Veckans text: Dede höjer rösten om överfallen.



Veckans text: Dede höjer rösten om överfallen.




Heyoo alla...

Jag skrev den här med tanke på de senaste händelserna...

Det är snart 2011 och ändå lever vi en så sjukt sexistiskt primitiv värld där man kan förnedra och utsätta någon för psykiska mord som våldtäkter är. Och det händer inte bara i Sverige utan i andra länder är det även ett vapen för krigsföring! Sjukt!

Vi måste få slut på vår sexistiska sjuka värld en gång för alla och förändra den.

Jag orkar verkligen inte med mer krig, våldtäkter, mord m.m.

Vår generation måste förändra det nu...

Det måste få ett slut...



Det går inte att undvika att höra det, nyheterna om det hörs o syns överallt
"I natt i Örebro skedde en våldtäkt som är kopplad till förra veckans överfall"
Och nu är gärningsmannen bakom galler, gripen och häktad
O precis om alla andra känner jag mig förbannad och äcklad

Även om jag skulle kunna strypa honom med mina bara händer i natt
Måste vi se bakgrunden till händelserna och hur folket tänker om allt
Vi måste ställa rätt frågor: Varför skapar vårt samhälle våldtäktsmän?
Är det för att vi döljer problematiken och inte har någon åldergräns?

För unga människor matas med sexism genom media och internet
Kritisera hur vi manipuleras det är min idé och mitt koncept
Patriarkatet styr och så länge porr är en miljardindustri...
Kommer män alltid ha en snedriven syn på nakna kvinnor han ser alla bilagor i!

Politiker agerar inte ens med krafttag även fast våldtäkt är ett psykiskt mord
Men vi kan förändra vårt system så länge tillräckligt många människor bryr sig nog
Om allt som händer - därför skriver jag mina känslor och vad jag tycker i ord
Vi måste agera  - för varje kvinna därute är min syster, mitt blod!


Höj rösten!

Sjuka unga människor som har blivit helt förstörda av systemet...
Generation fucked up. Men vi måste se längre än att bara hata de som begår brotten. Vilka skapa dem?

Vårt system. Så det är systemet som måste ändras om vi ska gå till roten med allt.
Vårt patriakaliska illuminati samhällsystem byggt på överflöd av sjuk sexism.
Den är överallt.

O så länge människor tjänar pengar på det kommer de inte stoppas av politiker...

Därför måste vi, du och jag, o resten av folket höja rösten om vi ska få stopp på överfallen.


Kärlek
/ - D.

Läs även Dedes till alla världens kvinnor här >> Till alla världens kvinnor
Postat av: sanna

BÄST ÅSIKTER I LANET HAR DU ! <3

2010-10-17 @ 09:08:53
URL: http://santalopez.bilddagboken.se
Postat av: Anonym

BÄST ÅSIKTER I LANET HAR DU ! <3

2010-10-17 @ 09:08:59
Postat av: Olivia

Så jäkla bra Dede!!!:)

2010-10-17 @ 13:27:35
Postat av: emma

Du är beundransvärd Dede! :)



massa kramar till dig!!

2010-10-17 @ 17:43:35
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: Jonna

Skitbra skrivet Dede!!:)

2010-10-17 @ 19:01:01
Postat av: kanskegirlie

gilla

2010-10-17 @ 19:03:28
Postat av: kanskegirlie

jag mena älska :D

2010-10-17 @ 19:03:47
Postat av: kanskegirlie

<333333333333333333333333333333333333333

2010-10-17 @ 19:04:03
Postat av: Miss Bill

Tack för att de finns kloka människor kvar! <33



SÅ JÄKLA SANN TEXT DEDE!!!

2010-10-17 @ 20:18:44
URL: http://missbill.se
Postat av: Miss Bill

Tack för att de finns kloka människor kvar! <33



SÅ JÄKLA SANN TEXT DEDE!!!

2010-10-17 @ 20:19:00
URL: http://missbill.se
Postat av: sandra

Så länge de finns killar som du så finns de hopp :)



DU ÄR BÄST DEDE!!



Dina åsikter borde alla ha! :) Hoppas de skulle finnas mer killar som tänker som dig!

2010-10-17 @ 20:46:12
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: sanna

Jag har nog aldrig läst en kille som har så himla bra tankar och åsikter...



Go Dede!

2010-10-17 @ 20:47:45
URL: http://santalopez.bilddagboken.se
Postat av: sanna

Jag har nog aldrig läst en kille som har så himla bra tankar och åsikter...



Go Dede!

2010-10-17 @ 20:48:37
URL: http://santalopez.bilddagboken.se
Postat av: sanna

<3

2010-10-17 @ 20:49:18
URL: http://santalopez.bilddagboken.se
Postat av: ,MADDE

Så jävla bra



och så jävla rätt!!!

2010-10-17 @ 20:49:57
Postat av: clara

Så sant o så rätt :)



älskar dina åsikter, du borde vara PRESIDENT!



bäst åsikter i världen har du D!

2010-10-17 @ 21:05:12
URL: http://lightworkers.org
Postat av: becka

keep up the good work!

första gången jag drack alkohol, blev jag våldtagen. sen dess har jag hållt mig ifrån alkohol. eller ifrån att bli full. jag har blivit våldtagen två gånger och har inte vågat anmäla. det är helt sjukt, jag inser de nu, 3 år efteråt. jag såg den ena som gjorde det häromdan, på centralen. jag fick panikångest och var tvungen att springa därifrån för att inte hyperventilera helt. Men när inget händer när man anmäler så har man ingen lust att dra upp alla gamla sår för ingenting. Du har så rätt, systemet måste ändras. Dagens ungdom blir av med oskulden det första dem gör när knappt gått ur mellanstadiet.



Jag hatar dagens samhälle och försöker göra som du, påverka och få systemen att ändras.

du är bra Dede, du får mig att hoppas och tro på att de faktiskt går att göra skillnad. Tack för att du skriver och hjälper! <3

2010-10-17 @ 22:02:20
URL: http://dusomartorstig.blogg.se/
Postat av: L.

Helluuu!!



Jag måste bara säga att jag håller med dig fullt ut!

Våran värld är sjuk, att människor kan vara så sexistiska är inte rätt..



Men det är ju just därför vi alla måste höja våra röster visa vad som är fel, visa att vi inte kan leva i en värld med våldtäkter, mord, krig m.m. att vi måste förändra och det nu precis som du säger! Vi måste våga höja våra röster och stå för allt som inte är rätt, vi måste hjälpa varandra.



Tillsammans kan vi klara det vi måste bara stå upp och höja våra röster!



Det du skriver har en stor betydelse för många, du får andra att tro att det går att skapa en förändring <3

2010-10-17 @ 23:01:15
Postat av: Hanna

Jag vill bara kommentera Becka, att jag kan tänka mig hur hon känner. Man fattar inte att det inte är rätt. Det blir bara en klump i hela magen. Hoppas du kan gå vidare!

2010-10-18 @ 13:28:34
URL: http://darkshiira.blogg.se/
Postat av: Nikki

Tycker det är riiiiktigt skönt att en kille tar upp det här med sexism, porrindustrin och alla nakna tjejer som visas upp i media för jag känner själv att när jag som tjej tar upp det här så får jag lite blickar och att folk typ tänker att jag är en "bitterfitta" som känner sig ful och också vill få uppmärksamheten som tjejerna inom porr och "glamour" branschen får. Haha as if jag skulle vilja gå in i en sån själslös bransch och inte värderar mig högre än så. Tycker det är ett feting stort problem, kvinnosynen som männen får från allt detta och att dem då kallar tjejer/kvinnor för hora hit och dit. Big up Dede fortsätt med din blogg, finns få bloggar med verklig substans! Much love <3

2010-10-18 @ 22:10:05

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: