Veckans kommentar&Veckans händelser&Veckans film på Dedeprivat




Veckans kommentar&Veckans händelser&Veckans klipp på Dedeprivat



Veckans kommentar








Dede svarar
: Jag tycker sånt här är charmigt när man blir helt uppspelt =D Men jag söker gärna också mer lite utförliga kommentarer, varför ni gillar och vad ni gillar så jag får lite mer förståelse! =D Tack, alla kommentarer värmer!




Veckans händelse



Cupturneringen och min reaktion tar hem priset.

Läs och begrunda världens mest energifyllda kille med världens största självförtroende och kärlek!


"Godmorgon alla fina läsare! =D

Kom hem sent igår och de gick väldigt bra! =D idag MÅSTE MÅSTE jag köpa en mobil på tradera, jag ska in och buda nu - och vad betyder ny mobil jo att jag även kan göra videobloggar.

Har ju inte kunnat videoblogga eftersom min nuvarande gamla mobil orkar bara spela in 10-20 sekunder innan den lägger av.  Så förhoppningsvis vinner jag på tradera! =D

Min mamma hade ju till o me köpt en mobil på tradera, men den kom aldrig...så man kan ju bli rejält blåst där ME.

Jag har väldigt mycke ämnen och ta upp de nästkommande dagarna och det är:
- Veckans kommentar (som kommer idag)
- Tänker killar bara på sex?
- Och Bad guy eller good guy?
- Självförtroende eller jantelagen?

Har många funderingar! Men nu blir de o ta de lite lugnt så hörs vi senare SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTNOS! =D
Du är såååå fruktansvärt ruuuuuuuuuuuuffffyyyyyyyycutey!


Dedes insats igår: Bra jobb defensvit, offensivt, assist och mål. Jobbar kopiöst och leder laget.





THAT'S CAPTAIN D FOR YOU! =D

Älskar du mig me? =D För jag ÄLSKAR MIG SJÄLV! =D MYCKEMYCKE!

"Oh no oh no så där får du inte bete dig Dede, du stör jantelagen här, sitt ner Dede må inte bra, va inte lycklig o tro inte på dig själv."

Känn energin o glädjs för de! =D

Hörs snart då med veckans komemntar!
Kärlek
/ - Deeee.



Veckans film: Edward Scissorhands



Handling: I ett stort grått slott bor en gammal uppfinnare som har lyckats bygga en man, Edward. Men han hinner aldrig ge Edward ett par riktiga händer förrän han dör av en hjärtattack. Istället får Edward behålla de saxar som ersatt händerna i väntan på ett par riktiga. Han bor helt ensam tills en kvinna tar med honom hem, och sakta men säkert förändras den lilla idyllen.



Dedebetyg:

Helt fantastisk film Johnny Depp är som vanligt helt otroligt bra och filmen är väldigt metaforsikt och otroligt vacker. Det är inte svårt att se metaforen, hur nånting utan preferensramar om omvärlden möter vår stereotypa värld och hur kulturkrockarna uppstår. Såna här filmer görs inte längre, o vi kommer nog aldrig se en liknande film. Otroligt vacker - lämnar ingen oberörd.

Och ja...jag är helt kär i Winona Ryder i denna film.
Kan inte motstå henne.

Kärlek
Truly Yours
/ -  D.
Postat av: Anonym

min förra kommentar ursäktar jag mig för, girlie är ju endast girlie om hon inte tillhör den stereotypavärlden.



jo, det jag tänkte säga den här gången är att jag blev ganska ledsen nu när jag stött på din blogg. för jag märkte att jag var precis som alla andra tjejer, blev lika förtrollad av dina texter, lika kär i din personlighet och min beundran över din säkerhet på att förändra världen. jag blev oxå ledsen för att jag då förstod att jag inte var girlie, även om man alltid hopppas.



sen vill jag oxå säga att jag oxå hatar den stereotypavärlden. den får mig att vilja spy, gör meningen med livet meningslöst. samma tråkiga kläder sminkningar och hår. visst de är fina, men aldrig vackra. och sen hur barn i världen kan svälta ihjäl medans andra kan äta ihjäl sig ? en sjuk värld vi lever i, där folk kan hoppa ner i ett djur och känna sig varm. uff säger jag bara.





kanske en mer utförlig kommentar en den i inlägget haha. jag kommer inte kunna släppa den här bloggen!, även fast jag aldrig skulle vilja säga det högt.

2010-11-14 @ 21:15:10
URL: http://poppicoo.blogg.se/
Postat av: LINA

åååå! ÄÄÄLSKAR EDWARD <3

2010-11-14 @ 22:32:18
URL: http://justanotherteenblog.blogg.se/
Postat av: Hanna

Edward Scissorhands är så otroligt vacker. Det märks att det är Tim Burton som regisserat, då färgerna är något makalöst framstående i denna film!

Dock är det EGENTLIGEN rätt hemskt att vi blir så ledsna över att Edward inte får vara som alla andra. Visserligen vet jag inte om jag gråter när "pappan" får hjärtattack för att Edward ser så ledsen ut, eller för att han aldrig fick de där händerna som gör honom just som.. alla andra, men ändå så undrar man hur undermedvetet styrd man egentligen är...

2010-11-14 @ 22:35:17
URL: http://darkshiira.blogg.se/
Postat av: hanna

Du är vacker :) <3

2010-11-14 @ 23:03:21
Postat av: kanskegirlie

är winonya ryder girlie?

2010-11-15 @ 08:58:13
Postat av: kanskegirlie

tycker du om henne? vill du bli ihop med henne??



vad har hon som inte nån annan tjej har??

2010-11-15 @ 09:00:50
Postat av: kanskegirlie

tycker du om henne? vill du bli ihop med henne??



vad har hon som inte nån annan tjej har??

2010-11-15 @ 09:15:31
Postat av: Anonym

varför gillar du henne? vad har hon som ingen annan tjej har????



varför dras du till henne??? vad har hon dede!? tell me.

2010-11-15 @ 09:17:42
Postat av: olivia

vilket lag spelar du i D? :)

2010-11-15 @ 09:54:52
Postat av: olivia

om du inte vill säga de här så kan du väl skicka ett mail till mig (a)

2010-11-15 @ 09:55:35
Postat av: sanna

BÄSTASDE<3

2010-11-15 @ 10:51:43
URL: http://santalopez.bilddagboken.se
Postat av: sanna

kanske inte den smartaste kommentaren på dedeprivat genom tiderna (:

2010-11-15 @ 10:52:21
URL: http://santalopez.bilddagboken.se
Postat av: Laila

snyggt halsband =)

2010-11-17 @ 23:14:03
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: Nea

Älskar Edward Scissorhands! Tim Burton och Johnny Depp är en underbar kombination!

2010-11-23 @ 23:33:30
URL: http://minforvirradevarld.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: