Veckans text - 2 miljarder bröllop. Hur många magar skulle pengarna mätta?

 



Sverige är ingen demokrati. Kungafamiljen ärver förmögenhet pga sina blodlinjer.
Bröllopet kostar över 2 miljarder. Hur kan man ha ett samvete efter det?
Det är sjukt och tröttsamt och det rojalistiska systemet måste skrotas.
Det är 2010 nu - inte medeltiden med prinsar, och prinsessor.
Revolution!

Hur många magar kunde mättas!?
Det är helt SJUKT! 2 miljarder kostar det- när 26 000 barn dör varje dag!
VAKNA!




Direkt till kungafamiljen från D.Dede...

Om jag varit född som kung hade jag hoppat av mitt ämbete
Skänkt stora summor av min förmögenhet för att lätta mitt samvete...
För man ser hur finanskrisen påverkat folket och hur hela landet mår!
Det är sjukt att kungliga blodllinjer kan ge dem 110 miljoner i apanage varje år!

O hade jag varit på gästlistan för bröllopet för Daniel och Victoria
Hade jag glidit in lite laidback i kyrkan och hållit tal om vår svenska historia
Att kungafamiljens bondeförtryck skapade dem en förmögenhet
Dags att vakna upp svenska folket, ni behöver det!

Viftar med svenska flaggor och matas i media om bröllopet
"Ska kungen följa Victoria till altaret" - Vem fan har undgått det?
Är Sverige en demokrati? Är alla värda lika för att de står tydligt i lagen?
...Hur många fattiga barn kunde mättas av bröllopet som kostar över 2 miljarder!

Prinssessan Madeleine: "Men ska du se bröllopet Dede?" - Du måste skoja bitch!
Aldrig nånsin skulle jag hylla eller buga mig för en rojalist!





Det är absurt att folks gener kan skapa att de föds rika, medans folk svälter ihjäl.
Det strider inte bara mot sunt förnuft utan även mot mänskliga rätttigheter och våran grundlag att "alla är värda lika". Därför är Sverige ingen demokrati.

En del föds utan nånting.
Det gjorde jag... Utan föräldrar... Utan pengar... jag var bara ett fattigt barn utan nån...och utan nått...Jag var ingenting för västvärlden och jag hade ingenting.

Men jag föddes med nånting annat i mina gener än kungafamiljen.
Oh det är den känslan jag vill ge.
För inga pengar i världen kan köpa den känslan och den kan förändra hela vårt system.

Oh det går inte att stoppa en revolution. För folket kan aldrig tystas ner.

/ - D.
DegårintestoppaDfördevetintevadDär
Postat av: sandra

faan va fiiint :)<3

2010-06-19 @ 00:27:43
Postat av: sandra

faan va fiiint :)<3

2010-06-19 @ 00:27:57
Postat av: johan

Mad Respect D! :)

2010-06-19 @ 09:54:56
URL: http://vaken.se
Postat av: angelica

Helt rätt!

2010-06-19 @ 10:59:22
URL: http://metrobloggen/4ngelica
Postat av: angelica

Jäkligt bra text med Dede :) du är grymmast!

2010-06-19 @ 11:00:14
URL: http://metrobloggen/4ngelica
Postat av: fia

Så jävla sant! (Y) BÄSTASDE!

2010-06-19 @ 11:01:10
URL: http://karlekochfred.se
Postat av: clara

De är bra att de finns starka människor kvar som verkligen vill förändra denna galna jord <3



Så viktigt! Otroligt bra o sanna ord !

2010-06-19 @ 12:10:05
URL: http://lightworkers.org
Postat av: fia

haha gilla de där om prinsessan madeline sista raden XD

2010-06-19 @ 12:11:03
Postat av: fia

haha gilla de där om prinsessan madeline sista raden XD

2010-06-19 @ 12:11:20
Postat av: Sara SB-Stylist

Det är de här som gör att jag ÄLSKAR DIG!!! :)



Så äkta och ren vilja att förändra världen!



2 miljarder kan man göra mycket annat med, LOVE YOU D! <3 so much finasde!

2010-06-19 @ 12:12:24
URL: http://sarabillstroom.blogg.se/
Postat av: Mea

kungafamiljen; sveriges största socialfall

2010-06-19 @ 15:01:22
URL: http://meeeas.blogg.se/
Postat av: Sexexperten

Hej, första gången jag kikar in här. Och vilken intressant blogg, jag har redan suttit och läst i flera timmar och kommer fortsätta att göra så.



Jag besökte en sierska förra veckan och det du skriver under rubriken "övernaturligt" stämmer överens ganska exakt med det hon berättade för mig.



Jag hade fram till förra veckan en negativ inställning till det paranormala, då jag är hårt förankrad i naturvetenskapliga teorier genom mitt jobb och utbildning. Men efter att ha fått hela sitt liv berättat för sig från en människa som omöjligt kan känna mig börjar jag tveka...

2010-06-19 @ 15:57:55
URL: http://letstalkaboutsexdarling.blogg.se/
Postat av: laura

gillar texten och det du skrev är sant.

2010-06-20 @ 01:30:52
URL: http://ysabellaa.blogg.se/
Postat av: Nora Fazel

Jag håller med dig helt just nu, don´t get me wrong. Men prinsessan och kungafamiljen gör jävligt mycket som vi inte ser och hör talas om, skulle tidningarna skriva om varje gång Victoria gjorde något för Världen och Sverige så skulle tidningarna enbart få skriva om det. Hon gör jävligt mycket, men folket får inte veta det nej. Dessutom så hade vi ett val, monarki eller inte. Folk som nu kommer och säger "BUUUUUU, FAN NER MED DE!" vart var era röster då? Det är inte KUNGAFAMILJEN i sig som är problemet. Skit i dem, klart de får vara kvar. Men när våra pengar går till sånt skit så får det fan ta stopp. Men man får ändå inte påstå att de inte "gör något", Dede, för det gör dem.



But I´m witcha dude, ner med monarkin. Demokrati i Sverige? Jämställdhet i Sverige? HA, my ass. Sverige är snart en kopia av USA, vi ska jämt följa deras spår. Time to stop it, I agree.



Peace, and keep up your awesome work, önskar fan du kunde ta över blogg Världen, Pisse går mig på nerverna man.

2010-06-20 @ 12:09:06
URL: http://noraafazel.blogg.se/
Postat av: hanna

tummen upp! :D fan va bra!

2010-06-20 @ 12:59:38
Postat av: chanine

tack för att någon jävel på denna satans sugkukiga (?) jord fattar.. Tänk hur jävla många fattiga människor som skulle kunna leva gott av alla dessa pengarna. jävla idioter, jag fattar inte. ETT JÄVLA BRÖLLOP?

wow, folk gifter sig varje dag. och denna dag råkade det visst vara prinsessan. fattar inte vafan det spelar för roll.

vårat land styrs ändå inte av kungafamiljen på det sättet så vem fan bryr sig om ett jävla kungabröllop? jag blir frustrerad över hur jävla äckligt mycket pengar dom slösar på detta. vi visste att Daniel skulle säga ja. inget som förvånade oss. damn, jävla horsamhälle. ursäkta språket, men jag blir arg. som fan.

tänker mest på dom som verkligen behöver pengarna. 2 miljarder skulle kunna mätta ett x antal magar. men nej, lets spendera dom på prinsessans jävla bröllop. fyfan, jag blir äcklad. vafan hände med omtänksamhet eller samvetet?

svenska kungafamiljen kan ta sina jävla pengar. och sitt jävla bröllop. jag är helt 100 på att när jag blir rik, om jag blir det, så ska jag fan ge en x antal summa pengar till barn som svälter. för ingen förtjänar att ha det så. och medans dom kastar bort pengar på skitsaker så kan det sitta människor som inte har något alls. ingen som tänker på dom. nej fy, klarar inte av det..



Kärlek / c

2010-06-20 @ 17:24:29
URL: http://chanineahlqvist.bloggplatsen.se/
Postat av: Nataliie

Alltså jag förstår vad du menar Dede.. Hur kan de ha ett bröllop för 2 miljarder och sen inte göra något åt de svältande barnen? Alltså den är helt sjukt! Jag mår f*n jättedåligt av det, och i sverige hoppades jag att det skulle bli lite bättre -.-'

2010-06-30 @ 08:53:04
URL: http://nnattalliee.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Tänk på att Sverige har fått in betydligt mycket mer pengar än det som är lagt på bröllopet genom detta bröllop. Förhoppningsvis kan en del av dem pengarna läggas på att hjälpa människor i nöd. Men det är ju upp till våra politiker, inte kungafamiljen, tänk på det. Det finns en lång historia bakom vårt kungahus och det är ett sätt att behålla vårt kulturarv. Tänk så mkt pengar länder som har president lägger på valkampanjer och vad gör egentligen presidenterna för sina respektive länder och för andra länder. Många svenskar är jävligt gnälliga och uppskattar inte det dem har, det finns bara så jäkla mycket avundsjuka. Var svensk har lagt ungefär 2,50kr på detta bröllop, det tycker inte jag är särskilt mycket. Dessutom florerar det så mkt rykten om extrema summor som är lagt på eventet. Inga smycken som Viktoria bar var nyskapta, alla smycken är smycken som funnit i så många år och som dem lånar. Dem är också en del av kulturarvet. Sverige har såklart dåliga sidor också, det säger jag ingenting om, men personligen så tycker jag verkligen att vi skall behålla vårt kungahus. Att folk gnäller över att kungen är dyslektiker är också helt sjukt, det gör honom bara mer mänsklig. Du får såklart tycka det du tycker men majoriteten av svenska befolkningen vill behålla vårt kulturarv.

2010-07-04 @ 11:37:39
URL: http://linneawass.blogg.se/
Postat av: D.Dede

Om vi ska argumentera så, att det bara kostar 2,50 för bröllopet - ja då borde det vara en rättighet att vi lägger 2,50 från alla till de som svälter ihjäl idag.



Kulturarv? Vet du om att de är bondeförtryck som skapat apanage och rikedomar? Att de tagits från de fattiga och getts till makthavarna? Ser du inte orättvisan i det är du förblindad av rojalistisk tänkande.



Det spelar ingen roll vad majoriteten tycker - för den avspeglar bara hur världen ser ut idag. Vi lever i ett kapitalistisk krigiskt samhälle där människor svälter, kämpar för föda.



1 miljard har knappt mat på bordet - behövs det ett nytt ekonomiskt system och jämlika förutsättningar och mindre klasskillnader?



Eller, ska vi göra som från ditt egocentriska perspektiv - bry oss om ett kulturarv istället och vifta med svenska flaggor.



Jantelagsrobot eller medmänniska.



Valet är upp till dig.



Peace

/ - D.

2010-07-04 @ 11:48:12
URL: http://dedeprivat.blogg.se/

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: