Dede berättar om allt som hänt de senaste veckorna.



Min berättelse om allt som hänt de senaste veckorna.






Hey alla...

Berättar allt nu om min perception.


Matilda frågade vad de var och undrade varför jag inte hört av mig. Hon märkte av nånting som jag inte sa. Och jag vill inte dela med mig av perceptioner och förutsägelser, för jag är rädd för att man styrs av dem och andra blir styrda av dem. Man ska kunna styra sitt eget öde.

Men. I denna perception så valde jag bort Matilda. Jag träffade en annan kvinna. En kvinna jag väl känner till som jag inte ens vill veta av. Men den här kvinnan hade en hemlighet som jag inte kan avslöja eftersom jag inte vill att nån ska imitera henne och spela henne.

Jag sa till Matilda: "Jag behöver vara i fred..."

Och jag förklade varför. Matilda tolkade de som att min individuella kärlek till henne inte fanns som hennes individuella kärlek till mig.

Men de var inte så. Jag var tvungen att möta mitt undermedvetna, min perception för att förstå varför jag gjorde det valet. Så jag gjorde detta för Matilda. Men också för min egen skull för att upptäcka mig själv att aldrig begå ett misstag som att välja bort sin kärlek för någon annan.

Och vad jag kom fram till, efter Matildas och mitt uppbrott var att jag aldrig kan vara otrogen eller göra det misstaget.

Om jag ville ha hela världen, hade jag redan tagit den.

Allt materialism, pengar, kvinnor, rikedomar som man kan lockas med. Mitt hjärta har tackat nej till att inte falla för det även på ett undermedvetet plan.

Och om man nu skulle få hela världen, alla pengar, all rikedom, all mark. Vad skulle de ge en innerst inne på ett själsligt plan?


Man skulle vara fattig. För man söker en känsla av en individ som kan ge en hela världen. Hela världen finns i en person. Det är det kärlek är.

Så nej, inte ens på ett undermedvetet plan kan jag göra det misstaget att såra någon. Jag står alltid kvar och Girlie kan alltid känna sig trygg eftersom jag alltid kommer beskydda henne.

Men om hon inte förstår är hon inte Girlie. Vilket gjorde mig så konfunderad för då kan hon ju inte vara Girlie? Och Matilda var tillgjord och stereotypisk många gånger.

De var lite Carola Häggkvist över henne. Mycket "oh" men inte mycket konkret hände. Oh därför ser jag henne som en skepnad.

Och just nu känner jag inte för o prata med henne alls, jag valde att gå igenom allt detta när hon inte ens förstår varför. Jag gjorde ju det för hennes skull.

Jag känner att Matilda inte är värd mig just nu...och aldrig kommer bli det heller oavsett vad hon gör.

O alla frågar vem är Girlie? Alla dessa perceptioner gör saker och ting så svårt.

På ett plan har allting redan hänt.

Många nordamerikanska indianer menar att det existerar inte någon framtid, dåtid eller nutid.
Allt har redan hänt och tiden är bara ett sätt som våran korkade hjärna sorterar saker.
Enligt kvantfysiken så är tid och placering fullt utbytbara i samtliga ekvationer. That's pretty amazing huh.

Det betyder att du läser nu. Men du har redan läst detta.

Detta har jag redan skrivit. Och du kommer ihåg nånstans att jag redan skrivit detta.

Och det är frustrerande att skriva det igen - eftersom man redan skrivit det och ville förändra ödet.

Men på ett sätt känns ödet betryggande trots att de är sorgligt.

Varför då?

Jo för då vet man att ens perceptioner är sanna och händer, vilket skapar nånting magiskt trots de sorgliga.

Jag har ingen aning vad jag är. Men jag vet vad jag vill åstadkomma.

Det är att förändra världen. På alla sätt jag kan.

Men jag vet inte just nu vem som är Girlie. Och jag vill inte gå in på fler perceptioner om Girlie.

Jag tror kärlek är en känsla. Ingenting fysiskt.

Och Girlie har nånting obeskrivligt vackert inom sig. Hon ser mig för den jag är. Hon ser misstag jag gjort och förstår. Men hon ser framförallt att jag lärt mig av dem och hon vet vad jag kan åstadkomma.

För att bli oövervinnerlig måste man gå andra vägar i livet och det är en otroligt obeskrivlig historia.

Men dessa ord har alltid varit en del av mig.

Jag vill bara förändra världen och efter det försvinner jag.

Jag kommer försvinna helt.

Men självklart vill jag en dag gifta mig med Girlie på en sandstrand långt bort härifrån där jag kommer vara...

Det är de där jag kysser Girlies skimrande glädjetårar som ni läst i texterna.

De är som att nånting släpper där, att tårarna bara flödar ut, så innerligt lyckliga.

Förälskad...på en obeskrivlig nivå...

Men just nu vill jag inte styras av perceptioner.

Och nej ingen kan få mig. Bara Girlie.

Det är därför jag är så svårfångad.

De går inte att tämja en vildhäst som sprungit flera mil sårad genom vassa törnbuskar...

För ingen vet vad mina tårar är gjorda av.

Det är därför obeskrivlig ojordisk kärlek kan upplevas först när man sagt nej till hela världen...

För att man älskar någon innerligt på ett själsligt djupt plan man inte trodde var möjligt...

Det är de som gjort mig oövervinnerlig...

Jag kan skriva tusen meningar till. Men allt jag får ner är, styrka, kärlek, obeskrivlighet. Och Girlie...

Och jag ska rädda dig. Men först måste jag hitta dig och vem du är.

Vem du än är... så är jag förälskad i dig på ett själsligt djupt plan...

Utan att ens ha sett dig. Det är magi. Det är riktig obeskrivlig kärlek.

Kärlek
/ - D.

Ibland måste man gå på sin första känsla. Kommer ni läsare ihåg när jag skrev de här precis i början jag lärt känna Matilda?
http://dedeprivat.blogg.se/2010/november/teater.html
Postat av: atous

Du säger att tid och rum är utbytbara. Du säger att allt redan har hänt. Du säger att du älskar Girlie.

Allt har alltså redan hänt, du vet vem Girlie är djupt inom dig. Du har varit med henne & du kommer att vara med henne. Du har sett henne, bara att du inte minns hur hon ser ut, men det behövs inte för du vet hur hon får dig att känna. Dagen ni möts mellan 4 ögon kommer det kännas som att något släpper. Ni kommer uppleva lyckorus som inte går att beskriva. Ellerhur?

Men varför utsatte du dig själv för allt det här då? Jag menar, sån stark kärlek som finns mellan dig & Girlie tror jag inte att det är någon du kommer tveka över, du kommer säkert inte ens hinna tänka, när du står framför henne kommer det kännas som att du alltid känt henne. Du kommer inte behöva pussla ihop alla bitar utan allt kommer bara falla på plats. Och det vet du. Jag vet inte, men jag skulle gissa på att du alltid vetat att Matilda inte är Girlie, att du alltid haft en röst som jagar dig & säger: det här är inte rätt, och du vet om det.

Men att du bara försökt lura dig själv så att du slipper vänta något mer, så att du slipper känna dig ensam trots att du har så många runt dig.

Men det går inte att lura sig själv för alltid, sanningen hinner ikapp. Och jag ber dig att hålla ut, för hon finns därute, vem vet, Girlie kanske inte ens är någon läsare. Men en dag kommer hon stå där, framför dig. Och du kommer inte tveka! Du kommer inte fundera över ifall du borde ta en annan väg, för det är den enda vägen. Ni kommer att hitta varann till slut. Men snälla D, när du tvekar, vet då att det kanske inte är rätt. Så som du känner för Girlie kommer hon inte vara någon du behöver tveka om, hon slår ju ut alla? Så nästa gång du tvekar, kanske du borde följa den där rösten inom dig, den som redan vet vad som ska hända, den rösten du försöker komma närmre, den rösten som vägleder dig. För det där är ju du? Och vettu, I slutet kommer allt att kännas bra, och om det inte känns bra, så är det inte slutet^^

Ta hand om dig, Okey? Börja gärna skriv mer som förut igen också haha! Mer långa djupa inlägg som blows us away! Förstår att det är jobbigt nu, men heey, det här är inget för dig! Du klarar ALLT! Jag vet det.

Ha det bäst!



2011-03-26 @ 21:22:06
Postat av: Shima

Hmm...no hate men jag tycker inte du borde skriva så taskigt om Matilda. Vad hon än gjort...det låter jätte dumt allt du skrivit om henne.

2011-03-26 @ 21:46:43
Postat av: Tina

ooh de är så spännande o läsa detta o vad som kommer hända :)

2011-03-26 @ 22:51:22
Postat av: Rita

finns här <3

2011-03-26 @ 23:45:26
Postat av: Anonym

"starka ord och chockerande läsning" ?

Haha, inte direkt va?

Tror du kommer ha otroligt svårt att hitta "girlie" när du har en förutbestämd bild av hur hon ska vara, vilket gör att minsta olikhet från din bild kommer ses som 'fel' hos henne.

2011-03-27 @ 00:37:57
Postat av: elina

jag önskar jag var girlie:D

2011-03-27 @ 09:03:45
URL: http://elinapettersson.bilddagboken.se
Postat av: Anonym

vem var den andra kvinnan då??

2011-03-27 @ 18:46:31
Postat av: Anonym

<3

2011-03-27 @ 18:46:36
Postat av: missy

Ditt sätt att tänka är värdefullt och ärligt o vackert. Tycker du ska vara stolt över den du är. Inte många killar som dig, eller kanske inte ens nån.



<3

2011-03-27 @ 19:40:45
URL: http://imflyyournot.bilddagboken.se
Postat av: missy

Ditt sätt att tänka är värdefullt och ärligt o vackert. Tycker du ska vara stolt över den du är. Inte många killar som dig, eller kanske inte ens nån.



<3

2011-03-27 @ 19:40:48
URL: http://imflyyournot.bilddagboken.se
Postat av: sandra

Jag vill också kunna se in i framtiden även om jag förstår att du tycker de är jobbigt DeDe.

2011-03-27 @ 21:36:37
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: unicorn girl

tråkigt att det skulle bli så. sånt är ju alltid tråkigt oavsett hur det slutar & med vem, känslor är inget man ska leka med :/



något jag funderade över nu är... hur ser du på äktenskapet? marriage? med tanke på att du vill komma ifrån det mest stereotypiska du kan hitta så förvånar det mig att du vill gifta dig. bara nyfiken!



själv vill jag inte gifta mig, utan bara ha en fest/hyllning till min kärlek till den personen jag då kommer hålla den med. inte gifta mig, är inte det minsta religiös så det skulle kännas fel.



kram!

2011-03-28 @ 03:19:36
URL: http://unicornery.devote.se
Postat av: olivia

Va sa matilda när du pratade om den andra tjejen?? vem är hon????

2011-03-28 @ 08:58:05
Postat av: olivia

vem är den andra kvinnan berätta gärna mer dede!!

2011-03-28 @ 08:58:17
Postat av: T

Nästan varenda inlägg handlar ju om girlie och har gjort det de senaste månaderna.. Du skriver inte alls som du gjorde förut. Besviken!



Frågan är om du överhuvudtaget kommer hitta girlie någon gång, hur ska någon kunna leva upp till den bilden och vara så perfekt som du beskriver henne? Alla gör misstag. Ibland blir man trött!

2011-03-28 @ 12:30:48
Postat av: Clara

Kom ihåg att Girlie är en känsla, så känn efter denna gång lite mer D. Love and Light.c

2011-03-28 @ 18:17:17
URL: http://lightworkers.org
Postat av: D.Dede

Atous //



Tack, jag vet. Jag har mina perceptioner men det finns en hemlighet med bortom den som jag inte kan avslöja.



Älskar dina inlägg förövrigt.



Kärlek

/ - D.

2011-03-28 @ 20:31:02
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Shima //



Jag skrev bara sanningen, o ibland gör sanningen ont. Jag måste skriva vad mitt hjärta känner, annars är jag inte ärlig mot mig själv.



Kärlek

/ - D.

2011-03-28 @ 20:31:44
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Anonym //



Nej, du har fel. Jag har ingen förutbestämd bild. Oh jag har höga krav men för henne är de helt naturliga eftersom hon lever o andas i dem varje dag...hon är unik på de sättet..



Kärlek

/ - D.

2011-03-28 @ 20:33:51
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Missy //



Tack så mycket!



Kärlek

/- D.

2011-03-28 @ 20:34:13
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Olivia //



Kan inte avslöja så mycket mer om den andra kvinnan just nu. Men ska de senare.



Kärlek

/ - D.

2011-03-28 @ 20:34:48
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: D.Dede

T //



Ja, de blir mycket Girlie nu eftersom jag nyligen har haft ett uppbrott med Matilda.



Så självklart rensar jag mina känslor. Har du ingen förståelse för de alls?



Djupt? Läs de här inlägget igen så ser du hur mycket känslor det är i det. Det är svårt o förstå det jag går igenom.



Kärlek

/ - D.

2011-03-28 @ 20:36:25
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Unicorn //



Jag kommer förmodligen ha två bröllop, ett vanligt och sen ett på ett helt annat ställe, en annan värld.



Kärlek

/ - D.

2011-03-28 @ 20:37:32
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Nej tack:) haha hellre anonym

Hade bara lust att kommentera, men vet inte vad. Bara någon känsla utav att jag var tvungen haha:)

2011-03-29 @ 16:17:15
URL: http://drawings.devote.se
Postat av: -

Fråga: Har du tänkt hitta henne här på bloggen?

Kommer du känna igen henne från sina komentarer isåfall?

Tycker isåfall inte att du alls ska skriva om hur hon är och ska vara och tänka. Ny läsare så vet inte vad du skrivit om och hur du är,:) men du är smart märker jag. Men du har inte riktigt kommit till den nivån där man sammanfattar allt man, varenda minsta sak man hör och ser med det man redan vet. Med så sätt får man en helhet...Haha jag vet det kanske låter konstigt men du kommer till den nivån såsmåningom.

Åter till girlie, måste du se henne innan du vet att de e hon?

Är hennes utseende viktig?

Genom ditt sätt att beskriva henne målas det automatiskt en bild av henne inom mig och jag undrar, har du målat upp hur hon ser ut och kommer du på så sätt att veta att om det är just hon?

Det du söker är...hur ska jag beskriva det...sällsynt.

Du kommer att möta många tjejer på din väg som a helt enkelt lurar sig själva att det är dem hela texten handlar om, lurar sig själva och på så sätt tror på lögnen att det är just dem som är hon i dina texter. Men, du måste på så sätt hitta en lösning som bevisar för dig om det är lögn eller sanning. Har du det?

En annan viktig fråga är, är du religiös?

Tror du på gud?

Är du på den nivån då du tänker över..ja tillochmed varför en myra existerar och vad den kan påverka här i världen? Vad den har för koppling till människan? Varför människokroppen ser ut som den gör och liknar grönsakerna så mycket, och varför? Eller är du en sådan som väntar på att livets svar ska komma hem till dig och knacka på, levererat från vetenskapsmännen? Använder du den fantastiska sak som kallas för hjärnan i rätt sammanhang?Haha jag vet att det låter konstigt men det är så jag tänker iallafall.

Är det verkligen en slump att människan kom till och att livet egentligen inte har en mening?

Varför jorden, av alla andra planeter innehåller liv?

Vad är guds roll i det hela?

Tänker du på sådant eller är ditt liv endast baserat på ditt sökande.

Tror du inte att alla människor som föds, föds av någon mening?

Liksom finns människor bara för att leva livet, festa och sen dö?

Är din mening med livet enbart ditt sökande?

Har du aldrig tänkt på att du verkligen vill förändra världen, och vill bli något där du kan använda ditt hjärnas sätt att tänka samt instinkten för vad som är rätt och fel?

Har du aldrig försökt att väcka människor runt omkring dig med allvar? Och i så fall hur?

Jag vet i alla fall varför jag finns och är avsedd att göra, men vet du?



2011-03-30 @ 18:52:32
URL: http://drawings.devote.se
Postat av: -

Du säger att du kommer att känna igen henne, hur?

Det finns ingen lögn i kärlek bara så att du vet.

Men Matilda då?

Du blev väl tillsammans med henne för att du trodde att hon var girlie, men sedan visade sig att du hade fel.

Men du blev väl kär i henne?

Så du blir alltså kär i andra fastän dem inte är..ja som du beskriver henne..girlie.

Det bevisar alltså att du hade fel, finns inte risken då att du gör om felet?

2011-03-30 @ 18:58:21
URL: http://drawings.devote.se
Postat av: Anonym

Som sagt..solnedgångar..Har du nånsin tänkt på att samtidigt som du tittar så kollar kanske någon annan person, samtidigt och tänker på samma sak som dig? Alltså har du någonsin tänkt på ifall en person tänker på dig i exakt den här stunden/ögonblicket?

2011-03-30 @ 20:47:18

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: