Vi kan alla se in i framtiden.



When pictures seem alive with movements free (filmer)
When boats like fishes swim beneath the sea (u-båtar)
When men like birds shall scour the sky (flygplan)
Then half the world, deep drenched in blood shall die.


Skriven på 1600-talet av Mother Shipton. Pretty cool isnt it?



Övernaturligt tema:
Att kunna se in i framtiden.


Har du upplevt deja-vu känslor?
Eller sett nånting eller drömt nånting som sedan händer?
Varför brändes häxor för att de hade övernaturliga förmågor?
För att de stred mot verklighetsbilden kyrkan byggt upp? Det är fullt naturligt och nånting vi behöver mer forskning i.

Vi har berört det här temat lite förut. Nu tänkte jag dock svara lite på era frågor om det.
Jag tar ut de 5 relevantaste frågorna o svarar på dem.



1. När började du inse att du kan se in i framtiden och hur reagerade du på det? och vad var det du såg typ??

Svar: Det började redan vid 5 års åldern då jag förstod saker som inte riktigt andra förstod. Men ju mer jag kom in i systemet så märkte jag att den här gåvan inte passade in i normsamhället så jag pratade aldrig högt om den, o har svårt o göra det än idag. Det är otroligt svårt att prata om såna saker även om vi lever i en tid då de blivit mer öppet att kunna förstå de övernaturliga. Jag reagerade inte som att de var nått övernaturligt, eftersom det var så naturligt för mig. Tror mycket av det jag fått är från mina riktiga föräldrar som ingen vet vilka de är.
Det svåraste är dock att se framtiden o inte kunna påverka utgången av det!


2. hejjj dedeeee! :D min fråga är:Kan du bara se stora saker som kommer att hända i framtiden eller kan du se allt möjligt?liksom,det är ju lite skillnad på att kunne se en förändring av jorden eller vad din nästa tjej kommer att heta t.e.x. all kärlek! <3


Svar: Det mesta jag sett är förändringar på jorden och framtida händelser. Att kunna se in i framtiden handlar med om att kunna förstå det förflutna, för det är de förflutna som skapat framtiden. Det finns mindre saker man med kan se men det blir inte lika stor känslomässig effekt av det.



"Hur säger man de till folk för alla reagerar olika. Det absolut smärtsammaste är att se saker, o varna för det, men inte kunna påverka utgången av händelserna. Det går dock att förändra framtiden, tid är relativ"



3. Hur vet du när det är framtiden du ser, är det när du upplever det du sett eller fattar du direkt aa det här kommer hända? ^^

Svar: Jag tror många har sett in i framtiden och den upplevelsen är oftast är mycket stark och känslomäsig. Mina första upplevelser var att jag grät om nätterna och bad mamma o pappa att inte åka till jobbet. Varje gång det hände så var de nära en bilolycka, men de hade tagit det försiktigare eftersom jag grät och klängde i dem o sa till dem: "Mamma åk inte." En liten Dede på 5 år var jag då bara.


4. Kan alla se in i framtiden eller är det bara vissa?

Svar: Alla kan se in i framtiden. Det gäller bara utveckla sina förmågor och verkligen göra rätt val i livet. Det handlar mycket om att frigöra sig från ett systematiskt tänkande i en materialistisk värld. Alla har storhet inom sig och full potential att bli exakt vad de vill bli. Vem vill fastna i en tredimensionell bubbla för alltid?


5. Går det att träna upp att se in i framtiden?

Svar: Yees! Det gör du genom att träna upp ditt tredje öga och jag tänker lägga upp lite tekniker och så i framtiden för detta.


Sammanfattning: Vi har nog alla upplevt nånting övernaturligt. Vi har även en lång historia av folk som kunnat se in i framtiden och kunna förstå den. Du har förmodligen också haft flera övernaturliga upplevelser själv.
Deja-vu, saker då du sagt till dina kompisar: "Men gud jag har redan drömt de här?". Det är en naturlig process och en gåva som finns inom alla. Det behövs mer forskning, teorier och metoder hur vi kan göra för att låta det bli en naturlig del av vardagen.

Tiden är inte heller linjär som vi lärt oss, utan tid är relativ då vi uppfattar tid på olika sätt. Människor på jorden upplever tid som linjär eftersom vi utgår från tid från kalender.
Vi vet att E=m*c^2.  Alltså 'komprimeras' rumsenergi E med faktorn c^2 för att ge vad som kallas massa m.  (Dividera = 'komprimera'; m=E/c^2.)  Alltså får vi massa när vi komprimerar rumsenergi E och lämnar resultatet i 3D-rum (3-dimensionellt rum) som Leif E skrev.



History Channel tar upp om hur en del kunnat se in i framtiden i mänsklighetens historia.


btw, Einstein sa med att tid var relativ
. Det är också något vi känner eftersom vi vid olika situationer upplever tid på olika sätt. Tid existerar t.ex inte vid svarta hål i Universum.
Postat av: tina

jag vill med se in i framtiden!

2010-01-22 @ 14:14:06
Postat av: sandra

det där var riiiktigt intressant!!

2010-01-22 @ 17:37:44
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: Anonym

<333

2010-01-22 @ 17:38:06
Postat av: jujje

Hur gör man för att se in i framtiden??

2010-01-22 @ 18:04:21
URL: http://jujje.blogg.se/
Postat av: kanskegirlie

kan Girlie med se in i framtiden??

2010-01-22 @ 19:40:33
Postat av: kanskegirlie

en fråga till: Om Girlie kan se in i framtiden?? Så borde hon sett en del med?? Om hon inte kan det, så borde väl du lära henne? (: <3

2010-01-22 @ 19:41:25
Postat av: sl

chockad :O

Skulle verkligen vilja lära mig de där!!

2010-01-22 @ 19:52:39
URL: http://santalopez.bilddagboken.se
Postat av: clara

Du öppnar folks ögon D! Helt underbart djupt, fint skrivet. Mycket kunskap (:



2010-01-22 @ 21:46:11
URL: http://lightworkers.org
Postat av: D.Dede

Hey! =D



Yes, jag lägger upp lite tekniker sedan om det här så ni kan träna upp.



Nybörjarstadiet: Börja visulisera bilder innan du går o lägger.



Föreställ dig t.ex en vacker miljö i huvet och fyll den med liv och gör miljön rörlig. Utan att somna.



Kärlek

- D.Dede

2010-01-23 @ 10:12:51
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Elina

det här kan låta lite konstigt.. men jag har vart med om en del konstiga grejer som jag inte riktigt vet om jag överdriver, ifall det bara var av ren slump eller så.. men innan andra dött, så har ja upplevt endel konstiga grejer..

natten innan min morfar dog så drömde jag om honom och det var en väldigt känslosam dröm, det var som om han tog farväl. Även när djur dött har det hänt liknande grejer.

När min katt dog, som var som min bästa vän, så kunde ja ofta få en känsla av något som strök sig mot mina ben, som en katt.. En hund jag kände och växt upp med dog för inte så länge sen, jag drömde om honom på ungefär samma sätt som med min morfar, några dagar innan han dog.

Dagen innan tsunamin i thailand var, så mådde jag väldigt dåligt och sa till mamma&pappa att det kändes som något hemskt skulle hända.. Jag har aldrig egentligen pratat med någon om det här, det känns bara dumt och löjligt ;P

Min farmor brukar berätta om konstiga saker som hänt henne, inte som det jag berättat men fortfarande.. konstiga grejer. Varje gång ja träffar henne nämner hon att jag skulle ha någon sorts 'gåva' som jag hade när ja va liten och kan få tillbaka om jag väljer det. Jag vet inte vad jag ska ta på allvar riktigt..

Du behöver inte tro på mig Dede men det är så det är i alla fall, jag kanske överdriver...

2010-01-23 @ 21:04:51
Postat av: koumba

Jag vet inte riktigt om det var en slump. Men jag hade en period då jag trodde att jag såg in i framtiden, det hände grejer nästan hela tiden. Det var inte direkt drömmar, utan mer som tankar. En gång hade jag läst om en tjej som såg en bilolycka vilket hon såg innan (hon påstod att hon såg in i framtiden) då tänkte jag att det skulle hända mig också. Dagen efter så var jag på väg hem från en kompis och bestämmde mig för att gå en omväg hem(vet inte varför)precis innan jag skulle in i porten vände jag mig om och såg två bilar krocka.. Tror du det kan ha lite med det att göra?:O

2010-05-21 @ 22:33:21
URL: http://koumbas.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ett ord

Tre bokstäver

WOW

O.O

2010-06-07 @ 22:53:38
URL: http://www.sandrus.bloggplatsen.se
Postat av: Rättelse

Bara för att tid är relativt betyder det inte att man kan färdas tillbaka i tiden vilket deja-vu skulle kräva

2010-06-30 @ 21:34:29
Postat av: D.Dede

Rättelse //



Läs mer här: http://www.everythingforever.com/einstein.htm



"Surprising as it may be to most non-scientists and even to some scientists, Albert Einstein concluded in his later years that the past, present, and future all exist simultaneously."

2010-06-30 @ 22:19:30
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Anna

Fattar inget, kommer det bli tredje världskrig 2010 och kommer jorden gå under 2012? Extremt orolig..

2010-11-19 @ 00:36:50
Postat av: A

Dede, om tiden är relativ... kan man då känna t ex närhet av en bortgången person?

2010-12-14 @ 23:12:19
Postat av: blondiner äger

hey

kan du se in i min framtid.

kommer jag att bli vän med demitria lovato och när kommer jag i så fall bli vän med henne?

och när kommer jag att flytta?

2011-09-30 @ 22:26:38
Postat av: Layla

Hej!
idag är det 31 juli och jag såg i tidningen en som hade hoppat med sin bebis. och igår så var jag depremerad och ville hoppa från en bro jag skämta med min kusin att hon skulle följa me. Jag hade stark känsla att jag ville hoppa. Med vita kläder på mig. Idag läste jag att hon hoppade i lördags så undrar om hon hade något vitt på sig eller ej.Det är inte första gången det sker. Att jag känner av det och sedan händer det inom 3 dagar men denna gången hade det redan hänt jag skämta dessutom och skrev om att jag ska göra ett testamente på facebook. Jag blev fundersam bara att man kan känna sådant i efterhand. Kan man det? Jag är dessutom motaglig vid andar när jag är ledsen. Det är då jag känner det mest.

2012-07-31 @ 23:12:37
Postat av: Irma

Hej, Dede! Jag är en trogen läsare sedan flera år tillbaka och jag har en fråga angående en väldigt gammal man som jag träffade för några månader sen som du kanske har svar på.

Den här mannen är väldigt speciell, han har en gåva som han tyvärr inte gillar och har väldigt stora svårigheter med att hantera det. Det här fick mig att undra väldigt mycket och tillslut samlade jag bara på mig en massa frågor som jag aldrig fick svar på.
Den här mannen kallade sig "sol och måne" och jag har sökt överallt efter information om vad det kan betyda men det ledde mig bara till fler frågor.

Han visste saker om mig, personliga saker som bara jag visste om. Det var saker om mig och min familj. Såklart blev jag rädd och för en sekund trodde jag han var en spion eller något (haha) men jag lät mig inte luras och det var för han var i väldigt dåligt skick, berusad och kläderna var väldigt slitna. Jag tyckte synd om han och ville bli hans vän för han såg så ensam ut men något sa mig djupt inne att inte ha kontakt med han. Den här mannen såg väldigt ofarlig ut men han hade väldigt mycket makt. Han var kapabel till mycket, han kunde läsa tankar och veta allt om en. Jag hann aldrig fråga honom om så mycket men han kallade sig "sol och måne"

Så, Dede, om du kan hjälpa mig förklara vad han är för något, så kommer jag va för evigt tacksam. Hjälp mig att förstå!
Tacksam om du mejlar mig istället, vill inte att det här ska komma ut.

2013-07-30 @ 01:48:51

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: