Veckans text: En gåva och en förbannelse.



Veckans text: En gåva och en förbannelse.



Hey alla!

Veckans text postas nu och den här gången ville jag testa annorlunda meningsuppbyggnad, annorlunda rimschema. Ville helt enkelt utveckla mig, förnya och testa lite nytt.

Skillnaden på vanliga texter och texter till låtar är att vanliga texter behöver man inte anpassa takten och då blir det längre meningar, medan låtexter som denna blir kortare meningar för att komma i rätt taktslag.

Det här var jätteinspirerande att skriva denna text, att testa något helt nytt nu.
Genialskt! =D
Jag hoppas ni diggar och när jag videobloggar sen kommer jag flowa veckans texter direkt.


Det tog tid...
Men en förvandling..
Sker inte...
Över en natt.

Det finns nätter jag gråtit, nätter jag sagt
D, jag måste göra allt i min makt
För o förändra systemet o hämnas i vrede
Hellre hemlös och laglös än älskad i TV
Mittenfingret - till alla som tvivlat
Minnesbilder - gör att D aldrig ger vika
O ja vägar bli en stereotyp puppetdocka
För att svenssons ska underhållas...
Robotar av kapitalism o materialism
Nätter av ångest, tankarna gick
Inte till cash, sex och kvinner..
Utan för o förändra världen, mina känslor brinner
O mitt hjärta exploderar, om inte orden kommer ut
Illuminati, lögner, Al-Qaida, vår värld är sjuk
O mitt kall är att skriva o flowa nu
En revolution inom mig som forsar ut...(whhoow)



Det är ingen gåva att känna de här
Det är en förbannelse att brännas ihjäl
Inombords är det eld i min själ...
O jag måste säga orden som fängslar vår värld
Illuminati - ett system styrt av girighet
Krig och ondska
Robotar - livlöst tomma
Jobbar för staten - 9 till 5 - jag skriver till dem
Om hur livet'et känns - i-i-instängt.
Jag skakar galler...
Men inga bojor i världen kan hålla fast mig...
Kändiskap och skvaller!
Vände ryggen tusen knivhugg
Älskar stygnen - det blev min livstörst
O ett lejon kämpar som modigast när de är sårat
Jag är inte mänsklig -  jag är en vålnad..
Oh mina tårar skapar magi...
Mitt hjärta kan aldrig dö...De har vaknat till liv...


För de övernaturliga är oöverinnerligt.

O de vet inte vad D är.

Kärlek
Truly Yours
/ - D.
Postat av: Miss Bill

DU ÄR AWESOME DEDE!!!!!!! :D

2010-12-18 @ 00:48:52
Postat av: Miss Bill

DU ÄR AWESOME DEDE!!!!!!! :D

2010-12-18 @ 00:48:58
URL: http://MISSBILL.SE
Postat av: Hosse

That was deep! :) BIG UP bro!

2010-12-18 @ 09:05:24
Postat av: Thi

WOW daniel, vilken fin text! Jag blev ju tårägd när jag läste den texten. Jag älskar dig.

2010-12-18 @ 12:29:58
Postat av: sanna

Helt sjukt skicklig :) aldrig läst nått liknande NÅNSIN!

2010-12-18 @ 14:44:52
URL: http://santalopez.bilddagboken.se
Postat av: sanna

Helt sjukt skicklig :) aldrig läst nått liknande NÅNSIN!

2010-12-18 @ 14:44:55
URL: http://santalopez.bilddagboken.se
Postat av: Anonym

Är du existerande? Är du verklig? Or, is this just fake? The thing is. De där blandade känslorna. Ångest. Deppression. Strävan. En enorm längtan. Rädsla. Otålig. Ivrig...m.m - I live with it.

Jag har en enorm tro och styrka för det jag vill göra. The HUGE change. Det tär på mig ibland. Det är den enorma längtan som kan få mig att tvivla på att jag klarar det ibland. Jag är rädd att jag förändras till något jag inte är. Jag är rädd att jag tänker på ett annat sätt om några år, på grund av att min omgvining har påverkat mig. Jag vill det så sjukt mycket. Jag förstår bara inte....how will I make it with this self-esteem?

Hur kan man tänka, för att inte påverkas av andras tankar och ideer om dig? Jag påverkas inte( Just nu i alla fall) men jag är rädd att jag tappar mig i själv i min dröm. If u feel me?

Jag beundrar dina texter. Vem du nu än är. Man kan inte undgå att förstå att människan som skriver det är intelligent, empatisk och förstående.

Thanks for writing.



Har du några tips på det jag nyss skrev. Det spelar inte så stor roll om vad för tips. Bilda din egen uppfattning, för jag är säker på att du förstår vad jag menar. Och sedan, utifrån din uppfattning så kan du skriva tips. If u want. Have time. Understand.



LOVE N PEACE

-N



2010-12-18 @ 15:09:52
Postat av: sandra

Du är väldigt speciell och vacker D..

2010-12-18 @ 16:57:04
URL: http://sandrawww.blogg.se/
Postat av: sandra

<333

2010-12-18 @ 16:57:23
Postat av: atous

FYYYFAAAAAAANNN VAD GRYYYYMMM DUUU ÄÄÄÄÄRRR!!!! En av de bästa texterna du skrivit hittills!!

2010-12-18 @ 18:05:55
Postat av: kajsa

älskade den! :) och det där med tårar kan skapa magi. Du är så, aah svårt o beskriva!!! :) Finns verkligen ingen kille som dig!

2010-12-18 @ 18:05:55
URL: http://kajsanihlen.se
Postat av: Tina

Himla vackert! Men sorgligt :( <3

2010-12-18 @ 18:06:37
Postat av: D.Dede

Anonym //



Tack! Neh allt är från hjärtat och det skulle aldrig gå o vara fake med så mycket tankar. Och jag tror många känner det här "när nått verkligen känns så rätt" - och jag lovar dig, allt är från hjärtat.



Jag kommer aldrig svika er som följer mig. Det här är mitt hjärta som bara flowar ut.



Du kan börja med www.vaken.se www.paranormal.se - en bra start!



Tack ALLA! =D



Kärlek

Truly Yours

/ - D.

2010-12-18 @ 18:22:32
URL: http://dedeprivat.blogg.se/
Postat av: Shpresa

dude, dede that was freaking awesome :O niice!

2010-12-19 @ 14:54:26

Hey! Jag försöker svara alla mina otroligt fina läsare men pga tidsbrist hinner jag inte alltid svara. Det går även fint maila mig, om vad som helst till, [email protected] - där svarar jag nästan alla läsare så fort jag hinner. All energi och lycka till dig! Bless you so much! Lots of Love, Truly Yours, D.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: