Veckans text: The devils workshop.




Veckans text: The Devil's workshop.




The Devils Workshop...


Tankar i vinterkylan
. Han drar upp dragkedjan huttrande med iskalla frusna händer.

"Jag måste in i värmen..."


Han öppnar dörren hastigt. In på pressbyrån. Och blundar medan han intar värmen. Med stängda ögon drömmande som han infann sig i ett exotiskt varmt land långt bort från västvärldens klimat. Där sagor existerar.

Värmen sjunker in behagligt medan kylan sakta avtar. Han öppnar ögonen försiktigt och tar ett djupt andetag.

Vad är det han ser? En värld han inte önskar.
Han blickar bejakande runt sig och ser olika produkter av en sjuk västvärld.

"Herregud...det finns ingenting att äta här...och jag som är hungrig"




The Devils food (I Amerika kallas glukos och fruktos djävulens mat)

Överallt omkring sig ser han tillsatser, konserveringsmedel och e-nummer i all mat och i all dryck han tittar på. Varför? Jo för att livsmedelindustrin funkar profitvinnande. Hållbarheten ökar och ger vinst. Allt handlar om pengar. Hur konsumenten mår är sekundärt.

Och medan hungern fortfarande sitter i ser han köttet. Men han vill inte äta någon varelse. Hur kan man äta någon annan för att den varelsen är underst på näringskedjan och inte har samma intelligens som oss. Hur kan man äta något annat levande överhuvudtaget? Det känns så fel i hjärtat.

Jag vill äta naturlig mat.

Jag vill inte ha E-nummer som skadar min kropp som E621.
Inget glukos som lurar kroppen o äta mer trots att den är mätt!
Och lightprodukter kan ge cancer då de innehåller aspartam...
Jag stänger ögonen igen och drömmer mig bort till ett annat land.."






The devils world creates the devils products.

Blicken i hans ögon börjar bli tröstlös och sökandes efter någonting som kunde ge en ljusglimt av hopp. Den strävar febrilt. Men utan gehör från omvärlden.

Sjuka västvärld. Tidningar med halvnakna tjejer på omslagstidningar som är styrda att bli sexobjekt pga en kapitalistisk värld som utnyttjar dem. Och det är så västvärlden fungerar. Pengar styr och manipulerade drömmar gör att man förlorar sig själv och kan äga andra människor. 

"Pengar är roten till allt ont och den styr världen idag...
Många har blivit manipulerade att de inte förstår ens vägen de tar...
Rikedomar och skönhet har blivit behov att fylla, men ändå blir alla bittra o tomma...
Empati och kärlek kan inte dö men människors girighet kan göra dem blinda och onda"


Det måste sluta. Det går aldrig att fylla sin själsliga essens med kapitalistiska o materialistiska behov.

För det känns som en karusell som går i en hiskelig fart. Och medan hela omvärlden snurrar kring honom skulle de få gemene man och kvinna att känna sig fullständigt yr och svimfärdig.

Oh han andas tungt medan blicken blir ännu mer förtvivlad...




The devils slaves.

Politiker. Mutor. Klassgap. Överklass. Underklass.Krig. Vinstdrivande företag. VD med avgångsvederlag. Kungafamiljen. Ensamstående mamma i en sliten lya med minimuminkomst. Vem vill bli miljonär. Manipulerade drömmar om rikedom. Hus. Villa. Vovve. Volvo. Karriär. Pengar. Pengar. Pengar. TV. Media. Ideal. Manipulation. Västvärlden. 26000 barn svälter ihjäl varje dag. Men folk behöver. Manikyr. Hälsa. Skönhet. Mode. Kläder. Tillverkat av barn. Slavlöner. Vakna. Någon. Hjälp. Ser Ingen?

Allt man ser överallt är en produkt eller ett innehåll av en sjuk västvärld.

"Västvärlden fortsätter producera skit och man blir äcklad av de som sker
Jag vill nästan ruska till någon jag inte känner och berätta vad jag ser...
För jag kan inte vara ensam om att känna denna västvärlds ångestkänsla...
Som ständigt jagar mig varje gång jag lägger mig och somnar ensam"

Hans blick talar sanningen utan ord. Och han lämnar pressbyrån med varmare händer men med en djup sorgsen känsla och sönderfrusen själ i denna västvärlds vinterkyla.




Vi har blivit systematiska robotar i ett sjukt system och ifall vi inte vaknar och säger sanningen kan inte världen förändras.

Det är viktigt att kritisera normsahället om samhället ska förändras. Så länge vi har stereotypa roller och upprätthåller vårt kapitalistiska samhälle som systematiska materialistiska robotar så kommer inte samhället förändras. Därför måste vi höja rösten i slutet av denna tid.

This is the devils workshop. Men aldrig mer. För den ska förändras. För alltid.

Kärlek
/ -  D.

Postat av: anna

TACK TACK TACK ! Har väntat länge på det här och du har INTE gjort mig besviken <3<3

2011-02-20 @ 00:10:26
Postat av: sandra

De här var så jävla sant!!!! Tack D!

2011-02-20 @ 08:59:33
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: FRIDA

Håller med! De är nästan kusligt när man ser olika affärer och allt vad de innehåller, bara sjuka grejer för kroppen!

2011-02-20 @ 11:42:54
Postat av: Hoosse

bror, du är grymmast ! big up man!

2011-02-20 @ 12:43:27
Postat av: olivia

SÅÅ JÄVLA BRA!!!!! <3

2011-02-20 @ 14:55:40
URL: http://loveair.bilddagboken.se
Postat av: olivia

SÅÅ JÄVLA BRA!!!!! <3

2011-02-20 @ 14:55:43
URL: http://loveair.bilddagboken.se
Postat av: Anneli Mossberg

Behövs mer människor som dig, tack för en underbar läsning.

2011-02-20 @ 16:18:52
Postat av: mirela

Älskar dina texter och ord. Det är sånt här som alla borde ta del av, du borde bli president D :)

Tänk om alla tänkte som dig då skulle världen förändras, tack för att du finns.

2011-02-20 @ 16:47:57
URL: http://mirelamode.blogg.se/
Postat av: mirela

Älskar dina texter och ord. Det är sånt här som alla borde ta del av, du borde bli president D :)

Tänk om alla tänkte som dig då skulle världen förändras, tack för att du finns.

2011-02-20 @ 16:48:00
URL: http://mirelamode.blogg.se/
Postat av: Petra

Tack tack tack för att du säger orden!

2011-02-20 @ 17:45:54
Postat av: Petra

Tack tack tack för att du säger orden!

2011-02-20 @ 17:46:10
Postat av: Anonym

<3

2011-02-20 @ 19:19:55
Postat av: Miss Bill

De är sånt här som gör att jag beundrar dig mer o mer...du är har helt OTROLIGA TANKAR!!! :)



Helt otrolig är du :) va är du dede? du kan inte vara mänsklig :D Het SAGOLIK!

2011-02-20 @ 19:21:16
URL: http://missbill.se
Postat av: Miss Bill

oj mena helt sagolik :) fast du är het me haha! kram!

2011-02-20 @ 19:21:40
URL: http://missbill.se
Postat av: seilon

Yo Dede!



Du skriver bra som vanligt :)



Ville bara göra en heads up till dig rörande köttet. Växter är medvetna också, allting är skapat ur medvetande/intelligens. Så att äta en växt är inte bättre än att kött med hänsyn till varelsen som gett sin energi åt växten eller köttet.



Allt är levande. Jag äter med respekt och tackar alltid växten eller köttet för att det livnärar min kropp.



Jag tackar också moder jord för att hon livnärar mig och jag tackar alla som är inblandade i att ge mig maten som livnärar mig.



Så, ät med respekt, men ät inte mindre kött för vegetarisk mat är samma sak (allting är levande, frukter, växter osv). De har till och med mindre att säga till om än ett djur då de inte ens har sinnen utan bara sitter där..



Kärlek!

- seilon

2011-02-21 @ 18:35:59
URL: http://www.seilon.org
Postat av: frida

jag vill bara säga att du och din blogg har förändrat mitt liv, jag är en helt annan människa en va jag var innan jag börja läsa den..Det är så svårt att förklara men jag läste den och i den stunden började jag tänka annorlunda, jag har blivit en bättre och lite lyckligare människa! och det tackar jag dig för! <3

2011-02-26 @ 14:23:21
Postat av: D.Dede

Seilon //



Hey bro! Absolut, växter har med det men gud skapade oss för o äta med och de är skillnad på medveten intelligens, då de finns olika intelligenser. Vi måste äta för o leva o dricka för o leva :) men jag förstår dig vännen.



Kärlek

/ - D.

2011-02-26 @ 21:54:27
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Frida //



Tack så mycket, sånt glädjer mig.



Kärlek

/ - D.

2011-02-26 @ 21:55:23
URL: http://dedeprivat.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: