Därför kan man aldrig döda såraDe lejon.





Därför kan man aldrig döda såraDe lejon.






Kärlek.

Krig.

Tårar.

Därför kan man aldrig döda sårade lejon.

Orden viskas känsligt ut från läpparna medan han blundar hårt och dunkar näven kraftigt i väggen. Varje slag ekar ut en enorm smärta och tröstlöshet i en salig blandning medan hans hjärta går i högvarv.
Känslor. Tankar. Minnen.

När de funnit sitt fäste och sått sitt frö är det nästintill omöjligt att få dem att lämna. Trots all vilja i världen så är sinnet ett av de starkaste vapnen i världen. Och även fast man ber om att det ska sluta är dualistiska och universiella lagar systematiskt matematiskt fulländade. Men hans hjärta ska besegra det.

För det sägs. Att i alla sagor, myter och olika perceptionella verkligheter är allting tillåtet. Framför allt i kärlek och krig. Och i hans tårar föds nånting obeskrivligt och oövervinnerligt som inte kan mätas med jordiska mått.

En urenergi som aldrig kan stoppas. Men inte många förstår vad den är gjord av. Inte många förstår hemligheten av den. Inte många vet hur man når den. Och inte många vet vad den kan göra med en.

För känslan går inte att beskriva. Den är obeskrivbar. Man vill kategorisera känslan. Men inga jordiska ord räcker till hur gärna man än vill berätta det. Kanske i ett annat språk, i en annan tid, i en annan värld som bortgår från vårt jordiska förstånd av vad allting är, kanske vi en dag kan förstå de.

Men just nu befinner han sig i en dunkel djungel. Som ett sårat lejon. Där savannens skickligaste skyttar och prisjägare kan känna och se blodspåren han lämnar efter sig efter att ha träffat honom med två kulor.

Han har blivit skjuten i benet så att han inte kan springa mot sitt mål. 
Han har blivit skjuten i hjärtat så att att kroppen ska domna bort.

Och de jagar honom natt och dag. Till solen går upp. Tills solen går ner.

Men vad de inte förstår är att han är inte fysisk. Hans urenergi är inte fysisk. Hans vilja är inte heller den fysisk. Den är själslig.

Och man ska inte skjuta på sårade lejon. För de kämpar som modigast när de är sårat.
Nej man ska inte skjuta på sårade lejon. När man inte vet vad smärtan försakat dem.

Och de här lejonet kan dö fysiskt men essensen är odödlig.

O det här lejonet kan.... aldrig...sluta kämpa... för oövervinnerlig kärlek...

Kärlek.

Krig.

Tårar.

Därför kan man aldrig döda sårade lejon.


Kärlek
Truly Yours...
/ - D.


Nu är jag ett sårat lejon, men jag vet att oavsett hur många prisjägare som skjuter mot mig kan jag aldrig sluta kämpa. De kan träffa mig 1000 gånger men jag tänker besegra dem, och först då kan jag dö.
Postat av: kanskegirlie

<3

2011-04-06 @ 18:14:30
Postat av: elina

Så himla vackert Dede även om de är sorgligt.

2011-04-06 @ 19:23:05
URL: http://elinapettersson.bilddagboken.se
Postat av: elina

Så himla vackert Dede även om de är sorgligt.

2011-04-06 @ 19:23:08
URL: http://elinapettersson.bilddagboken.se
Postat av: Rainbow

magiskt..

2011-04-06 @ 20:07:20
URL: http://www.theosera.com/
Postat av: juulia 97

vem är de som jagar dig dedee?<3

2011-04-06 @ 20:21:49
Postat av: [email protected]

Du beskriver att själen är odödlig, jag finner inte rätt ord för att berömma din poesi och din urenergi, men du ge mig hopp och inspiration för att "resa mig upp" när jag också blir skjuten

2011-04-06 @ 20:58:56
Postat av: sandra

vacker d..

2011-04-06 @ 21:39:28
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: Anonym

dede är du ihop med madde nu??

2011-04-06 @ 21:39:54
Postat av: fråga

eller vem är den skriven om är de matilda??<33

2011-04-06 @ 21:40:22
Postat av: Miss Bill

Vackert Dede vännen! Fortsätt kämpa!

2011-04-06 @ 21:47:17
URL: http://missbill.se
Postat av: Thi

Jag saknar dig daniel. Kääämpa! love you

2011-04-10 @ 19:14:39

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: