- Överblick på Dedeprivat




Svar på alla funderingar - överblick på Dedeprivat.






Heyyyy alla! =D


Lite svar på frågor här då:

Den stereotypa världen

- Vi lever ju alla i den stereotypa världen. Den vanliga världen. Där vi går runt som robotar i ett kapitalistiskt sjukt samhällsystem. Där rika blir rikare, där fattiga bir fattigare. Där vi följer blint materialistiska mål och förlorar våran spirituella källa.

Trots att vi vet att 26000 barn svälter ihjäl varje dag - så går vi runt i vårt system, jobba, äta, somna karusell, tittar på TV:n, lägger oss i vår varma säng. Är det ingen som ser att de robotiska Svensson-beteendet är vidrigt och sjukt? Det är sjukt egoistiskt - folk dör pga av vår passivitet - därför borde vi alla gå ut och agera idag - ifrån den stereotypa världen!


Vad fick mig att börja flowa ut allt i mitt hjärta?
- Viljan att förändra världen, kunskapen som finns i själen ch den villkorslösa kärleken till nånting vackert&speciellt osystematiskt, Girlie. Och jag har gått igenom mycket, och det är mycket övernaturligt inblandad i detta och det är något jag kommer ta upp mer. Det är så mycket inom mig. Jag har en otroligt stark vilja att förändra världen för alltid o sen bara få vila ut o vara i fred.

Offentlighet
- Det är något jag kommer bli, har dock haft svårt att vänja mig eftersom de blivit så galet kring mig. Det var inget jag räkna med, att folk kommer på mina fotbollsmatcher, och att folk även kommit hem till mig. Jag behöver mitt privatliv, jag vill bara förändra världen och få vara i fred. Men de kommer en dag då jag blir mer offentlig, ju närmare vi kommer o desto mer detta växer.





Girlie

- Drömmen att hitta nånting osystematiskt vackert. Nån som inte är av den stereotypa världen. Nånting revolutionistiskt och som inte är som alla andra tjejer. Nånting helt otroligt speciellt och innerligt vackert. Nånting som fulländar mig, min livs kärlek. Girlie.

Idealtjejer
- Samma mascara, samma look, samma beteende. De här tjejerna är plastiga, tråkiga och har ingenting i sitt inre. Plast. Idealtjejer, plastikopererade tjejer som är del av den stereotypa världen kan aldrig fånga D. Fast idealtjejerna som stött på mig o ville ha mig var för att de märkte att stereotyp kärlek aldrig kan göra dem riktigt lycka. Det är därför jag nobbat flera idealtjejer. Jag vill bara ha Girlie, ingen annan.

Min syn på kärlek
- Att ge villkorslös kärlek till Girlie och göra henne världens lyckligaste. Att en dag få mötas mellan 4 ögon och flowa ut alla de texterna som var menade till henne och krama henne, pussa henne, snurra på hennes hår, se henne djupt i ögonen och säga att allt ordnar sig nu o att hennes tårar inte var förgäves och göra henne världens lyckligaste! =D Sen gifta mig med henne på en sandstrand lååångt borta härifrån...=D En helt otrolig kärlek o ingen vanlig robotiskt vanlig relation, utan nånting mer som inte kan förklaras med jordisk definition. Gjädjetårar! Ett helt obeskrivligt lyckorus som fyller hela ens själ med världens obeskrivligaste känsla! =D

De övernaturliga
- Den övernaturliga delen är de vi inte kan se i vår 3-dimensionella värld. Många forskare bekräftar det idag med att de finns fler dimensioner genom strängteorin. Och just nu lever vi begränsade med bara 5 sinnen och kan inte veta allt eller förstå allt. Det finns mycket mer som vi inte ser eller förstår, och det finns en värld bortom denna. Och de tänker jag fortsätta förklara o berätta hur man når dit.


Mina riktiga föräldrar
- All den här kunskapen har kommit delvis från mina riktiga föräldrar och från de upstairs. Min dröm är att en dag få träffa mina riktiga föräldrar. Det är en väldigt dramatisk händelse som präglat mitt liv.


Självförtroende&Avundsjuka

Avundsjukan
- Ja, den svenska avundsjukan. Här kommer en kille som vill förändra världen, och hitta sin livs kärlek. Hur kan man ens bli avundsjuk på de? I början av mitt liv så släckte jag "D" för jag märkte avundsjukan, och jag normalisera mig själv och spelade med i den stereotypa världen. Men tänker inte släcka mig själv igen, de här är jag. Och är man avundsjuk och skriver nått så matar ni bara mitt ego ännu mer, för jag vet att det är AVUNDSJUKA! =D

Självförtroende
- Alla måste tro på sig själva. Jag tänker alltid göra det och aldrig sänka mitt ljus igen för o spela med i den stereotypa världen. Lyssna inte på andra, var dig själv. Jag måste lysa ut detta nu. Nu tänker jag lysa obegränsat. Jag lever efter detta motto. Så fuck jantelagen! Våga lysa ut hela ditt självförtroende!

Nelson Mandela 1994, Inaugural Speech


"Vår djupaste rädsla är inte att vi skulle vara otillräckliga. Vår djupaste rädsla är att vi är omåttligt kraftfulla.
Det är vårt ljus, inte vårt mörker, som skrämmer oss mest.
Vi frågar oss själva: Vem är jag som tror mig vara briljant, storslagen, talangfull, fantastisk?
Egentligen, vem är du då, som inte skulle vara det? Du är ett guds barn. Att du låtsas vara liten tjänar inte världen.
Det är ingenting upplyst med att förminska dig, så att andra inte skall känna sig osäkra i din närhet. Vi är alla menade att lysa, så som barn gör. Vi föddes för att manifestera guds härlighet som är inom oss. Den är inte bara i några av oss, den är i oss alla. Och när vi låter vårt eget ljus skina, ger vi omedvetet andra människor tillåtelse att göra detsamma. När vi är frigjorda från vår egen rädsla, frigör vår närvaro automatiskt andra.
"



Ni bestämmer slutet
- Det är fakta. Det är ni som är allt de här. Du är D. För det är ni som skapar D. Jag ska försaka förklara så ni förstår. Allting som finns i vår perception blir en del av vår verklighet. Vill folket följa TV-såpor kommer det växa. Vill folk följa Kissies liv, så kommer det växa. Det är ni folket som skapar detta. Att vara en produkt av systemet och göra aktiva val är viktigt. Vill alla se fred, kommer fred växa. Vill alla agera, kommer stora aktioner ske, och då kommer en förändring.  Man skapar verkligheten av de handlingarna man gör. Så varför kan vi inte förändra världen och skapa nånting vackert? Istället för passivitet och egocentrism i ett kapitalistiskt sjukt västerländskt samhälle - så kan våra aktiva val förändra världen för alltid och stoppa all världens ondska. Man skapar genom sina val man gör i livet. Skapa nånting vackert. Förändringen är upp till oss.


Det här är verkligen ett livs äventyr. Allas liv kommer förändras. Och vi borde alla bryta våra stereotypa skal och bidra med en förändring i slutet av denna tid.


Checka de här 4 klippen - det första är från igår för er som missa det.

En förändring på jorden håller på ske genom spirituella människor.





En ung lightworker som är född med en förmåga att förstå världen och uttrycka sig.
Dessa kallas Indigo Childs och är här för att väcka mänskligheten med sin kunskap.
De kan uttrycka sig annorlunda genom texter, målningar osv.
De har medfödda spirituella gåvor. De förändrar världen genom att uttrycka sitt medvetande.





Dr Doreen Virtue beskriver "Indigo Children" och "Lightworkers" (som inkarnerats på jorden för att förändra världen). Otroligt sevärd! Hon har även skrivit 20-tal böcker och är författare och har doktorexamen i psykologi PhD.




Vad är en ljusarbetare? De har inkarnerats på jorden för att förändra världen.
De har alltid haft den känslan i sitt bröst och har otroligt mycket kunskap om jorden och bortom jorden.


Den här världen har blivit så fucked up och behöver förändras nu.

Det övernaturliga och spirituella är en naturlig del av processen av våran evolution...

Ge aldrig upp.
De kommer snart en tid av förändring.

Kärlek
/ - D.


Postat av: Rebecca

Anmäl dig till dagens blogg om du känner för det :P

2010-11-11 @ 12:32:30
URL: http://rebeccaste.blogg.se/
Postat av: Clara

Mycket bra överblick Dede! :) Får folk att förstå lite mer :)

2010-11-11 @ 13:27:19
URL: http://lightworkers.org
Postat av: Anonym

Jag läser din blogg. Ofta(Vilket du förmodligen redan ser....kan se?) Jag har en hel del åsiker och en hel del frågor som jag skulle vilja ställa(not important though). But, beyond all this. Beyond all ma questions,statements and aspects...så går det inte att undgå att förstå att den människan som sitter bakom skärmen och skriver alla inlägg, måste vara riktigt intelligent.



Att vara anonym i en blogg, måste vara väldigt krävande, på ett sätt....men på ett annat, riktigt befriande, i jämförelse med alla andra som bloggar och får en massa skit för vad de gör, samtidigt som de är modiga och våga stå för det(vissa).



Keep writin bout revolutionize earth! Keep givin us inspiration. And keep being YOU. Whoever YOU are? Lol.



Take care

PEACE OUT!!!



2010-11-11 @ 13:53:17
Postat av: fanny

Truly amazing :)

2010-11-11 @ 14:54:49
Postat av: fanny

dede har du hittat girlie än med? du skrev att du skulle skriva om de.

2010-11-11 @ 14:55:07
Postat av: A

Jag brinner inombords. Jag vill varje dag ut i världen och agera, mina systrar och bröder dör där ute av krig, svält, fattigdom ... hur ska jag kunna blunda för det? Men sen kommer jag på att jag är underårig, jag går i skolan, justja måste gå klart den, ingen inkomst då jag bor hemma som underårig. Dede, du pratar ofta om att vi måste ut och agera, förändra världen NU, inte imorgon. Men hur?

2010-11-11 @ 16:20:54
Postat av: Petra

Keep it up D!! :)

2010-11-11 @ 16:42:54
Postat av: Anonym

Tycker du att det är fel med plastik-kirurgi och varför isf?

2010-11-11 @ 17:57:57
Postat av: carro

Du har väldigt bra åsikter! :)

2010-11-11 @ 18:04:58
URL: http://carrostyle.blogg.se/
Postat av: atousa

Du har så rätt i det du säger. Det är något jag tror på starkt, att vi skapar vår egen värld, att det jag tror på blir min sanning, för våra tankar skapar våran bild av världen. Och på senaste året känner jag bara att jag har utvecklats så mycket,känns som att jag ser på allt på ett annat sätt & jag känner nästan inte ens den ytliga person som jag var som ville bli framgångsrik, det är typ som att allt det där ytliga tappar sitt värde när man ser att det finns bättre där ute...kärlek, och jag känner att jag är omgiven av kärlek varje dag just för att jag själv skapar det genom att få andra att känna sig bekväma runt mig genom att bara vara och sprida glädje... man känner verkligen av det! Att en förändring sker nu nu nu, och det känns så bra för jag tror att allt kommer bli så bra för alla, jag hoppas fred på jorden, jag hoppas på att folk vaknar, jag hoppas på att all den här strävan efter materiella saker ska försvinna, jag hoppas på kärlek. Och jag tror att det kommer, snart :)

2010-11-11 @ 19:11:45
Postat av: Lollo

Hur kommer man i kontakt med de övernaturliga?

2010-11-11 @ 20:30:44
Postat av: Lollo

är de sant att du inte träffat dina riktiga föräldrar?? vad var de som hände?

2010-11-11 @ 20:31:12
Postat av: Miss Bill

Håller verkligen med dig om självförtroendet DEDE!!! Man ska våga lysa!!! :)



Jag tycker du är FANTASTISK! :)

2010-11-11 @ 20:49:53
URL: http://missbill.se
Postat av: Miss Bill

Håller verkligen med dig om självförtroendet DEDE!!! Man ska våga lysa!!! :)



Jag tycker du är FANTASTISK! :)

2010-11-11 @ 20:49:56
URL: http://missbill.se
Postat av: sanna

OOOHH! <3



när du skriver om Girlie sådär och idealtjejer så blir jag helt käääär!!<3



vill med gifta mig på en sandstrand faktiskt (:



Du är världens finasde kille DEDE! :) <3

2010-11-11 @ 20:59:03
URL: http://santalopez.bilddagboken.se
Postat av: M

Dede är du en ljusarbetare jag menar du har ju en sån där väldigt stark känsla i ditt bröst och du har ju jättemycket kundskap om jordenoch utanför jorden bara en liten fråga/ M :D

2010-11-11 @ 21:02:36
Postat av: D.Dede

A //



Du förändrar genom att prata, demonstrera, agera. Det finns massor med sätt o påverka människor. Men alla är inte mottagliga för det - bara de som är mogna för de kommer acceptera det, så de som vill lyssna, berätta allt för dem.



Kärlek

/ - D.

2010-11-11 @ 21:08:43
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Anonym //



Ja, jag är i mot plastikirurgi. Eftersom det är normsamhället som sätter trenden och man ska inte påverkas av normsamhället - man ska bryta sig loss från normsamhällets tänkande, inte bidra till det.



Men sen finns de som har extremt dåligt självförtroende pga sina bröst tex. Och jag dömer inte dem, men samtidigt måste de ifrågasätta sig själva och vad deras val bidrar till.



Kärlek

/ - D.

2010-11-11 @ 21:10:16
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: D.Dede

M //



Jag vill helst inte bli kategoriserad, utan jag tror defintioner egentligen inte behövs. Alla har ett ljus inom sig - vi måste bara låta de skina ut.



Kärlek

/ - D.

2010-11-11 @ 21:11:35
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: M

tack för svaret :)

2010-11-11 @ 21:24:13
Postat av: saki

Jag förstår inte , är girlie den såkallade tjejen den rätta som du måste hitta ? varför letar du så mycket efter kärlek eller gör du det ?



intressant blogg , de är verkligen så att man väljer själv hur vår värld ska se ut , de är alla fjortisar och snokares fel att kissie har blivit värsta saken men orka hon är bara en tönt som fattar ingenting om vad världen innebär haha

2010-11-26 @ 01:58:41
URL: http://sakar.blogg.se/
Postat av: thea

du, jag älskar dina texter men den här asså va..

Jag menar varför skriver du att tjejer som är stereotyper inte har något inre? Jag är inte alls arg även om det värkar så jag bara undrar... btw ALLA har ett inre, bara att vissa är rädda att vissa det. Jag håller helt med dig att vår värld är på väg mot något mindre smickrande men jag sitter inte och skriver om att och det där om offentlighet och att du bara vill revolutionera världen men vara i fred, jo visst jag fattar men shoo bacon att du kommer att får vara i fred. Dina texter är super vackra!

2010-11-28 @ 12:41:02
Postat av: D.Dede

Thea //



Tack! Självklart har alla ett inre, men det är oftast väldigt plastigt inre. Om man ska göra saker direkt från hjärtat måste man tänka med hjärtat, tyvärr tänker många på jorden med vänster hjärnhalva och är styrda av materialism. Hope you understands, thanks =D



Kärlek

/ - D.

2010-12-04 @ 10:29:53
URL: http://dedeprivat.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: