Veckans kommentar och veckans film.


Veckans kommentar: Jenny






Hey Jenny!
Först av allt är det väldigt starkt o skriva vad du gått igenom med familjeproblematik, vänner som tryckt ner dig och misshandel. Och du har visat dig ännu starkare att utbildat dig med i just stärkande självkänsla och mental träning. Jag tycker absolut du kan erbjuda att jobba för kvinnojouren om du har ledig tid för det. Du är en ung stark kvinna med livserfarenhet som har mycket att erbjuda omvärlden. Kör så de ryker gumman! =D Kärlek / - D.



Veckans händelser



Skrämmande saker händer just nu.

En overklig dag idag. Mycket som vanligt i mitt liv, och jag har hittat nånting jag sökt efter. Men jag är inte där än riktigt. Känns som jag har så mycket och berätta att jag får skriva ett öppet brev i morgon. Brukar göra de ibland till alla mina läsare och de finns i "Allt om D.Dede" kategorin.

Öppet brev om verkligen skrämmande saker som händer...

Kärlek
/ -  D.



Veckans film: Inception


"Handlingen kretsar kring två män som arbetar med att bryta sig in i människors drömmar för att därigenom få deras undermedvetna att avslöja hemligheter. En dag får de i uppdrag att istället få en mäktig affärsman att agera på ett visst sätt genom att påverka honom i en dröm.

En enkel idé kan vara ovärderlig eller livsfarlig i en framtid där brotten begås i den mänskliga hjärnan. Dom Cobb har en unik förmåga att stjäla information direkt från källan, när hans offer är som mest sårbara - i drömmen."



Dede betyg: 
Det här var en helt fantastisk film som tar upp lite av det jag tagit upp om perception och verklighet. Vad är verklighet? Det vi upplever genom 5 sinnen? Som bara är elektroniska signaler till hjärnan?
Tex när du tittar på dataskärmen just nu är det ett konstaterat faktum att det bara är våglängder, rörelse och energi. Då kan man fråga sig vad och hur existens uppkommer, och vad som är verkligt?

Är detta verkligt att du läser dessa ord nu?

Kärlek
/ -  D.
Postat av: FRIDA

Gud va vacker veckans kommentar :)

2011-02-21 @ 23:09:54
Postat av: Anonym

älskar den filmen!!

2011-02-22 @ 09:44:23
Postat av: Petra

Ibland blir jag så tacksam av att veta att du bara finns d :)

2011-02-22 @ 14:23:34
Postat av: Anonym

Hur länge har du och matilda varit ihop?

2011-02-22 @ 16:06:31
Postat av: olivia

gud va ja beundrar dig dede :) du är min idol!!

2011-02-22 @ 17:37:52
URL: http://loveair.bilddagboken.se
Postat av: olivia

gud va ja beundrar dig dede :) du är min idol!!

2011-02-22 @ 17:38:00
URL: http://loveair.bilddagboken.se
Postat av: olivia

<33

2011-02-22 @ 17:38:17
Postat av: mer

kan du skriva mer om percäption och sånt:P har fastnat i det nu och vill läsa mer om sånt

2011-02-22 @ 18:56:20
Postat av: Anonym

Inception rockar!!

2011-02-22 @ 19:00:44
Postat av: Miss Bill

så himla stark veckans kommentar!!



jättefint svar med!! hoppas de ordnar sig för Jenny. Jättestarkt!! håller tummarna!

2011-02-22 @ 19:02:07
URL: http://missbill.se
Postat av: Miss Bill

så himla stark veckans kommentar!!



jättefint svar med!! hoppas de ordnar sig för Jenny. Jättestarkt!! håller tummarna!

2011-02-22 @ 19:02:09
URL: http://missbill.se
Postat av: Jenny

Hej igen Dede! :) Oj vad roligt att jag blev veckans kommentar, det hade jag inte väntat mig :) :) Och tack för ditt svar, det behövdes från någon som du :)!

2011-02-23 @ 21:55:13
Postat av: Iza

Känns bra att du finns kvar dede. Har inte hälsat på här på ett tag. Men livet har väll blivit lite komplicerat nu antar jag. Så jag skulle bara kolla om du fanns kvar på den här bloggen. För man känner sig alltid lite starkare och lite modigare efter att ha läst det du skriver här. Så sluta aldrig. Världen behöver dig!

2011-02-23 @ 21:58:40
URL: http://izatown.blogg.se/
Postat av: Sara

Hejsan, tänkte bara slänga in en liten kommentar å meddela att ja också har sett den filmen, helt sjukt bra! Älskar den.

Kram

/ Sara

2011-03-11 @ 18:33:15
URL: http://sarazblogg.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: