om hon tillhör en annan kultur?

Skulle det spela roll?

2011-03-30 @ 19:01:54
URL: http://drawings.devote.se
Postat av: Anonym

Hur förklarar du allt det övernaturliga?

2011-03-30 @ 19:02:55
URL: http://drawings.devote.se
Postat av: Absolut inte girlie

Oh, jösses... Sitter här med tårar i ögonen - av skratt!

Vad är du för ett ufo egentligen? Skriver och skriver och skriver, men kommer egentligen aldrig fram till någonting. Bara en massa ordbajsande utan innehåll.

Jag har nog aldrig läst en märkligare blogg, du påstår alltså att du skulle vara övernaturlig, kunna se in i framtiden och dessutom vara kär i en tjej du aldrig ens träffat?

Det låter mer som om du är kär i kärleken, något som aldrig brukar sluta väl eftersom känslorna inte uppstått inför en viss person, utan för en idé/tanke/dröm om en drömkvinna. Du kommer aldrig hitta en kvinna som passar in till 100% på din bild av hur hon ska vara, för det gör ingen. Alla har sidor man tycker mer eller mindre om.

Och vad är det som säger att hon kommer reagera som du har tänkt dig, och verkligen vilja ha dig så som du planerat?

Skulle kunna skriva en hel roman här, men nu får det vara nog för idag. Du skulle nog behöva komma ut och leva lite mer i verkligheten Dede, istället för i din fantasi.

2011-03-31 @ 19:55:30
Postat av: juulia 97

Hur kan du rimma på allt? :D

2011-03-31 @ 20:51:47
Postat av: D.Dede

anonym //



Har inte för höga krav på Girlie, drömmar är villkorslösa.



Kärlek

/ - D.

2011-03-31 @ 21:10:47
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: D.Dede

kajsa //



Har inga preferensramar om hennes utseende, hon kan vara från jordens alla hörn.



Kärlek

/ - D.

2011-03-31 @ 21:11:41
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: D.Dede

svara //



Träffar Girlie innan vattenfallet.



Kärlek

/ - D.

2011-03-31 @ 21:12:08
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: D.Dede

drawingsdevote //



Det övernaturliga är fullt naturligt, bara att vår evolution inte nått dit än utan vi är i startgroparna inför en ny era och ett paradigmskifte.



Kärlek

/ - D.

2011-03-31 @ 21:13:13
URL: http://dedeprivat.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: