Ingen av dem är Girlie.


Ingen av dem är Girlie i mina texter.





Kan inte göra det mer klarare rubrik än så.
Eftersom de varit så mycket snack om vem jag är tillsammans med och vem jag träffar så har jag blivit så trött på allt så jag lägger korten på bordet.

Men de har varit skönt att tagit bort fokuset från mig, och de senaste fotbollsmatcherna har varit lugna.

De har varit helt galet runt mig.

Jag har inte ens kunnat vara offentlig ens
för att en del tjejer varit helt kära i mig och kommit hem till mig o på mina fotbollsmatcher. Helt jävla galet har de varit.

Alla undrar vem som är Girlie i mina texter och jag har ju skrivit att jag inte vet vem det är men att hennes själsliga attribut gör att jag blir så förälskad.

Jag har även lovat bort mitt hjärta. Och jag har lovat att inte falla i stereotypa tjejer.
Jag vill inte välja modeidealistiska tjejer.

Jag måste vara stark.

Det här är en dröm som jag vet i mitt hjärta. Allt det här har jag redan drömt. Och jag lovar att inte falla. Ifall man vill gå in och läsa mer om vad som hänt kan man kolla i bloggen. Jag har allafall nobbat när man kunde gått steget längre.

Och nu undrar alla mina killkompisar: Varför tackar jag nej till 3 vackra tjejer? Som kunde blivit min flickvän?

Jag tycker inte skönhet enbart är en fysisk kropp, utan det måste finnas nånting mer, nån innerlig känsla, ett oförklarligt starkt band som aldrig kan brytas, nånting bortom denna defintion av jordisk stereotyp kärlek. För jag vill älska någon mer, jag vill ge ett lyckorus och en tillitkänsla att hon känner enorm trygghet.

Girlie existerar. Vart tror ni annars alla mina texter kommer ifrån?

Jag kommer hitta Girlie.

Men jag tänker vara stark och säga nej till alla andra.

Mitt hjärta vet saker som jag inte kan förklara heller.

Jag är otroligt svårfångad...

Men jag vill bara ha Girlie...ingen annan tjej...

Hennes dröm är att hitta mig, en kille o en dröm som hon inte trodde existera...

Alla förtjänar en sån kärlek att en kille väljer bort alla stereotypa ideal och väljer att göra sin innersta kärlek världens lyckligaste...

Eller hur?

Glädjetårar&lyckorus och en känsla som inte kan förklaras med jordiska termer när vi möts mellan 4 ögon...Inga jordiska definitoner kan förklara den obeskriiiivliga känslan ! =D

En dröm. Girlie träffar Dede.

O sen ska jag gifta mig med Girlie på en sandstrand där de går ner 3 solar! yeee! =D

Men de är en helt annan historia...

Oh, låt mig hitta henne.

Girlie hitta mig?


Kärlek
/ -  D.


"Alla förtjänar en sån kärlek att en kille väljer bort alla stereotypa ideal och väljer att göra sin innersta kärlek världens lyckligaste..."
Postat av: Anonym

Bara en tanke, men om du letar efter någon med perfekt personlighet kommer du bli ensam, det verkar som du har lite för stora krav.

2010-10-12 @ 01:00:00
Postat av: tina

Mycket bra! <3

2010-10-12 @ 19:49:27
Postat av: kanskegirlie

va de ja visste ingen girlie är dem

2010-10-12 @ 21:28:42
Postat av: kanskegirlie

<33

2010-10-12 @ 21:29:15
Postat av: kanskegirlie

är hon i mitten sara?

2010-10-12 @ 21:29:43
Postat av: Felicia

Du är smart!

"Jag tycker inte skönhet enbart är en fysisk kropp, utan det måste finnas nånting mer, nån innerlig känsla, ett oförklarligt starkt band som aldrig kan brytas, nånting bortom denna defintion av jordisk stereotyp kärlek. För jag vill älska någon mer, jag vill ge ett lyckorus och en tillitkänsla att hon känner enorm trygghet."



Helt Perfekt! Det är så mycket mera än det där ytliga! Jag ska ha en man som säger jag e vacker de dagar jag känner mej som hemskast.

Min man ska älska mina idéer och vilja rädda hela världen med mig. Varje dag ska vara ett äventyr.

Vi ska prata djupt. Vi ska se varandras insida när vi tittar på varandra. Han ska älska mina svagheter.

Jag måste bara få säga att jag diggar det du skriver!:)

2010-10-12 @ 21:40:21
Postat av: Anonym

men natta kan vara girlie??? hon är ju fin!!

2010-10-12 @ 23:06:45
Postat av: Anonym

men natta kan vara girlie??? hon är ju fin!!

2010-10-12 @ 23:06:51
Postat av: Anonym

Natta är ju söt o hon gillar dig ju otroligt mycket!!!!!!



Natta(L)Dede

2010-10-12 @ 23:07:14
Postat av: Miss Bill

Respekterar ditt val och de som hände (att de inte hände nånting)



Men se upp med resten av fjortisarna bara, många som vill vara Girlie, jaa alla!



Självklart drömmer folk om en kille som dig.



ha de bäst Dede puss&kram!

2010-10-13 @ 00:14:08
URL: http://missbill.se
Postat av: Miss Bill

Respekterar ditt val och de som hände (att de inte hände nånting)



Men se upp med resten av fjortisarna bara, många som vill vara Girlie, jaa alla!



Självklart drömmer folk om en kille som dig.



ha de bäst Dede puss&kram!

2010-10-13 @ 00:14:13
URL: http://missbill.se
Postat av: Madde

Det här har egentligen ingen att göra direkt med inlägget utan vad du har lyckats göra för mig genom att skriva som du gör. Jag vet själv hur ytlig jag har varit, men sedan jag började läsa din blogg har det liksom blivit oviktigt. Jag har alltid varit rädd vad mina vänner ska säga om min pojkvän, men idag är det skit samma. Min kille är inte den finaste på utsidan, men han har världens goaste hjärta och gör allt för mig.



Jag är så himla glad att du fick mig att tänka om annars hade jag aldrig träffat killen som gör mig lyckligaste i världen! =)

Tack för att du finns D! =)

2010-10-13 @ 09:37:24
URL: http://sotsuracitroner.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Tummen upp för det Madde =D



Kärlek

/ - D.

2010-10-13 @ 10:33:43
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: becka

funderade på de. hur ska girlie veta att hon är girlie liksom :p alla som skriver här skriver ju "åh, jag är girlie!" men de är bara du som vet vem hon är..

Du ser de genom ögonen.. du kanske får be alla tjejer maila en bild på sina ögon.



för övrigt kanske du kan lägga ut en bild på dina ögon? skulle vara kul o se hur djupa dina ögön är med tanke på dina djupa texter.



Peace, love and understanding D! <3

2010-10-13 @ 17:24:40
URL: http://dusomartorstig.blogg.se/
Postat av: Lollo

Ingen av dem är girlie!



Så RÄTT DEDE! :) du är så bäst!!!

2010-10-13 @ 17:55:47
Postat av: Anonym

Funderat på samma sak som den första kommentaren.. Sen undrar jag hur det kommer sig att alla tjejer som du dejtar eller snackar med ser ut som fjortisar som tar fjantiga bilder framför spegeln? Man börjar ju fundera på ifall utseendet har stor betydelse för dig trots att du skriver att det inte har det? Menar inget illa, undrar bara.

2010-10-14 @ 09:51:53
Postat av: D.Dede

Anonym //



Det är förstårligt att du undrat.



Har inte dejtat någon av dem. Sara träffade jag på en fest, en var en läsare som ville träffa mig, och den andra hade kommit på min fotbollsmatch.



Så jag gick ut o dementera att ingen av dem är Girlie.



Hoppas de klargör detta för dig.



Kärlek

/ - D.

2010-10-14 @ 11:54:17
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: L.

hmm

2010-10-14 @ 17:29:47
Postat av: Mimmii

Man kan ha höga krav tycker jag! Och man får söka efter en perfekt personlighet men när det kommer till saken kanske man måst se mellan fingrarna med vissa saker men jag tycker man fåår ha höga krav :)

2010-10-14 @ 22:14:01
Postat av: Cutie Christy

Hoppas du hittar "Girlie". Jag har varit en person som du en gång. Har alltid trott att ingen kille velat ha mig och nu i somras så hände det.



Jag träffade den underbaraste killen som skulle älska mig för den jag är, som accpeterar mig utan att behöva en massa spackel. En kille som säger att han älskar mig. Jag hade alltid varit orolig om hur jag skulle bete och se ut om jag fick min första pojkvän, men det visade sig att jag aldrig behövde anstränga mig, allt man behöver är att bara vara sig själv helt enkelt. Jag hoppas att du hittar din drömtjej precis som jag hittade min i somras! <3 :)



Alla borde sluta anstränga sig för att se så snygga ut, ta det lugnt med all smink för vad jag har lärt mig av min kille är att killar egentligen vill se tjejers naturliga skönhet, de vill int att deras tjejer ska sminka sig för att de älskar dem och det har min kille visat mig det. Varför skämmas? för att man påstår att man ser skitful ut osminkad? Vi var födda naturliga, låt naturligt skönhet skina och visa er rätta jag TJEJER!



Ingen är perfekt, så varför anstränger vissa tjejer det?

2010-10-15 @ 23:08:48
URL: http://cutiechristy.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Mimmi //



Precis man ska få ha höga krav, men de ska inte vara för ouppnåliga. Men mest för mig handlar det om rätt själsliga attribut.



Kärlek

/ - D.

2010-10-16 @ 00:54:14
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Christie //



Jag tror inte du varit en person som mig nångång. Vi har skilt olika uppväxter och erfarenheter.



O ditt fall skiljer sig från mitt markant, jag möter många tjejer och många tjejer osm vill ha mig. Du skrev att ingen kille ville ha dig?



Men i mitt liv har de blivit att alla tjejer jag stött på vill ha mig, är galna i mig och skådespelar o låtsas vara "Girlie" vilket gör allt så svårt och komplicerat att hitta den riktiga Girlie.



Du har en bra sensmoral men du har inte läst mina texter noggrant. Kul att du hittat någon som älskar dig.



Vikten handlar inte om smink även om naturligt är bäst, mend et är själsiga drag som gör någon vacker.



Kärlek

/ - D.

2010-10-16 @ 00:59:01
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Felicia //



Tack så mycke de värmer!



Tack alla andra med, debatten får fortsätta...



Kärlek

/ - D.

2010-10-16 @ 00:59:28
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ena stunden låter du som världen ödmjukaste kille och nästa låter du.. Hm.. kaxig faktiskt. Jag förstår att du har bra självförtroende, vilket man ska ha, man ska älska sig själv. Men det får inte bli för mycket. I din kommentar till Christie skriver du att alla tjejer vill ha dig och är galna i dig.. Ibland kan man nästan uppfatta det som om att du anser dig själv vara så himla mycket bättre än alla andra tjejer och att det inte finns någon som duger för dig. Man börjar ju undra ifall "Girlie" ens existerar då du har så sjukt höga krav. Du skriver ju att du inte bryr dig om alla fotomodeller och alla snygga tjejer som vill ha dig, för du vill bara ha "Girlie". Känns nästan lite som om att du njuter av uppmärksamheten men samtidigt vill låta som om att du inte gör det då du ber oss tjejer lämna dig ifred och inte komma till dina fotbollsmatcher osv. (Vill bara tillägga att jag aldrig har varit en utav dom tjejerna som kommit till dina matcher.) Jag vet inte hur det ligger till, skriver bara hur jag uppfattar det utifrån det jag har läst.. Men du känns inte riktigt som den D vars texter jag började läsa för några årsen. Det handlar mer om dig nu och inte om att förändra världen!

2010-10-18 @ 18:50:33
Postat av: D.Dede

Anonym //



Jag är både ödmjuk och har starkt självförtroende. Att strida mot jantelagen vill jag för det är bara en norm av stereotypt beteende.



Det är inte så att ingen tjej duger för mig, att jag har för höga krav...



Det är att jag bara inte hittar det jag söker.

Jag vill ha nånting mer, nånting speciellt.



Inte alla dessa känslomässiga destruktiva drama-relationer.



Jag behöver nånting mer. Nånting obeskrivligt. Jag tror alla behöver det.



Kategorisera inte eller döm mig för det. För jag tror alla behöver den känslan av nånting obeskrivligt.



Kärlek

/ - D.

2010-10-18 @ 23:29:03
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: nessa

när du skriver typ, att vi jobbar, sedan äter , tittar idol o.s.v

hur vill du att vi ska görA?

2010-10-29 @ 11:08:23
Postat av: D.Dede

Nessa //



Agera och ifrågasätta vårt samhälle från grunden.

vi kan skapa en så mycket bättre värld än denna.



Kärlek

/ - D.

2010-11-02 @ 17:39:30
URL: http://dedeprivat.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: