D - Världens perception förändras av villkorslöshet.



Veckans text - Världens perception förändras av villkorslöshet.




Hey alla fina läsare! =D

Veckans text idag och de har varit en stor vecka nu när jag kommit hem från fotbollsmötet och vi får se vart jag spelar nästa säsong, inte klart än och jag har har massa planer. Festen igår var väldigt lugn, alla vet att jag inte dricker, de var en lugn tillställning och jag var hemma redan vid 22. Jag tycker om lugna hemmakvällar före festande =D  Alla vet med att mitt liv är så annorlunda eftersom jag inte enbart lever i samma värld som alla andra gör dagligen.  Men ibland känns de som att miljoner ord aldrig kan förklara  alla känslor jag vill flowa ut..




Ibland när jag skriver o flowar och försöker beskriva mitt liv
Känns de som inte orden räcker till för o förklara...
För hur förklarar man för någon att man bedriver sin tid...
I andra världar... långt från perception av det uppenbara...

Och i denna värld bevittnar man, svält, krig och död
O är förundrad hur folk kan vara passiva utan att agera...
Mitt mål är att hjälpa svaga, hemlösa, fattiga o alla liv i nöd
För jag vet att själar dör i krig där deras nära har massakerats...

Mitt hjärta har bara en dröm och det är förändring
Och jag kommer alltid kämpa tills mitt hjärta slutar slå...
Väcka varje passiv robotisk stereotyp västerlänning!
Som fastnat i en kapitalistisk materialisk värld utan mål...

Ett extraordinärt vokabulärt ordförråd har inget slut för rimmen i D
Är fylld av en själslig essiens med innovativa klara besked
Och pengar, bilar, kändiskap, jag behöver inget av de
Jag vill bara förändra världen och vara i fred...

Och ingenting kan stoppa oss från att förverkliga en dröm.
För det är en dröm vi alla har innerst inne i vårt hjärta...
Och vi förändrar världens perception byggt på systemets lögn...
När vi alla förstår innebörden av ordet älska...

Glöm aldrig de. Oövervinnerlig villkorslös kärlek är den starkaste kraften.

Kärlek
Truly Yours, and only yours.
/ - D.
Postat av: Taha

Oändlig kärlek är den enda sanningen, allt annat är illusion

2011-01-16 @ 06:32:24
Postat av: miss bill

Du är ett FENOMEN!! :)



Helt otroligt obeskrivlig Dede!!

2011-01-16 @ 08:59:15
URL: http://missbill.se
Postat av: miss bill

Du är ett FENOMEN!! :)



Helt otroligt obeskrivlig Dede!!

2011-01-16 @ 08:59:37
URL: http://missbill.se
Postat av: Anonym

<3

2011-01-16 @ 09:00:56
Postat av: olivia

Oh! du är så vaaacker min idol :D <3333



bästasDEE!!!!<3:D

2011-01-16 @ 13:19:34
URL: http://loveair.bilddagboken.se
Postat av: olivia

Oh! du är så vaaacker min idol :D <3333



bästasDEE!!!!<3:D

2011-01-16 @ 13:19:51
URL: http://loveair.bilddagboken.se
Postat av: Gina

OMG!



du är amazing:D kan du inte skriva mer om de övernaturliga, jag läser jämt den kategorin!

2011-01-16 @ 13:52:05
Postat av: Veronica

Du är en drömkille, men inte bara de utan en drömmänniska<3 beundrar dig så mycket.

2011-01-16 @ 13:52:56
Postat av: mirela

Så vacker att man börjar gråta, oh Dede <3 såå hiimla fin. Så himla vacker är duu.



Verkligen finasDe!

2011-01-16 @ 14:00:07
URL: http://mirelamode.blogg.se/
Postat av: mirela

Så vacker att man börjar gråta, oh Dede <3 såå hiimla fin. Så himla vacker är duu.



Verkligen finasDe!

2011-01-16 @ 14:00:21
URL: http://mirelamode.blogg.se/
Postat av: Johanna



enda sen jag var liten har jag alltid sagt att jag varit en ängel sänd från himlen för att skapa frid och glädje på jorden, jag var ett väldigt fantasifullt barn förstår du. från 6-12 års ålder slutade jag prata om det, det var ju pinsamt. när jag var 13 började jag "skoja" om det. Det var ju inget roligt, så jag slutade. på senare år har jag bara haft det i huvudet. Det är jobbigt att veta att man är menad för något men inte har någon aning om vad man ska göra för att nå målet: att förändra världen. Det känns så himla omöjligt, speciellt när det finns så många hemska människor på jorden.



innan trodde jag det var helt omöjligt, men du D. du fick mig att förstå att det är det.. men som (du) sagt, förändringar sker inte över en natt. inte såna här stora förändringar i alla fall. du fick mig oxå att börja tro mer på mitt "ängla"-jag, Indigobarn, Christal Child, Starchild, Lightworker. ja vad man nu ska kalla det. Du fick mig att förstå vad som gjorde att jag var så annorlunda jämtemot alla andra.



tack Dede, till dig och alla dina fina tester.

Du är min idol, haha, låter töntigt att säga så. men en sådan sanning kan jag inte hålla inne.

jag beundrar ditt självförtroende, ditt sätt att älska, så starkt. Att vara så målmedveten, och framförallt din skrivförmåga. Hur du kan fånga en i dina texter. Att läsa dem är som att komma in i min sagovärld och du är min bästa vän, som följer mig i mina äventyr. även fast jag inte känner dig, så känns det precis så.



Tack Dede, tack.

2011-01-23 @ 14:42:34

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: