Kan man se och få besök av människor efter de är döda?








Kan man se den man älskar även fast personen är död?




Kan man se någon man älskar efter att den gått bort?

Fenomenet kallas änkesorg. Och har du drabbats av det är du verkligen inte ensam. Över 80 procent har gjort det enligt nya studier.

Enligt en undersökning av psykologen Agneta Grimby på Sahlgrenska universitetssjukhuset i Göteborg upplever 82 procent av nyblivna änkor och änkemän att den döda är närvarande

Det här kan ta ny fart av vårt synsätt på döden och vad som händer med våra nära och kära när de går över till andra sidan.

Hur kan vi se någon som är död?
Är det ett bevis för att döden inte är slutet? Eller är det hallucinationer? Det beror verkligen på vilka preferensram man har då upplevelsen är subjektiv. Det räcker med att ett av alla fall stämmer så är det bevisat. Och att så många upplever fenoment gör att debatten bör tas på stort allvar och undersökas på djupet.


Skriv gärna om du upplevt eller hört någon som upplevt eller dina tankar kring det!

Själv har jag hört mycket om människor som sett sin mot/far gått bort, eller sin man/hustru (änkesorg), och även de som förlorat djur har sett dem efteråt de dött.

Vad är dina tankar om detta?
I morrn kommer även film om detta!

Kärlek
/ - D.



Postat av: hanna

Har varit med om det när min hund jojo dog..det var väldigt känslomässigt men jag såg honom ungefär 3 dagar efter då han gick som vanligt sin runda och jag blev helt förbluffad för jag låg chockad i sängen och trodde inte mina ögon! De var äkta för mig! Så jag tror på det.

2010-09-15 @ 10:30:53
Postat av: carro

Du är magi :) älskar din blogg!!

2010-09-15 @ 11:17:01
URL: http://carrostyle.blogg.se/
Postat av: Dessie

äntligen en blogg jag gillar som är i min smak :)

2010-09-15 @ 12:24:23
Postat av: emma

Jag tror man kan det, har hört flera vänner som sagt det med!

2010-09-15 @ 13:09:43
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: emma

Jag tror man kan det, har hört flera vänner som sagt det med!

2010-09-15 @ 13:11:46
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: Anonym

Det här hände min mamma för ett tag sen när hon berättade när hennes mormor gått bort och då kände hon att det var någon i hennes rum..de var riktigt obehagligt men efter ett tag så vänjde vi oss vid det och förstår att det bara är mormor som är och "hälsar på".



2010-09-15 @ 13:50:25
Postat av: missbill

Grymt intressant inte hört nått om det här men det låter spännande :))

2010-09-15 @ 14:24:17
URL: http://missbill.se
Postat av: kanskegirlie

kan girlie se döda?

2010-09-15 @ 15:14:51
Postat av: kanskegirlie

eller har hon andra förmågor? är hon synsk?

2010-09-15 @ 15:15:28
Postat av: Fiia

Den serien är bra ;D .

2010-09-15 @ 17:33:19
URL: http://cutis.blogg.se/
Postat av: Madde

När jag var 11 gick min morfar bort, han stod mig väldigt nära. Efter ett par år, när jag var 13-14 så började jag må väldigt dåligt, psykiskt. Så när jag låg och grät på nätterna i hemlighet så känner jag att någon tar tag i min axel, så som morfar alltid brukade göra. Jag vänder mig om och där är ingen. Han gjorde alltid så, tog tag i min axel och sa till mig att allt skulle bli bra när han levde.



Det var aldrig någon känsla av obehag för jag visste direkt, det är morfar som är här och vill att jag ska må bra. Detta var nu 6-7 år sedan det började. Och varje gång jag är deprimerad eller nere och ligger och gråter på nätterna känner jag denna hand på min axel som vill säga att allt kommer bli bra. Det är och har varit en stor tröst för mig under alla år.



oj vad långt det blev. Ha det bra D. Det är lätt att lätta på hjärtat i din blogg. =) tack för att du finns.

2010-09-15 @ 22:51:42
URL: http://sotsuracitroner.blogg.se/
Postat av: Cissi

När jag var liten upplevde jag mycket sånt men blivit skillnad sen, kan du svara på dee?

2010-09-16 @ 09:22:13
Postat av: felicia

hm, min pappa dog när jag var nio och sen dess har jag alltid känt någon slags närvaro. i börjar fick jag till och med panik och ville bort från den där känslan. nu, några år senare har jag fått veta av ett medium att vi faktiskt har en kvinna som går omkring här och som vakar över oss. jag är inte rädd längre, snarare tacksam över det.



sedan berättade mediet att min pappa även brukar komma hit och se hur det är med oss.

anledningen till att jag ens tror på det här mediet är för att hon berättade många, många saker som hon omöjligt kunde veta. t.ex hur min pappa dog, hur han såg/ser ut o.s.v.



något annat kul är att jag ofta hör konstiga ljud i mitt rum, när jag är helt ensam. förut blev jag rädd av det också, men nu hyssjar jag istället, och då försvinner det direkt haha.

2010-09-16 @ 11:40:10
URL: http://rickytickytoc.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag försökte inte hacka på dig om det var det du menade.

2010-09-16 @ 19:13:47
URL: http://yellowmonkii.blogg.se/
Postat av: kia

WOW!!!:D

2010-09-16 @ 21:57:11
Postat av: kia

WOW!!!:D

2010-09-16 @ 21:57:34
Postat av: Elin

Jag har både sett,hört&känt andar så jag tror absolut på sånt här! Varenda gång det händer så blir jag aldrig rädd utan lugn. Men det är olika hur ofta jag ser,hör eller känner dom, ibland är det ofta & ibland kan det gå en längre tid innan jag ser,hör eller känner dom.

2010-09-18 @ 12:58:10
Postat av: D.Dede

Alla som kan förnimma eller upplevt paranormala händelser, fortsätt utveckla erat inre och era förmågor.



Kärlek

/ - D.Dede

2010-09-20 @ 08:46:17
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ja, det är spännande sånt där =).

Däremot så undrar jag lite iaf, varför djuren alltid tycker det är obehagligt att t.ex vistas på kyrkogårdar osv, om det nu är döda människor. Och en annan tanke är då att vissa "andar" kanske inte alls är spöken efter döda människor, utan någonting annat, som vi inte vet om!

2010-10-14 @ 19:42:04
URL: http://fashionmonkie.blogg.se/
Postat av: becca

jag tror det finns ngt i mitt hus, men kan inte säga vem/vad det är. finns ett ställe i mitt hus som jag tycker är obehaligt att vara i, och det är folk som sagt samma fast jag inte sagt ngt om det. tror det är flickan som bodde här innan som hade downs och var mobbad. är dock inte säker. hade varit kul å veta. för jag känner ofta närvaro i huset fast jag är själv. lite läskigt

2011-12-29 @ 22:09:49
URL: http://myprecious.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: