Verklighet är enbart en perception skapat av elektroniska signaler.




Verkligheten är enbart perception.



Vad är verklighet?

Verklighet är elektroniska signaler i hjärnan. Det kallas perception och sitter i vårt bakhuvud. Det betyder att vår värld är enbart elektroniska signaler i vår hjärna och vår verkliga värld inte existerar utan enbart i vår perception. Som ni kan läsa här av forskare.

"Statements of some scientists posint that "man is an image, everything experienced is temporary and deceptive, and this univerise is a shadow", seems to be proven by science in ouy day".





20 minuter av ett klipp som kommer förändra din värld. Mindblowing stuff.

Vet du har långt din perception kan nå i världen runt dig?
Tror du att din medvetenhet kan uppdaga nya dimensioner utanför din omedelbara fysiska omgivning? Ett stort antal studier om extraordinär upplevelse och transformativ utövning visar, att vi kan förbättra vår synförmåga oändligt mycket, förfina vår hörsel, utveckla vår kapacitet att förnimma saker genom beröring, öka vår känsla för lukt förädla vår inre kroppsmedvetenhet och uppodla extrasensoriska färdigheter. Vi tror att de flesta av oss skymtar dessa förmågor då och då och vi anser att allihop kan utvecklas vidare.

Vissa vinprovare kan till exempel skilja på tusentals olika årgångar. Parfymexperter kan utskilja upp till trettiotusen dofter. Det finns ”tygkännare” som kan bedöma kvaliteten på tyger även om deras fingrar är täckta med vax.

Eftersom perception enbart är i vårat huvud betyder det att om du skulle se en fågel så ser du det i din perception - den fågeln finns egentligen inte där överhuvudtaget.

Vad är då verklighet? Denna värld har antika kulturer kallat en drömvärld och inte den verkliga världen.
Och i modern tid har det börjats bekräftat av forskare med.

Kärlek
Truly Yours
/ - D.
Postat av: Tina

Sjukt intressant :O OMG!!mer, skriv mer!:D

2011-01-13 @ 17:36:34
Postat av: Olivia

Fan va ja älskar dig Dede :D <3

2011-01-13 @ 21:04:39
URL: http://loveair.bilddagboken.se
Postat av: Olivia

<333

2011-01-13 @ 21:05:06
URL: http://loveair.bilddagboken.se
Postat av: Johan

Det här kallas perception of reality och tycker alla ska forska mer om det, väldigt intressant det D tar upp!



Kolla mer på www.vaken.se i "Paranormalt"

2011-01-13 @ 22:36:40
URL: http://vaken.se
Postat av: Johan

Kolla även in www.karlekochfred.se



Tar upp mycket paranormalt!

2011-01-13 @ 22:37:13
URL: http://vaken.se
Postat av: FRIDA

Tycker sånt här är sjukt spännande :) fan älskar din övernaturliga blogg! blivit galen i den, tittar in jäääääämt! :D

2011-01-13 @ 22:58:06
Postat av: Petra

ooj blev mållös de betyder att jag inte sitter här och allt omkring mig inte existerar ens utan bara i hjärnan? Det blev en väldig tankeställare...otroligt intressant!!

2011-01-14 @ 10:18:11
Postat av: Miss Bill

oh gud den filmen gav mig rysningar !

Fan va bra :)

2011-01-14 @ 12:34:17
URL: http://missbill.se
Postat av: Clara

Sånt här fascinerar mig mycket. Tack för att du delar med dig alla dina tankar och åsikter D. underbart!

2011-01-14 @ 12:41:13
URL: http://lightworkers.org
Postat av: D.Dede

Alla //



Sådär, nu är jag hemma.

Absolut, de kommer mera inom detta!



Kärlek

/ - D.

2011-01-14 @ 17:54:15
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: nina

det där var riktigt otäckt. betyder det att ingenting finns att man bara inbillar sig allt? finns inte jag? finns inte människorna runt omkring mig? vilken otrolig ensamhetskänsla det ger. men hur kommer det sig att om tex jag ser en fågel. hur kommer det sig att andra också ser fågeln? urch har gått och funderat på detta i flera dagar. det gör mig rädd

2011-01-18 @ 11:47:55

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: