Självförtroende: - Att våga tro på sig själv.



Självförtroende: - Att våga tro på sig själv.




Självförtroende.

Det är ett laddat begrepp. För de betyder så mycket för olika människor.

Att ha ett bra självförtroende kan ge dig extra energi, en extra tilltro på det man gör. Att ha ett bra självförtroende kan också få andra att titta snett på dig, och tycka att man är alldels för självsäker.

Många av oss är ju uppväxta mitt i Sverige. Här råder jantelagen. Man ska stå i ledet och vara som alla andra. Usch o huhejda mig den som tror att den är nånting.

För mig finns de två sorters självförtroende.
Det ena bygger på stark självkänsla och att man lyser upp vägen för andra och tror på det man gör (Dede)
Det andra bygger på ett självförtroende grundat på att vara självisk och att man drivs av girighet i den stereotypa världen (Kissie)

Mitt självförtroende handlar mycket om att visa att de är okey att vara exakt den man är, att tro på sig själv och våga göra saker även om den stereotypa världen inte tycker det tillhör normen.

Det är därför du måste tro på dig själv och våga göra saker du kanske inte skulle våga. Oavsett vad omvärlden säger så får du göra saker från hjärtat så länge de aldrig skadar någon annan. Så länge du verkligen gör det från hjärtat.

Våga utstråla din unikhet.
Vi säger ju alla "Alla är unika". Är det då okey att skriva att man är unik? För det är man ju. Så även om många drabbas av den svenska avundsjukan. Bry dig inte och gå dina egna vägar.

Våga vara dig själv och utstråla det helt. Lys upp vägen för andra. För det är ditt ljus som gör att folk vågar ta avstånd från den stereotypa världen. Och när alla tar avstånd från normen skapas nånting annat.

Nånting mycket vackrare än denna kalla krigiska värld.

Så låt inte denna värld stoppa dig att lysa.

Du är en vacker dröm och kommer nå dina drömmar.

Om du verkligen upptäcker ditt inre o gör saker från hjärtat och tror på dig själv så kan inget i denna värld stoppa dig.

Det bildar stark självkänsla. Och det är grunden för ett starkt självförtroende.

Kärlek
Truly Yours
/ - D.



Postat av: selma 1997

Du är en förebild Dede! :) du växer varje dag i mina ögon.

2010-11-18 @ 21:18:28
Postat av: emma

fatta vad jag beundrar dig!! :)

2010-11-18 @ 22:08:54
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: emma

suger till mig varje ord, så klok&fin DEDE!! :)

Finasde <3333

2010-11-18 @ 22:09:14
URL: http://emzangirl.bilddagboken.se
Postat av: miss

Fan va ja diggar dig :)

2010-11-19 @ 08:26:48
URL: http://missbill.se
Postat av: missbill

Fan va ja diggar dig DEDEE!!!! :)

2010-11-19 @ 08:27:21
URL: http://missbill.se
Postat av: (A)

jag vill suga av dig Dede.

2010-11-19 @ 09:05:15
Postat av: sanna

heej dede!! :) va ska du göra idag?



2010-11-19 @ 09:10:57
URL: http://santalopez.bilddagboken.se
Postat av: sanna

håller med dig om självförtroende så många blir avundsjuka på mig pga att jag ser bra ut aah och jag tycker de är helt stört att man inte får ha påsig vissa kläder osv:S



så håller med dig d!!

2010-11-19 @ 09:12:05
URL: http://santalopez.bilddagboken.se
Postat av: kanskegirlie

har girliee bra självfrörtroende??

2010-11-19 @ 09:16:31
Postat av: mirela

Du är en drömkille Dede :)<3

2010-11-19 @ 10:03:56
URL: http://mirelamode.blogg.se/
Postat av: angelica

men hur ska man orka fortsätta och hålla självförtroendet uppe om man hela tiden går på motgångar, hela tiden får sitt hjärta krossat och hur ska man kunna lita på sig själv?

2010-11-19 @ 12:13:37
Postat av: Leah

Ja, just nu har jag en mamma som driver mig till vansinne. Hon tror att jag e muslim, men de e jah inte. Jag har sjal men vill sluta. Jag tror förfan inte på att en liten jävel som man inte kan se har skapat världen. Har du bevis på att han/hon/den finns? Just nu har jag en massa vänner som jah hatar, en familj som jag hatar, en värld som jag inte vill finnas kvar i. Jag hatar helt enkelt mitt liv o vill dö. Jag vill inte ha en kort död, utan en lång, seg o fridfull död. Jag har haft en blogg, men på den finns de bara kommentarer som "hur mårru'"...asså, läs bloggen bitch! När du läser detta har jag dränkt mig själv, hoppas att alla andra har ett bra liv!

2010-11-20 @ 14:09:00

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: