Skeppsbruten på Sorgens Hav.




D är snart borta. Skeppsbruten på Sorgens Hav.






Har du nånsin känt...

Som om...

Ingen i världen kan se vad du går igenom?

Det gör jag.

Jag vet om att jag blivit en förebild för många. Och hjälpt många, väckt många.
Men jag har alltid sagt sen dag 1 att jag inte vill ha nånting från er för det. Jag vill verkligen inte ha nånting.

Helst av allt. Vill jag förändra världen. Och sen får vara i fred.
Och jag har tänkt på det många gånger varför jag vill vara i fred. För jag är hjärtkrossad.

Ja. Mitt hjärta är krossat. Så hur kan det fortfarande slå?

Hur kan jag fortfande leva?


Att förlora 4 föräldrar och ge upp sin livs kärlek och lämna allt...

Att välja bort allt i den materialistiska västvärlden...

Att förvandlas...

Hur kan hjärtat fortfarande slå?


För det händer saker i mitt liv nu som skapar förändring. Det känns som jag bryter helt med västvärlden.  För jag orkar inte med min stereotyp. Varje gång nu efter fotbollsmatcherna vill jag slänga iväg mig lagkaptensbindeln och bara åka iväg nu. Säsongen är snart slut doh.

Alla vet att jag kommer åka i väg snart. På ett otroligt äventyr för att hitta mytiska Shamballa. Och det som är sorgligt är att varje sak jag haft här slits ifrån mig, medvetet och omedvetet. Jag håller på att försvinna helt härifrån och det känns som hjärtat slits itu. För samtidigt älskar jag ju alla de som funnits runt mig.

Men jag platsar inte i denna värld. Jag behöver ett annat ställe och vara på. Det är därför jag åker. Och jag måste våga.

Samtidigt skulle jag kunna skratta och vara lycklig
på låtsas i denna västerländska värld. 

Ta alla pengar från banken, ut och roa mig på krogen, ha 10 tjejer i min famn och ha en stereotyp roll i västerländska samhället.


Men det gör mig aldrig lycklig.

Det är inte mitt hjärta. Inte jag. Inte D. Jag behöver göra ett annat val.

Så jag säger nej tack. Till allt västvärlden har ett erbjuda.



Och till mamma?
Hur kunde du såra mig så oerhört mycket. Allt jag nånsin ville ha var kärlek och förståelse för mina val i livet?

Varför förstår inte du och alla andra? Nu har vi haft diskussioner i flera dagar och det har blivit uppbrott och upprivet bland så många band just nu. Och jag är ledsen, men jag kommer åka.

Alla måste förstå De.

Att mitt hjärta aldrig kan bli lyckligt när andra är olyckliga.
Att jag inte orkar med västvärlden och alla stereotypa egocentriska saker vi gör.

Västvärlden skrattar och njuter av livet, äter gott, tak över huvuet, sköna sängar och tittar på TV.

Medan andra inte får nånting i livet just nu!


Jag orkar inte leva med de egoistiska robotiska människorna.

Jag orkar inte med någon av er nu som inte förstår och som sårar mig.

Mitt hjärta är redan sårat och krossat? Det går inte o krossa det mer än ni gjort.

Jag är otroligt ledsen över det som hänt och det jag fått gått igenom.



Men jag kommer bli starkare. För jag vet att glöden i mitt hjärta aldrig kan släckas.

Den övernaturliga gåvan jag fick av mina riktiga föräldrar. Och kanske jag ändå får träffa dem för första gången snart. Vem vet om jag har en bror eller syster med?


Och det är väl så här riktiga sagor börjar...

Att man måste gå igenom otroliga saker...

För i mitt hjärta brinner en revolution...

Och jag är en Revolutionär...

Låt mig få gå...

Släpp mig...

Jag kommer tillbaka en vacker dag...

Och jag ser fram i mot att bli lycklig en vacker dag...
Just nu är det något mitt hjärta inte kan bli...

Jag vill inte ha västvärlden...och jag vill inte ha nånting av dig...
Jag vill bara förändra världen...

Och sen få vara i fred...

För jag är hjärtkrossad...

Men ingen kan nånsin släcka glöden...i mitt bröst...

Jag blir starkare för varje dag även när mitt hjärta är krossat...

Och ett lejon kämpar som modigast och starkast när de är sårat...

Jag måste gå snart...

Men lita på att jag kommer tillbaka...

För de vet inte vad D är.


Kärlek
/ - D.

Postat av: Fiia

;/ tyvärr kan jag inte gör något...

asså din tjej, den rör nog många, iaf mig. För jag vet hur de är att ingen förstår en och ser vad man går igenom. Men mitt sånt är inte över än.. bara blir värre! Iaf, hoppas verkligen du stannar kvar och bloggar. Och ha kul på ditt äventyr ;).



Du fråga om jag mår bra.. ? nej inte så jätte.. menmen! Måste tänka positivt.



kraaamar.

2010-09-08 @ 22:47:36
URL: http://cutis.blogg.se/
Postat av: selma 1998

DU ÄR BÄST DEDE!!! :)



stå på dig!!

2010-09-08 @ 23:35:54
Postat av: anna

<3

2010-09-09 @ 09:17:23
Postat av: emma

Sitter här och gråter till dina texter :'(



Du är underbar, har nog aldrig stött på någon med lika stort HJÄRTA och vilja förändra världen.



Du är den finaste mannen D! En riktig revolutionär <3

2010-09-09 @ 10:05:45
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: sandra

ingen kan stoppa D, remember?



LOVE!!<3

2010-09-09 @ 11:11:12
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: sandra

ingen kan stoppa D, remember?



LOVE!!<3

2010-09-09 @ 11:11:20
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: victoria

Förlåt D, men det här var verkligen jättevackert!!

även om de är sorgligt så är de otroligt vackert.

2010-09-09 @ 12:51:35
URL: http://vzena.bilddagboken.se
Postat av: kanskegirlie

Försvinn aldrig vackrasde <3

2010-09-09 @ 13:44:29
Postat av: kanskegirlie

isåfall kom tillbaka snabbt <3 du är den finasde i världen

2010-09-09 @ 13:45:02
Postat av: mirela

Man börjar gråta för de är så vackert&sorgligt..



Du är fullkomligt unik :) önskar verkligen varje kille var som du!<3

2010-09-09 @ 15:05:58
URL: http://mirelamode.blogg.se/
Postat av: atousa

Så som du vill se alla lyckliga vill vi se dig lycklig. Hoppas du hittar det du söker.

Du är värd att beundras. Va inte ledsen, dina närmsta är nog bara oroliga för dig. Jag vet hur det känns att vara missförstådd, och det började dagen du ändrade mitt tankesätt. En dag kommer du bli SÅ lycklig, och då kommer allt det här vara värt det :D

2010-09-09 @ 17:26:54
Postat av: Anonym

Can't u have like self-confidence as a subject to talk bout some day? Would be awesome...

2010-09-09 @ 22:39:05
Postat av: D.Dede

Anonymous //



Yes, I have a couple of self-confidence boost blogs! Check out "Kärlek&Tips". Självförtroende.



Kärlek

/ - D.

2010-09-09 @ 23:27:58
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Anonym

I mean like...if u do a submission only bout self-confidence. So that u can give ur readers advices and tell us what u do to make ur self-confidence grow...U feel me? xD

2010-09-10 @ 12:58:03
Postat av: Anonym

And...could you have a submission in english, maybe? I mean...since I don't understand every swedish word. And, your swedish readers could also learn stuff from reading in english. Do you see any importance in what I say?

2010-09-10 @ 13:04:08
Postat av: D.Dede

I will try to get a translator and touch the subject more to built and feel confidence. I will give you my best advices on it!



Love

/ - D.Dede

2010-09-10 @ 19:10:41
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Anonym

Thas cool!! Thanks mann. Appreciate it!

Stay strong, and God bless!

xoxo

2010-09-10 @ 22:10:44
Postat av: N*

du skriver bra och du får ut mycket i dina texter.. genom att läsa en av texterna får jag 100 tankar du kan få en och bli förvirrad och det är sånt som gillas att man inte riktigt vet vad du menar men ändå vet.. hur gammal är du egentligen??

2010-09-18 @ 09:50:04
URL: http://blacklovee.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: