Dedes privata dagbok: I natt förändrar vi världen.




Dedes privata dagbok: 2006
.




Mitt tal till alla hemlösa...


I natt springer han.

Långt, långt bort...

I natt upptäcker han.

Någonting annat från denna plastiga materialistiska egoistiska fundementalistiska egocentriska värld.



Det var en mörk natt.


En hemlös man stod ensam vid vägen under en gatulykta. Den lös och strålade ner ljus och det var den enda värmen han kunde finna.

Han blåste på sina kalla röda isfrusna händer för att värma dem.
Hans fru hade lämnat honom.
Det var flera år sen, men minnena spelades upp i en visualiserad syn som om de vore i går, det fick den hemlöse mannen att brista i tårar.

Tankarna fyllde honom. Hans sorg var obarmhärtig.
Sorgen var så tung att den växte för varje dag och nästan tyngde ner och slet sönder hans hjärta. "Jag har ingen..."Ingen älskar mig..." sa denne hemlöse man.

Hans ansikte var ovårdat, slitet och skäggigt och hans ögon var så livlösa och små men lös ändå mest glimrande av alla ögon i världen av den sorgen han hade i sitt bröst.

"Jag är så ensam..." grät han förtvivlad medans tårarna forsade ner okontrollerat, obehärskat längs hans osläta skäggiga kinder.


Även om den som står under gatulyktan är en ensamstående mamma utan närhet,
en förtvivlad man som är arbetslös och förlorat allt, en ung kvinna med ärr på armarna o full av horribla självmordstankar, en judisk person som upplevt andra världskriget, en svart person som fick uppleva slaveriets dagar, en islamistisk person som fick uppleva förakt och tortyr, en person, vilken som helst
..
.som gråtit av smärta och sorg.

Kan vi en dag känna deras sorg eller måste vi omlindas av deras smärta och vara dem för att kunna relatera till dem? Kan vi en dag fortsätta blunda för dem?

Av de vi inte klarar av att se. Av de vi stänger av för.
Av de som är för otäckt. Av det som är för jobbigt.

Vi har blivit systematiska robotar inprogrammerade i ett samhällsystem utan vår egen sanning. Vi är alla en del av det systemet.

Men i natt säger jag.

Spring.
Spring för varje tår du fällt.
Spring för varje sorg du känt.
Spring och låt ingen stoppa dig.
Spring, och låt dem undra vad du gör.
Bry dig inte om dem!

Spring och låt tårarna flöda ner när du springer i natten och känner hur du blir starkare!

I natt springer den hemlöse mannen.

Långt, långt bort...


I natt upptäcker han.

Någonting annat från denna plastiga materialistiska egoistiska fundementalistiska egocentriska värld.

Och jag springer med honom i natt.

Ger han allt mitt stöd.

Ingen kan stoppa oss!

Inte ens 6 miljarder trångsynta människor som inte ser honom.

Ingen stoppar oss i natt.

I natt förändrar vi världen.


Kärlek&Fred

/ - D .
Postat av: Hanna

Jag tror tyvärr att det värsta inte är att vissa blundar, utan att vissa inte kan se. De är för upptagna av sitt egna liv, de bryr sig bara om sina egna liv, alla tar ansvar över sitt eget.



Medan andras själar rivs itu av alla orättvisor, och önskar att de kunde hela för att slippa all smärta.



2010-11-04 @ 21:51:31
URL: http://darkshiira.blogg.se/
Postat av: anna

<3

2010-11-04 @ 22:22:09
Postat av: sanna

Det är de här som gör dig så unik o vacker <3

2010-11-05 @ 08:16:36
URL: http://santalopez.bilddagboken.se
Postat av: sandra

Beundrar dig mer än någon annan ska du veta :)

2010-11-05 @ 10:19:37
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: Clara

Börjar gråta av dina texter...

Du är så vacker D.

2010-11-05 @ 12:21:55
URL: http://lightworkers.org
Postat av: Clara

Börjar gråta av dina texter...

Du är så vacker D.

2010-11-05 @ 12:21:59
URL: http://lightworkers.org
Postat av: sara

Du skriver väldigt bra, så bra inlevelse i alla texterna.

Kanske skulle fundera på att skriva en roman? :)

2010-11-05 @ 15:10:22
URL: http://sarazblogg.blogg.se/
Postat av: mirela

DU.ÄR.ETT.FENOMEN! <3



Du är helt otroligt fin.

2010-11-05 @ 17:08:01
URL: http://mirelamode.blogg.se/
Postat av: mirela

och föresten Dede jag förstår inte hur någon kan brinna så mycket för förändring, snacka om att du var född till det här.



Du är den mest otroliga snubben jag stött på, du förändrar verkligen människors tankar med dina ord.



Unbelievable. <3 my hero

2010-11-05 @ 17:09:21
URL: http://mirelamode.blogg.se/
Postat av: ana gina

Om de bara fanns fler som du...

2010-11-05 @ 18:13:15
Postat av: HANNA

vill du vara med i veckans blogg på min blogg för lite extra chans att synas?

Det finns inget att förlora på det! Enkel anmälning och sedan bara att vänta.

Inget att förlora!

Snygg blogg, dessutom :)

kram

2010-11-05 @ 19:02:52
URL: http://hannalovisasol.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHAHA diggar : Inga spam eller gästbokhoes som aktivalistan med fattybom o company som skriver: Aaah fin blogg hur äre (: för o få mer kommentarer. I en blogg kommenterar man ju blogginlägget. Inte sv: "Aah fint me sj?" Ja läser inte andras bloggar men ja försöker alltid svara alla mina coola sötaste bästaste fiiinaste läsare på dedeprivat! =D Alla på dedeprivat är bäst coolast o finast yes! =D/ D-Love

2010-11-06 @ 12:29:40
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: