Mitt stöd till Nadina.


Veckans text lanseras varje fredag och denna gången visar Dede sitt stöd till den 7-åriga synskadade flickan Nadina.






Ni känner säkert till historien om henne och det här visade jag mitt stöd för ett par år sen så jag vill damma av den och visa mitt stöd för alla utsatta flyktingar som kommer till Sverige. Det är vår mänskliga plikt att stödja våra medmänniskor, och speciellt de svaga, utsatta och fattiga. Vi lever i ett kapitalistiskt girigt samhälle där vi har förvandlats till egocentriska västerländska robotar. So wake up, speak loud.



Jag tänker aldrig tystas ner!

Den här är för Nadina...

Är inte ett humanistiskt perspektiv bättre än byråkratiska regler?
Än att att skicka ut en liten flicka med inhumaniska medel?
För vart är kärleken empatin och medkänslan?
Och när vart en nationalitet viktigare än en människas hälsa?
Sverige är så kallt och jag ser ingen kärlek bara hat
Allt mitt hjärta önskar är att Nadina ska få vara glad
Men vissa människor förblir känslokalla jävlar
Men en vacker dag når ljuset deras själar
För uppvaknadet sker inom oss! Vi måste ge kärlek till varandra
Vi måste behandla andra som man själv vill bli behandlad
"UD - ut ur landet", Är det inte trist att höra det?
Att det är eran tur att bli politiska fångar o risk för att bli mördade
Resten av Sverige - Ni bör visa medkänsla Ni bör lyssna
När vi skickar ut Nadina och barn som könstympas
Till Nadina - Jag vänder dig aldrig ryggen - Man skäms att va svensk
Vi skickar ut barn som behöver hjälp - Det här landet är hemskt
Jag vänder dig aldrig ryggen - Mycket behöver bli bättre
Tack för att du öppnade våra ögon om hur vår politik är i Sverige...



Mina tankar frågar jag öppet till hela Sverige:

Är inte ett humanistiskt perspektiv bättre än byråkratiska regler?

Make me prez, make me king. I will scream til I collapse.

De går aldrig att stoppa D.

Kärlek&Peace
- D.
Postat av: tina

STORT GJORT!! :)

2010-02-13 @ 16:34:39
Postat av: angelica

Riktigt fint gjort :)

2010-02-13 @ 20:15:21
URL: http://metrobloggen.se/ang3lica
Postat av: angelica

<33

2010-02-13 @ 20:15:31
Postat av: Angel

Heey :) vacker blogg!

2010-02-13 @ 21:47:31
URL: http://zilva.bilddagboken.se
Postat av: kanskegirlie

Är girlie en fånge? Eller en flykting?

2010-02-13 @ 21:47:55
Postat av: johan

mad respect! PEACE D!

2010-02-13 @ 23:05:03
URL: http://vaken.se
Postat av: Rita

spot on! stå på dig Dede

2010-02-14 @ 00:01:22
Postat av: janni

Sjukt bra (y)

2010-02-14 @ 09:57:46
URL: http://janniz.devote.se
Postat av: Anonym

<3

2010-02-14 @ 09:58:06
Postat av: clara

Riktigt fint D :) du har ett otroligt fint hjärta o bryr dig verkligen om allt&alla.

2010-02-14 @ 11:52:14
URL: http://lightworkers.org

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: